Barry (Grillmeister) schreef:@ Richard S,
Ik weet niet wat jouw referentie kader is dat jij het salaris van een agent (schaal 6 = max 2400 euro bruto ex onregelmatigheids toeslag ca 1600€ netto) een acceptabel bedrag vind.
Vooral gezien de grote van de risico's die je dag in dag uit loopt, van de meest "vriendelijke" mensen krijg je een grote bek omdat zij zich niet aan de regels wensen te houden die voor een ieders veiligheid zijn bepaald (en niet door de agent(e) ter plaatse zijn bedacht) en dat veel mensen je een hufter/kneus vinden tot ze je nodig hebben.
In sommige regio's/districten heb je bijna dagelijks dat je wordt bespuwd door mensen die geen Volvo cultuur hebben en als je mazzel hebt niet door een junk met tbc, verder komt het voor dat je met een beetje pech 2 keer in de week mag vechten op leven en dood met mensen die niet zoals de politie aan een geweldsinstructie zijn gebonden.
Uiteraard weten deze "burgers" wel de weg naar diverse beklag organen te vinden als jij hun een keer goed weet te raken.
Let wel ik vind het werk erg leuk en klaag niet over de verdiensten, (vooral nu die V-50's komen) of dat de burger moed geeft weet ik niet maar wel dat er wat mij betreft er een keer goed (kosten/baten/ervaring) is nagedacht over het aan te schaffen materiaal.
Nou de salarissen nog....
Je hebt helemaal gelijk. Dat is geen vetpot. Ik keek als referentie naar het salaris wat mijn vriendin krijgt als net gestarte aspirant aan de opleidng en haar leeftijd. In dat opzicht verdient ze best redelijk. Hoe de schalen verder in elkaar zitten weet ik niet. Maar als ik jouw berekening zo zie valt dat toch vies tegen. Ik hoop dan ook voor mijn vriendin dat ze snel door kan stromen als ze over 2 jaar klaar is. (eigen belang

) en natuurlijk dat de politie wel een betere vergoeding gaat krijgen want zoals je zelf al vertelde, ze lopen de risico's wel voor onze veiligheid.