V40 - De ervaringen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Vanaf oktober is adaptive cc wel te bestellen heb ik begrepen. Raadselachtig, maar waar.

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 21.06.2013 - 10:41
Dat hoorde ik ook ja. Maar is dat niet omdat ze dan volgend jaar geleverd gaan worden en dan toch geen 14% meer zijn?Mike Philippens schreef:Vanaf oktober is adaptive cc wel te bestellen heb ik begrepen. Raadselachtig, maar waar.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Ik ben maar opgehouden om de relatie tussen die 14% en de adaptive cc te begrijpen. Ik ben bang voor een hersenbloeding.Tankiej schreef:Dat hoorde ik ook ja. Maar is dat niet omdat ze dan volgend jaar geleverd gaan worden en dan toch geen 14% meer zijn?Mike Philippens schreef:Vanaf oktober is adaptive cc wel te bestellen heb ik begrepen. Raadselachtig, maar waar.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 21.06.2013 - 10:41
Is niet zo moeilijk hoorMike Philippens schreef:Ik ben maar opgehouden om de relatie tussen die 14% en de adaptive cc te begrijpen. Ik ben bang voor een hersenbloeding.Tankiej schreef:Dat hoorde ik ook ja. Maar is dat niet omdat ze dan volgend jaar geleverd gaan worden en dan toch geen 14% meer zijn?Mike Philippens schreef:Vanaf oktober is adaptive cc wel te bestellen heb ik begrepen. Raadselachtig, maar waar.

De 14% heeft een active shutter grill, daardoor is er geen plaats voor de puist van de adaptive cc. Maar als hij geen 14% meer is, hoeft hij geen active shutter grill meer. Dus zou adaptive cc weer mogelijk moeten zijn

-
- 4th Gear member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09
Misschien al de nieuwe driecilinder diesel?
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
-
- 4th Gear member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23
Als ze er de nieuwe VEA-diesel in zetten zou dat zomaar eens kunnen. 180 pk met 14% bijtelling, hoppa.jschoorl schreef:Mischien komt er een nieuwe D2 met meer power en lagere uitstoot die volgend jaar weer in de 14% gaat vallen waarop alle opties gewoon weer mogelijk zijn
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
-
- 4th Gear member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09
Mijn dealer heeft geïnformeerd bij Volvo Nederland en de nieuwe D4 schijnt vooralsnog niet in de V40 te komen (voor wat het waard is). Nieuwe 3 cilinder diesel zou wel aanstaande zijn.
Ik geloof wel dat Volvo er alles aan doet om de V40 D2 ook volgend jaar nog als 14% aan te kunnen bieden. Wellicht een uitgeklede V40 op 16" als eco-diesel in 14% en de andere D2-versies in de 20% en dus vrij configureerbaar??
Ik geloof wel dat Volvo er alles aan doet om de V40 D2 ook volgend jaar nog als 14% aan te kunnen bieden. Wellicht een uitgeklede V40 op 16" als eco-diesel in 14% en de andere D2-versies in de 20% en dus vrij configureerbaar??
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Ja joh? Bij mijn Lexus niet. 1 velg voor elke hoek.denlingen schreef:Bij mijn Lexus heb ik precies hetzelfde.
Links voor links draaiend 8J breed.
Links achter links draaiend 9J breed
Rechts voor rechts draaiend 8J breed.
Rechts achter rechts draaiend 9J breed
Vraag alleen niet naar de prijs... :oops:
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Maar daar heb ik niets aan.jschoorl schreef:Mischien komt er een nieuwe D2 met meer power en lagere uitstoot die volgend jaar weer in de 14% gaat vallen waarop alle opties gewoon weer mogelijk zijn

Voor zover ik het weet had alleen de Toyota Picnic verschillende velgen voor links en rechts.Johann schreef:Ja joh? Bij mijn Lexus niet. 1 velg voor elke hoek.denlingen schreef:Bij mijn Lexus heb ik precies hetzelfde.
Links voor links draaiend 8J breed.
Links achter links draaiend 9J breed
Rechts voor rechts draaiend 8J breed.
Rechts achter rechts draaiend 9J breed
Vraag alleen niet naar de prijs... :oops:
- jhartog
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 09.04.2013 - 13:00
in het menu van de boordcomputer kan je de tellers resetten
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
- jhartog
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 09.04.2013 - 13:00
voor het resetten van je tripmeter hoef je niet naar menu te gaan. die kan je ook resetten door de reset knop ingedrukt te houdenTankiej schreef: Hm, daar zag ik alleen het resetten van de tripmeters. Zal nog eens kijken dan
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 21.06.2013 - 10:41
Ik heb het gevonden inderdaad, bedankt!jhartog schreef:voor het resetten van je tripmeter hoef je niet naar menu te gaan. die kan je ook resetten door de reset knop ingedrukt te houdenTankiej schreef: Hm, daar zag ik alleen het resetten van de tripmeters. Zal nog eens kijken dan

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Eigenlijk, nou ik er over nadenk is dat heel onlogisch. Think about it: wat is de functie van die shutter grill? Hij gaat (in delen, naar gelang de omstandigheden) dicht als de auto minder koeling nodig heeft. Dat voorkomt dat het motorcompartiment 'volloopt' met lucht en zo de auto tegenwerkt (meer drag). Ok. Dus het afsluiten van de grille is een goed ding zou je kunnen zeggen. Nou, dan heb je precies het onlogische te pakken: wat die puist effectief doet is het deels blokkeren van de grille. Ik ben geen aerodynamicus, maar je gaat mij niet vertellen dat die puist (merkbare/meetbare) invloed heeft op de luchtweerstand. Want het afsluiten van de grille bij hogere snelheid heeft hetzelfde effect. Zo mooi gladjes is alles niet uitgevoerd, dus enige verstoring treedt er toch wel op.Tankiej schreef:Is niet zo moeilijk hoor
De 14% heeft een active shutter grill, daardoor is er geen plaats voor de puist van de adaptive cc. Maar als hij geen 14% meer is, hoeft hij geen active shutter grill meer. Dus zou adaptive cc weer mogelijk moeten zijn
Het zal wel een of ander dom ding van de typegoedkeuring zijn. Een starre regel waarin staat dat die puist een wijziging is die weer door de keuring heen moet oid. Maar het klinkt onlogisch en het ís ook onlogisch. Ik durf het wel aan dat ze straks een identieke D2 gaan zien, maar dan is ie ineens goedgekeurd.
Het is precies hetzelfde als met de C30 DrivE. Die mocht eerst geen trekhaak hebben. Huh? Ja, want dan moest die nep-diffuser (als dat ding effect heeft, drink ik mijn tank diesel leeg) aangepast worden en dan was de typegoedkeuring niet meer geldig.
Het is imho puur een papieren kwestie die niets met logica of uitstoot te maken heeft. En dat is erg jammer.