Pagina 6 van 9

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 31.08.2023 - 22:46
door Mastiff
Ben toch blij met de recent geïnstalleerde LPG installatie; stond dinsdag te tanken voor 65 eurocent per liter. Maar ook dat duurder worden.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 31.08.2023 - 23:14
door JeroenSpock
Hier voorlopig ook lekker op lpg rijden, 63 cent in Glimmen.
Over 2 maanden komt er ook lpg in de S40 :D

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 01.09.2023 - 00:38
door Johan s60
Hier in Houten 67 cent, maar hoelang nog?

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 01.09.2023 - 11:32
door fredhead
Zal ongetwijfeld duurder worden maar nog altijd flink goedkoper dan een liter benzine.

Las vanmorgen nog dat er ernstige twijfel is of de accijnsverhoging wel door gaat begin volgend jaar.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 01.09.2023 - 11:43
door Msuidgeest
Het lijkt erop dat Nederland sowieso duurder aan t worden is. En dat valt vooral nu op omdat ik in het buitenland ben.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 06.10.2023 - 08:53
door Urbexpeditie
De subsidie voor EV's gaat toch niet omlaag. Er was sprake dat ipv €3000 dit naar €2500 zou verlaagd worden, maar deze wending is afgeblazen. Reden zou de verminderde verkoopcijfers van EV's zijn ivm de verhoging MRB 2025.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 06.10.2023 - 16:19
door JeroenSpock
Die gaat echt wel omlaag hoor. Misschien niet morgen, dan maar overmorgen.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 06.10.2023 - 17:36
door Msuidgeest
En door die 3000 euro subsidie hebben fabrikanten weer een reden om hun EV's 3000 euro duurder te maken.
Het zelfde is met de subsidies gebeurd bij warmtepompen.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 06.10.2023 - 17:52
door OGA244
3000 duurder kan betekenen geen subsidie..

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 06.10.2023 - 17:58
door teebee
Msuidgeest schreef: 06.10.2023 - 17:36 En door die 3000 euro subsidie hebben fabrikanten weer een reden om hun EV's 3000 euro duurder te maken.
Het zelfde is met de subsidies gebeurd bij warmtepompen.
En met de btw vo zonnepanelen….

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 19.10.2023 - 15:25
door fredhead
Op deze manier wordt het ineens weer een stuk betaalbaarder (en beter voor het milieu?):

Afbeelding

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 19.10.2023 - 22:38
door JeroenSpock
3 VW Crafters hier op het werk zijn kapot gelopen door HVO diesel.
Zou zomaar kunnen dat deze diesel die meneer maakt niet zo goed is voor alle auto's.
Maar alles voor het milieu...

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 20.10.2023 - 10:57
door diesel01
GTL schijnt veel gebruikt te worden in de transport..
Het schijnt schoner te wezen voor motor en omwelt maar voor de portemonnee met €2 per liter iets minder leuk.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 20.10.2023 - 11:30
door fredhead
Motoren die permanent op HVO draaien heb ik vaker van gehoord dat sommige daar toch niet zo goed tegen blijken te kunnen.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 20.10.2023 - 15:58
door JeroenSpock
Die Crafter heeft al de derde motor hahaha, maar wel schone diesel.

GTL heb ik wel eens in de D5 gegooid, motor zou er stiller van worden. Was ook zo, hij liep inderdaad ietsje rustiger.
Maar slecht te krijgen in het noorden, en na 2 of 3 volle tanken GTL heb ik er weer gewoone diesel in gegooid. Toen viel het me ineens op dat de motor meer vermogen had dan op GTL.
Weet ook niet of HVO nog iets goedkoper of duurder is dan GTL.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 20.10.2023 - 17:43
door fredhead
Als ik kijk naar Tom z'n bericht zou GTL duurder zijn, maar geen idee wat HVO per liter kost.
Hier gaat er altijd gewone diesel in.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 20.10.2023 - 23:27
door jroen81
fredhead schreef:Als ik kijk naar Tom z'n bericht zou GTL duurder zijn, maar geen idee wat HVO per liter kost.
Hier gaat er altijd gewone diesel in.
HVO is verhoudingsgewijs echt duur per liter. Geloof rond de 2,40 dat ik laatst betaalde. Terwijl je verbruik een klein beetje toeneemt (in tegenstelling tot wat men beweert).

Tank het alleen in de camper en de tuintrekker, enerzijds omdat ik de camper alleen voor de lol gebruik en het prima voelt om de beperkte kilometers die ik daar in tijd wat milieuvriendelijker rond te tuffen. Zeker omdat het geen hele frisse diesel is Afbeelding.

Anderzijds en dat is het grootste voordeel, het is nagenoeg ongevoelig voor dieselpest en dat is voor voertuigen die best lang over hun tanklading kunnen doen heel prettig.

In de tuintrekker is het ook fijn dat het een stuk minder stinkt als ik hem de schuur in en uit zet.

Toch is het raar dat deze brandstof in Nederland zo weinig wordt aangemoedigd, het hoeft niet in de uitverkoop, maar een beetje accijnskorting…Het zou de prijs dichter bij normale diesel brengen en best wat mensen over de streep kunnen trekken om dit te tanken ipv fossiele diesel.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 21.10.2023 - 18:26
door Urbexpeditie
Wereldwijd heeft de helft van elektrische auto rijders spijt van hun aankoop en willen terug naar fossiele brandstoffen. Enige uitzondering zijn de Tesla rijders. Die blijven trouw aan hun principes.
Overigens, koopt men een elektrische auto niet vanwege het milieu, maar vanwege hun portemonnee.
In Nederland gaat in 2025 de elektrische auto ook mrb betalen. Dit betekent dat voor de meesten dat men 2x meer betaald dan de keuze voor bv benzine auto's.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 21.10.2023 - 19:49
door fredhead
Heb hier alvast de rekensom gemaakt dat ik volgend jaar gewoon door blijf dieselen ondanks dat ik verwacht flink wat minder kilometers te maken.
Staat van de auto is bekend, verwacht vooralsnog weinig onderhoud dat eraan komt.
Daarnaast is een benzine 4x4 in wegenbelasting weinig goedkoper (nu particulier grijs kenteken) en zit je dan met een stevig verbruik en duurdere brandstof.

Elektrisch of hybride is voor mij vooralsnog geen optie.

Zo duur wordt autorijden straks

Geplaatst: 21.10.2023 - 19:58
door C30BlackStone
Urbexpeditie schreef: 21.10.2023 - 18:26 Wereldwijd heeft de helft van elektrische auto rijders spijt van hun aankoop en willen terug naar fossiele brandstoffen. Enige uitzondering zijn de Tesla rijders. Die blijven trouw aan hun principes.
Overigens, koopt men een elektrische auto niet vanwege het milieu, maar vanwege hun portemonnee.
In Nederland gaat in 2025 de elektrische auto ook mrb betalen. Dit betekent dat voor de meesten dat men 2x meer betaald dan de keuze voor bv benzine auto's.
Ai, veel info op basis van generaliseren. Waar komt de info vandaan dat wereldwijd de helft van EV rijders spijt heeft van hun aankoop? En dat deze groep heeft aangekondigd terug naar fossiele brandstoffen te willen? En dat Tesla rijders tot de uitzondering behoren? Ik rijd EV, maar mijn mening is niet gevraagd.

Ik ben naar EV overgestapt vanwege het milieu en nieuwsgierigheid.

Wat gaan we straks als EV rijder aan wegenbelasting dan betalen? Is dat al besloten? Waar kan ik dit vinden?