Pagina 6 van 10
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 15.09.2021 - 22:45
door NielsPHEV
Ik zie de Polestar tuning voor de T8 gewoon in de prijslijst staan voor de Longrange PIH, Wel leuk dat we door de intro van longrange wederom een nieuwe naam voor de PIHTWINENGINET8RECHARGELONRANGEHEBBEN
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 16.09.2021 - 08:30
door Paul
NielsPHEV schreef: ↑15.09.2021 - 22:45
Ik zie de Polestar tuning voor de T8 gewoon in de prijslijst staan voor de Longrange PIH, Wel leuk dat we door de intro van longrange wederom een nieuwe naam voor de PIHTWINENGINET8RECHARGELONRANGEHEBBEN
Maar echt!
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 16.09.2021 - 10:33
door erichendri
Je kan nog niks zeggen over de rijbeleving van de turbo motor.
Vroeger piekte het koppel bij een wat hoger toerental.
Tegenwoordig is het koppel een platte berg van 1500 - 4000 toeren bijvoorbeeld.
Nu geven ze een piek van van 4500 toeren.
In een grafiek zal je mischien zien dat hij al vanaf 2000 toeren al boven de 400Nm zit.
Eric
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 19.09.2021 - 15:28
door RoaldH
Heeft de V60 Plug-in Hybrid Twin Engine T8 Recharge Long Range nog steeds het “oude” dashboard met de normale Sensus? Of is de V60 ook over naar Google? En is de drive selector in de midden tunnel ook nog aanwezig?
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 19.09.2021 - 15:31
door RoaldH
erichendri schreef: ↑16.09.2021 - 10:33
Je kan nog niks zeggen over de rijbeleving van de turbo motor.
Vroeger piekte het koppel bij een wat hoger toerental.
Tegenwoordig is het koppel een platte berg van 1500 - 4000 toeren bijvoorbeeld.
Nu geven ze een piek van van 4500 toeren.
In een grafiek zal je mischien zien dat hij al vanaf 2000 toeren al boven de 400Nm zit.
Eric
Een sterke ISG die het turbogat “opvult” kan wel eens beter uitwerken dan de supercharger.
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 19.09.2021 - 16:06
door NielsPHEV
RoaldH schreef: ↑19.09.2021 - 15:31
erichendri schreef: ↑16.09.2021 - 10:33
Je kan nog niks zeggen over de rijbeleving van de turbo motor.
Vroeger piekte het koppel bij een wat hoger toerental.
Tegenwoordig is het koppel een platte berg van 1500 - 4000 toeren bijvoorbeeld.
Nu geven ze een piek van van 4500 toeren.
In een grafiek zal je mischien zien dat hij al vanaf 2000 toeren al boven de 400Nm zit.
Eric
Een sterke ISG die het turbogat “opvult” kan wel eens beter uitwerken dan de supercharger.
Klopt maar vraag me af hoe je dan altijd voldoende accu capaciteit kunt houden, nu trek je ook niet permanent op maar het concept moet dan echt aangepast zijn. Ook de erad is fors sterker trouwens
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 19.09.2021 - 16:50
door raspaardje
RoaldH schreef: ↑19.09.2021 - 15:28
Heeft de V60 Plug-in Hybrid Twin Engine T8 Recharge Long Range nog steeds het “oude” dashboard met de normale Sensus? Of is de V60 ook over naar Google? En is de drive selector in de midden tunnel ook nog aanwezig?
Ik vermoed sterk ja en nee. Wel nog Sensus maar geen drive mode draaiwiel.
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 20.09.2021 - 12:11
door Ruier
Ben schreef: ↑08.09.2021 - 10:14
Ondanks de verbeterde specificaties wijzigen de consumentenadviesprijzen nauwelijks. De Volvo S60 en V60 Recharge nemen met € 200 in prijs toe. Voor de overige modellen blijven de consumentenadviesprijzen ongewijzigd. Dit maakt de prijspositie van de Volvo Recharge modellen sterk in de markt en bijzonder interessant.
Hmm, ik ben hier niet helemaal zeker van. Ik heb een maand terug een configuratie gedaan voor een XC60 Inscription Exclusive: toen zat de head-up display nog in het standaardpakket (zie ook de prijslijst van 23 augustus op de Volvo-site), nu is het in de configurator een optie van meer dan €1200,-. Toch een verkapte prijsverhoging?
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 20.09.2021 - 12:25
door raspaardje
Bij elk modeljaar worden de standaarduitrusting en pakketten wel gewijzigd/samengesteld. Vaak ten nadele van de klant.
In bovenstaand citaat wordt dan ook niet gezegd dat de klant goedkoper uit is. Alleen dat de prijzen niet tot nauwelijks wijzigen.
Heb je hem?
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 20.09.2021 - 13:00
door NielsPHEV
Als ik mijn auto nu in de configurator stop (V90 T8 r-design met zo ongeveer alle opties) dan is ie 6k goedkoper dan in 2018 en heeft ie met de longrange ook nog beter specs als je inflatie mee zou rekenen is de auto in 2021 zo'n 10% voordeliger, de ervaring van raspaardje deel ik niet. Door de longrange kan je daarbij nog fors besparen op de brandstofkosten. Dat de HUD niet meer in een pakket zit was me ook opgevallen maar de marketingmensjes zullen altijd hun best doen de pakketjes zo samen te stellen dat men zo veel mogelijk kan verkopen, dat neem ik ze niet kwalijk zolang we zelf de vinkjes mogen zetten in de optielijst.
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 20.09.2021 - 13:46
door RoaldH
Zou die drive selector dan te retrofitten zijn?
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 20.09.2021 - 13:59
door raspaardje
NielsPHEV schreef: ↑20.09.2021 - 13:00
Als ik mijn auto nu in de configurator stop (V90 T8 r-design met zo ongeveer alle opties) dan is ie 6k goedkoper dan in 2018 en heeft ie met de longrange ook nog beter specs als je inflatie mee zou rekenen is de auto in 2021 zo'n 10% voordeliger, de ervaring van raspaardje deel ik niet. Door de longrange kan je daarbij nog fors besparen op de brandstofkosten. Dat de HUD niet meer in een pakket zit was me ook opgevallen maar de marketingmensjes zullen altijd hun best doen de pakketjes zo samen te stellen dat men zo veel mogelijk kan verkopen, dat neem ik ze niet kwalijk zolang we zelf de vinkjes mogen zetten in de optielijst.
Alle varianten uitgezonderd de T6 en de T8 zijn best wel in prijs gestegen de laatste jaren.
En volgens mij ook steeds meer uitgekleed.
Zowel de Nederlandse staat als Volvo zijn daar debet aan. Niet alleen Volvo dus.
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 20.09.2021 - 14:02
door raspaardje
RoaldH schreef: ↑20.09.2021 - 13:46
Zou die drive selector dan te retrofitten zijn?
Er kan veel natuurlijk. Maar of het de moeite waard is?
Want bediening van de drive selector zit straks in het scherm. En dus moet bij retrofitten de interface met de bediening in het scherm in orde gemaakt worden.
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 20.09.2021 - 15:52
door Ruier
raspaardje schreef: ↑20.09.2021 - 12:25
Bij elk modeljaar worden de standaarduitrusting en pakketten wel gewijzigd/samengesteld. Vaak ten nadele van de klant.
In bovenstaand citaat wordt dan ook niet gezegd dat de klant goedkoper uit is. Alleen dat de prijzen niet tot nauwelijks wijzigen.
Heb je hem?
Klopt, alleen gaat het hier in beide gevallen om modeljaar 22, dus hebben ze de pakketten in het lopende modeljaar aangepast ten nadele van de consument. En om dan te zeggen dat ondanks de verbeterde specificaties de consumentenadviesprijzen niet wijzigen is m.i. niet helemaal eerlijk als je onderdelen uit de vorige standaarduitrusting verwijdert. Dan wordt de auto als je die in dezelfde configuratie wilt hebben dus wel degelijk duurder. Maar goed, luxeprobleem…

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 20.09.2021 - 21:14
door Hans Eilander
Ruier schreef: ↑20.09.2021 - 15:52 Om dan te zeggen dat ondanks de verbeterde specificaties de consumentenadviesprijzen niet wijzigen is m.i. niet helemaal eerlijk als je onderdelen uit de vorige standaarduitrusting verwijdert. Dan wordt de auto als je die in dezelfde configuratie wilt hebben dus wel degelijk duurder. Maar goed, luxeprobleem…
ik zou in ieder geval geen €1200,- extra uitgeven voor een Head up Display. Dat is meer iets voor piloten...

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 20.09.2021 - 22:30
door Ab S
Hans Eilander schreef: ↑20.09.2021 - 21:14
Ruier schreef: ↑20.09.2021 - 15:52 Om dan te zeggen dat ondanks de verbeterde specificaties de consumentenadviesprijzen niet wijzigen is m.i. niet helemaal eerlijk als je onderdelen uit de vorige standaarduitrusting verwijdert. Dan wordt de auto als je die in dezelfde configuratie wilt hebben dus wel degelijk duurder. Maar goed, luxeprobleem…
ik zou in ieder geval geen €1200,- extra uitgeven voor een Head up Display. Dat is meer iets voor piloten...
..ik ervaar het head-up display juist als heel behulpzaam; je hebt de belangrijkste functies direct in beeld zonder dat je omlaag hoeft te kijken naar het bestuurdersdisplay. Ik zou het aanraden en zeer zeker niet afraden..
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 20.09.2021 - 22:55
door NielsPHEV
Hans Eilander schreef: ↑20.09.2021 - 21:14
Ruier schreef: ↑20.09.2021 - 15:52 Om dan te zeggen dat ondanks de verbeterde specificaties de consumentenadviesprijzen niet wijzigen is m.i. niet helemaal eerlijk als je onderdelen uit de vorige standaarduitrusting verwijdert. Dan wordt de auto als je die in dezelfde configuratie wilt hebben dus wel degelijk duurder. Maar goed, luxeprobleem…
ik zou in ieder geval geen €1200,- extra uitgeven voor een Head up Display. Dat is meer iets voor piloten...
Ik wel
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 20.09.2021 - 23:30
door lint
Ik ook.
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 21.09.2021 - 08:24
door Ben
Ik zou absoluut een headup display kiezen.
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
Geplaatst: 21.09.2021 - 09:12
door Hans Eilander
Ik dus zeker niet, al was het de helft goedkoper. Of je nu met regelmaat links en rechts in je buitenspiegels kijkt, of even door je stuur naar de klokken, dat maakt mijns inziens niks uit. Een HUD is wel aardig, maar zéker geen must. Maar smaken en meningen verschillen. Gelukkig maar...
