Pagina 52 van 62

Geplaatst: 23.10.2012 - 12:25
door Figaro
MichelR schreef:Hebben alleen de diesel V40's.

Deze zorgt er voor dat als de motor nog koud is er toch opwarming van de cabine kan plaats vinden door een electrisch verwarming systeem.

Heb je dus niet zoals met diesels normaal is dat je de eerste kilometers in de koud zit voordat motor op temperatuur is en de cabine kan worden opgewarmd.

Heeft dus niets met standkachel te maken..
Hartelijk dank MichelR voor jouw uitleg :wink:

Geplaatst: 23.10.2012 - 12:27
door Nik0la
Zonde (dat het alleen op de diesels zit). Lijkt me een mooi systeem! In een benzine zit je vaak ook de eerste 10 minuten te blauwbekken.

Geplaatst: 24.10.2012 - 16:22
door Denief
Had iemand deze v40 velgen al gezien?
Komen via de UK website.

Afbeelding
18" Mefitis

OK, blijkbaar zijn het Cross Country velgen, maar is dit een foutje op de UK site.

Geplaatst: 26.10.2012 - 19:59
door Figaro
nog een korte review,

Geplaatst: 20.11.2012 - 16:32
door Figaro
als ik mij niet vergis, moet dit een Spaans sprekende review wezen...

op 4:30 zie je eens de mistlampen branden, nog niet vaak gezien op de V40

Geplaatst: 20.11.2012 - 16:33
door Figaro
City Safety :
haalt de 30km/h niet... het zou toch actief zijn tot 50km/h?

Geplaatst: 20.11.2012 - 18:03
door casper
Figaro schreef:City Safety :
haalt de 30km/h niet... het zou toch actief zijn tot 50km/h?
Ik heb mijn grote twijfels met wat die kerels uitsproken met de V40.
Bij de "mislukte" City-Safety-stops lijkt de bestuurder eerst zelf te willen remmen waardoor CS niet meer werkt.
Ik heb zelf met mijn XC60 ook al mensen de test laten doen maar sommigen drukken in een reflex toch nog zelf de rem in waardoor je niet hetzelfde remeffect als met CS krijgt. Van de rem blijven is de kunst.

Geplaatst: 20.11.2012 - 23:00
door Mir
Verwacht CS geen reflecterende onderdelen of echte mens vormen? Hij zal niet echt ingeleerd zijn op een stapel vodden/banden....

Geplaatst: 21.11.2012 - 07:47
door Timmy
Ik zag een paar maanden geleden een Engelse en Duitse test op Youtube en daar werkte het systeem perfect. Daar deden ze het echter niet met dozen en een zeil maar met personen en een massief voorwerp. Mogelijk heeft CS problemen om zoiets als een zeil (beweging door wind?) te herkennen...

Geplaatst: 21.11.2012 - 22:42
door jdbouma
City Safety kan snelheidsverschil tot 15 kmph gegarandeerd voorkomen.. daar boven de impact verminderen toch?

Geplaatst: 26.11.2012 - 23:25
door Figaro
interessant filmpje over TFT display:

Geplaatst: 27.11.2012 - 09:12
door Figaro
Volvo voor de fleet markt, met een klein stukje over de V40:

Geplaatst: 28.11.2012 - 01:58
door Frederik Welvaert
Ben er vanmiddag achter gekomen dat zo'n V40 D2 best wel een vinnig bakje is. Werd ingehaald op de N44 door een donkergrijze V40 D2 die nogal haast leek te hebben. Aan de lichten kwam hij goed mee tot aan de 100. Ook bij het oprijden van de E40 kwam hij van achter mij, maar moest, ondanks het zwaardere gewicht en de automaat van mijn XC toch toegeven aan de paarden ervan. Blijkbaar hebben ze een heel goede motor weten maken van die D2 die pas bij hogere snelheden moet toegeven dat het "maar" een 1.6'je is.

Geplaatst: 28.11.2012 - 06:05
door Figaro
ppFreddy schreef:Ben er vanmiddag achter gekomen dat zo'n V40 D2 best wel een vinnig bakje is. Werd ingehaald op de N44 door een donkergrijze V40 D2 die nogal haast leek te hebben. Aan de lichten kwam hij goed mee tot aan de 100. Ook bij het oprijden van de E40 kwam hij van achter mij, maar moest, ondanks het zwaardere gewicht en de automaat van mijn XC toch toegeven aan de paarden ervan. Blijkbaar hebben ze een heel goede motor weten maken van die D2 die pas bij hogere snelheden moet toegeven dat het "maar" een 1.6'je is.
Persoonlijk vind ik het jammer dat Ford-Volvo paar jaar geleden er geen 130pk (+15pk) en 320nm (+50nm) konden uithalen zoals Renault-Nissan het nu hebben gedaan met hun spliksplinter nieuwe 1.6dCi, het zou nog een stukje vinniger geweest zijn denk ik :D

Dan komt deze best aardig in de buurt van de D3 van de S/V60 met zijn 136pk en 350nm

Geplaatst: 28.11.2012 - 14:23
door Frederik Welvaert
Ik betwijfel of ze dezelfde uitstootnorm zouden halen als nu met de D2.

Geplaatst: 30.11.2012 - 07:42
door Figaro
dubbeltest autoweek.nl -> golf vs V40 http://www.autoweek.nl/video/3139/dubbe ... -volvo-v40

Geplaatst: 08.12.2012 - 11:38
door Figaro
test met de concurrenten =

Geplaatst: 08.12.2012 - 18:41
door v70bio
Het is frappant maar de uitslag van Duitse testen is vaak bij voorbaat al bekend....

Geplaatst: 09.12.2012 - 14:09
door Cavallino
v70bio schreef:Het is frappant maar de uitslag van Duitse testen is vaak bij voorbaat al bekend....
Zozeer dat de Duitse lezers zich vaak ook daarover beklagen (lees de comments op de websites van die bladen maar eens door).

Geplaatst: 10.12.2012 - 18:24
door Figaro
en de speelvogels zijn ook terug gespot: