Pagina 51 van 162
Geplaatst: 11.01.2013 - 20:11
door Hoes
Op de site van AgentschapNL kun je de spelregels wel vinden.
Geplaatst: 11.01.2013 - 20:14
door MartijnEV
@Hoes:
Toch wel:
Bij operational lease blijft de leasemaatschappij de eigenaar, en dan gelden MIA en VAMIL weldegelijk. Er is dan geen sprake van verhuur.
MIA voordeel wordt zoals mij bekend doorberekend in de leaseofferte. VAMIL voordelen niet maar dat zou wel kunnen, het is alleen minder eenduidig te berekenen omdat het van de gekozen accounting principles afhangt.
Geplaatst: 11.01.2013 - 20:30
door Magliaveli
En ook daar zitten nog grenzen aan qua MIA in ieder geval (zit met 1 V60 al op het maximaal aftrekbare.
O, en de lease maatschapij is de eigenaar, dus die zou wel e.e.a. moeten kunnen, dat de auto daarna als het ware verhuurd wordt is niet relevant volgens mij (correct me if I am wrong).
Geplaatst: 11.01.2013 - 20:55
door Exit
Geplaatst: 11.01.2013 - 21:07
door Hoes
Precies ojee99. Ik had ook net op automotive online gevonden dat de regels voor leasemij's blijkbaar zijn verruimd. Weer wat geleerd. Overigens is het bericht op automotive uit 2012 terwijl de link die jij hebt geplaatst laat zien dat het al vanaf 2010 mogelijk is voor leasemij's.
Geplaatst: 11.01.2013 - 21:33
door Exit
Nou ja, hoe dan ook, vond het erg leuk om te zien dat er vandaag 4 nieuwe, net af fabriek, PiH's de werkplaats in Beesd ingereden werden!
Geplaatst: 12.01.2013 - 09:18
door Markdj
Ik zie net via Twitter dat er vandaag een paginagroot artikel staat in de telegraaf over de V60 PIH., misschien de moeite waard!
Geplaatst: 12.01.2013 - 10:20
door Magliaveli
Is een artikel over de productie, staat niets in over de rijeigenschappen of hoe die ervaren zijn. WEL staat er in dat elke 24e V60 die van de band rolt een V60 is (kan zijn). De tussenliggende tijd hebben ze nodig voor wijziging aan bestaande in het productieproces opgenomen onderdelen.
Voorbeeld dat genoemd wordt is de zwaardere startmotor die op de D5 geschroefd wordt. Ook staat er bij dat dit geen standaard D5 is maar een met een verzwaarde krukas! (kijk, DAT wist ik dus nog niet).
Rest gaat over de extra handelingen voor plaatsen accupakket en kleinere brandstoftank 45 liter i.p.v. 70 liter)
Weet er iemand de productiecapaciteit van die fabriek, dan kun je kijken hoeveel tijd het kost om de 3300 bestelde hybrides te maken (en weet je of dat nog dit jaar zou kunnen gaan lukken).
Inclusief de 1000 pure limited edities zouden er dus dit jaar meer als 104.000 V60 gemaakt moeten worden (geen rekening gehouden met transporttijd en aanvragen kenteken, en ook niet met reeds geproduceerde hoeveelheid)
Geplaatst: 15.01.2013 - 21:03
door sandershortie
Zouden jullie de MY14 met Rebel blue e.a. nemen en wachten tot September of zouden jullie ingaan op een aangeboden MY2013 en dan binnen een maand rijden??
En waarom jullie keuze??
Geplaatst: 15.01.2013 - 21:52
door Thom
Hoe weet jij dat Rebel Blue beschikbaar komt voor de PIH? Tot nu is die voorbestemd voor R Design uitvoeringen, en die komt iig níet beschikbaar voor de PIH..
Verder zou ik voor de restwaarde altijd een MY2014 prefereren, maar als je nu veel bijtelling betaalt is die rekensom met de levertijd meegerekend wellicht anders?
Geplaatst: 15.01.2013 - 22:15
door sandershortie
Contract sowieso 5 jaar dus is alleen afweging rijden februari of september en Limited edition of Rebel blue, beide leder en rest blijft gelijk..
Geplaatst: 16.01.2013 - 08:57
door ferretje
Rebel Blue staat in de Belgische folder van december 2012 als optie voor MY 2013.
De verkoper in NL heeft bij Volvo NL geinformeerd en daar werd gezegd dat het "dan" een reeele kans was dat Rebel Blue ook beschikbaar zou komen voor de NL PIH.
Anders met je certificaatje naar Belgie..... geen idee of dat kan trouwens. Kan de dealer met een Nl certificaat bij de Belgische importeur een auto bestellen?
Gaat uiteindelijk om productieplaatsen. Of zijn die dan voorbehouden voor de NL Importeur.....?
Geplaatst: 16.01.2013 - 09:50
door Autozoeker
MY2013 is in belgie ook gewoon de pure limited edition toch? maw alleen elec. silver?
Ik kon namelijk echt geen andere kleur kiezen. Er is later wel een nieuwere folder verschijnen maar dat leek meer over my14 te gaan?
Geplaatst: 16.01.2013 - 09:58
door IV39
Let op: Als je nu een leaseauto hebt en je nu geen bijtelling hebt (kilometeradministratie < 500 km per jaar) en je wilt met de PIH wel privé gaan rijden omdat je dit niks kost, dan kun je dit het beste aan het begin van het jaar om laten zetten, per 01-01.
Je betaalt namelijk per jaar bijtelling over alle gereden auto's indien je in een jaar meer dan 500 km privé rijdt.
Geplaatst: 16.01.2013 - 09:58
door BanRay
Autozoeker schreef:MY2013 is in belgie ook gewoon de pure limited edition toch? maw alleen elec. silver?
Ik kon namelijk echt geen andere kleur kiezen. Er is later wel een nieuwere folder verschijnen maar dat leek meer over my14 te gaan?
Klopt. De Pure Limited Edition is MY2013 en alleen in Electric Silver. Ook in België. De Belgische brochure van december gaat over MY2014.
Geplaatst: 18.01.2013 - 08:24
door BanRay
De Duitse site van Volvo bevat enkele "Unboxing" filmpjes:
http://www.volvocars.com/de/all-cars/vo ... ybrid.aspx
Toch jammer dat wij in NL, waar zo veel PIH's komen te rijden, achterlopen qua marketing...
Geplaatst: 18.01.2013 - 09:21
door Arnold
Klopt, maar NL moeten we toch even wachten op MY14, voor realistisch beeld.
Geplaatst: 18.01.2013 - 09:40
door bart simpson
wat is er met de marketing mis als er hier ruim de helft van de wereldproductie verkocht is?
Geplaatst: 18.01.2013 - 09:49
door BanRay
Dat de PIH hier goed loopt ligt écht niet aan de marketing van Volvocars Nederland, maar aan onze wetgeving...

Geplaatst: 18.01.2013 - 10:05
door bart simpson
Dus jij hebt een mail gehad van de belastingdienst of het ministerie van economische zaken dat er bij Volvo een aanbieding was die zij omarmen?