Pagina 6 van 23
Fulaks’ V90
Geplaatst: 25.01.2021 - 14:30
door Carfreak
Wow, oogt van binnen nog als vers uit de showroom. Maar enfin, hij is natuurlijk nog hartstikke jong. Dondersmooie V90. Ga je veel plezier aan beleven. Have fun

Fulaks’ V90
Geplaatst: 25.01.2021 - 18:13
door Fulaks
Carfreak schreef: ↑25.01.2021 - 14:30
Wow, oogt van binnen nog als vers uit de showroom. Maar enfin, hij is natuurlijk nog hartstikke jong. Dondersmooie V90. Ga je veel plezier aan beleven. Have fun
Thx ! Hij is helemaal top van binnen en van buiten. Geen krasje te bespeuren, enkel twee minieme steenslagjes op de motorkap. In de auto is niet gerookt, hij ruikt naar niets eigenlijk. En alles werkt, voor zover ik dat nu kan inschatten. Door Covid zijn er nu "helaas" een stuk minder verplaatsingen, dus rij ik ook wat minder. Volgende week een weekje naar de Ardennen, eerste wat langere rit dus...
Vandaag een Kranzle hogedrukreiniger gekocht, een foamgun en een ontvochtiger voor de garage. Er komen ook nog een hoop detailspulletjes bij, te beginnen bij het juiste gerief en producten voor het reinigen van de velgen. De rest volgt dan wel stapsgewijs naarmate wat ik nog heb op raakt. Ik wil hier wel een trapje hoger schakelen qua auto poetsen, want deze auto is zo mooi dat het een plezier wordt om 'm ook mooi te houden.
Fulaks’ V90
Geplaatst: 25.01.2021 - 18:24
door Bover
Je kunt eens te raden gaan bij Diesel hier op het forum, die schijnt wel raad te weten met super conserveren en glimmend maken van je Volvo

Fulaks’ V90
Geplaatst: 25.01.2021 - 21:00
door Fulaks
Tom’s bijdragen volg ik al een tijdje.
Fulaks’ V90
Geplaatst: 26.01.2021 - 15:03
door Carfreak
Als de temperaturen weer boven de 10 graden komen een leuke bezigheid dat detailen. Heerlijk ontspannen en het eindresultaat valt nooit tegen. Zeker als je met een DAP werkt.
Fulaks’ V90
Geplaatst: 26.01.2021 - 15:53
door diesel01
Ik heb het ook láten doen hoor.
Houdt hem zelf bij door 4x per jaar te smeren met Reload van Carpro en uitsluitend wassen met de hand eens per week.
Fulaks’ V90
Geplaatst: 26.01.2021 - 15:58
door RZA
Voor je velgen: als je na reinigen twee dunne laagjes Poorboys Wheelwax aanbrengt blijven die ook mooi beschermd. Vuil en remstof gaat er heel gemakkelijk vanaf dan.
Fulaks’ V90
Geplaatst: 26.01.2021 - 16:17
door diesel01
RZA schreef: ↑26.01.2021 - 15:58
Voor je velgen: als je na reinigen twee dunne laagjes Poorboys Wheelwax aanbrengt blijven die ook mooi beschermd. Vuil en remstof gaat er heel gemakkelijk vanaf dan.
Ohja, die heb ik wel in de Dlux gezet, zowel zomer als winter.
Dat kan ik je wel aanbevelen, heeft ook een lekker lange standtijd.
voor de wissel smeren en drogen en het hele seizoen schone velgen.
Fulaks’ V90
Geplaatst: 26.01.2021 - 16:27
door Fulaks
Thx voor de tips !
Fulaks’ V90
Geplaatst: 28.01.2021 - 12:13
door Fulaks
Poeh, wat een geweldige auto zeg ! Gisteren vanuit Antwerpen op en neer naar Leuven, dus een kleine twee uur autoplezier op kletsnatte wegen. Gespeeld met ACC en PA, en dat werkt geweldig. Ik moet nog leren aanvoelen hoe de beperkingen juist liggen, wanneer je precies naar links moet om je tempo aan te houden i.p.v. te vertragen achter een tragere voorligger, welke volgafstand in welke omstandigheden het lekkerst werken. Bij inhalen "trekt" de PA je wat sneller in de nieuwe rijstrook dan ik het zelf doe, dus daar ook nog even wennen. Die PA geeft je dan weer wel de kans om eens wat uitgebreider in je neus te peuteren of op het scherm te kijken, zonder dat het onveilig wordt.
Maar de auto zelf is heerlijk stil en rijdt op rails, volkomen onberoerd door de slechte weersomstandigheden. Er staan natuurlijk wel gloednieuwe Michelin Alpin 5's onder, dat helpt. Stuurgedrag is inderdaad van een veel hoger niveau t.o.v. de V70, en ook het veergedrag is een stuk rustiger dankzij (denk ik) de langere wielbasis en de luchtvering met Four-C op de comfort-setting.
Ik heb ook een Individuele rijmodus gemaakt waarin ik de vering op comfort heb staan, het stuur wat zwaarder en de gasrespons op sportief zeg maar. Echter voor verkeer in de stad vond ik die snellere gasrespons wat te zenuwachtig, en heb ik 'm terug op comfort gezet. Mijn rechtervoet moet zich misschien nog wat aanpassen. Maar erg fijn dat dit allemaal kan, geeft je iets om mee te experimenteren.
Zei ik al dat de auto erg stil is ? Zit er wel een motor in ? Blijkbaar wel, want het gaat goed vooruit. Wellicht zitten de gelaagde ruiten er voor iets tussen, maar die had ik ook al in de V70. Toch is de V90 stukken stiller, daar lust ik wel pap van. Ik heb zelden de muziek hard staan, en door de B&W geluidsinstallatie heb je ook op lagere volumes een mooi vol geluid (dat je ook nog eens naar hartenlust kan tweaken met de equalizer).
Voor het internet ga ik eerst maar eens proberen via de iPhone hotspot, en als dat niet fijn werkt komt er een simkaartje in de automodem.
Nog veel te ontdekken en te spelen, maar de eerste indrukken zijn alvast overweldigend positief.
Fulaks’ V90
Geplaatst: 28.01.2021 - 14:29
door diesel01
PA wil soms weleens wat stevig in de remmen gaan, hij laat zien dat hij voorliggers opmerkt en wanneer er een behoorlijk verschil is dan remt hij vrij stevig en bruuks.
Ik los dat op om zelf even met het gas te spelen waardoor je wanneer jij zelf word ingehaald even ruimte krijgt om zonder verlies van snelheid toch uit te kunnen voegen, hele relaxte optie.
Fulaks’ V90
Geplaatst: 28.01.2021 - 14:43
door PGV90
Fulaks schreef: ↑28.01.2021 - 12:13
Poeh, wat een geweldige auto zeg ! Gisteren vanuit Antwerpen op en neer naar Leuven, dus een kleine twee uur autoplezier op kletsnatte wegen. Gespeeld met ACC en PA, en dat werkt geweldig. Ik moet nog leren aanvoelen hoe de beperkingen juist liggen, wanneer je precies naar links moet om je tempo aan te houden i.p.v. te vertragen achter een tragere voorligger, welke volgafstand in welke omstandigheden het lekkerst werken. Bij inhalen "trekt" de PA je wat sneller in de nieuwe rijstrook dan ik het zelf doe, dus daar ook nog even wennen. Die PA geeft je dan weer wel de kans om eens wat uitgebreider in je neus te peuteren of op het scherm te kijken, zonder dat het onveilig wordt.
Maar de auto zelf is heerlijk stil en rijdt op rails, volkomen onberoerd door de slechte weersomstandigheden. Er staan natuurlijk wel gloednieuwe Michelin Alpin 5's onder, dat helpt. Stuurgedrag is inderdaad van een veel hoger niveau t.o.v. de V70, en ook het veergedrag is een stuk rustiger dankzij (denk ik) de langere wielbasis en de luchtvering met Four-C op de comfort-setting.
Ik heb ook een Individuele rijmodus gemaakt waarin ik de vering op comfort heb staan, het stuur wat zwaarder en de gasrespons op sportief zeg maar. Echter voor verkeer in de stad vond ik die snellere gasrespons wat te zenuwachtig, en heb ik 'm terug op comfort gezet. Mijn rechtervoet moet zich misschien nog wat aanpassen. Maar erg fijn dat dit allemaal kan, geeft je iets om mee te experimenteren.
Zei ik al dat de auto erg stil is ? Zit er wel een motor in ? Blijkbaar wel, want het gaat goed vooruit. Wellicht zitten de gelaagde ruiten er voor iets tussen, maar die had ik ook al in de V70. Toch is de V90 stukken stiller, daar lust ik wel pap van. Ik heb zelden de muziek hard staan, en door de B&W geluidsinstallatie heb je ook op lagere volumes een mooi vol geluid (dat je ook nog eens naar hartenlust kan tweaken met de equalizer).
Voor het internet ga ik eerst maar eens proberen via de iPhone hotspot, en als dat niet fijn werkt komt er een simkaartje in de automodem.
Nog veel te ontdekken en te spelen, maar de eerste indrukken zijn alvast overweldigend positief.
Klinkt helemaal goed en in lijn met de verwachtingen!
Er is inderdaad de eerste tijd veel uit te vinden en aan te passen, maar dat is ook weer onderdeel van de pret.
Vergeet niet de aangepaste instellingen steeds op te slaan en te koppelen aan sleutel/ rijders profiel.
Fulaks’ V90
Geplaatst: 28.01.2021 - 17:05
door Fulaks
diesel01 schreef: ↑28.01.2021 - 14:29Ik los dat op om zelf even met het gas te spelen waardoor je wanneer jij zelf word ingehaald even ruimte krijgt om zonder verlies van snelheid toch uit te kunnen voegen, hele relaxte optie.
Tom, die snap ik niet helemaal. Bedoel je dat je gas bijgeeft om de wagen die jouw inhaalt nog snel even voor te zijn ?
Fulaks’ V90
Geplaatst: 28.01.2021 - 17:13
door Fulaks
PGV90 schreef: ↑28.01.2021 - 14:43Vergeet niet de aangepaste instellingen steeds op te slaan en te koppelen aan sleutel/ rijders profiel.
Oei, dat heb ik niet gedaan, daar heb je een punt. Heb ook wat met de lendenssteun gespeeld, ben ik dat dan kwijt ? In de V70 onthield de auto dat in de sleutel. Moet ik dan in de V90 op de M en de 1 of 2 drukken in het portier (zetelgeheugen), of moet ik nog iets doen op de middenconsole ?
Fulaks’ V90
Geplaatst: 28.01.2021 - 17:26
door diesel01
Fulaks schreef: ↑28.01.2021 - 17:05
diesel01 schreef: ↑28.01.2021 - 14:29Ik los dat op om zelf even met het gas te spelen waardoor je wanneer jij zelf word ingehaald even ruimte krijgt om zonder verlies van snelheid toch uit te kunnen voegen, hele relaxte optie.
Tom, die snap ik niet helemaal. Bedoel je dat je gas bijgeeft om de wagen die jouw inhaalt nog snel even voor te zijn ?
Nee juist niet.
Je loopt soms in op een auto waarbij de PA vroegtijdig van het gas gaat terwijl jij zelf wordt ingehaald.
De camera ziet alleen de auto en doet wat hij moet doen, van het gas af en in sommige gevallen actief aan het remmen, terwijl het menselijk oog ziet dat wanneer je niet van het gas gaat er ruimte genoeg is om achter de inhalende auto uit te voegen zonder daarmee jezelf, de voorligger of inhalende auto in gevaar te brengen.
Ik geef dan zelf even gas om geen snelheid te verliezen en geen onrustig wegbeeld creëren omdat bij actief remmen de remlichten aangaan.
Fulaks’ V90
Geplaatst: 28.01.2021 - 17:29
door PGV90
Fulaks schreef: ↑28.01.2021 - 17:13
PGV90 schreef: ↑28.01.2021 - 14:43Vergeet niet de aangepaste instellingen steeds op te slaan en te koppelen aan sleutel/ rijders profiel.
Oei, dat heb ik niet gedaan, daar heb je een punt. Heb ook wat met de lendenssteun gespeeld, ben ik dat dan kwijt ? In de V70 onthield de auto dat in de sleutel. Moet ik dan in de V90 op de M en de 1 of 2 drukken in het portier (zetelgeheugen), of moet ik nog iets doen op de middenconsole ?
Voor de stoel is instellen in het geheugen van M1 zeker goed en blijft staan.
Via het berijders profiel kan je al de instellingen (scherm, , skims rond de klokken, radio zender, temperatuur, etc. ). koppelen aan een sleutel.
Als mijn vrouw instapt krijgt zij haar instellingen, gekoppeld aan haar sleutel.
Als je blijvende veranderingen maakt moet je die wel vastleggen.
Fulaks’ V90
Geplaatst: 28.01.2021 - 17:39
door Fulaks
diesel01 schreef: ↑28.01.2021 - 17:26
Fulaks schreef: ↑28.01.2021 - 17:05
diesel01 schreef: ↑28.01.2021 - 14:29Ik los dat op om zelf even met het gas te spelen waardoor je wanneer jij zelf word ingehaald even ruimte krijgt om zonder verlies van snelheid toch uit te kunnen voegen, hele relaxte optie.
Tom, die snap ik niet helemaal. Bedoel je dat je gas bijgeeft om de wagen die jouw inhaalt nog snel even voor te zijn ?
Nee juist niet.
Je loopt soms in op een auto waarbij de PA vroegtijdig van het gas gaat terwijl jij zelf wordt ingehaald.
De camera ziet alleen de auto en doet wat hij moet doen, van het gas af en in sommige gevallen actief aan het remmen, terwijl het menselijk oog ziet dat wanneer je niet van het gas gaat er ruimte genoeg is om achter de inhalende auto uit te voegen zonder daarmee jezelf, de voorligger of inhalende auto in gevaar te brengen.
Ik geef dan zelf even gas om geen snelheid te verliezen en geen onrustig wegbeeld creëren omdat bij actief remmen de remlichten aangaan.
Ah, gesnopen. Dus als je zelf gast bij geeft gaat ie niet remmen, ook al loop je in op je voorligger. Goede tip !
Fulaks’ V90
Geplaatst: 28.01.2021 - 17:50
door Fulaks
PGV90 schreef: ↑28.01.2021 - 17:29
Fulaks schreef: ↑28.01.2021 - 17:13
PGV90 schreef: ↑28.01.2021 - 14:43Vergeet niet de aangepaste instellingen steeds op te slaan en te koppelen aan sleutel/ rijders profiel.
Oei, dat heb ik niet gedaan, daar heb je een punt. Heb ook wat met de lendenssteun gespeeld, ben ik dat dan kwijt ? In de V70 onthield de auto dat in de sleutel. Moet ik dan in de V90 op de M en de 1 of 2 drukken in het portier (zetelgeheugen), of moet ik nog iets doen op de middenconsole ?
Voor de stoel is instellen in het geheugen van M1 zeker goed en blijft staan.
Via het berijders profiel kan je al de instellingen (scherm, , skims rond de klokken, radio zender, temperatuur, etc. ). koppelen aan een sleutel.
Als mijn vrouw instapt krijgt zij haar instellingen, gekoppeld aan haar sleutel.
Als je blijvende veranderingen maakt moet je die wel vastleggen.
Ja, zo heb ik het inderdaad gedaan. Dus zetel- en spiegelinstellingen met M1 en de rest via het scherm in de middenconsole. Mijn vrouw heeft enkel in de garage proefgezeten voor de instellingen van de zetel, die heb ik in haar sleutel vastgezet op haar M1. Voor het overige nog niets vastgelegd, ze heeft nog niet zelf met de auto gereden. Maar we hebben afgesproken dat ze het dit weekend toch eens gaat doen, zodat we nog wat settings kunnen optimaliseren voor haar. Haar iPhone heb ik ook al wel gekoppeld.
Nog een wellicht domme vraag : als wij samen op pad gaan, hebben we twee sleutels van de auto bij : ik op zak en zij in de handtas. Maar ik heb keyless go. Welke sleutel kiest de auto dan ?
Fulaks’ V90
Geplaatst: 28.01.2021 - 19:26
door Gouwe
Dat opslaan van een profiel en koppelen aan een sleutel moet je dan wel doen met de sleutel in de middenconsole. Anders werkt het niet kwam ik tot mijn schande achter toen ik speciaal daarvoor naar de dealer was gereden

Fulaks’ V90
Geplaatst: 28.01.2021 - 19:58
door PGV90
Hij pakt de ‘eerste’ sleutel die zichtbaar is, of die de auto open doet.
Tijdens vakantie als we van rijder wisselen doe ik de auto op slot en zij de deur weer open.
Wat trouwens niet mee wisselt is de telefoon, Bluetooth zoekt eerst de laatst aangesloten telefoon.
Tja, luxe probleem.