Besteld?! En dan afgeleverd.

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
tedkroon
1st Gear member

Afgelopen vrijdag is onze vapor grey metallic standaard Volvo ex30 na 10 maanden wachten afgeleverd door Hedin Zaandam.

Na 4 dagen rijden ben ik alleen maar positief over het elektrisch rijden en ben ook bijzonder verrast over de volgende punten:
- De aflevering was gewoon een feest , de inzet was bijzonder groot en de installatie verliep best vlot. Zelfs de radio stond op mijn favoriete zender en nog veel meer opties werden naar wens ingesteld.
- van een ouderwetse diesel naar een EV van deze klasse, de rust, de souplesse, de acceleratie, zelfs het scherm in plaats van een display voelde gauw vertrouwd aan.
- OPD is gewoon een geschenk, heerlijk rustig.
- Adaptieve cc ook perfect voor de N9 naar Den Helder, niet continue hoeven in te grijpen voor e.e.a. onoplettende rijder. Werkt ook zonder te schokken ook weer heel soepel
- Radio en geluid ook prima in orde, normaal heb ik heel slechte ontvangst in deze regio ,ook perfect.
- Geen rammeltje en bijzonder rustig aan het stuur.
- Ook de Goodyear banden efficientgrip performance zijn bijzonder stil en voorspelbaar.
- Wel een paar software dingetje opgevallen met name als ik de auto niet goed afsluit volgens de regels ach daar kan ik niet helemaal mee zitten.
- De auto zit misschien wel dank zij het sobere interieur oerdegelijk in elkaar.
- Ik had geen proefrit gereden en ben alleen maar verrast de afgelopen dagen.
- Mijn 1e Volvo maar als deze zo blijft rijden dan wordt ik een grote Volvo fan.
- Opladen met mijn zelf geïnstalleerde Wallbox gaat als of hij het al jaren zo doet.

Ik hoop dat hij het zo lang blijft doen dan ben ik een tevreden Volvo ex30 rijder .
Hans Eilander
7th Gear member

tedkroon, een leuk en positief review van je, met de eerste ervaring van je nieuwe Volvo EX30. Ik wens je ontzettend veel plezier met deze EX30.
Ik had ooit eens een topic gestart, met: Show hier de EX30, maar helaas zijn daar weinig foto,s in geplaatst.
Het lijkt me best leuk, om daar mooie plaatjes te zien, van alle EX30 eigenaren, met diverse kleurstellingen.
Hier op het dorp rijden er inmiddels twee. Wit met zwart dak, en grijs met zwart dak.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
iHansz
3rd Gear member

@tedkroon: Wat leuk om te lezen. Ook voor mij m'n eerste Volvo, maar niet m'n eerste EV. Ik sluit me helemaal aan bij jouw positieve ervaring! Veel plezier met jouw Vapor Grey EX30.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
C30BlackStone
4th Gear member

Herkenbaar. Op dit moment zo.n 8.000 km op de tellert. Bij het schrijven van deze reactie zijn wij in Duitsland. Laden nergens een probleem. Zelfs een paar keer met gebruik van de Tesla app €0,25 kw/u geladen. De weersomstandigheden voor de batterijen zijn goed, en op lange afstand zuinig (14). Bij de laatste lading stond de acceradius (100%) op precies 500km.
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscrip Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscr | Volvo XC40 Recharge ER Ultra 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo EX40 Ultra | Volvo EX30 Ultra Performance Pine Crystal White |
MHazelhoff
Starter

Goede morgen,

Weet iemand waar je kan checken wanneer de auto binnenkomt in Zeebrugge en op welke autoboot ie zit?
Henry82
5th Gear member

Als je een VIN hebt zou je het hier eens kunnen proberen:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Life is what happens while you're busy making other plans
Plaats reactie

Terug naar “EX30”