Ik lees net een stukje in de USA today (zit even in Amerika) dat 'More drivers die in small cars'. Het staatje is als volgt 108 per million verhicles in small cars, 70 per million in mid size cars, 67 per million in large cars en 55 per million in SUV.
Dit is onderzocht door Marc Ross een professor emeritus in the physics department at the univeristy in Michigan. Hij heeft samen met Tom Wenzel daar de nodige artikelen over geschreven.
Nog een leuke uitsmijter in het artikel: "But you can't simply buy a big, heavy verhicle and assume you are safe. Studies show that extra weight does little or no good after about 4,500 pounds, roughly the weight of a minivan or midsize SUV (dat zijn de grote SUV's in NL

. And the heaviest verhicles, full-ize pickups have driver death rates about the same as small cars.
Het artikel is te vinden:
www.lbl.gov/Science-Articles/Archive/as ... report.pdf -
Of zoek via Google op: Marc ross Tom Wenzel
Groet,
Bart
ps de toyata corola komt er niet zo goed vanaf en laat Hertz mij die nou net hebben aangeboden als full size (ha ha ha ha). Gelukkig hebben ze het "foutje" hersteld en mij een gratis upgrade gegeven naar een Chrysler 300 Touring!