Pagina 58 van 58

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 04.12.2025 - 21:47
door Voorn
Dan heb je nog fff te gaan. Bij mij staat dit erop.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 06.12.2025 - 10:56
door stinus
ik zie ze graag verschijnen, die getallen :)

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 06.12.2025 - 14:07
door DB200
Voorn schreef: 04.12.2025 - 21:47 Bij mij staat dit erop.
Zeau, dan zijn er al heel wat. Toch even benieuwd, zijn er inmiddels zaken buiten normaal onderhoud die je hebt moeten vervangen, bijv. verstuivers, brandstofpomp, schokdempers, uitlaat, automaat etc.?

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 06.12.2025 - 16:36
door Fredhead
Schokdempers is ook normaal onderhoud toch?
Is bekend dat ze niet het eeuwige leven hebben en vanaf 200.000 kilometer of meer horen ze gewoon bij de te vervangen onderdelen.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 06.12.2025 - 17:32
door lint
Vervangen van slijtagedelen hoort ook bij de onderhoudskosten.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 06.12.2025 - 22:10
door Voorn
Morgen zal ik jullie vertellen wat er vervangen is vanaf 0 km;-)

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 07.12.2025 - 16:52
door DB200
Okay, ik ben benieuwd. Ikzelf ben bij een ander merk gewend dat schokdempers minstens 4 ton meegaan.
Vanochtend was ik in Haren. Niet normaal hoeveel Volvo's uit de glorietijd van Volvo er nog rond rijden (V70, XC70, 240 etc.).

Autohus heeft nog een XC70 5 cilinder diesel te koop zag ik op internet:
https://www.autohus.nl/occasions/volvo- ... eping-aid/

Ze zijn er dus nog wel.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 07.12.2025 - 17:29
door Voorn
DB200 schreef: 06.12.2025 - 14:07
Voorn schreef: 04.12.2025 - 21:47 Bij mij staat dit erop.
Zeau, dan zijn er al heel wat. Toch even benieuwd, zijn er inmiddels zaken buiten normaal onderhoud die je hebt moeten vervangen, bijv. verstuivers, brandstofpomp, schokdempers, uitlaat, automaat etc.?
Daar heb ik inderdaad wel ervaring mee :-)
Ik moet eerst zeggen dat ik een stevige auto nodig heb. Ik hou ook niet van om de paar jaar een andere auto kopen. Onderhoud is altijd door de Volvo dealer gedaan.
Auto moet betrouwbaar zijn. Ik rij minimaal 2x per jaar met de caravan op vakantie neer bijv. Zweden, Finland, Duitsland, Zuid Frankrijk, Italie of Zwitserland. Caravan is 6,5 meter en weegt 1500 kg.
Verder rij ik vooral snelweg km's maar ik schuw het terrein ook niet ;-) En rij ook in de sneeuw in Zwitserland.
En..............als er iets kapot is meteen laten maken voordat er meer kapot gaat.

Komtie
48.000 remblokken
142.000 remblokken
165.000 nieuwe distributie riem etc
188.000 nieuw remblokken en schijven
220.000 nieuwe accu
238.000 raamschakelaar links vervangen.
247.000 stuurhuis geflusht
247.000 automaat geflusht
288.000 pomp stuurbekrachtiging vernieuwd
288.000 foute diagnose. Bleek het stuurhuis te zijn. Vernieuwd.
292.000 remblokken
300.000 sproeierslang koplampen vernieuwd
320.000 nieuwe distributieriem etc
335.000 gasveer achterklep vervangen, remblokken en schijven voor
336.000 kapotte brandstofsensor. Draden bloot in kabelboom rechtervoorkant. Geisoleerd
387.000 draagarmrubbers achter vervangen en gasveer hondenrek
404.000 remblokken en schijven achter vervangen
En natuurlijk alle grote beurten en filters en olie vervangen op tijd.

Valt wel mee dus ;-)

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 07.12.2025 - 18:53
door Bover
Nou dat lijstje is hoofdzakelijk gewoon slijtage onderhoud toch? Jij dat Stuurhuis en ik heb buiten (preventief) het onderhoud de Haldex pomp gehad en achterklep klepvering en een aantal sensoren zoals de T map en nog een paar preventief gedaan. Automaat flushen heb ik 143.642 bij de koop en huidige stand 220K nu twee keer gedaan met syntheet Kroon olie zoals gebruikelijk

Voorn: Feitelijk toch een redelijk zorgeloos rijtje :)

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 07.12.2025 - 19:02
door Urbexpeditie
Voorn schreef: 07.12.2025 - 17:29
DB200 schreef: 06.12.2025 - 14:07
Voorn schreef: 04.12.2025 - 21:47 Bij mij staat dit erop.
Zeau, dan zijn er al heel wat. Toch even benieuwd, zijn er inmiddels zaken buiten normaal onderhoud die je hebt moeten vervangen, bijv. verstuivers, brandstofpomp, schokdempers, uitlaat, automaat etc.?
Daar heb ik inderdaad wel ervaring mee :-)
Ik moet eerst zeggen dat ik een stevige auto nodig heb. Ik hou ook niet van om de paar jaar een andere auto kopen. Onderhoud is altijd door de Volvo dealer gedaan.
Auto moet betrouwbaar zijn. Ik rij minimaal 2x per jaar met de caravan op vakantie neer bijv. Zweden, Finland, Duitsland, Zuid Frankrijk, Italie of Zwitserland. Caravan is 6,5 meter en weegt 1500 kg.
Verder rij ik vooral snelweg km's maar ik schuw het terrein ook niet ;-) En rij ook in de sneeuw in Zwitserland.
En..............als er iets kapot is meteen laten maken voordat er meer kapot gaat.

Komtie
48.000 remblokken
142.000 remblokken
165.000 nieuwe distributie riem etc
188.000 nieuw remblokken en schijven
220.000 nieuwe accu
238.000 raamschakelaar links vervangen.
247.000 stuurhuis geflusht
247.000 automaat geflusht
288.000 pomp stuurbekrachtiging vernieuwd
288.000 foute diagnose. Bleek het stuurhuis te zijn. Vernieuwd.
292.000 remblokken
300.000 sproeierslang koplampen vernieuwd
320.000 nieuwe distributieriem etc
335.000 gasveer achterklep vervangen, remblokken en schijven voor
336.000 kapotte brandstofsensor. Draden bloot in kabelboom rechtervoorkant. Geisoleerd
387.000 draagarmrubbers achter vervangen en gasveer hondenrek
404.000 remblokken en schijven achter vervangen
En natuurlijk alle grote beurten en filters en olie vervangen op tijd.

Valt wel mee dus ;-)
Valt zeker mee.
Is voornamelijk onderhoud. Lees verder niets geks.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 07.12.2025 - 19:06
door lint
Keurig lijstje met geen uitzonderlijke kostenposten.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 07.12.2025 - 19:11
door steven.vuylsteke
Dat leest als bijzonder weinig. Haal er de remblokken uit en het lijstje is nog maar half zo lang 🙃

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 07.12.2025 - 20:56
door DB200
Mijn lijstje komt aardig overeen.
Even de gewone zaken eruit latend, blijft over: raamschakelaar links vervangen (me too), stuurhuis, sproeierslang koplampen vernieuwd, gasveer achterklep vervangen (me too), kapotte brandstofsensor (is dat de T-map sensor? dan "me too"), draagarmrubbers achter vervangen, gasveer hondenrek (me too).

Het valt mij alleszins mee vergeleken met wat modernere Volvo's allemaal aan onverwacht onderhoud met zich mee brengen. Die lijken dan wel gemaakt van jonge kaas.

Vraagje: nog niet de Bi-xenon lampen moeten vervangen? En nog steeds de originele achterveren?

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 07.12.2025 - 22:23
door Voorn
Ja originele achtervering en geen koplampen hoeven vervangen;-)