V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
rebride
2nd Gear member

Ja het is wel een D2, dus helaas niet mogelijk, jammer!!!
Mike Philippens
3rd Gear member

Vanaf oktober is adaptive cc wel te bestellen heb ik begrepen. Raadselachtig, maar waar.
Afbeelding
Tankiej
3rd Gear member

Mike Philippens schreef:Vanaf oktober is adaptive cc wel te bestellen heb ik begrepen. Raadselachtig, maar waar.
Dat hoorde ik ook ja. Maar is dat niet omdat ze dan volgend jaar geleverd gaan worden en dan toch geen 14% meer zijn?
Mike Philippens
3rd Gear member

Tankiej schreef:
Mike Philippens schreef:Vanaf oktober is adaptive cc wel te bestellen heb ik begrepen. Raadselachtig, maar waar.
Dat hoorde ik ook ja. Maar is dat niet omdat ze dan volgend jaar geleverd gaan worden en dan toch geen 14% meer zijn?
Ik ben maar opgehouden om de relatie tussen die 14% en de adaptive cc te begrijpen. Ik ben bang voor een hersenbloeding.
Tankiej
3rd Gear member

Mike Philippens schreef:
Tankiej schreef:
Ik ben maar opgehouden om de relatie tussen die 14% en de adaptive cc te begrijpen. Ik ben bang voor een hersenbloeding.
Is niet zo moeilijk hoor :P
De 14% heeft een active shutter grill, daardoor is er geen plaats voor de puist van de adaptive cc. Maar als hij geen 14% meer is, hoeft hij geen active shutter grill meer. Dus zou adaptive cc weer mogelijk moeten zijn :)
jschoorl
Starter

Mischien komt er een nieuwe D2 met meer power en lagere uitstoot die volgend jaar weer in de 14% gaat vallen waarop alle opties gewoon weer mogelijk zijn
Soepkop
4th Gear member

Misschien al de nieuwe driecilinder diesel?
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
Tankiej
3rd Gear member

Dat kan ook nog ja! Lijkt mij misschien zelfs beter mogelijk dan mijn optie.. :P
Cavallino
4th Gear member

jschoorl schreef:Mischien komt er een nieuwe D2 met meer power en lagere uitstoot die volgend jaar weer in de 14% gaat vallen waarop alle opties gewoon weer mogelijk zijn
Als ze er de nieuwe VEA-diesel in zetten zou dat zomaar eens kunnen. 180 pk met 14% bijtelling, hoppa.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Soepkop
4th Gear member

Mijn dealer heeft geïnformeerd bij Volvo Nederland en de nieuwe D4 schijnt vooralsnog niet in de V40 te komen (voor wat het waard is). Nieuwe 3 cilinder diesel zou wel aanstaande zijn.
Ik geloof wel dat Volvo er alles aan doet om de V40 D2 ook volgend jaar nog als 14% aan te kunnen bieden. Wellicht een uitgeklede V40 op 16" als eco-diesel in 14% en de andere D2-versies in de 20% en dus vrij configureerbaar??
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
Johann
5th Gear member
Contacteer:

denlingen schreef:Bij mijn Lexus heb ik precies hetzelfde.
Ja joh? Bij mijn Lexus niet. 1 velg voor elke hoek.

Links voor links draaiend 8J breed.
Links achter links draaiend 9J breed

Rechts voor rechts draaiend 8J breed.
Rechts achter rechts draaiend 9J breed

Vraag alleen niet naar de prijs... :oops:
Mike Philippens
3rd Gear member

jschoorl schreef:Mischien komt er een nieuwe D2 met meer power en lagere uitstoot die volgend jaar weer in de 14% gaat vallen waarop alle opties gewoon weer mogelijk zijn
Maar daar heb ik niets aan. ;) Tenzij iemand mijn V40 volgend jaar wil stelen of total loss rijden zodat ik dan weer een nieuwe kan bestellen.
Gast

Johann schreef:
denlingen schreef:Bij mijn Lexus heb ik precies hetzelfde.
Ja joh? Bij mijn Lexus niet. 1 velg voor elke hoek.

Links voor links draaiend 8J breed.
Links achter links draaiend 9J breed

Rechts voor rechts draaiend 8J breed.
Rechts achter rechts draaiend 9J breed

Vraag alleen niet naar de prijs... :oops:
Voor zover ik het weet had alleen de Toyota Picnic verschillende velgen voor links en rechts.
Tankiej
3rd Gear member

Misschien een hele stomme vraag, maar ik kon het niet in de handleiding vinden toen ik er gister doorheen bladerde.
Hoe reset je het gemiddelde verbruik dat bij de tellers staat? :o
jhartog
2nd Gear member

in het menu van de boordcomputer kan je de tellers resetten
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Tankiej
3rd Gear member

jhartog schreef:in het menu van de boordcomputer kan je de tellers resetten
Hm, daar zag ik alleen het resetten van de tripmeters. Zal nog eens kijken dan :)
jhartog
2nd Gear member

Tankiej schreef: Hm, daar zag ik alleen het resetten van de tripmeters. Zal nog eens kijken dan :)
voor het resetten van je tripmeter hoef je niet naar menu te gaan. die kan je ook resetten door de reset knop ingedrukt te houden
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Tankiej
3rd Gear member

jhartog schreef:
Tankiej schreef: Hm, daar zag ik alleen het resetten van de tripmeters. Zal nog eens kijken dan :)
voor het resetten van je tripmeter hoef je niet naar menu te gaan. die kan je ook resetten door de reset knop ingedrukt te houden
Ik heb het gevonden inderdaad, bedankt! :D
Mike Philippens
3rd Gear member

Tankiej schreef:Is niet zo moeilijk hoor :P
De 14% heeft een active shutter grill, daardoor is er geen plaats voor de puist van de adaptive cc. Maar als hij geen 14% meer is, hoeft hij geen active shutter grill meer. Dus zou adaptive cc weer mogelijk moeten zijn :)
Eigenlijk, nou ik er over nadenk is dat heel onlogisch. Think about it: wat is de functie van die shutter grill? Hij gaat (in delen, naar gelang de omstandigheden) dicht als de auto minder koeling nodig heeft. Dat voorkomt dat het motorcompartiment 'volloopt' met lucht en zo de auto tegenwerkt (meer drag). Ok. Dus het afsluiten van de grille is een goed ding zou je kunnen zeggen. Nou, dan heb je precies het onlogische te pakken: wat die puist effectief doet is het deels blokkeren van de grille. Ik ben geen aerodynamicus, maar je gaat mij niet vertellen dat die puist (merkbare/meetbare) invloed heeft op de luchtweerstand. Want het afsluiten van de grille bij hogere snelheid heeft hetzelfde effect. Zo mooi gladjes is alles niet uitgevoerd, dus enige verstoring treedt er toch wel op.

Het zal wel een of ander dom ding van de typegoedkeuring zijn. Een starre regel waarin staat dat die puist een wijziging is die weer door de keuring heen moet oid. Maar het klinkt onlogisch en het ís ook onlogisch. Ik durf het wel aan dat ze straks een identieke D2 gaan zien, maar dan is ie ineens goedgekeurd.
Het is precies hetzelfde als met de C30 DrivE. Die mocht eerst geen trekhaak hebben. Huh? Ja, want dan moest die nep-diffuser (als dat ding effect heeft, drink ik mijn tank diesel leeg) aangepast worden en dan was de typegoedkeuring niet meer geldig.

Het is imho puur een papieren kwestie die niets met logica of uitstoot te maken heeft. En dat is erg jammer.
Tankiej
3rd Gear member

Ik bedoelde daarmee dat die bewegende grill misschien zo dicht achter de voorste grill zit, dat er geen ruimte is voor de puist van de ACC. Ik weet niet of het zo is, maar dat is wat ik vermoed :)
Plaats reactie

Terug naar “V40”