Pagina 6 van 7

Geplaatst: 13.05.2009 - 19:17
door joepdesign
Beste Stefmen,

Jouw configuratie klopt! heb het ff opgezocht.

Ging ervan uit dat oorspronkelijk alle schakelaars op de middentunnel hoorde te zitten, maar dat heb ik zelf mis.

Het is inderdaad zo dat bestuurder op de deur heeft, en achterpassagiers.

Voor de rest zitten de schakelaars op de middentunnel.

Dit is in 2000 wel veranderd met de Phase II. Toen is alles naar de bestuurderszijde verhuisd. De enigste juiste plek natuurlijk. Vanaf dat moment heeft natuurlijk ook de bijrijder een schakelaar op de deurpaneel.

Geplaatst: 14.05.2009 - 22:44
door 440td
Sinds gister een S40 van '96 in bezit.
Het klapperen van de ophanging viel mij meteen op, ik dacht meteen al aan versleten stuurkogels... het "knotsen" is duidelijk te herkennen.

Maar waar ik me nu al kapot aan erger is die brandstofmeter... op lpg reageert hij een minuut of 5 na de bocht door te dalen...
Hij komt heeeeeeel langzaam weer op, dan heb ik het over een 10 minuten.
Verder een fijne auto, hopelijk maakt hij zijn betrouwbaarheid waar!

Geplaatst: 15.05.2009 - 10:52
door MDA
Ja klopt: die benzinemeter is niet de beste feature van de S/V40... De mijne blijf de eerste 200 km na een tankbeurt op '60L' staan, zonder ook maar een milimeter te dalen. Vervolgens zakt ie binnen 50km naar '40L'.

Als ik hem helemaal leeg gereden heb, en ik tank exact 20 liter, dan staat er 30L op de meter...

Geplaatst: 27.05.2009 - 20:21
door Kerel480
josas schreef:@Menjo:

Dat van die laadruimte is het euvel van elke sedan. Stoelen en grote dozen zijn taboe! :evil:

Tijd voor een V70 misschien ???? haha

Geplaatst: 28.05.2009 - 10:28
door josas
Kerel480 schreef:
josas schreef:@Menjo:

Dat van die laadruimte is het euvel van elke sedan. Stoelen en grote dozen zijn taboe! :evil:

Tijd voor een V70 misschien ???? haha
heb inmiddels een S60, maar een V70 staat nog op t verlanglijstje!

Geplaatst: 05.02.2010 - 20:38
door herbie5251
dat je op t dashbord niet kunt zienin welke versnelling de automaat staat,en verlichting rond de contact sleutel,dat hadden de 440 ers wel volgens mij,die hadden ook op iedere stoel een aparte gordelverklikker

Geplaatst: 06.02.2010 - 09:42
door joost
Tja, bezuinigingen...

Geplaatst: 08.02.2010 - 00:26
door Bart Giesen
-Armsteun fase 2 is echt een stom ding!
-Ontwaseming is ruk!

Geplaatst: 08.02.2010 - 07:04
door joost
Ontwaseming is volgens mij een keer een terugroepactie/modificatie geweest.

Joost.

Geplaatst: 08.02.2010 - 22:29
door sjoerdb
Bart Giesen schreef:-Armsteun fase 2 is echt een stom ding!
-Ontwaseming is ruk!
als de schapen uit de schuur zijn en het weer weer warmer is dan ga ik het dashboard van mijn v40 bouwjaar 2004 loshalen. ik ga zelf wel uitzoeken wat er mis is, toen ik de auto eind 2008 kocht was het dashboard al stuk. na 4 jaar al stuk, een dashboard.... dat zou toch niet mogen zijn? ik heb ze aangesproken op dit mankement maar kreeg geen goed bericht terug.

Geplaatst: 08.02.2010 - 23:04
door Jers3n
ik ga zelf wel uitzoeken wat er mis is
Waarschijnlijk de plaknaad (of naden) van het kanaal parallel onderlangs de voorruit los. En als het tegen zit ook de aansluiting/koppeling tussen kanalen aan onderkant dash en kanaal vanaf de kachel los/lek.
Het is inderdaad geen garantie of coulance regeling. Ene dealer adviseert vervangen van gehele dash (reken op 1200-1400 euro) andere dealer adviseert plakken, volgens dealer "zgan", van de naad (naden) en vervangen dichting van de koppeling (reken op 425-475 euro).

Ik was het ook beu en heb m laten plakken, duurt '24 uur' (nachtje binnen ivm goed drogen kit). Kosten voor reparatie ong. 450 euro, dat is dus vooral uurloon, de kit en dichtingsband kosten natuurlijk niet veel, in en uitbouwen dash kost wel de nodige uren.

Ben er erg tevreden mee. Al komt er in de stand 'voorruit ontwaseming' nog wel wat lucht uit de andere dashboard openingen.

Geplaatst: 09.02.2010 - 12:56
door sjoerdb
ik ga het lekker zelf doen, sinds van de winter hebben we nieuwe schuur staan(10,5 bij 6 meter) ruimte genoeg dus. daar kan ik mooi rustig beginnen met lossleutelen en ik kan van te voren wel band halen om erop te plakken. de buis zelf zal ik pas terplekke kunnen zien en behandelen. doordat ik het zelf doe blijven de kosten erg binnen de perken. ik neem er gewoon een paar dagen vrij voor. alles bij elkaar zal het ongeveer 50 a 70 euro kosten aan materiaal.

het blijft wel jammer dat het zo snel los laat en stuk is.

Geplaatst: 10.02.2010 - 09:24
door eouwehand
sjoerdb schreef:ik ga het lekker zelf doen, sinds van de winter hebben we nieuwe schuur staan(10,5 bij 6 meter) ruimte genoeg dus. daar kan ik mooi rustig beginnen met lossleutelen en ik kan van te voren wel band halen om erop te plakken. de buis zelf zal ik pas terplekke kunnen zien en behandelen. doordat ik het zelf doe blijven de kosten erg binnen de perken. ik neem er gewoon een paar dagen vrij voor. alles bij elkaar zal het ongeveer 50 a 70 euro kosten aan materiaal.

het blijft wel jammer dat het zo snel los laat en stuk is.
Ik ben zelf ook van plan om deze zomer is te kijken of het een beetje te doen is om mn dashboard los te halen. Ik volg de topics over de slechte ontwaseming op de voet en ben erg benieuwd hoeveel werk het is.
Misschien een idee om er een fotoreportage van te maken?

Geplaatst: 19.02.2010 - 15:38
door mad_manic
eouwehand schreef:
sjoerdb schreef:ik ga het lekker zelf doen, sinds van de winter hebben we nieuwe schuur staan(10,5 bij 6 meter) ruimte genoeg dus. daar kan ik mooi rustig beginnen met lossleutelen en ik kan van te voren wel band halen om erop te plakken. de buis zelf zal ik pas terplekke kunnen zien en behandelen. doordat ik het zelf doe blijven de kosten erg binnen de perken. ik neem er gewoon een paar dagen vrij voor. alles bij elkaar zal het ongeveer 50 a 70 euro kosten aan materiaal.

het blijft wel jammer dat het zo snel los laat en stuk is.
Ik ben zelf ook van plan om deze zomer is te kijken of het een beetje te doen is om mn dashboard los te halen. Ik volg de topics over de slechte ontwaseming op de voet en ben erg benieuwd hoeveel werk het is.
Misschien een idee om er een fotoreportage van te maken?
Ik rijd zelf ook een V40 MY03 115pk en heb helemaal geen last beslagen voorruiten. Ik werd er door de garage wel opgewezen dat je bij iedere beurt (20k) de interieurfilter moet vervangen en niet uit zuinigheid moet laten zitten of zelf reinigen. Dit zou namelijk tot beslagen voorruiten leiden.

Geplaatst: 19.02.2010 - 16:38
door RVL
Mad maniac schreef :Ik werd er door de garage wel opgewezen dat je bij iedere beurt (20k) de interieurfilter moet vervangen en niet uit zuinigheid moet laten zitten of zelf reinigen. Dit zou namelijk tot beslagen voorruiten leiden.
Hele juiste opmerking want geloof me dat is het enige dat echt helpt. Ik heb er 2 versleten (V40) en de laatste weggedaan met meer dan 640.000KM op de klok en nooit last van beslagen ruiten gehad.

Geplaatst: 19.02.2010 - 17:59
door sjoerdb
het interieur filter wordt netjes iedere 20000 km vervangen, beslagen voorramen die slecht willen ontwasemen duiden direct op lijm van kanaal wat losgelaten heeft, phase 2 hebben we het over he.

@RVL, van welke bouwjaren waren jouw vorige 2 v40's? mijnes is van oktober 2004 en heeft duidelijk last van lijmlaag van onwasemingskanaal die niet meer vast zit.

Geplaatst: 19.02.2010 - 22:55
door eouwehand
RVL schreef:Mad maniac schreef :Ik werd er door de garage wel opgewezen dat je bij iedere beurt (20k) de interieurfilter moet vervangen en niet uit zuinigheid moet laten zitten of zelf reinigen. Dit zou namelijk tot beslagen voorruiten leiden.
Hele juiste opmerking want geloof me dat is het enige dat echt helpt. Ik heb er 2 versleten (V40) en de laatste weggedaan met meer dan 640.000KM op de klok en nooit last van beslagen ruiten gehad.
Hier wordt toch echt het interieurfilter netjes ieder jaar vervangen. En dat is echt niet het enige dat helpt. Was het maar zo makkelijk, als ik met een natgeregende jas in de auto ga zitten duurt het echt een minuut of 10 voordat de voorruit enigszins ontwasemt.
@RVL: Waarschijnlijk zijn jouw twee versleten V40's van voor 2002 geweest.

Geplaatst: 17.06.2010 - 17:29
door gsx750r
Nog maar een luttele 2000km ervaring met onze S40 dus onze meningen zijn nog erg maagdelijk.

Los van het (bekende ?) 'inhoud-probleem' nauwelijks zaken die het vermelden waard zijn.

Wat ons minder bevalt:

1. de plaatsing van de schakelaars voor de elektr. raambediening.
2. de automatische airco. Hij werkt op zich perfect maar is hier met temperaturen van 35+, ik mag wel zeggen volkomen onbruikbaar. Om het gewenste effect te bereiken moet je alles zelf instellen en is er dus geen sprake meer van automatisch !. Let wel: dit geldt dus voor ónze omstandigheden en wensen !
3. het toch wel hoge brandstofverbruik voor een 1.6 motor.
4. tja en dan nog de leren bekleding. Erg mooi maar ..... juist ........ ook wel erg heet ! ;-)

Overigens rijdt mijn vrouw het meest met deze auto.

Rob

Geplaatst: 17.06.2010 - 17:42
door 945i
Brandstofverbruik is misschien te verklaren door het gebruik van de airco en geaccidenteerd terrein. Best veel allemaal voor dat arme 1.6 je ;)
Als de auto veel in de zon staat, zou ik de ramen (laten) beplakken met folie, scheelt enorm in temperatuur binnen.

Geplaatst: 17.06.2010 - 23:50
door gsx750r
945i schreef:Brandstofverbruik is misschien te verklaren door het gebruik van de airco en geaccidenteerd terrein. Best veel allemaal voor dat arme 1.6 je ;)
Als de auto veel in de zon staat, zou ik de ramen (laten) beplakken met folie, scheelt enorm in temperatuur binnen.
Het gebruik van de airco en het heuvelachtig landschap speelt zeker een rol.
Maar ik meen ergens in een test gelezen te hebben dat de Volvo 1.6 niet zo zuinig is als menige 1.6 van een ander merk.

En vermoedelijk speelt óók het probleem met het inhouden een rol. Maar daar ben ik, samen met de dealer én het forum, nog mee bezig.

Folie ben ik eerlijk gezegd niet zo'n liefhebber van. Maar wie weet want die mogelijkheid was nog niet eens in me opgekomen :P

Rob