Pagina 54 van 63
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 08.12.2024 - 17:04
door Fredhead
Zit genoeg potentie in deze blokken inderdaad

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 08.12.2024 - 17:14
door lint
De basismotor voldoet echt en geen garantie perikelen.
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 08.12.2024 - 19:00
door raspaardje
Maar er zit zonder risico ook meer in het vat, zie de 30i.
Beetje meer kan nooit kwaad, ook al gebruik je het maximale vermogen maar zelden.
Ook bij lagere toerentallen of in het middengebied meer vermogen hebben is gewoon heel fijn.
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 08.12.2024 - 21:44
door RZA
Prachtig Gouwe! Er zit idd veel meer in die blokken, maar met garantie zou ik het ook niet doen. De nieuwe software die de dealer voor het uitlezen gebruikt herkent ook het resetten van de flashcounter, en er komt dan meteen een kruisje te staan, en dus einde garantie.
Na garantieperiode kan ik je ook de xHP bakoptimalisatie aanraden, echt een enorm verschil.
De huidige Z4 die je nu hebt blijft geweldig; het is bijna de 10e van de maand - wie weet meld ik me bij je haha

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 06:34
door Gouwe
Het is al bijna de 10e
Laat maar weten, hier geen haast.
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 10:36
door Poolrev
Prachtige Z4, gefeliciteerd! Erg fijne auto ook.
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 10:38
door Henry82
Schitterende BMW, laat de zomer maar komen! Heerlijke combinatie, rood met zwarte wielen.
En wat fijn dat de lekkage eindelijk is opgelost.
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 12:26
door Gouwe
Henry82 schreef: ↑09.12.2024 - 10:38
En wat fijn dat de lekkage eindelijk is opgelost.
Klopt! En dat met een stuk rubber van 70 euro verkoop wat er in de latere modeljaren wel in zit. Heeft mij al met al iets meer gekost, maar ben oprecht blij dat het nu definitief lijkt opgelost.
@Poolrev: Mijn huidige Z4 is geen daily driver. Ik zit er niet niet OK in en geluidsniveau eis net te. en verder is het een auto waarin je moet werken om hem in het juiste spoor te houden, ondanks de nieuwe Koni Sport dempers. Gewoon minder een cruiser en meer een scheurbakkie. Dat is ook de reden dat er een auto bij moest (lang verhaal). In plaats van een auto er bij kwam toen het idee om de Z4 in te ruilen voor een G29 generatie.
En ja, die is wat betreft comfort als daily driver zeker toepasbaar, de proefrit was boven verwachting, zelfs met M sport onderstel, zo veel meer comfort en rust.
Dus hoe mooi is dat je voor je werk in zo'n auto mag rijden. Vrouw blij (die houdt de XC90 vaker bij huis) en ik ook blij.
@RZA. Als ik het goed begrepen heb ligt er een B48 blok in. Die heb je in twee uitvoeringen als ik het mag geloven: A en B. De mijne is type A en ik denk dat een 300PK de max is. De B (o.a. in de 5 serie) variant kan veel meer hebben. Maar zoals gezegd, geen gedonder met garantie.
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 12:38
door RZA
Heerlijk blok de B48! Je hebt idd een A en B variant, waarbij de B een aantal verstevigde onderdelen heeft om meer vermogen aan te kunnen. Ik heb een 320i B48A gehad waar door BR Performance op 98ron ca 300 pk uit werd gehaald, maar dat was wel echt de max ja.
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 13:23
door Bart
Mooi hoor! En heerlijk om zoiets dagelijks in te kunnen zetten. Je zult net een mooie dag hebben voor een ritje terug (of heen)... even dakkie open, lekker muziekje erbij, top!
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 13:34
door raspaardje
Bart schreef: ↑09.12.2024 - 13:23
Mooi hoor! En heerlijk om zoiets dagelijks in te kunnen zetten. Je zult net een mooie dag hebben voor een ritje terug (of heen)... even dakkie open, lekker muziekje erbij, top!
Ik kan uit ervaring zulk extra genot alleen maar bevestigen!
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 14:53
door Bart
Ik geniet dan al van een open schuifdak (vandaar dat dat voor mij ook eigenlijk wel een must is), laat staan als je helemaal open kunt rijden!
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 15:05
door Poolrev
Gouwe schreef: ↑09.12.2024 - 12:26
@Poolrev: Mijn huidige Z4 is geen daily driver. Ik zit er niet niet OK in en geluidsniveau eis net te. en verder is het een auto waarin je moet werken om hem in het juiste spoor te houden, ondanks de nieuwe Koni Sport dempers. Gewoon minder een cruiser en meer een scheurbakkie. Dat is ook de reden dat er een auto bij moest (lang verhaal). In plaats van een auto er bij kwam toen het idee om de Z4 in te ruilen voor een G29 generatie.
En ja, die is wat betreft comfort als daily driver zeker toepasbaar, de proefrit was boven verwachting, zelfs met M sport onderstel, zo veel meer comfort en rust.
Dus hoe mooi is dat je voor je werk in zo'n auto mag rijden. Vrouw blij (die houdt de XC90 vaker bij huis) en ik ook blij.
Dat is de ultieme situatie! Mijn vrouw vind de XC90 te groot voor dagelijks gebruik, dus ze kan alvast wennen nu met de Countryman, is de overstap naar de XC90 niet heel groot meer

. Je brengt me op een goed idee met de Z4 als daily driver

.
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 15:16
door lint
De Z4 G29 is uitermate geschikt als daily driver kan ik als ervaringsdeskundige mededelen.
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 15:20
door raspaardje
lint schreef: ↑09.12.2024 - 15:16
De Z4 G29 is uitermate geschikt als daily driver kan ik als ervaringsdeskundige mededelen.
Het is maar net wat je gewend bent natuurlijk.
Sommigen moeten een hoge zit hebben en komen niet meer uit een lage auto gestapt...

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 15:32
door Gouwe
Je kunt er ook gewoon uitrollen, ding ligt zo laag op de weg. Maar goed, back on topic van de XC90 maar weer denk ik?
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 09.12.2024 - 17:03
door diesel01
Oei en ook nog in het rood, mooi hoor.
En dat open rijden kan al best vlot met stuur/stoel en airscarf verwarming aan.
In Canada als gast meegereden in een 440i xd en in Amerika met een 840i, allebei cabrio en dan maak je het meeste mee van de omgeving.
Geweldig, geniet er van straks.
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 13.12.2024 - 12:44
door RoaldH
Mooie auto Christiaan! We zijn nu samen team rood (na de aanschaf van onze rode (wel parel effect) 208 GT (foto volgt).
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 13.12.2024 - 13:54
door Gouwe
De wijziging in jou wagenpark gaat ook sneller dan het licht Roald
Update over het slot: ik was het een beetje vergeten, dat wordt nu 9 januari (tot die tijd is de deur niet te gebruiken

).
Ik krijg begin volgende week een "spetterende" aanbieding voor een nieuwe HV accu. Extra voorwaarde van mijn kant: nog dit jaar op factuur.
We gaan het meemaken.
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 13.12.2024 - 15:33
door DB200
Net even een halfjaar leesachterstand ingehaald. Veel gebeurd met het wagenpark. Wat een gedonder met het panorama dak maar de aanhouder wint. Mooie rode. Accu vervangen is goede actie, zou ik ook doen en dit jaar nog Btw voordeel
