Opnieuw trillen

Plaats reactie
Baartje87
2nd Gear member

Mijn V60 gaat morgen naar de dealer. Ze wilde de huidige banden onder hoge druk balanceren, maar heb aangegeven dat ze dit dan beter meteen met de winterbanden zouden kunnen doen. Anders blijven we bezig. Als ik de laatste berichten hier zo lees gaat het morgen weinig zin hebben....
Ab S
5th Gear member

Ab S schreef:
Ab S schreef: Het achtervolgt mij:
Na ongeveer de eerste 4000 km vanaf nieuw vond ik toch dat de auto echt trilde (tussen ongeveer 120-140 km/u) zowel in het stuur als de stoel. Is door dealer keurig opgelost; na vervanging banden (door dezelfde Pirelli's) was het (vrijwel) weg, op soms een lichte hoogfrequente trilling in het stuur rond 130 km/u; ik vond het acceptabel (kan aan karakter van de Pirelli band in combinatie met het wegdek liggen).

Na ruim 4500 km tevreden rondgereden te hebben:
Van het ene op het andere moment: Het getril is er weer en niet zo een beetje ook, zowel in stuur als in beide stoelen.
Wagen heeft tijdens hittegolf verleden week twee kleine stukjes gereden, verder niets. Daarvoor was wagen trillingsvrij.
Door dealer opnieuw gebalanceerd, alleen achterwiel 10 gram bij: Geen effect, stuur en stoel (ook rechterstoel) trillen behoorlijk.
Wagen (pas vier maanden oud) gaat uiteraard terug naar de dealer

Iemand een idee wat dat kan zijn?

Vast dank voor tips/suggesties, etc
Als starter van dit draadje wil ik graag mijn voorlopige bevindingen terug rapporteren:
De auto is een week bij de dealer geweest - o.a. opnieuw balanceren/roadforce, rijden met andere wielen en uiteindelijk linker voorband vervangen.
Er zijn nu in totaal 4 banden vervangen, maar mij nog niet duidelijk welke (kan zijn dat van een wiel twee keer de band is vervangen, hoor ik later wel.)

Dealer heeft enorme moeite genomen. Daarna proefgereden met chef. Ik vond het onvoldoende: het getril in stuur en stoelen begon weer bij 120 kn/u. Op een ander stuk wegdek was het weliswaar iets beter, maar nog steeds onvoldoende. Heb dat ook aan dealer gemeld, maar gezegd dat ik eerst eens een paar weken zou gaan rijden. Gevraagd aan dealer om de bandenspanning weer op mijn standaard 2.6 bar te brengen (proefrit was op 2.3 bar).

En nu komt het: op 2.6 bar: Bij 120 km/uur volledig stil, op 125 km/uur volledig stil, op 130 km/u lichte vibratie in stuur (en misschien ook in stoelen), bij 137 km/u weer stil.
Ik heb er nog niet veel mee gereden, dat komt komende weken wel, maar die ongeveer 50 km op verschillende wegen was onverwacht goed. Ik zal ook nog wel bij wijze van test het zelfde stukje weg rijden waar ik met 2.3 bar heb gereden om verschil te zien.

Ik houd jullie op de hoogte!
Ik zou er nog op terugkomen. Hierbij:
Ondertussen weer iets van 700 km gereden (bandenspanning 2.6 bar), en in het algemeen vind ik het best acceptabel nu.
- bij 120 km/u stil
- rond 130 een lichte vibratie in stuur en soms ook in stoel voelbaar (onafhankelijk van wegdek)
- rond 140 weer helemaal stil.

Wel is de wagen (het onderstel) echt gevoelig voor het type wegdek, en soms merk je het verschil niet met getril als gevolg van andere oorzaken (in mijn geval de velg/band combinatie). Daarbij geeft een lagere bandenspanning - tot mijn verbazing - meer getril.
Ook op hetzelfde stuk weg waar de wagen met een bandenspanning van 2.3 bar al bij 120 km/uur flink begon te trillen in stuur en stoel, was het bij 2.6 bar veel minder merkbaar.

Nu maar hopen dat het goed blijft. Voor de zekerheid heb ik gekeken hoeveel lood elke band nu heeft, hoewel bij de wielen voor aan de binnenkant dat moeilijk te zien is, want het dus een keer eerder na 4000 km weer misgegaan.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
V60-T5

Afgelopen woensdag zijn beide voornaven vervangen. Remschijf rechtsvoor had een kleine slingering dus ook beide remschijven zijn vervangen. Tevens is de auto opnieuw uitgelijnd.
Geen trillingen meer!
DB200
6th Gear member

Precies zoals Diesel01 al aangaf:
Voor degene die mijn verhaal niet kennen.
Vorige jaar okt een V90 gekocht met 18k op de teller die nog net in de fabriekgarantie zat.
De auto trilde bij de proefrit en dat werd toegeschreven aan de Sottezero winterbanden waar foam had los gelaten.
De auto is toe nagekeken en afgeleverd op Dunlop WS5 banden die men had liggen, ook zouden de remschijven krom zijn die men heeft vervangen voor een setje afgedraaide schijven.
Na 4000km gaf de auto weer een trilling op zowel de voor als achteras, de auto is toen weer naar binnen geweest en wederom zijn de schijven afgedraaid met de mededeling nu is het goed.
Na 3000km wederom trillingen en heb ik aangedrongen op controle van schijven en naven binnen de garantie, daar had zowel de verkopende partij als Volvo geen trek in, omdat het nooit voorkwam dat een auto met deze kmstand en leeftijd kromme naven kon hebben.
Toen ik opdracht gaf om het te controleren werd het verhaal anders en moest men het doen omdat ik betaalde, wat bleek naaf rechts had 0.2mm slinger en links 0.5, Volvo schrijft een maximale tolerantie voor van 0.1400.
Ook de schijven waren rondom krom en vervormd, hetgeen wel werd bevestigd wanneer je op de snelweg stevig moest remmen, het stuur trilde dan hevig en op de achteras voelde ik het pedaal trillen.
Naven voor zijn vervangen, schijven rondom zijn vervangen er is een zomerset in 19" oem Volvo opgekomen met Pilot sport 4 banden en hij rijdt nu als op een rails zonder trilling.
Ik heb mij niet laten leiden door wat technici zeiden maar eigen gevoel gevolgd, ik was er zeker van dat er een onderliggend probleem moest zijn, daarnaast was het Niels die het ook met zijn nieuwe XC90 heeft gehad waarbij ook de naven het probleem gaven
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Risrael
5th Gear member

Blijft voor mij een vaag verhaal. Als de naven de oorzaak zijn. Waarom dan pas na 4000 km (bij Diesel01)? Als de conische bouten het wiel centreren waarom zouden de naven dan de oorzaak zijn?
Bij V60-T5 zijn 3 zaken aangepakt. Ik denk eerder dat uitlijning hier het bronprobleem was eerlijk gezegd. Maar he, wie ben ik. Ik ben benieuwd hoe het na 4000 km is.
Als het de naven zouden zijn waarom heb ik soms trillingen op hele specifieke stukken wegdek (en altijd op die stukken) en op andere stukken juist helemaal niet?
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Ab S
5th Gear member

Risrael schreef: Blijft voor mij een vaag verhaal. Als de naven de oorzaak zijn. Waarom dan pas na 4000 km (bij Diesel01)? Als de conische bouten het wiel centreren waarom zouden de naven dan de oorzaak zijn?
Bij V60-T5 zijn 3 zaken aangepakt. Ik denk eerder dat uitlijning hier het bronprobleem was eerlijk gezegd. Maar he, wie ben ik. Ik ben benieuwd hoe het na 4000 km is.
Als het de naven zouden zijn waarom heb ik soms trillingen op hele specifieke stukken wegdek (en altijd op die stukken) en op andere stukken juist helemaal niet?
Helemaal begrijpen doe ik dit ook niet, maar Diesel1 geeft aan dat er slinger in de naaf zat; dat is - neem ik aan - wat anders dan speling tussen velg en naaf. Wat ik inderdaad ook niet begrijp is hoe het eerst een paar duizend kilometer goed kan zijn (met slinger in de naaf) en daarna dat trillingen weer terugkomen (?). Kan natuurlijk een samenloop zijn.

Ook denk ik dat de V/S60 aanzienlijk stugger geveerd/gedempt zijn dan de XC60 en V/S90. Ik heb met een XC60 gereden en dat duidelijk gemerkt; paar jaar geleden ook een S90 gereden en die was echt veel zachter geveerd/gedempt dan de V60. Ik weet niet hoe de V90 vergelijkt met de V60.

Zelf ervaar ik ook wegdek afhankelijke trillingen, maar die zijn anders - hoewel moeilijk te onderscheiden - van trillingen veroorzaakt door velg/band onbalans. Als de wagen op een bepaald type wegdek stil is, dan zou dat de maat moeten zijn. In mijn geval blijft een soort 'restvibratie' rond de 130 km/uur. Al met al (t.o.v. wat ik meegemaakt heb) vind ik het nu acceptabel.

Ik vermoed dat de eigenfrequentie van de V/S60 precies rond die 130 km/uur ligt, waardoor - al dan niet samen met het wegdek - het geheel in resonantie komt. Dat is in ieder geval niet bij de XC60 die duidelijk zwakker geveerd/gedempt is (merk je bij drempels).
Al het bovenstaande is natuurlijk maar mijn leken-hypothese.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Svea05
2nd Gear member

heeft de V60 CC eigenlijk last van trillingen?
MY21 V60 CC B5 AWD
Kinoúmai
2nd Gear member

Svea05 schreef: heeft de V60 CC eigenlijk last van trillingen?
Neen totaal geen last van. Heb begin vorige week en eind van de week ervoor wat aan het sukkelen geweest met mijn linker achter band aangezien die zeer zacht lekte. Tuurlijk gebeurt dit altijd in een weekend...
Bleek dat er twee kleine nageltjes in mijn band zaten. Deze zijn bij mijn bandenboer verwijderd en is de band er terug opgelegd. Alle vier de banden werden terug op druk gezet. Volgens mij net wat harder dan ervoor, aangezien hij 2,6 bar heeft gebruikt ipv de voorgeschreven 2,3 bar (33psi = 2,27 bar)

Vering van een V60 CC is één van de vele pluspunten bij dit model. Ik kan deze perfect vergelijken met mijn vorige A6 All road die voorzien was van luchtvering met adaptieve dempers (verstelbaar).
erwinv60

Hierbij ter aanvulling ook mijn ervaringen met trillingen, weliswaar in mijn oude V60 D6 die ik heb gereden van 2015 tot vorige maand.
Heel vreemd want zomaar na wisselen van winter naar zomerbanden in 2017 begon mijn auto te trillen, iets dat hij voorheen niet deed.
Eerst dacht ik (en de dealer ook) kwestie van de wielen balanceren. Dit is toen gedaan, en dit was goed, maar na een weekje rijden
je raad het al.... trillingen in mijn stuur en stoel, wel minimaal maar je gaat erop letten en dan is het uiterst irritant. Toen weer balanceren,
andere banden, weer balanceren, weer niet goed... werkplaatschef meerijden, gaf aan niets raars te ervaren pfffff .... toch de wielen weer
gedemonteerd en op het balanceer apparaat waaruit bleek onbalans... toen zijn mijn banden gemarkeerd met een streep op de band en wiel
om te zien of het probleem ontstond doordat de band(en) iets verschoven op de velg. dit was niet het geval. Uiteindelijk niet opgelost, maar
de winter stond voor de deur, winterbanden erop........ en ja hoor geen trillingen en ook blijvend geen trillingen...... totdat de zomerbanden
er weer op kwamen na de winter. ik had toen nieuwe banden geëist, want ik was het zat en wilde niet weer steeds terug. de auto is nooit helemaal
trillingsvrij meer geweest (behalve dan op winterrubbers) en als ik dit allemaal zo lees denk ik dat het probleem dus ontstaan is bij de naven
en niet zat in de wielen of banden, desondanks wel een verschil in de de combinatie zomer/winter banden op dezelfde velgen.

Mijn nieuwe V60 die ik zaterdag ophaal, is voorzien van 19" Michelins zag ik, zal mij benieuwen of ik nu ook weer trillingen ga krijgen, als
dat zo is, laat ik hem net zo lang staan tot het is opgelost, want na mijn eerdere trillingsproblemen heb ik geen zin meer om mij weer maanden
lang te irriteren aan getril dat er niet hoort te zijn.... Dankzij dit topic weet ik wel waarmee ik aan de gang ga als de dealer nog niet eerder van deze
problemen zegt te hebben gehoord. Ik kom niet meer bij Henk Scholten in Ede, omdat ik mij niet gehoord voelde, en zij niet doortastend bezig
zijn geweest, ik moest het maar accepteren van hen dat de auto wat trilde terwijl zij er in mijn ogen niet alles aan hebben gedaan door bijv
een expert in te schakelen, of de importeur etc
Risrael
5th Gear member

erwinv60 schreef: Hierbij ter aanvulling ook mijn ervaringen met trillingen, weliswaar in mijn oude V60 D6 die ik heb gereden van 2015 tot vorige maand.
Heel vreemd want zomaar na wisselen van winter naar zomerbanden in 2017 begon mijn auto te trillen, iets dat hij voorheen niet deed.
Eerst dacht ik (en de dealer ook) kwestie van de wielen balanceren. Dit is toen gedaan, en dit was goed, maar na een weekje rijden
je raad het al.... trillingen in mijn stuur en stoel, wel minimaal maar je gaat erop letten en dan is het uiterst irritant. Toen weer balanceren,
andere banden, weer balanceren, weer niet goed... werkplaatschef meerijden, gaf aan niets raars te ervaren pfffff .... toch de wielen weer
gedemonteerd en op het balanceer apparaat waaruit bleek onbalans... toen zijn mijn banden gemarkeerd met een streep op de band en wiel
om te zien of het probleem ontstond doordat de band(en) iets verschoven op de velg. dit was niet het geval. Uiteindelijk niet opgelost, maar
de winter stond voor de deur, winterbanden erop........ en ja hoor geen trillingen en ook blijvend geen trillingen...... totdat de zomerbanden
er weer op kwamen na de winter. ik had toen nieuwe banden geëist, want ik was het zat en wilde niet weer steeds terug. de auto is nooit helemaal
trillingsvrij meer geweest (behalve dan op winterrubbers) en als ik dit allemaal zo lees denk ik dat het probleem dus ontstaan is bij de naven
en niet zat in de wielen of banden, desondanks wel een verschil in de de combinatie zomer/winter banden op dezelfde velgen.

Mijn nieuwe V60 die ik zaterdag ophaal, is voorzien van 19" Michelins zag ik, zal mij benieuwen of ik nu ook weer trillingen ga krijgen, als
dat zo is, laat ik hem net zo lang staan tot het is opgelost, want na mijn eerdere trillingsproblemen heb ik geen zin meer om mij weer maanden
lang te irriteren aan getril dat er niet hoort te zijn.... Dankzij dit topic weet ik wel waarmee ik aan de gang ga als de dealer nog niet eerder van deze
problemen zegt te hebben gehoord. Ik kom niet meer bij Henk Scholten in Ede, omdat ik mij niet gehoord voelde, en zij niet doortastend bezig
zijn geweest, ik moest het maar accepteren van hen dat de auto wat trilde terwijl zij er in mijn ogen niet alles aan hebben gedaan door bijv
een expert in te schakelen, of de importeur etc
Inderdaad vreemd. Je zegt dat het begon na wisseling winter naar zomerbanden:
Je had aparte velgen voor winter en zomerbanden? Had je al eerder trillingsvrij met de zomerbanden gereden?
Als het de naaf is waarom en je had aparte velgen voor zomer en winterbanden waarom dan niet met de winterbanden.
Ik zou dan eerder denken dat het ligt aan de naafgat van de velg.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
eddy3
4th Gear member

Beste,
Even een update, had vorige week de achterwielen afgehaald, deze week de voorste afgehaald en naven en wielgaten opgemeten, en wederom geen ver
schil kunnen vaststellen, beide zo'n 63,3 a 63,4.Ter controle nog even geprobeerd met een dun tapeje rond de naaf, dan kan het wiel er in geen geval op!
Wat ik vreemd vond, was het feit dat op motortalk.de niets te vinden was over dit item, op het S/V60 forum.
Doch gisteren even op S/V90 forum gecheckt,daar loopt al een topic zo'n anderhalf jaar over trillen ,en ziedaar, stilaan komen ook daar V60 rijders zich
aanmelden, met trillende stuurwielen en stoelen.
Pftt,ik geraak het stilaan moe, kan er geen lijn meer in trekken.
Grts
Risrael
5th Gear member

eddy3 schreef: Beste,
Even een update, had vorige week de achterwielen afgehaald, deze week de voorste afgehaald en naven en wielgaten opgemeten, en wederom geen ver
schil kunnen vaststellen, beide zo'n 63,3 a 63,4.Ter controle nog even geprobeerd met een dun tapeje rond de naaf, dan kan het wiel er in geen geval op!
Wat ik vreemd vond, was het feit dat op motortalk.de niets te vinden was over dit item, op het S/V60 forum.
Doch gisteren even op S/V90 forum gecheckt,daar loopt al een topic zo'n anderhalf jaar over trillen ,en ziedaar, stilaan komen ook daar V60 rijders zich
aanmelden, met trillende stuurwielen en stoelen.
Pftt,ik geraak het stilaan moe, kan er geen lijn meer in trekken.
Grts
Ik blijf zeggen dat het de Pirelli's zijn.....
teebee
7th Gear member

Mijn Pirelli’s zijn stil....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Risrael
5th Gear member

teebee schreef: Mijn Pirelli’s zijn stil....
Geluk?
teebee
7th Gear member

Denk t niet

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Risrael
5th Gear member

teebee schreef: Denk t niet
Sneller tevreden?
teebee
7th Gear member

Zeker niet

Baartje87
2nd Gear member

Die van mij is afgelopen vrijdag bij de dealer geweest voor het onder hoge druk balanceren. Meteen de winterbanden erop laten leggen, anders konden ze over een maand alles weer opnieuw proberen.
Het is iets beter geworden, maar dat ligt denk ik meer aan het zachtere rubber (Michelin Alpin 5). Ik herken bovengenoemde zaken wel, tot ca. 120-125 gaat het prima en vanaf die snelheid tot ongeveer 140 trillingen in het stuur en in de stoel merkbaar. Als ik soms naast me kijk naar de bijrijdersstoel, dan trilt deze flink op en neer in die gevallen.
Ik geloof intussen niet meer dat het in de banden ligt en ook niet in het balanceren. Dealer geeft aan dat de auto tegenwoordig zo comfortabel is dat hij erg gevoelig is voor verschillen in het wegdek. Het is wel zo dat er af en toe stukken wegdek zijn waar de trillingen niet merkbaar zijn. Maar comfortabel en trillingen doorgeven staat in mijn ogen haaks op elkaar!!
Vandaag weer gemeld bij de dealer dat het probleem er nog steeds is, benieuwd wat het vervolg wordt.
Laatst gewijzigd door Baartje87 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Risrael
5th Gear member

Baartje87 schreef: Die van mij is afgelopen vrijdag bij de dealer geweest voor het onder hoge druk balanceren. Meteen de winterbanden erop laten leggen, anders konden ze over een maand alles weer opnieuw proberen.
Het is iets beter geworden, maar dat ligt denk ik meer aan het zachtere rubber (Michelin Alpin 5). Ik herken bovengenoemde zaken wel, tot ca. 120-125 gaat het prima en vanaf die snelheid tot ongeveer 140 trillingen in het stuur en in de stoel merkbaar. Als ik soms naast me kijk naar de bijrijdersstoel, dan trilt deze flink op en neer in die gevallen.
Ik geloof intussen niet meer dat het in de banden ligt en ook niet in het balanceren. Dealer geeft aan dat de auto tegenwoordig zo comfortabel is dat hij erg gevoelig is voor verschillen in het wegdek. Het is wel zo dat er af en toe stukken wegdek zijn waar de trillingen niet merkbaar zijn. Maar comfortabel en trillingen doorgeven staat in mijn ogen haaks op elkaar!!
Vandaag weer gemeld bij de dealer dat het probleem er nog steeds is, benieuwd wat het vervolg wordt.
Staat inderdaad haaks op elkaar.
Niettemin, ik reed met een nieuwe BMW-3 van een collega (toegegeven dat was een 3 cilinder) en die bromde, ontzettend veel windruis (die nog eens boven de brom uitkwam), en de motor dreunde door in het compartiment.
Ik moet zeggen dat de V60 toch een pak stiller is in alles. Misschien, heel misschien, vallen dit soort zaken dan wat meer op.
En trillen van de stoel: de stoelen zijn goed maar een stuk lichter uitgevoerd dan bij andere merken, misschien ligt dat ook wel een beetje daaraan.
En inderdaad op hele stukken in bijv Duitsland heb ik er 0 last van. Je zou zeggen dat als het in de auto zit je het daar ook moet voelen. Dus idd lijkt het heel wegdekgevoelig.
Laatst gewijzigd door Risrael op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
diesel01
Geartronic member

Risrael schreef:
Baartje87 schreef: Die van mij is afgelopen vrijdag bij de dealer geweest voor het onder hoge druk balanceren. Meteen de winterbanden erop laten leggen, anders konden ze over een maand alles weer opnieuw proberen.
Staat inderdaad haaks op elkaar.
Niettemin, ik reed met een nieuwe BMW-3 van een collega (toegegeven dat was een 3 cilinder) en die bromde, ontzettend veel windruis (die nog eens boven de brom uitkwam), en de motor dreunde door in het compartiment.
Ik moet zeggen dat de V60 toch een pak stiller is in alles. Misschien, heel misschien, vallen dit soort zaken dan wat meer op.
En trillen van de stoel: de stoelen zijn goed maar een stuk lichter uitgevoerd dan bij andere merken, misschien ligt dat ook wel een beetje daaraan.
En inderdaad op hele stukken in bijv Duitsland heb ik er 0 last van. Je zou zeggen dat als het in de auto zit je het daar ook moet voelen. Dus idd lijkt het heel wegdekgevoelig.
Je gaat elke keer een stap voor uit.
Mijn vorige V70 my16 was 1 met een D4 en 8GT, maar de rijeigenschappen bevielen mij niet komend vanuit een XC60 uit 09.
Wat doe je dan, op naar de dealer die er een jonge XC60 D5 AWD had staan en hem meegenomen voor een woon/werk rit.
Het lawaai wat dan de 5 cilinder heeft toz van de D4 met 8GT was direct iets waarvan ik zei, dat is een stap terug en gaan we niet doen.
Mijn huidige V90 is zaterdag gereden door iemand die een XC70 D4 awd heeft en die zei direct was is de V90 stil en krachtig.
Neemt natuurlijk niet weg dat trillingen rete irritant is en opgelost dient te worden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”