Pagina 54 van 83

Geplaatst: 06.09.2013 - 11:21
door MichelR
Had het eerst niet het onregelmatig lopen bij koude motor maar na 20k beurt wel.

Computer al uit gelezen maar volgens die geen fout meldingen..
Blijft raar want voor de beurt nergens last van gehad..

Geplaatst: 06.09.2013 - 11:47
door Black kiwi
Stationair koude motor loopt wel soepel bij mij - maar hij tikt daarbij ook (redelijk duidelijk te horen). Ben er al mee naar de dealer geweest - maar na 30min rijden is de motor warm en het geluid komt niet meer voor. Ze gaan er bij de beurt wel naar kijken.

Geplaatst: 06.09.2013 - 12:07
door zakraket
Ik heb het ook, maar niet zo'n last van. Kan me wel voorstellen dat als je meteen een helling moet nemen dat dat niet zo lekker gaat. Binnen een paar honderd meter is het weg

Geplaatst: 06.09.2013 - 12:26
door Ewin
beschuitfluiter schreef:Ik krijg geen telefoon gekoppeld via Bluetooth... iemand meer problemen mee? Hij vindt geen enkel apparaat; heb 4 telefoon geprobeerd nu al dus het ligt niet aan de telefoon.
Ik heb dit probleem ook gehad. Je moet in het menu even alle bluetooth telefoons verwijderen en dan opnieuw koppelen. Alles werkt daarna weer als vanouds.

Geplaatst: 06.09.2013 - 13:12
door beschuitfluiter
Ewin schreef:
beschuitfluiter schreef:Ik krijg geen telefoon gekoppeld via Bluetooth... iemand meer problemen mee? Hij vindt geen enkel apparaat; heb 4 telefoon geprobeerd nu al dus het ligt niet aan de telefoon.
Ik heb dit probleem ook gehad. Je moet in het menu even alle bluetooth telefoons verwijderen en dan opnieuw koppelen. Alles werkt daarna weer als vanouds.
Uhm ik heb hem gisteren opgehaald; er staan 0 telefoons in ;)

Tx voor het mee denken tho!

Geplaatst: 06.09.2013 - 15:14
door TackV40
LightStar schreef:Ik heb dat af en toe ook... ga het ook aangeven bij de 20k beurt (over paar weekjes moet die)

Heb nu een paar puntjes:
- onregelmatig stationair lopen koude moter
- bak tikt soms bij schakelen tussen de 2 en 3
- goed afstellen xenon verlichting
Als jouw garage een oplossing heeft voor het stationair lopen hoor ik het graag!

Geplaatst: 06.09.2013 - 21:38
door langzaamaan
Is dat niet vrij normaal bij een koude diesel...? tokkelt een beetje, ach. 'vroeger' was dat doodnormaal toch? Warm is ie zo en loopt als een zonnetje.

Geplaatst: 07.09.2013 - 12:52
door TackV40
langzaamaan schreef:Is dat niet vrij normaal bij een koude diesel...? tokkelt een beetje, ach. 'vroeger' was dat doodnormaal toch? Warm is ie zo en loopt als een zonnetje.
Je hebt wel gelijk; het nagelen / tokkelen / reutelen doet mijn blok ook bij koude start en vind dat geen probleem. Met ramen dicht hoor ik het ook niet. Het onregelmatig lopen echter geeft bij mij een probleem bij het uitrijden vanuit de garage, vandaar dat ik erg benieuwd was/ben naar de ervaringen van de ervaren V40 rijders hier! Misschien kwestie van wennen maar zou het toch graag opgelost zien.

Geplaatst: 09.09.2013 - 08:25
door beschuitfluiter
Bluetooth werkt inmiddels; één keer via de TEL knop ingesteld en nu werkt alles.
Beetje vreemd, maar goed...

Geplaatst: 09.09.2013 - 13:06
door spacewagon
Elektrische voorruit-verwarming:

Hoe lang blijft deze aan staan? Bij mij gaat 'ie binnen een paar minuten automatisch weer uit. Dat zal zo horen, denk ik. De handleiding zegt daar overigens niets over.

Maar ik heb er nog geen gebruik van kunnen maken met bevroren ruiten. Ik vraag me af of die paar minuten voldoende is om het ijs te ontdooien. Heeft iemand er ervaring mee?

Geplaatst: 09.09.2013 - 13:18
door HakanC
spacewagon schreef:Elektrische voorruit-verwarming:

Hoe lang blijft deze aan staan? Bij mij gaat 'ie binnen een paar minuten automatisch weer uit. Dat zal zo horen, denk ik. De handleiding zegt daar overigens niets over.

Maar ik heb er nog geen gebruik van kunnen maken met bevroren ruiten. Ik vraag me af of die paar minuten voldoende is om het ijs te ontdooien. Heeft iemand er ervaring mee?
Is voldoende. Dat ding verbruikt namelijk aardig wat stroom.

Geplaatst: 09.09.2013 - 14:25
door spacewagon
HakanC schreef:
spacewagon schreef:Elektrische voorruit-verwarming:

Hoe lang blijft deze aan staan? Bij mij gaat 'ie binnen een paar minuten automatisch weer uit. Dat zal zo horen, denk ik. De handleiding zegt daar overigens niets over.

Maar ik heb er nog geen gebruik van kunnen maken met bevroren ruiten. Ik vraag me af of die paar minuten voldoende is om het ijs te ontdooien. Heeft iemand er ervaring mee?
Is voldoende. Dat ding verbruikt namelijk aardig wat stroom.
Dank je, ben benieuwd! Snel hopen op vorst. Dan slaan we de herfst over :-)

Geplaatst: 12.09.2013 - 10:17
door danceplaza
pfff... ben het volgende een meerdere malen tegengekomen

als ik mede passagiers heb meerijden, dan moet ik altijd de knop gebruiken aan de bestuurder zijde op de deuren te ontgrendelen. Dat is in principe geen probleem, en blijkbaar is dat niet aan te passen bij Volvo.
Maar als 1 van de medepassagiers de deur al probeer te openen of op hetzelfde moment van het drukken van de knop door de bestuurder en open maken van de deur, wordt de deur vergrendeld. Er is er geen mogelijkheid om de deur te openen, van binnen of van buiten. blijkbaar wordt de deur na een x (+10 min )aantal minuten weer beschikbaar om ontgrendeld te worden.
dit tot resultaat dat de mede passagier via de bestuurder kant kan mag gaan uitstappen. iemand die dit probleem herkent, iig een punt dat ik meeneem met bij 40k beurt?

Geplaatst: 12.09.2013 - 10:28
door zakraket
Hmm...dat is niet zo handig. Als ik het goed begrijp: Stel je rijdt het water in, dan is het al vervelend als jij als bestuurder het portier moet openen voor de bijrijder. En als je dan in paniek allebei de deuren probeert te ontgrendelen zit de deur potdicht en je bijrijder opgesloten??? :O

Ik kan mij niet herinneren dat ik de portieren moet ontgrendelen om mijn vriendin de auto te uit te laten. Ze kan gewoon zelf de deur openen.

Wel vind ik het erg onhandig dat als ik zelf uitstap en mijn laptop van de achterbank wil halen dat dan de achterportieren op slot blijven. Voor zover ik heb kunnen ontdekken ook geen instelbare optie?
Het enige dat ik kan vinden is de setting dat wanneer ik de portieren ontgrendel dat dan alleen de bestuurdersportier óf alle portieren open gaan.

Geplaatst: 12.09.2013 - 10:42
door Patrickv
bij van binnen uit openen van de deur wordt deze automatisch ontgrendeld.
Daar hoeft die ontgrendelingsknop niet voor gebruikt te worden.
Wanneer je van buiten de wagen wilt openen moet ze wel ontgrendeld worden (mits je automatisch afsluiten gebruikt).

het is gewoon een kwestie van gewenning :)

Geplaatst: 12.09.2013 - 16:26
door VolvoBengel
danceplaza schreef:pfff... ben het volgende een meerdere malen tegengekomen

als ik mede passagiers heb meerijden, dan moet ik altijd de knop gebruiken aan de bestuurder zijde op de deuren te ontgrendelen. Dat is in principe geen probleem, en blijkbaar is dat niet aan te passen bij Volvo.
Maar als 1 van de medepassagiers de deur al probeer te openen of op hetzelfde moment van het drukken van de knop door de bestuurder en open maken van de deur, wordt de deur vergrendeld. Er is er geen mogelijkheid om de deur te openen, van binnen of van buiten. blijkbaar wordt de deur na een x (+10 min )aantal minuten weer beschikbaar om ontgrendeld te worden.
dit tot resultaat dat de mede passagier via de bestuurder kant kan mag gaan uitstappen. iemand die dit probleem herkent, iig een punt dat ik meeneem met bij 40k beurt?
Al meerdere keren meegemaakt dat een achterportier niet meer van binnenuit en niet van buitenaf te open was. Onlangs ook voor beide achterportieren tegelijk. Daar sta je dan met 3 man op de achterbank en geen van de achterportieren wil nog van binnen nog van buiten open. Wat je ook probeert ontgrendelknop bestuurderszijde of via de afstandsbediening de achterportieren gaan niet meer open.

Enige mogelijkheid in deze situatie is zelf uitstappen de auto vergrendelen via de afstandsbediening, en 20 seconden wachten. Dan gaat de sloten op een "deadlock". Waarna je vervolgens de portieren met de afstandsbediening weer kan ontgrendelen.

De auto was hiervoor eerder al naar de dealer geweest. En gaat volgende week opnieuw naar de dealer terug.

Geplaatst: 12.09.2013 - 18:45
door JosP
spacewagon schreef:Elektrische voorruit-verwarming:

Hoe lang blijft deze aan staan? Bij mij gaat 'ie binnen een paar minuten automatisch weer uit. Dat zal zo horen, denk ik. De handleiding zegt daar overigens niets over.

Maar ik heb er nog geen gebruik van kunnen maken met bevroren ruiten. Ik vraag me af of die paar minuten voldoende is om het ijs te ontdooien. Heeft iemand er ervaring mee?
Is meer dan voldoende. Ik gebruik hem nu ook al in de vroege ochtend. De voorruit slaat aan de buitenzijde aan maar dat is binnen 1 minuut schoon met de voorruitverwarming (blijft sneller schoon dan met gebruik van de ruitenwisser). Ik ben heel blij met deze optie en zeker in de winter.

Geplaatst: 12.09.2013 - 19:04
door spacewagon
Thanks, laat die vorst maar komen :-)

Geplaatst: 15.09.2013 - 09:18
door Phacoid
Ik heb het genot om een maand lang met een V40 van Volvo Cars België te mogen rijden. Gewonnen via een wedstrijd op Facebook. Na een week rijden stoot ik toch op wat probleempjes:

- iPod wordt soms niet herkend bij starten auto. In sommige gevallen start hij dan toch met spelen na vijf minuten, in andere gevallen doet hij de volledige rit niet
- Bluetooth voor smartphone herkent mijn Sony Xperia niet
- Bij draaien komt er een ratel van aan het stuur
- Als automatische vergrendeling ingeschakeld is dan kan de passagier vooraan de deur niet meer openen. Ik moet echt op de knop voor centrale vergrendeling drukken. Heb het uitgeschakeld want vind het nogal onveilig
- Tijdens elke rit die ik maak geeft City Safety minstens één, maar vaak een stuk of drie valse meldingen
- Wat is het verschrikkelijk dat tijdens inparkeren met de achteruitrijcamera er een pop-up komt voor het verkeersbericht. Probeer maar eens tijdens het draaien te drukken op Exit op het stuur...

Er zijn natuurlijk ook pluspunten:
- USB/iPod-support, eindelijk niet meer zeulen met cd's
- Zit enorm goed
- De D2 rijdt beter dan verwacht

Geplaatst: 15.09.2013 - 21:24
door rebride
mfrvanwinsen schreef:Ik start mijn auto altijd zonder de sleutel in het contact te stoppen, vroeg mij af of daardoor eerder storingen kunnen ontstaan. Doen meerdere dit van jullie?
Kun je dus de auto starten zonder dat je de sleutel in het contact stopt???
Dat zou wel mooi zijn!!