Pagina 6 van 7
Geplaatst: 28.08.2007 - 14:38
door Darmee
In deze trail hebben een paar mensen gemeld dat bij het starten van de auto maar een lamp aan gaat en dat je de lichtknop uit en aan moet doen om de tweede aan de gang te krijgen.
Ik heb net een xenon-setje in mijn S60 ingebouwd en ervaar hetzelfde. heeft er al iemand een wat betere oplossing gevonden dan die lichtschakelaar uit en aan doen?
Geplaatst: 28.08.2007 - 19:55
door arnoud
Lijkt me toch dat er dan iets mis is? Als je lampen niet aangaan als ze dat wel zouden moeten lijkt me dat of een ballast of een lamp niet lekker is? Zie je de lamp wel pogen aan te gaan?
Geplaatst: 28.08.2007 - 21:01
door paQ
ik denk niet dat het in de ballast zit, of ja eigenlijk wel misschien, maar meer hoe de ballast omgaat met het starten van de auto.
het punt is dat ze aangaan zodra je de sleutel op contact draait, uit met starten en dan direct op het einde van die startcyclus weer aanmoeten.
zal een frequentie eits zijn denk ik wat niet geheel compatible is.
ik doe eigenlijk altijd eerst de lampen op stadslicht, starten, lampen aan.
gaat 99 keer van de 100 goed.
Geplaatst: 28.08.2007 - 23:41
door Paul
Dat is echt ellende als ze niet aangaan, maar probeer maar weer nieuwe lampen te krijgen, gevolg is dat je dan weer verkeerde kleuren hebt, dus je moet ze beide veranderen. En meestal gaan ze na paar maanden weer knipperen of starten niet .... heerlijke kwaliteit zit er soms tussen!
Geplaatst: 29.08.2007 - 00:19
door HenkSpeedy
het punt is dat ze aangaan zodra je de sleutel op contact draait, uit met starten en dan direct op het einde van die startcyclus weer aanmoeten.
zal een frequentie eits zijn denk ik wat niet geheel compatible is.
ik doe eigenlijk altijd eerst de lampen op stadslicht, starten, lampen aan.
gaat 99 keer van de 100 goed.
Momenteel een setje aftermarket gemonteerd en werkt perfect (lampjes wel even laten afstellen) alleen is het natuurlijk jammer dat bij starten lampen aan dan weer heel even uit en dan weer aan gaan. Dat zal de levensduur van de lampen niet bevorderen denk ik.
Is er iemand die met succes een soort vertragings relais of schakeling heeft ingebouwd om het starten te overbruggen (vertraging)?
Setje overigens gekocht in China voor 170 usd (eur 127) incl verzendkosten
Met een paar dagen in huis en werkt prima. (merk Conquer)
Had ik veel eerder moeten doen wat een licht.
Nu nog helder glas zien te vinden.
Geplaatst: 29.08.2007 - 07:27
door arnoud
HenkSpeedy schreef:Nu nog helder glas zien te vinden.
Met alleen helder glas ben je er niet, je moet dan ook de reflectoren vervangen, want anders klopt je lichtbeeld niet meer?
Geplaatst: 29.08.2007 - 17:10
door nauticbluepearl
@ arnoud, volgens mij bedoeld Henk helderglas-unit; het glaasje is inderdaad geen los onderdeel (voor s60 en v70>2000)
Geplaatst: 29.08.2007 - 17:58
door paQ
HenkSpeedy schreef:
het punt is dat ze aangaan zodra je de sleutel op contact draait, uit met starten en dan direct op het einde van die startcyclus weer aanmoeten.
zal een frequentie eits zijn denk ik wat niet geheel compatible is.
ik doe eigenlijk altijd eerst de lampen op stadslicht, starten, lampen aan.
gaat 99 keer van de 100 goed.
Momenteel een setje aftermarket gemonteerd en werkt perfect (lampjes wel even laten afstellen) alleen is het natuurlijk jammer dat bij starten lampen aan dan weer heel even uit en dan weer aan gaan. Dat zal de levensduur van de lampen niet bevorderen denk ik.
Is er iemand die met succes een soort vertragings relais of schakeling heeft ingebouwd om het starten te overbruggen (vertraging)?
Setje overigens gekocht in China voor 170 usd (eur 127) incl verzendkosten
Met een paar dagen in huis en werkt prima. (merk Conquer)
Had ik veel eerder moeten doen wat een licht.
Nu nog helder glas zien te vinden.
zou idd een mooie oplossing zijn.
toch al raar dat dat er niet standaard in zit.
net zoals het vertraagd inschakelen van de acheruit rij verlichting bij een automaat.
Geplaatst: 01.09.2007 - 20:44
door D.M
Ik had van onze oude volvo nog een Xenon setje over, toevallig H7
Deze heb ik zojuist even in onze S60 gezet gewoon om even te zien hoe het staat icm niet heldere koplampen. Het strooilicht lijkt mee te vallen.
Ben er nog niet helemaal uit of het wat gaat worden.
Onze S60 beschikt namelijk niet over koplampwissers. Hoe heben jullie het? Ook zonder wissers of met?
Gr. Dennis
Geplaatst: 01.09.2007 - 23:54
door arnoud
Ik heb geen wissers, maar ik ben dan ook manisch glazen wasser

Geplaatst: 02.09.2007 - 23:05
door HenkSpeedy
Ik heb er wel wissers op zitten. Wat ik begrepen heb is dat wel een voorrwaarde (wettelijk gezien) ook bij aftermarket. maar dat weet ik niet zeker.
Moet je effe uitzoeken (M.D.) Het geeft wel effe wat meer licht en als je ze toch al hebt, wat let je dan.
Gr Henk
Geplaatst: 02.09.2007 - 23:24
door steven460
Vanaf 1 januari 2006 moeten auto's die achteraf zijn voorzien van gasontladingslampen (ook bekend als Xenonlampen) aan dezelfde eisen voldoen als auto's die hiermee standaard zijn uitgerust.
De auto dient onder meer over automatische niveauregeling voor de dimlichten te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeiers aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan.
zie:
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actue ... hting.aspx
jammer :oops: wilde bijna zo'n setje bestellen....
Geplaatst: 02.09.2007 - 23:34
door arnoud
Volgens mij is dat de voorlopige tekst die later nog is aangepast? Deze regels gelden volgens mij alleen voor auto's die na 1 januari 2007 op kenteken zijn gezet. (Gelden die regels dan ook voor auto's die na 1 januari geimporteerd worden?)
Er is een actuele versie ergens, maar even te lui om 'm er bij te zoeken, maar zie bijvoorbeeld ook hier:
http://www.hella.nl/produktion/HellaNL/ ... geving.jsp
Geplaatst: 03.09.2007 - 12:25
door steven460
Als dat zo is, inbouwen!!!!!

Geplaatst: 03.09.2007 - 14:48
door V70Rene
Voor nieuwe auto’s die vanaf 1 januari 2007 op kenteken worden gezet, gelden strengere eisen voor het achteraf inbouwen van extra sterke koplampen, zogeheten xenonlampen. Kabinet is hiermee akkoord gegaan. Het inbouwen van deze lampen is alleen toegestaan als ze aan bepaalde eisen voldoen.
De belangrijkste eisen zijn automatische niveauregeling en een koplampreinigingsinstallatie. Wanneer een auto door een zware belading achterover hangt, kan een tegenligger verblind raken door de koplampen. Een niveauregelaar gaat dit tegen. Verder moet een sproeier de lampen schoonhouden. Een vuile koplamp kan namelijk voor verblindend ‘strooilicht’ zorgen. Door de hoge lichtopbrengst is bij xenonlampen het voorkomen van verblinding erg belangrijk.
Hier staan de belangrijkste regels waaraam een Xenonset moet voldoen bij een auto die op kenteken is gezet na 01-01-2007.
Nu heb ik een Niveauregeling op mn achterdempers.....geldt dit nu ook , want hierin zijn ze niet duidelijk. Koplamp reinigingsintallatie heb ik gelukkig al.
Grtz Rene
Geplaatst: 03.09.2007 - 16:36
door bart simpson
Die nivoregeling geld niet, die automatisceh hoogteverstelling zou door armpjes op de achterveren gestuurd moeten worden
Geplaatst: 03.09.2007 - 20:43
door steven460
[topic hijack]
Is het normaal bij een standaard s60 2001 koplamp, dat de rechter koplamp visueel duidelijk lager afgesteld staat dan de linker? scheelt +/- 4 meter op de straat. Als je de auto redelijk kort op de voorganger zet dan zie je duidelijk hoogte verschil in belichting.
[/topic hijack]

Geplaatst: 03.09.2007 - 21:19
door paQ
nee
maar misschien is dat nieteens het geval
als het goed is kun je op je voorligger nieteens het volle rechter lichtbeeld zien. Ga maar eens voor een muur staan.
beide lampen maken namelijk hetzelfde lichtbeeld. Vlak en dan schuin naar rechts boven.
zo niet, laten afstellen.
Geplaatst: 03.09.2007 - 23:39
door HenkSpeedy
Zo het is gelukt om de Xenon vertraagd te laten starten dmv een timer relais. Waardoor het aan dan weer uit tijdens de start cyclus is verholpen.
Voor diegene die niet bang zijn om onder het dashboard te duiken een korte uitleg.
Omdat het Dimlicht relais rechtstreeks op de CEM zit is het alleen mogelijk om dmv verlangkabeltjes dit te realisren.
LET WEL OP de 3 aansluitingen op de CEM zijn smaller als de standaard stekker die je bij de autoshops kunt krijgen !!!
Er zijn 4 kabeltjes nodig met aan de ene kant een vrouwtje en de andere kant een mannetje stekker. Tussen het 5e kabeltje zit de timmer relais
Functioneert prima. (nog geen foutmelding of zoiets gehad.)
Zie bijgaande foto's
Het timerrelais had ik nog liggen dus ik weet niet wat de kosten hiervan kunnen zijn.
Geplaatst: 04.09.2007 - 12:20
door paQ
kun je wat specifieker zijn over dat relais?
mijn interesse is in elk geval gewekt
