Pagina 58 van 162

Geplaatst: 08.02.2013 - 09:56
door diesel01
Hoes schreef:Zou Volvo nu ook eens (a la Audi/BMW etc) een keer de optie gaan bieden voor een anthracietkleurige hemelbekleding en A/B/etc stijlen? Ik kijk net nog naar de (imo) mooie bruine (lijkt op sattelbraun van BMW, wat donkerder dan huidige Beechwood) leren stoelen met witte stiksels op de scoop foto (topic S/V/XC60 facelift) en vind dat een mooi interieur maar die bleke cremekleurige stijlen passen daar helemaal niet bij! Dat vraagt toch om een donkerder hemel etc. Bij een beige interieur past Volvo de hemelbekleding ed wel aan, waarom dan niet bij de donkere interieurs de klant ook een keuze geven?
Oei stel dat het kan dan word dat erg gaaf.
@Walter wellicht als je een half uur per dag in de auto zit en een baan hebt waarbij je de auto als zen gebruikt dat jouw stelling opgaat.
Ik heb bijv nooit last van neerslachtigheid en heb de configuratie gezien bij BMW, irl erg gaaf en smaakvol. :wink:

Geplaatst: 08.02.2013 - 10:23
door Walter
het is ook maar mijn mening :)

Geplaatst: 08.02.2013 - 10:39
door diesel01
En die respecteer ik :D

Geplaatst: 08.02.2013 - 12:20
door IV39
Inderdaad begrijpelijk dat het r-design niet leverbaar is. De auto wordt dan ook nog eens 15 mm verlaagd. Het onderstel etc zal nu wel afgestemd zijn op de pih.

Een zwarte hemel is mooi. Het maakt er 1 geheel van, vind ik. Ik heb het nu namelijk ook. Een open dak kan dan weer wat licht geven.
Een groter glazen dak zou ik wel mooi vinden.

Ik heb gisteren een mail van de dealer gekregen. Ze kunnen pas na week acht gaan calculeren en dat gaan ze doen op volgorde van certificaatnummer. Weer iets later komen de orders dan in het volvo systeem. Eventuele aanpassingen kunnen invloed hebben op de levertijd.

Geplaatst: 08.02.2013 - 14:32
door werry
Natuurlijk heeft deze auto zeer veel financiële voordelen. Toch zijn deze te danken aan de staat en niet aan Volvo. Het is jammer te zien dat Volvo de auto subtiel kaal stript en dat 1000 euro minder betalen je beloning is.
Er zijn zeer veel mensen (+/- 2600) die zonder te rijden en zonder prijzen getekend hebben.
Het extra pakket van 2695,- had inbegrepen moeten zijn. De dealer heeft het mij zelfs zo verkocht. Die velgen, witte stiksels, arctic blue inleg en metallic lak waren leuke pure limited extra's.
Wellicht dat er meer veranderingen zijn voor modeljaar 2014, die dit alles goedmaken.

Geplaatst: 08.02.2013 - 15:02
door Hoes
Toen VCNL de PIHPL prijs van € 64.695 bekend maakte hadden we 19% BTW. Ex BTW kostte de PIHPL dus € 54.366,- (obv 19%). Nu moet je bij de basisprijs de kosten van Inscription (voor de PIH nog €100 hoger dan volgens de prijslijst van de gewone V60!!) en Hybrid Technology Line tellen. Ik ga ervan uit dat Thia een € 0 optie is net als in België. Totaal kom je dan op € 56.227 ofwel € 1.861/3,4% meer.

Misschien heeft VCNL zelf het BTW nadeel op de eerste 100 auto's genomen (100*2%*€54.366) van € 108.000,- maar om ons als nieuwe kopers daar met €5 miljoen prijsverhoging voor te bestraffen? (2700 auto's 2013 * € 1.861). Het gekke is natuurlijk dat Volvo Belgium in 2013 met € 53.157,- ex BTW genoegen neemt (obv Summum PIH + pack Xenium + PHEV Pack + Inscription). Scheelt gewoon 3 mille! Normaal gesproken krijgt een "grote" klant (VCNL in dit geval met genoeg klanten om 50% van de totale productie op te eisen) toch gunstiger condities! Hier is het precies andersom!. Wellicht geeft de dealer straks een normale dealerkorting om de pijn te verzachten.

Daarnaast merkt Zoefje terecht op dat de Belgen (Duitsers ook trouwens) geen afleverkosten berekenen als ze een auto verkopen. Een typisch Nederlandse prijsverhoging (het is toch logisch dat een product afgeleverd moet worden?) dat wij allemaal accepteren als particuliere of zakelijke klant. Dat leasemaatschappijen in NL deze afleverkosten weer niet hoeven te betalen is publiek geheim denk ik.

Ik weet wel dat het "gezeur in de marge" is maar toch voelt deze prijspolicy niet lekker. Ik dacht dat de EU ooit eens had opgeroepen (of verplicht) tot prijsharmonisatie van nieuwe auto's binnen de EU?

Geplaatst: 08.02.2013 - 15:07
door RichieB
Ik wil niet lullig doen, maar als de prijs van Volvo NL je niet aanstaat, dan koop je hem toch in België? ::twisted:

Geplaatst: 08.02.2013 - 15:10
door Arnold
Misschien wel een idee, als prijzen echt de pan uit rijzen, om een gezamelijke stem te laten horen. Gegeven vertrouwen moet door Volvo niet beschaamd worden!

Geplaatst: 08.02.2013 - 15:12
door Paul
Ja haha in Belgie nu gaan bestellen, betekent waarschijnlijk gewoon rijden in 2016. Dat is dan 7%

Geplaatst: 08.02.2013 - 15:21
door Hoes
RichieB schreef:Ik wil niet lullig doen, maar als de prijs van Volvo NL je niet aanstaat, dan koop je hem toch in België? ::twisted:
Dat vind de werkgever te omslachtig denk ik. Die zal dat prijsverhaal ook niet echt interesseren trouwens. Daar gaat het mij ook niet om.

Het is meer het principe dat me tegen de borst stuit. Een uniform product uit één en dezelfde fabriek dat op een zelfde afstand van de productieplaats wordt aangeboden tegen toch wel grote prijsverschillen. Ik snap ook wel dat VCNL in feite monopolist is (zeker nu ze 50% van de wereldwijd beschikbare productiecapaciteit in de tas heeft) en als enige aanbieder gewoon de prijs bepaalt en dat zij daarnaast ook streven naar een maximaal rendement. Normale economische principes. Niks tegen in te brengen. Aan de andere kant gaat het toch om een serieus bedrag (€5 mio).

Als we nu als certificaathouders ons eens verenigen en weigeren een bestelling te plaatsen mits we minimaal een gratis schuifdakje krijgen ter compensatie? :D Als een soort Groupon deal? Ha ha!

Geplaatst: 08.02.2013 - 15:22
door Arnold
Lijkt me en hele leuke, Hoes.

Geplaatst: 08.02.2013 - 15:23
door werry
Natuurlijk zijn we straks allemaal bijzonder blij als we voor 0% bijtelling rondrijden in een auto van 70k. Volvo is groot afnemer en daarnaast zijn de prijzen met buurlanden vergelijkbaar. Ik had dit niet verwacht, helemaal niet gezien de uitspraken van dealers.
Volvo was gewoon slim geweest door mensen te belonen voor het vertrouwen. Nu halen ze het maximale eruit, zonder dat mensen in rijen dik bij dealers gaan klagen.

Geplaatst: 08.02.2013 - 15:36
door Walter
Hoeveel certificaathouders zijn hier? Hoeveel procent is dat van het geheel? En hoeveel mensen zouden nog graag een 2013-gekentekende V60 willen?

Geplaatst: 08.02.2013 - 15:47
door XC30
Prijs is nog altijd een kwestie van vraag en aanbod. En laat die vraag nou (te) hoog zijn en het aanbod beperkt. Ik had niet anders verwacht. Als de prijs een probleem wordt zijn er vast wel andere gegadigden te vinden.

Geplaatst: 08.02.2013 - 15:50
door Hoes
Walter schreef:Hoeveel certificaathouders zijn hier? Hoeveel procent is dat van het geheel? En hoeveel mensen zouden nog graag een 2013-gekentekende V60 willen?
Volgens mij staan er ruim 35 namen in de lijst (waaronder wat Belgische) maar zijn er ook "meelezers" die niks posten. Ik schat dat op het forum 50 a 60 certificaathouders van de ruim 2600 certificaten lezer of schrijver is. Zo'n 2% dus. Misschien nog niet echt een "kritische massa"! Maar als wij allemaal bij Hooftman komen bestellen Walter, wordt het dan iets met dat schuifdakje? :lol:

Geplaatst: 08.02.2013 - 15:54
door Walter
Schuifdak zat standaard op de Pure Limiteds. Die zijn alleen in Electric Silver gemaakt, de andere V60 PIH's kunnen in elke kleur geleverd worden. Hooftman staat los van de berichten die ik hier plaats.

Geplaatst: 08.02.2013 - 16:01
door TMacD
Even over de btw.... vanaf 1 October 2012 is die verhoogd naar 21%, elke leverancier die een consumenten prijs opgaf (ongeacht product / branche) heeft rekening moeten houden met de dan geldende btw percentages, dus ALS offerte na 1-10-2012 is geweest en de consumenten prijs was 64,995 was volgens mij dus inclusief de 21% BTW.

OK de standaard prijs is EUR 1,000 gezakt, maar offertes toendertijd zijn gedaan op de specificaties van de pure limited inclusief alle opties die bij de pure limited horen, dat dit pakketje nu 2695 EUR kost houdt dus in dat het hele pakketje bijna EUR 1700 duurder wordt, natuurlijk offertes waren onderhevig aan prijs wijzigingen maar zou het wel heel zuur vinden als dit ons wordt opgedrongen....ben eerlijk gezegd bang dat het geen reden wordt om het voorlopige contract te ontbinden.....

terug naar de dealers en onderhandelen maar......

Geplaatst: 08.02.2013 - 16:11
door Walter
TMacD schreef:
OK de standaard prijs is EUR 1,000 gezakt, maar offertes toendertijd zijn gedaan op de specificaties van de pure limited inclusief alle opties die bij de pure limited horen, dat dit pakketje nu 2695 EUR kost houdt dus in dat het hele pakketje bijna EUR 1700 duurder wordt
je zegt zelf al dat de berekeningen gedaan zijn op basis van een Pure Limited terwijl je weet dat een Pure Limited alleen de eerste serie (MY2013) zou zijn. De specificaties en prijzen van MY2014 zijn nu pas bekend geworden. Dus het berekenen met MY13 prijzen en Pure Limited specs is niet relevant, vooral omdat bekend was dat dat niet de auto was die je zou gaan bestellen. Of zie ik het nu helemaal verkeerd? En dan heb ik het even los van verwachtingen van iedereen.

Geplaatst: 08.02.2013 - 16:16
door Hoes
TMacD schreef:Even over de btw.... vanaf 1 October 2012 is die verhoogd naar 21%, elke leverancier die een consumenten prijs opgaf (ongeacht product / branche) heeft rekening moeten houden met de dan geldende btw percentages, dus ALS offerte na 1-10-2012 is geweest en de consumenten prijs was 64,995 was volgens mij dus inclusief de 21% BTW.

OK de standaard prijs is EUR 1,000 gezakt, maar offertes toendertijd zijn gedaan op de specificaties van de pure limited inclusief alle opties die bij de pure limited horen, dat dit pakketje nu 2695 EUR kost houdt dus in dat het hele pakketje bijna EUR 1700 duurder wordt, natuurlijk offertes waren onderhevig aan prijs wijzigingen maar zou het wel heel zuur vinden als dit ons wordt opgedrongen....ben eerlijk gezegd bang dat het geen reden wordt om het voorlopige contract te ontbinden.....

terug naar de dealers en onderhandelen maar......
Ik heb die eerste prijslijst toevallig nog bewaard (hij is een keer op dit forum als downloadable voorbij gekomen) en daar staat € 54.365,55 als ex BTW bedrag en € 10.329,45 als BTW bedrag in vermeld. Samen € 64.695,-. op basis van 19% BTW dus.

Heb nog eens in de eerste Belgische prijslijst gekeken (wie wat bewaard) en die meldde voor 2012 €59.000,-. Nu € 59.950,-. In België moet je nu ook PHEV Pack (€ 1.200,-) en Inscription (€ 970) er bijtellen (Pack Xenium zat er toen en nu ook niet bij en is in prijs gelijk gebleven) om een eerlijk vergelijk te maken. Dus ook de belgen zijn ca. € 3.120,- duurder geworden. Dat staat een beetje in verhouding met NL alhoewel de belgische stijging zo'n € 900 lager uitpakt. Verschil tussen B en NL dat er bij de Pure Limited al was is dus nu wat verder opgelopen. Extra voordeel voor de PIHPL bestellers in België!

Geplaatst: 08.02.2013 - 16:17
door werry
Het grootste probleem is dat dealers verkeerde informatie verspreid hebben. Voor 65.000 of minder zou ik een summum krijgen, met schuifdak, elec. Stoel en volvo on call. Over het kiezen van een kleur / leer kon niets gezegd worden.
Ik kan met heel veel leven, maar ben vooraf door meerdere dealers verkeerd geinformeerd.
Mijn dealer zoekt samen met Volvo maar een oplossing.