Volvo in de problemen door nieuwe elektrische modellen!
- Bover
- 8th Gear member
Vvandaar mogelijk de CEPO wissel. Volvo en CS zullen in ieder geval iets moeten doen. Volvo trucks loopt erg goed maar dat is een andere divisie
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Henry82
- 6th Gear member
Die rolt binnenkort van de band, met een elektrisch bereik van 200km.
Ideale auto, maar alleen in China te bestellen. In Nederland alleen verkrijgbaar als zijn neefje, de Lynk 08
Life is what happens while you're busy making other plans
-
- 7th Gear member
Die Lynk 08 lijkt er in de verste verte niet op.
Is gewoon weer een slap aftreksel van de huidige modellen. Fantasieloos...
Is gewoon weer een slap aftreksel van de huidige modellen. Fantasieloos...
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- raspaardje
- 6th Gear member
Ik zie graag weer een Volvo verschijnen waarin de Chinese invloed wat minder afdruipt. Dus weer een echt interieur met meer knoppen en ook efficiëntere motoren. In de 40-50k euro range, lekker wat ruimte en je hebt een verkoophit. Vanaf 200pk, 272pk laat staan 408 pk is helemaal niet nodig.
Kijk naar de (verlaagde) vanafprijs van de ID7, en juist die auto zie ik steeds vaker rijden.
Kijk naar de (verlaagde) vanafprijs van de ID7, en juist die auto zie ik steeds vaker rijden.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 4th Gear member
- raspaardje
- 6th Gear member
Wat weet jij meer dan dat we kunnen lezen?HansEindhovenV70 schreef: ↑24.07.2025 - 09:52Daar zijn fouten gemaakt en er is nu schijnbaar te veel financiele shit om daar nog uit te komen.
De ingeslagen weg was niet goed maar met modernere hybride techniek in echte Volvo's zal het vast goed komen. Hopelijk zien de Chinezen ook dat een Geely-aftreksel niet de verkoopcijfers haalt als voorheen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
- Fulaks
- 6th Gear member
Volvo staat momenteel in een slecht daglicht, op sociale media zie ik hopen bagger gespuid worden als het over Volvo gaat (maar dat is eigen aan sociale media; het geeft misschien wel een moeilijk omkeerbaar sentiment aan). Ik hoop vurig dat ze het tij snel gekeerd krijgen.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom die nieuwe XC70 hybride niet naar Europa komt. Kan iemand mij dat uitleggen ? Het lijkt een aantrekkelijk model qua formaat, technologie en range, dus lijkt dit toch zeker een kans te hebben in Europa. Het model is er, dus qua extra investeringen zal dat wel meevallen toch ?
Ik begrijp ook niet zo goed waarom die nieuwe XC70 hybride niet naar Europa komt. Kan iemand mij dat uitleggen ? Het lijkt een aantrekkelijk model qua formaat, technologie en range, dus lijkt dit toch zeker een kans te hebben in Europa. Het model is er, dus qua extra investeringen zal dat wel meevallen toch ?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 7th Gear member
Als ik kijk naar de Chineze versie van de XC70 en de EX30, dan denk ik dat de Europese markt hiermee wel een beetje klaar is met modelkeuze...
Zoals ik eerder opmerkte: beetje fantasieloos model. Niet de station waar het brede publiek naar opzoek is. Feitelijk weer een zoveelste SUV met beperkte laadruimte achterin.
Zoals ik eerder opmerkte: beetje fantasieloos model. Niet de station waar het brede publiek naar opzoek is. Feitelijk weer een zoveelste SUV met beperkte laadruimte achterin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik zeg EX90 er uit en XC70 er in.
Maarja, ik heb het niet voor het zeggen
Maarja, ik heb het niet voor het zeggen
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Fulaks
- 6th Gear member
XC70 en EX60 zitten qua formaat natuurlijk wel dicht in mekaars buurt. Eén model waarbij je dan als koper kan kiezen tussen long range hybride of EV lijkt dan mogelijk een betere oplossing.
Dat zou ook met XC90/EX90 kunnen (ik vind zelf de XC90 mooier dan de EX90). Lijkt mij toch ook kostenbesparend ? Graag gedaan Hakan
Het design is natuurlijk weer wat anders, dat is subjectief en ben akkoord dat de ingeslagen richting misschien wel wat "te Chinees" oogt, wat dat ook moge zijn. Een meer Scandinavisch design past beter bij Volvo en wellicht ook bij een grote groep Europese Volvo-kopers die zich erin vinden. Geen idee hoe je een design "meer Scandinavisch" of "minder Chinees" maakt, maar daar zijn mensen voor die ervoor hebben doorgeleerd. Ik zeg dat het Zweedse of Scandinavische imago en design meer tot uiting mogen komen. Dit is toch een USP van Volvo.
Dat zou ook met XC90/EX90 kunnen (ik vind zelf de XC90 mooier dan de EX90). Lijkt mij toch ook kostenbesparend ? Graag gedaan Hakan

Het design is natuurlijk weer wat anders, dat is subjectief en ben akkoord dat de ingeslagen richting misschien wel wat "te Chinees" oogt, wat dat ook moge zijn. Een meer Scandinavisch design past beter bij Volvo en wellicht ook bij een grote groep Europese Volvo-kopers die zich erin vinden. Geen idee hoe je een design "meer Scandinavisch" of "minder Chinees" maakt, maar daar zijn mensen voor die ervoor hebben doorgeleerd. Ik zeg dat het Zweedse of Scandinavische imago en design meer tot uiting mogen komen. Dit is toch een USP van Volvo.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault