Pagina 58 van 83

Geplaatst: 03.10.2013 - 20:22
door spacewagon
dbt schreef:
spacewagon schreef:En wat me daarnaast is opgevallen, is dat het gekoelde dashboardkastje altijd koelt. Ook als het interieur met warme lucht opgewarmd wordt. Bij mijn vorige auto was dat 1-op-1 gekoppeld aan de temperatuur van de lucht uit de ventilatieroosters.
Als het goed is zit er link bovenin een knop/schuif om de luchtinlaat dicht te doen. Op die manier koelt ie het dashboardkastje niet meer.
Weet ik :-).

Ik bedoelde dat de lucht daar altijd koel is. Ook al staat de verwarming aan.

In mijn vorige auto was het 'gekoelde' kastje gewoon aangesloten op de normale ventilatie. Dus koele lucht in de zomer en warme lucht in de winter.

Geplaatst: 03.10.2013 - 21:25
door E10
Ik rij nu bijna 2 weken en het is echt geweldig! Het enige minpunt vind ik het behoorlijke aanwezige afrolgeluid boven de 100 km/uur. Lijkt voor mijn gevoel met name van achter te komen. De 18" Michelins om Midir velgen kan een oorzaak zijn. Het maakt ieder geval behoorlijk wat meer kabaal in vergelijking met mijn vorige Megane GT Line en ik kan er nog niet echt aan wennen. Zijn er meer met 18" en deze ervaring?

Geplaatst: 03.10.2013 - 23:59
door jhartog
ik heb regelmatig dat als ik iemand bel en dan zodra er verbinding is gemaakt met de andere kant de telefoon van de bluetooth afspringt. ik moet dan handmatig de volvo selecteren.
Ik heb dit zowel gehad met een Iphone 4s en Samsung Galaxy S4.
iemand dit probleem ook?

Geplaatst: 04.10.2013 - 00:05
door JosP
Bij mij geen enkel probleem, ik gebruik een iPhone 4S en een oudere Nokia.

Geplaatst: 04.10.2013 - 00:08
door Patrickv
Ik heb dat probleem alleen als ik een keer ervoor de wagen ben uitgestapt en handmatig de telefoon naar telefoon audio heb gezet.
Eerste keer bellen in de auto daarna moet ik even schakelen naar de Volvo car kit.

Geplaatst: 04.10.2013 - 14:04
door Voskuh
Vandaag mn ipod touch 4 getest. Met usbkabel = bout!
Via bluetooth werkt het op zich wel prima, kan zelfs vooruit en achteruit spoelen, maar als je 1 nummer afspeelt, dan blijft deze maar repeaten. Pas als je naar het volgende nummer klikt gaat ie weer verder. Heb verder nergens repeat aangeklikt.

Geplaatst: 04.10.2013 - 14:06
door dbt
Wat is er precies "bout" aan het gebruik via USB?

Ik heb een iPod touch 5 maar hoop toch wel dat het goed gaat werken. Heb hem namelijk puur voor in de auto...

Geplaatst: 04.10.2013 - 14:16
door empee1977
Frank_7maart schreef:Nu een klein maandje in bezit, de ervaringen:

Premium sound is echt heel erg mooi. Menu's werken ook goed (geen sensus touch). Wel een kleine trilling in mijn rechterdeur bij heel veel bass, dus dat mogen ze bij de eerste beurt goed vastzetten. De navigatie is overzichtelijk, alleen werkt het Traffic Information systeem niet zo handig. (Het is mij nog niet gelukt een complete lijst van alle bekende files etc te krijgen, alleen van files op mijn route. Bij iedereen zo, of doe ik iets verkeerd?)

Motor is prima (T3), al vind ik hem in zijn 1e versnelling wel heel traag (de stoplichtsprintjes). Rond 3500 toeren lijk te motor in te houden, en dan nog een eindsprintje vanaf 5000 toeren. In de andere versnellingen geen last van. Heerlijk geluid trouwens als je hem doortrekt :) Verder rijdt de auto erg ontspannend en stil.

Ruimte en zicht ook allemaal super. Ik heb het panoramadak (op zich niet nuttig, wel erg mooi licht van binnen en gaaf van buiten met het zwarte dak icm Rebel Blue), en hem geen enkel probleem met hoofdruimte (ben 1.90 mtr). Wel de kantelbare zitting aanvinken, want dat maakt de zit beter. De volledig lederen bekleding staat erg goed, en zit ook lekker. Hoofdruimte achterin is voor de gemiddelde man wel bedroevend, gelukkig zit ik daar nooit.

Donderdag komt de snelheidstest in Duitsland, kijken of rechtdoor net zo lekker gaat als de bocht om. Sportonderstel icm 18" is prima mee te rijden (had hiervoor een giullietta, en dat was met zelfde combinatie een heel stuk hobbeliger).

Het enige nadeel van deze auto tot dus ver: de draaicircel.. NIET NORMAAL!
Wat trilling in de deur? Ik tril de auto auto uit. Ik ga vanmiddag bij de dealer langs, want hiervoor heb ik gene premium sound system erbij besteld. Het zal wel goedkomen. Als ik hem net onder gemiddeld geluidsniveau heb begint het trillen al. Ik heb geen dancemuziek aan. Gewoon rockmuziek met basslines.

Geplaatst: 04.10.2013 - 15:24
door Voskuh
dbt schreef:Wat is er precies "bout" aan het gebruik via USB?

Ik heb een iPod touch 5 maar hoop toch wel dat het goed gaat werken. Heb hem namelijk puur voor in de auto...
Hakkelt als een gek, via bluetooth gaat het veel soepeler.

Geplaatst: 04.10.2013 - 16:58
door Voskuh
En ook bout dat als je op volgorde afspeelt deze op bestandsnaam gaat sorteren, maakt dus niet uit in welke playlist het nummer staat. Dus je moet echt op je ipod een album selecteren.

Op de blackberry werkt het beter vind ik.

Geplaatst: 08.10.2013 - 09:59
door pvdwaal
Ik heb getest met iPod Nano en werkte echt ontzettend goed. Uiteraard heb ik eerder al IEDER album door een MP3tagger gehaald, zodat alle tags goed staan. Dit is gewoon bout van Apple, maar ALS het er eenmaal goed instaat werkt het wel. Hierbij hou ik altijd "Composer" aan als soort van "Album artist"

Daarna in de V40 kiezen voor "Composer" en alle albums staan netjes per artist gesorteerd. Doordat alle tags goed staan, is de volgorde van alle tracks ook goed. Als hier iets niet in klopt, moet je de tags hersorteren en weer updaten in je iPod.


Nu werk ik met USB HDD en ook hier moet je handmatig de volgorde goed zetten, nu dan met een FAT32 sorter. Maar eenmaal gedaan werkt het wel goed.

Verder heb ik totaal geen last van stotteren via USB (beide devices niet)

Geplaatst: 08.10.2013 - 15:10
door Get!em
Zie ik daar toch een voordeel voor SCT :)

SCT heeft gewoon zelf slimheid:
Dump al je mp3's op een usb device.
SCT heeft vervolgens per usb device (2 tegelijk mogelijk) een icon met de naam van je usb device (drive name).
Daarbinnen kun je dan zoeken op artist of album of nummer, of de optie "alles".
vervolgens kies je het startnummer en speelt hij. Incl albumcover in beeld :)

Geplaatst: 08.10.2013 - 21:09
door Voskuh
Iemand al ervaring met city safety?
Ben wel benieuwd wanneer deze ingrijpt. Heb al eens een stuk later geremd op de voorganger, maar er gebeurde niks. En ik kon echt niet later remmen voor mijn gevoel.

Geplaatst: 09.10.2013 - 08:57
door djidee
Voskuh schreef:Iemand al ervaring met city safety?
Ben wel benieuwd wanneer deze ingrijpt. Heb al eens een stuk later geremd op de voorganger, maar er gebeurde niks. En ik kon echt niet later remmen voor mijn gevoel.
Ja, hij was mij net voor... Duurde even voor ik het besefte....

Situatie: Aanrijdend op rotonde achter een C4 Grand Picasso. De auto die links de rotonde op komt rijden heb ik compleet niet gezien (A-stijl denk ik) en ik verwacht dan ook dat de C4 gewoon vlot de rotonde op rijdt. Op moment dat hij toch in de ankers schiet, rem ik ook, maar city safety was me toen al voor.
http://www.youtube.com/watch?v=TGiq4O_zE-k

Geplaatst: 09.10.2013 - 09:17
door pvdwaal
Echt wel een gaaf en zeer nuttig systeem!

Gisteren voor het eerst pilot-parking gebruikt :P
Ik moet nog een beetje wennen aan de auto en zelfs met A3 had ik toch even moeten tobben denk ik. Dus ik dacht: tadaaaa...pilot aanzetten. En ja hoor: hij gaf aan dat er plek voldoende was en hij zetten hem er echt in 1x in MET voldoende ruimte tussen velg en stoeprand gelukkig :D
Het werkt echt beter dan ik dacht :D

Geplaatst: 09.10.2013 - 09:32
door twcoolen
Tja, ik heb het minimaal 1 keer per week in de parkeergarage bij de Jumbo. Ik wil altijd vlot doorrijden bij de slagboom, echter ziet CitySafety de slagboom nog net voordat hij omhoog gaat.
Moet er nog steeds aan wennen.

Geplaatst: 09.10.2013 - 09:51
door Get!em
De Collission Warning schiet wel steeds bij mij aan op de snelweg. Gemiddeld genomen 2x per dag, soms 3x achter elkaar in 1 rit. Gelukkig remt hij dan nog niet, maar het piepende alarm icm de oranje knipperende balk voor je in het dashboard doen je wel elke keer schrikken.

Meeste situaties hebben te maken met het snel naderen/inhalen van andere auto's die meer dan 20km/u zachter rijden. Hoe groter de auto hoe sneller hij reageert. Ook tegenlicht (laagstaande zon) lijkt het meer te beinvloeden.

Situatie die veel voorkomt waarbij hij reageert: ik rij op rechterstrook, langzame rijder rijdt onnodig op middenstrook, ik haal in over linker strook met >20km/u verschil. Ondanks de afstand bij het oversteken van stroken begint hij vaak te piepen.

Andere situatie die voorkomt: ik rij op linkerstrook met vaste (ruime) afstand tot voorligger, komt er een vrachtwagen tussen, waardoor tussenruimte ineens veel kleiner wordt.

Overigens heb ik geen radar in de grille (D2), dus dit is puur op basis van het laseroog.

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:06
door Voskuh
Raar, ik heb dat nog nooit meegemaakt.

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:17
door Tankiej
Het is toch juist logisch dat hij dan reageert, als ik je bericht zo lees Get!em?

Hij waarschuwt als het systeem denkt dat er een botsing komende is, dat lijkt me wel het geval als jij meer dan 20 km/u harder rijdt dan je voorganger en het systeem vindt dat je niet genoeg afstand hebt. Zodra je er dan te dicht op komt geeft hij een waarschuwing. Hetzelfde wanneer er een voertuig voor jou in voegt op een (te) korte afstand.

Als jij van de rechterrijstrook, over de middenstrook naar de linker gaat, dan zit je dus kort achter je voorganger. Het systeem vindt het schijnbaar niet voldoende afstand voor die korte periode :P
Bedenk overigens wel dat, vooral in de randstad en midden NL, genoeg afstand nemen ongeveer nergens meer het geval is en bijna niemand dat doet. Dus ik kan me best voorstellen dat jij het voldoende vindt, maar je auto vindt het te weinig!

Oplossing voor geval 1: eerder naar de andere rijstrook bij het inhalen.
Oplossing voor geval 2: geen, afstand nemen wanneer iemand te kort voor jou invoegt.

Ik heb overigens deze optie niet op mijn V40 voor zover ik weet. Ik heb een keer een V60 meegehad voor een dag die deze optie wel heeft :)

Geplaatst: 09.10.2013 - 12:38
door Gast
djidee schreef:
Voskuh schreef:Iemand al ervaring met city safety?
Ben wel benieuwd wanneer deze ingrijpt. Heb al eens een stuk later geremd op de voorganger, maar er gebeurde niks. En ik kon echt niet later remmen voor mijn gevoel.
Ja, hij was mij net voor... Duurde even voor ik het besefte....

Situatie: Aanrijdend op rotonde achter een C4 Grand Picasso. De auto die links de rotonde op komt rijden heb ik compleet niet gezien (A-stijl denk ik) en ik verwacht dan ook dat de C4 gewoon vlot de rotonde op rijdt. Op moment dat hij toch in de ankers schiet, rem ik ook, maar city safety was me toen al voor.
http://www.youtube.com/watch?v=TGiq4O_zE-k
Een city safety ingreep gaat gepaard met geluid (zoemer) en licht (voor je dashboard, reflecterend op het voorraam. Dat heb ik niet in het filmpje gezien.
Had je je ACC aan wellicht, waardoor de auto zelf afremt?