Optie Intellisafe surround systeem met BLIS vervalt

Gesloten
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20771
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Snappen jullie nu dat het voor een dealer ook niet meer te snappen is?
Ze zijn volkomen afhankelijk van de grillen van de fabriek en wat er daar voorradig is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3956
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Zeker snap ik dat.
Als je dat op een goede manier tijdig kan overbrengen aan de klant dan is er in het grootste gedeelte van de gevallen toch niets aan hand?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

je hebt een klant net gebeld dat er iets mist in de bestelling en dat levert voor beide partijen stress op, dan komt de auto binnen en het zit er wel op...
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3956
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dat kan je toch ook als dealer tegen de klant vertellen dat dat kan gebeuren?
Transparantie in deze tijden lijkt me het belangrijkste!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1336
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Dat lijkt me ook. Of de ander het leuk vind is iets anders, maar dat ligt dan wel bij de ander.
En zeggen dat je het niet weet is ook transparant, hoe vervelend ook.

Maar er zijn zat klanten die al op hoge poten aankomen en dan zijn er verkopers, want dat hebben ze geleerd, en die komen met een lul verhaal.
De meeste mensen gaan onder druk gewoon gekke dingen doen.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik annuleer kosteloos, ben zo'n auto met deze levertijden in n week aan n ander kwijt
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

wasbeer2006 schreef: 10.02.2023 - 13:44 Dat lijkt me ook. Of de ander het leuk vind is iets anders, maar dat ligt dan wel bij de ander.
En zeggen dat je het niet weet is ook transparant, hoe vervelend ook.
Eerlijkheid duurt het langst. En wat je zegt, ook al is dit geen goed nieuws! Klant heeft dit vlug genoeg in de gaten en een verkoper zit hier ook absoluut niet op te wachten!
Bij mij was het destijds in 2021 ook om het even. Had toen "Bursting blue" kleur v60 besteld, puur omdat ik al zoveel zwarte auto's heb en voor mij wel een voorwaarde was omdat ik gewoon een keer een blauwe wilde hebben.
Toen levering 2 maanden langer ging duren werd deze ander modeljaar en kon deze kleur niet meer geleverd worden...
Heb toen geannuleerd omdat ik de nieuwe kleuren me niet direct aanspraken. Verkoper begreep dit.
Toen besloten even een paar weken te laten bezinken, denk dat een ieder dit altijd moete doen om een juiste beslissing te maken.
2de kleur was "pearl white" maar moest ik een pak meer voor betalen. Toevallig stond er ook een showroom model,nog steeds dezelfde die ik 4 maanden terug zag staan toen ik voor het eerst ging kijken in de showroom en dacht , zoveel ga ik dus echt niet uitgeven!
Maar had meer opties als ik besteld had, en andere opties die ik niet had. Ook een pak duurder. Uiteindelijk goed 3 weken later, hadden ze wat van de prijs afgedaan en mij opties konden er opgezet worden tegen meerprijs.
Uiteindelijk wel een paar 2K meer betaald maar wel HK, HUD en Pearl white.
Uiteindelijk ik blij en verkoper blij.

Of ik blis hiervoor had geannuleerd , Nee. Heb nu ook HUD. Was niet in eerste plaats besteld. Zou ik dit nu weer bestellen, Nee.
OGA244 schreef: 10.02.2023 - 14:27 Ik annuleer kosteloos, ben zo'n auto met deze levertijden in n week aan n ander kwijt
Dat is een voordeel van een autoverkoper in deze tijden. Denk ook dat je geen andere keus hebt.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Skieur
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 13.04.2022 - 10:46

V480-S60 schreef: 10.02.2023 - 12:19 Snappen jullie nu dat het voor een dealer ook niet meer te snappen is?
Ze zijn volkomen afhankelijk van de grillen van de fabriek en wat er daar voorradig is.
Ik vraag me wel af waarom dealer het blijven accepteren zo te worden rondgepushed. Van de andere kant als ik lees dat het niet echt uitmaakt voor de dealer als de klant annuleert… tja ;) weg van de minste weerstand…? ;)
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1336
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ja maar wat ga je doen.... met z,n alle naar zweden?
Of China. Ik snap je punt wel, maar die weten het ook niet.

Het ligt aan de toeleveranciers.

Weet je hoe ik denk dat het gaat.......

Bedrijf X heeft chips besteld. Maar omdat er andere onderdelen niet zijn, annuleert hij deze. Omdat ie het product niet kan maken. En dat zal de leverancier een zorg zijn, want dan kan hij het zeurende, in dit geval Volvo blij maken. Die chips komen dan ineens morgen binnen en de auto, van de komende maand zitten ze in. daar kan je gewoon niet op plannen. Ik zie dat met IT apparatuuur ook. "Het wordt juni...... het wordt maart...... vrijdag is het er, oke fijn....." Maar andersom ook.

Maargoed koop gewoon zo,n ASML machine. Kosten ook niet de wereld, voor een 200 tot 300mln heb je er een :-)
Samsung heeft er ook weer 4 besteld.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29489
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Vandaag weer contact gehad met de dealer. De XC60 heeft nu toch de melding NO BLIS op de order staan.
Het was ook te mooi om waar te zijn😁
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Skieur schreef: 10.02.2023 - 22:35
V480-S60 schreef: 10.02.2023 - 12:19 Snappen jullie nu dat het voor een dealer ook niet meer te snappen is?
Ze zijn volkomen afhankelijk van de grillen van de fabriek en wat er daar voorradig is.
Ik vraag me wel af waarom dealer het blijven accepteren zo te worden rondgepushed. Van de andere kant als ik lees dat het niet echt uitmaakt voor de dealer als de klant annuleert… tja ;) weg van de minste weerstand…? ;)
ik verrek het tegenwoordig toch echt om de weg van de meeste weerstand te gaan bewandelen, er zijn voor een dealer ook relatief erg veel onzekerheden, wil je hem niet? prima, een ander wil hem wel..
Je staat een auto soms 4x aan dezelfde klant te verkopen, dwz, modeljaar wisseling, prijs verhogingen, specificatie veranderingen en afwijkende levertijden...
Gebruikersavatar
-KJ-
5th Gear member
Berichten: 1222
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Ja bah, klanten. Heb je alleen maar last van. Dat ze in sommige gevallen een compleet jaarsalaris bij je komen brengen wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze op enig medeleven kunnen rekenen als hun zorgvuldig uitgekozen product toch anders blijkt te zijn. Gaat de ene klant weg dan komt er wel een nieuwe. Je salaris wordt toch wel gestort, dus wie dondert het iets wat een klant vindt?
Theemperor
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 31.12.2022 - 08:47

OGA244 schreef: 11.02.2023 - 14:46
Skieur schreef: 10.02.2023 - 22:35
V480-S60 schreef: 10.02.2023 - 12:19 Snappen jullie nu dat het voor een dealer ook niet meer te snappen is?
Ze zijn volkomen afhankelijk van de grillen van de fabriek en wat er daar voorradig is.
Ik vraag me wel af waarom dealer het blijven accepteren zo te worden rondgepushed. Van de andere kant als ik lees dat het niet echt uitmaakt voor de dealer als de klant annuleert… tja ;) weg van de minste weerstand…? ;)
ik verrek het tegenwoordig toch echt om de weg van de meeste weerstand te gaan bewandelen, er zijn voor een dealer ook relatief erg veel onzekerheden, wil je hem niet? prima, een ander wil hem wel..
Je staat een auto soms 4x aan dezelfde klant te verkopen, dwz, modeljaar wisseling, prijs verhogingen, specificatie veranderingen en afwijkende levertijden...
Ik ben blij dat ik een wat ander ingestelde “verkoper” heb gehad. Afgelopen week te horen gekregen dat het ontbreken van Blis ook op mijn auto van toepassing is. Gezamenlijk gekeken naar mogelijkheden om dit te compenseren. Erg blij met de geboden oplossing. Zo kan het dus ook 😉.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20771
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

En ook hier wordt weer eens niet begrepen wat OGA zegt. Lees zijn verhaal nog eens en constateer dat hij het heeft over "vechten" tegen de organisatie. Als je hem beter zou kennen dan weet je dat hij het in principe altijd voor de klant opneemt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

-KJ- schreef: 11.02.2023 - 15:08 Ja bah, klanten. Heb je alleen maar last van. Dat ze in sommige gevallen een compleet jaarsalaris bij je komen brengen wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze op enig medeleven kunnen rekenen als hun zorgvuldig uitgekozen product toch anders blijkt te zijn. Gaat de ene klant weg dan komt er wel een nieuwe. Je salaris wordt toch wel gestort, dus wie dondert het iets wat een klant vindt?
je rijdt zelf niet eens een Volvo maar een merk waar men helemaal geen enkele respect voor kopende klanten heeft,
je kon/kunt er niets inruilen (en zelfs een Tesla willen ze nog niet terug inruilen)
Een Y is net 12 k goedkoper geworden, heb je hem nog voor de hoge prijs gekocht moet je die ook gewoon afrekenen.. compensatie? helemaal niets.
Ga dus even een ander de les lopen lezen..

Ik wordt als verkoper aangesproken op de veranderingen (de klant koopt tenslotte bij mij) kan er alleen ook weinig aan doen..
Klanten kunnen van alles als compensatie eisen, ik ben alleen tamelijk beperkt in wat er van mij uit te compenseren is, kosteloos annuleren is dan gewoon een optie.
Ga er geen geld achteraan gooien al wordt me dat wel kwalijk genomen als "weg van de minste weerstand"

Ik reageerde dan ook op de zinsnede dat ik de "weg van de minste weerstand" bewandel na een jaar intensief geworstel met teleurgestelde klanten over specificaties, levertijden en prijsaanpassingen..
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Wat ik me afvraag.
Wat gebeurt er met de fiscale waarde van de auto? Gaat die ook omlaag? Wel zo belangrijk voor leaserijders en hun bijtelling.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Nee, die is op basis van het kenteken, en dat was waarschijnlijk nog n dure..
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Kenteken wordt na levering aangevraagd. De auto heeft bepaalde opties niet en is dus minder waard.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Daar doet de fiscus helaas niets mee, mocht in dit geval volvo de fiscale waarde €500,- omlaag kunnen brengen is dat je voordeel.
Skieur
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 13.04.2022 - 10:46

OGA244 schreef: 11.02.2023 - 14:46
Skieur schreef: 10.02.2023 - 22:35
V480-S60 schreef: 10.02.2023 - 12:19 Snappen jullie nu dat het voor een dealer ook niet meer te snappen is?
Ze zijn volkomen afhankelijk van de grillen van de fabriek en wat er daar voorradig is.
Ik vraag me wel af waarom dealer het blijven accepteren zo te worden rondgepushed. Van de andere kant als ik lees dat het niet echt uitmaakt voor de dealer als de klant annuleert… tja ;) weg van de minste weerstand…? ;)
ik verrek het tegenwoordig toch echt om de weg van de meeste weerstand te gaan bewandelen, er zijn voor een dealer ook relatief erg veel onzekerheden, wil je hem niet? prima, een ander wil hem wel..
Je staat een auto soms 4x aan dezelfde klant te verkopen, dwz, modeljaar wisseling, prijs verhogingen, specificatie veranderingen en afwijkende levertijden...
Maar waarom gaan die auto’s niet direct retour afzender zoals in iedere andere sector zou gebeuren met een product dat niet conform bestelling is? Porsche doet het in die zin goed met hun dummie chips. Dat het niet achteraf te plaatsen is is natuurlijk ook kul, dan zou het bij een defect ook niet te repareren zijn. Volvo - de fabrikant - maakt zich er in die zin makkelijk af en komt er momenteel mee weg door een discrepantie tussen vraag en aanbod. Accepteer je als dealer een incomplete auto ook als die geweigerd wordt door een klant en je weet dat je die niet kwijt komt?

Ik sluit me aan bij -KJ-. Dit gaat allemaal veel te makkelijk. En als klant trek je aan het kortste eind. Niet als dealer, want voor ons 10 anderen. Maar goed, met een recessie die ons boven het hoofd hangt zal ook dat tij wel weer keren ;) .
Gesloten

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”