Het verhaal is voor mij redelijk herkenbaar, ware het niet dat ik er maar beperkt last van gehad heb. En wel op mijn terugreis van de wintersport, ergens tussen Ulm en Fulda...
daar de parkeerplaats op, banden gecontroleerd, remoliepeil en rondje om de auto, en na een stop, afsluiten en weer openen , zonder storingsmelding tot precies 1km over de grens bij Ter Apel kunnen rijden. Daar opnieuw de melding, effe voor alle zekerheid bij de afslag Avebe TAK rondje om de auto, afsluiten en opnieuw starten, weg.
Daarna tot de zomer doorgereden in Nederland zonder ooit weer de melding te hebben gezien. Wel gemeld bij de beurt en toen beide sensoren die ooit voor een foutmelding hadden gezorgd in het geheugen, meteen preventief laten vervangen.
Das al met al toch een stuk minder spannend verhaal dan die van jou, maar ik moet zeggen dat ik hem daar onderin Duitsland langs de A7 ook wel effe kneep. We waren na een vroeg vertrek om 7 uur s ochtends uit Fiss en daarna een ruime 3 1/2 uur vaststaan op de Fernpass, met een zieke betere helft op de achterbank, al ruim over de middag, en dan wil je wel erg graag vlot door naar huis, in de wetenschap dat je 7-8 uur moet.
Die knipperende lampen langs de autobahn in het donker zijn mij wel een schrikbeeld, al die vele jaren dat we al richting de sneeuw zijn gereden. En sinds mijn recente bezoek aan de dealer vanwege het op de brug bevestigen van mijn vermoeden van een gebroken achterveer,: conclusie: ja die is idd gebroken, alwaar een klant juist de garage verliet na een langdurige weekend rit van 900km uit zuid / midden Frankrijk in de limp home mode, simpelweg omdat geen van de 3 volvo garages hem in de week ervoor konden of wilden helpen met uitlezen, en het slechts om een defecete luchtmassa meter bleek te gaan, die bij de dealer binnen een kwartierje was uitgelezen en vervangen waardoor hij weer zonder problemen op weg kon, is mijn animo voor de Franse peage helemaal tot vrijwel nul gedaald.
Afgelopen vrijdag overigens de beide achterveren en dempers laten vervangen, bij de stand nu van 171 kkm. Auto voelt weer wat strakker, vooral de dempers doen weer beter hun werk merk ik. Achteraf had ik misschien moeten vragen naar wat zwaardere veren (taxi variant ??) maar dat was met door het plotselinge optrende even ontgaan, ik mis namelijk nog steeds de nivomats van mijn eerste XC70. Deze is vanaf dag 1 een stuk slapper in de achterveren.
Goed, eerst genoeg je topic bevuild, maar troost je met de gedachte dat ook ik dit jaar dacht weg te komen met een beurtje en 2 sensoren, maar helaas....

groet van een collega Volvo rijder !