Pagina 54 van 162

Geplaatst: 31.01.2013 - 13:17
door Exit
Ik heb certificaat ongeveer 2550, dan zou ik volgens deze berekening op week 69 uitkomen....
Oeps?

Geplaatst: 31.01.2013 - 13:25
door Walter
volgens mij komen er ruim 3000 naar NL

Geplaatst: 31.01.2013 - 13:34
door P-V60
Bij mij komt het weeknummer + verwachting van de dealer aardig uit... Week 40/september. Uiteraard hoe sneller hoe beter :roll:

Geplaatst: 31.01.2013 - 13:41
door Exit
Welk nummer heb jij dan, P-V60 ?

Geplaatst: 31.01.2013 - 13:43
door BanRay
Bovendien hoop ik dat er in het begin van de productie meer richting NL gaat omdat Volvo NL vast wel duidelijk kan maken aan Zweden dat 1-1-2014 voor vele Nederlandse kopers een soort van deadline is. Een Duitser of een Zweed heeft de PIH misschien juist wel liever begin 2014 dan eind 2013 ivm leeftijd auto bij verkoop.

Geplaatst: 31.01.2013 - 13:49
door P-V60
ojee99 schreef:Welk nummer heb jij dan, P-V60 ?
1407

Geplaatst: 31.01.2013 - 15:52
door TMacD
Walter schreef:volgens mij komen er ruim 3000 naar NL


inderdaad maar ik heb zoveel verschillende aantallen gehoord, ik dacht dat ik als laatste het getal van 2,600 had gelezen voor de NL markt, maar dat kan natuurlijk ook zo maar meer worden. Aan de andere kant is het ook belangrijk hoeveel er in totaal verkocht worden, en wat de echte relatie is tussen een NL cerificaat nummer tov de productie wereldwijd.

een qoute uit het stukje in de telegraaf
Telegraaf schreef:Nederland is momenteel het populairste verkoopland. De importeur heeft al 2.600 bestellingen, terwijl de productie voor 2013 is geraamd op dik 5.000 stuks. De V60 Plug-in Hybrid wordt alleen in Europa verkocht. De Amerikanen houden niet van diesels. Evenmin van stationwagons. Op termijn komt er een SUV met hybridetechniek (benzineversie)

Mijn rekenvoorbeeld is een heel grove indicatie gebaseerd op een aantal vrij flexibele aannames en veronderstelling, .....resultaten in het verleden.....

ik kwam hieroor iets gunstiger uit als de laatste indicatie van de dealer

1 ding mag duidelijk zijn we moeten ERG geduldig zijn.

Geplaatst: 31.01.2013 - 17:13
door IkeV70
Als er 125 PIH's per week worden geproduceerd en ze beginnen in week 22, dan kunnen ze in 2013 maximaal 3750 exemplaren produceren. Geen 5000 a 6000.

Geplaatst: 31.01.2013 - 17:21
door Bluemagics
Volgens mij las ik ergens dat ze in week 20 al beginnen met de MY14 productie.

Kan niet wachten tot begin maart. Dan laten ze waarschijnlijk in Geneve de face-lift V60 zien!

Geplaatst: 31.01.2013 - 17:23
door Volvoman
Test in Autovisie.

Geplaatst: 31.01.2013 - 17:23
door IkeV70
Als ze beginnen in week 20 komen ze op maximaal 4000 in 2013. Nog steeds lang niet de beoogde 5 a 6000.

Geplaatst: 31.01.2013 - 17:28
door Bluemagics
IkeV70 schreef:Als ze beginnen in week 20 komen ze op maximaal 4000 in 2013. Nog steeds lang niet de beoogde 5 a 6000.
Hehehe, dat had ik ook door. Alleen was het een extra zetje om in de richting van de 6.000 te komen. :-)

Er staat in het artikel "Inmiddels rollen 125 auto’s per week van de band.". 125 is dus niet het maximale wat er geproduceerd kan worden, maar het aantal wat er op dit moment geproduceerd wordt. Het kan dus zijn dat ze productie opvoeren wanneer de MY14 aan de beurt is.

Geplaatst: 31.01.2013 - 17:29
door Bluemagics
Volvoman schreef:Test in Autovisie.
Zou je misschien het artikel met ons kunnen delen?

Geplaatst: 31.01.2013 - 17:36
door Volvoman
IK zag het staan bij de Bruna. Nog niet gekocht. Morgen wellicht.

Geplaatst: 31.01.2013 - 17:39
door Walter
TMacD schreef:
Walter schreef:volgens mij komen er ruim 3000 naar NL


inderdaad maar ik heb zoveel verschillende aantallen gehoord, ik dacht dat ik als laatste het getal van 2,600 had gelezen voor de NL markt, maar dat kan natuurlijk ook zo maar meer worden. Aan de andere kant is het ook belangrijk hoeveel er in totaal verkocht worden, en wat de echte relatie is tussen een NL cerificaat nummer tov de productie wereldwijd.

een qoute uit het stukje in de telegraaf
Telegraaf schreef:Nederland is momenteel het populairste verkoopland. De importeur heeft al 2.600 bestellingen, terwijl de productie voor 2013 is geraamd op dik 5.000 stuks. De V60 Plug-in Hybrid wordt alleen in Europa verkocht. De Amerikanen houden niet van diesels. Evenmin van stationwagons. Op termijn komt er een SUV met hybridetechniek (benzineversie)

Mijn rekenvoorbeeld is een heel grove indicatie gebaseerd op een aantal vrij flexibele aannames en veronderstelling, .....resultaten in het verleden.....

ik kwam hieroor iets gunstiger uit als de laatste indicatie van de dealer

1 ding mag duidelijk zijn we moeten ERG geduldig zijn.
Volvo NL is continu bezig extra productieplaatsen voor Nederland te versieren

Geplaatst: 31.01.2013 - 18:13
door Hoes
Toch vraag ik me ook af hoe de productieplaatsen worden toebedeeld/ingezet. Je zult als optiehouder toch eerst een keuze moeten maken voor kleur, accessoires ed. Ik heb een certificaat in de 600-reeks maar kan de auto pas aan het eind van het jaar gebruiken. Ik kan me niet voorstellen dat de dealer "mijn" auto al wel laat produceren (ervan uitgaande dat ik medio maart de gewenste specs kan opgeven) en dan de auto van zeg juli tot december in depot zet. Van mij mag de dealer mijn positie op de ranglijst best verwisselen met die van een klant met een hoger nummer zolang ik maar voor 31-12 de auto op kenteken heb staan. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken.

Geplaatst: 31.01.2013 - 18:49
door TMacD
Hoes schreef:Toch vraag ik me ook af hoe de productieplaatsen worden toebedeeld/ingezet. Je zult als optiehouder toch eerst een keuze moeten maken voor kleur, accessoires ed. Ik heb een certificaat in de 600-reeks maar kan de auto pas aan het eind van het jaar gebruiken. Ik kan me niet voorstellen dat de dealer "mijn" auto al wel laat produceren (ervan uitgaande dat ik medio maart de gewenste specs kan opgeven) en dan de auto van zeg juli tot december in depot zet. Van mij mag de dealer mijn positie op de ranglijst best verwisselen met die van een klant met een hoger nummer zolang ik maar voor 31-12 de auto op kenteken heb staan. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken.

Ik wil best ruilen heb 942 :? :?

Geplaatst: 31.01.2013 - 19:24
door NielsPHEV
IkeV70 schreef:Als ze beginnen in week 20 komen ze op maximaal 4000 in 2013. Nog steeds lang niet de beoogde 5 a 6000.
MY 2014 loopt tot week 20 2014, 5 a 6000 kan dus weldegelijk

Geplaatst: 31.01.2013 - 19:34
door RichieB
Hoes schreef:Ik heb een certificaat in de 600-reeks maar kan de auto pas aan het eind van het jaar gebruiken. [knip] Van mij mag de dealer mijn positie op de ranglijst best verwisselen met die van een klant met een hoger nummer zolang ik maar voor 31-12 de auto op kenteken heb staan.
En dan riskeren dat hij pas in januari 2014 geleverd wordt? Dat zou ik niet doen. Je kan dan beter even 2 auto's hebben, of in geval van lease de laatste maanden van je huidige contract afkopen. Reken maar uit wat 7% bijtelling over 5 jaar kost...

Geplaatst: 31.01.2013 - 20:20
door Hoes
RichieB schreef: En dan riskeren dat hij pas in januari 2014 geleverd wordt? Dat zou ik niet doen. Je kan dan beter even 2 auto's hebben, of in geval van lease de laatste maanden van je huidige contract afkopen. Reken maar uit wat 7% bijtelling over 5 jaar kost...
Zou me voor kunnen stellen dat de order op een dusdanig moment wordt ingelegd dat zeker is dat de auto in okt/nov bij dealer komt en levering december mogelijk is. Ik heb m'n huidige lease al een half jaar verkort. Dat was financieel (zeker met het voordeel dat in het vooruitzicht is) nog te doen. Nog een half jaar korter werd te gek. Zo is het een goede balans tussen nadeel werkgever (afkoop lease) en voordeel werknemer :D