Pagina 55 van 162

Geplaatst: 31.01.2013 - 20:26
door RichieB
Dus je hebt je huidige contract 6 maanden verkort zodat je in december 2013 een V60 PIH kan leasen? Ik hoop dat je dit goed op papier hebt staan, zodat als het januari 2014 je er onderuit kan. Trouwens, als je december 2013 met de lease maatschappij hebt afgesproken, wat maakt het jou dan uit als hij 6 maanden eerder wordt geleverd? Jij hoeft hem pas vanaf december te leasen..

Geplaatst: 31.01.2013 - 20:40
door Hoes
RichieB schreef:Dus je hebt je huidige contract 6 maanden verkort zodat je in december 2013 een V60 PIH kan leasen? Ik hoop dat je dit goed op papier hebt staan, zodat als het januari 2014 je er onderuit kan. Trouwens, als je december 2013 met de lease maatschappij hebt afgesproken, wat maakt het jou dan uit als hij 6 maanden eerder wordt geleverd? Jij hoeft hem pas vanaf december te leasen..
De PIH wordt koop ipv lease. Ook bij 7% is de PIH nog welkom maar het moet natuurlijk gewoon mogelijk zijn om hem voor 31-12 geleverd te krijgen. Ik denk alleen dat ik relatief laag reserveringsnummer heb (ik ging er ook vanuit dat NL maar 750 auto's zou krijgen) dat ik niet perse nodig heb. Ik had ook wat later naar de dealer kunnen gaan nu is gebleken dat er veel meer PIH's voor NL zijn. Maar wie wist dat september 2012?

Geplaatst: 31.01.2013 - 21:05
door RichieB
Dan zou ik op safe spelen. Een productieplaats vragen begin november ofzo. Zodat je wat uitloop hebt mocht het tegenzitten in de fabriek. 2 maanden overlap met je oude leasebak overleef je wel.

Geplaatst: 31.01.2013 - 21:11
door TMacD
Ook is levering na 31/12/2013 een van de weinige ontbindende voorwaarden van het certificaat

Geplaatst: 31.01.2013 - 21:19
door bart simpson
stel je voor idd dat je "gestraft" wordt met 7% bijtelling, ik zou hem ook laten staan en de geborgenheid van de vertrouwde 20/25% bijtelling prefereren

Geplaatst: 31.01.2013 - 21:33
door Hoes
bart simpson schreef:stel je voor idd dat je "gestraft" wordt met 7% bijtelling, ik zou hem ook laten staan en de geborgenheid van de vertrouwde 20/25% bijtelling prefereren
0% is voor een plug in ook te mooi. Voor een full EV vind ik het nog te legitimeren want als berijder van een EV heb je weinig bewegingsvrijheid en daar mag best iets tegenover staan. Geen bijtelling is voor diegenen die geen V60/Ampera/Volt etc kunnen rijden alleen maar mogelijk met kilometeradministratie maar heeft als consequentie geen privegebruik mogelijk. Uit eigen ervaring vond ik dat een hele belasting om altijd kilometerstanden, adressen en routes te moeten noteren. Na 2 jaar dus mee gestopt.

Gratis bestaat niet, daar staat (bijna) altijd iets tegenover! Bij 7% zou de PIH me nog altijd meer dan 50% minder kosten dan m'n huidige 25% mobiel. Ook al een aantrekkelijk voordeel. Neemt niet weg dat ik toch nog even ga meeliften op de regels die onze politieke elite voor ons heeft bedacht!

Geplaatst: 31.01.2013 - 21:36
door bart simpson
"Politieke elite", mooie omschrijving, maar dan moet je er toch niet aan denken wat politieke misfits zouden hebben gedaan

Geplaatst: 31.01.2013 - 21:37
door Bluemagics
Waarom altijd klachten over de regels van de Elite?

Het is toch juist mooi dat je met een belastingbesparing wordt beloond (het is tenslotte GEEN subsidie, maar een besparing) wanneer je in innovatieve milieuvriendelijke technologie investeert?

Het is juist mooi dat de regeling werkt en dat er steeds meer groene auto's op de markt komen.

Geplaatst: 31.01.2013 - 21:40
door bart simpson
kan me voorstellen dat jij niet klaagt, doe als tegenprestatie ook maar eens je best om 1 op 50 te rijden....

en geen subsidie? man toch...

Geplaatst: 31.01.2013 - 21:42
door V70/2.4D/2003
Kan zo'n gebakje ook een sleurhut van 1600 kg trekken?

Geplaatst: 31.01.2013 - 21:44
door bart simpson
vroeguh weken die vuile auto's maar een paar procent af van het geclaimde verbruik, vandaag met al dat groene spul heb je al afwijkingen van > 300%, en dat juist bij de allerschoonste (zwaarst gesubsideerde voertuigen) het helpt inderdaad enorm

Geplaatst: 31.01.2013 - 21:52
door Hoes
@Blue: Wat ik bedoel is dat je toch een extreem voordeel hebt tov andere autovandezaakberijders zonder dat daar enig nadeel tegenover staat. Zelfs de hogere prijs wordt met fiscale regels teruggebracht tot het nivo van een dikke Passat (voor de zzp'ers onder ons zelfs naar Polo/Golf nivo!). Natuurlijk wordt er nieuwe techniek gestimuleerd. Denk echter dat 7% ook wel een stimulans zal zijn (denk dat de verkoop in 2014 echt niet ineens zal instorten). De full EV gaat het ook echt niet worden in het komende decennium. Plug ins zijn een goede combi van technieken en praktische inzetbaarheid die in bestaande modellen goed geïmplementeerd kan worden. Dat is wat Volvo nu bewijst toch?

Geplaatst: 31.01.2013 - 22:26
door YoVol
Hier brengen ze het verhaal over de oplage weer net even anders:

In 2013 worden er vier- tot zesduizend Volvo’s V60 Plug-in Hybrid geproduceerd en die oplage is helaas helemaal uitverkocht.
...
Voor 2014 geldt een fiscale bijtelling van 7%, waardoor de theoretische maximum bijtelling slechts EUR 197,- per maand bedraagt.
De serie van 2014 is nu te bestellen!

Geplaatst: 31.01.2013 - 23:02
door TMacD
bart simpson schreef:"Politieke elite", mooie omschrijving, maar dan moet je er toch niet aan denken wat politieke misfits zouden hebben gedaan

Ja maar toch, denk dat velen van ons sowieso al hun steentje bijdragen, laten we wel wezen brengen ondertussen een dikke 70%+ van ons salaris naar de staat.....

Mag je toch wel een keer profiteren van de regels, en misschien heb je gelijk en zijn ze behoorlijk krom, maar ja....als het mag en kan waarom niet.

Geplaatst: 01.02.2013 - 10:00
door Bjeffindividual
V70/2.4D/2003 schreef:Kan zo'n gebakje ook een sleurhut van 1600 kg trekken?
Met 285pk en 640nm kom je de heuvels makkelijker over dan met 131pk.. ;)

Geplaatst: 03.02.2013 - 16:45
door Markdj
Even voor de fun, om het lange wachten wat te verlichten ;) :


Will it drift?

Geplaatst: 03.02.2013 - 19:54
door IV39
Markdj, cker leuk onder het wachten....

Geplaatst: 04.02.2013 - 09:11
door TMacD
Markdj schreef:Even voor de fun, om het lange wachten wat te verlichten ;) :


Will it drift?

tof filmpje.....

Geplaatst: 04.02.2013 - 12:13
door DenisD6
Kan me herinneren dat het wel eens ergens heeft gestaan, kan het alleen niet meer vinden. Maar is de PIH eigenlijk verlaagd voor een lagere luchtweerstand?

De R-design uitvoering is 15mm en de HEICO uitvoering zelfs 30mm als ik het goed heb gelezen. Al komen deze uitvoeringen waarschijnlijk niet beschikbaar voor de PIH jammer genoeg....

Geplaatst: 04.02.2013 - 15:55
door ZX10r
R-design komt wel qua styling als ik het zo lees:

http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-450022