Pagina 56 van 61
Geplaatst: 06.04.2009 - 15:10
door rsnhakan
180.. lekker zeg.. ik ben jaloers.. hier in NL mag maar 120..
Geplaatst: 06.04.2009 - 15:56
door Fredhead
Is dat wel snel genoeg Hakan?

Geplaatst: 06.04.2009 - 16:15
door Bart
Het is af en toe ook zo lekker om met 120 op de cruise control te rijden over een rustige weg...
Geplaatst: 06.04.2009 - 18:26
door rsnhakan
nou valt mee Ferdi.. ik had van Koots 250 verwacht

Geplaatst: 06.04.2009 - 18:43
door Fredhead
Zou dan de eerste V50 D5 die de 250 haalt

Geplaatst: 06.04.2009 - 19:02
door rsnhakan
Nouja zeg.. 250 meter per seconde? Is te doen toch?? :p
Koots moet maar een keuze maken tussen een V8 of een Gechipte D5

Geplaatst: 06.04.2009 - 19:07
door Fredhead
Gechipte D5 gaat het ook niet halen, volgens mij is de D5 nog altijd begrensd.
Maar we vervuilen zijn topic geloof ik een beetje

Geplaatst: 06.04.2009 - 19:20
door Jolly Breeze Racing
rsnhakan schreef:Nouja zeg.. 250 meter per seconde? Is te doen toch?? :p
Koots moet maar een keuze maken tussen een V8 of een Gechipte D5

900 km per uur? het is geen straaljager!
Geplaatst: 07.04.2009 - 09:25
door Bart
Net even contact gehad met de leasemaatschappij. De 18" velgen zouden een verhoging van de leaseprijs betekenen van 60 Euro per maand. Dat gaat hem dus niet worden
We gaan dus voor de Zaurak Diamond Cut (wie had dat durven dromen....)
Geplaatst: 07.04.2009 - 10:04
door Fredhead
Goede keuze
Geplaatst: 07.04.2009 - 10:05
door arnoud
Is die 60 euro inclusief de aanschaf van de velgen zelf en de bijbehorende banden? Dan vind ik het nog wel meevallen.. Want je zult snel 2500 euro verder zijn als je het zou moeten kopen?
Geplaatst: 07.04.2009 - 10:10
door Bart
Da's waar, maar ik krijg het er hier intern zeker weten niet doorheen

Daar gaat het uiteindelijk ook om natuurlijk.
Geplaatst: 10.04.2009 - 09:53
door Bart
Voorlopig is de velgenwissel even van de baan. Alle Zauraks die mijn dealer had waren beschadigd, en daar gaan we natuurlijk niet aan beginnen. Ze houden het voor me in de gaten, tot die tijd maar gewoon genieten van de Spartacus (nog steeds erg mooi..) en op de knietjes om ze te poetsen

Geplaatst: 16.04.2009 - 17:02
door Bart
Even een genietmomentje met jullie delen: met dit warme weer is het lekker om even beide voorramen open te doen. Wat een heerlijk geluid maakt die D5 toch, zeker die turbofluit is gewoon "peaurneau" (zoals ik het Michael Oud volgens mij eens heb zien schrijven)

.
Geplaatst: 16.04.2009 - 17:10
door Fredhead
Leukste is dan om vrij dicht langs een gebouw of muur te rijden, dat versterkt het geluid alleen maar

Geplaatst: 16.04.2009 - 17:18
door Bart
Precies! Heerlijk!!
Geplaatst: 16.04.2009 - 22:06
door D5R-Design
Geweldig het fluiten van die turbo.
Wel apart is het dat je de roffel van de 5 pitter alleen binnen hoort en buiten de turbo.
Geplaatst: 17.04.2009 - 10:31
door sequence
Weten jullie dan niet dat een turbo die begint te fluiten aan het overlijden is ?
Geplaatst: 17.04.2009 - 13:23
door Bart
Lijkt me stug bij 53.000 km.... Bovendien zou dan bijna elke turbo diesel die je hoort rijden met een stervende turbo rijden.
Geplaatst: 17.04.2009 - 17:49
door leonboersma
Een benzine turbo is gevoeliger dan een diesel turbo, dit komt omdat een diesel turbo een lage druk turbo is en een benzine een hogere druk levert, en dat is dan ook meteen de reden dat een benzine turbo zo mooi fluit!
als je diesel hoog fluit hoeft dat ook niet altijd slecht te zijn hoor, ik heb op me werk een transporter 2008 1.9tdi , dat lijkt wel een vliegtuigmotor wat een gefluit en dat was vanaf nieuw al zo.