Pagina 58 van 58
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 09.10.2025 - 10:23
door BertZ64
Dank voor de tip, maar dat werkt helaas niet.
Mijn iPhone geeft wel aan dat er een connectie is en op het Sensus scherm zie ik een wifi icoontje, maar geen wereldbol en ook geen internet.
Overigens werkt Apple Carplay via een kabeltje (of dongle).
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 09.10.2025 - 15:07
door BobvanAsselt
BertZ64 schreef: ↑09.10.2025 - 10:23
Dank voor de tip, maar dat werkt helaas niet.
Mijn iPhone geeft wel aan dat er een connectie is en op het Sensus scherm zie ik een wifi icoontje, maar geen wereldbol en ook geen internet.
Overigens werkt Apple Carplay via een kabeltje (of dongle).
kijk hier even naar; is wel van ouder model, maar zou (?) eea kunnen verklaren.
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 870d1a409/
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 10.10.2025 - 16:43
door teebee
Vandaag heeft de koets regulier onderhoud gehad bij de dealer.
De RTTI update is (gratis) uitgevoerd en eea werkt weer als vanouds.
Viel me wel op dat de factuur voor een beurt met het jaar hoger wordt…..
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 10.10.2025 - 17:12
door BertZ64
Dank je, maar Carplay is het probleem niet.
Inmiddels heb ik een data sim geïnstalleerd en het automodem geactiveerd. Nu wel internet en RTTI. Daarnaast kan ik gewoon Carplay gebruiken.
(Bluetooth thetering werkt wel, maar bij mij niet echt stabiel en niet i.c.m. Carplay)
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 10.10.2025 - 23:16
door Rene64
BobvanAsselt schreef: ↑08.10.2025 - 17:33
Rene64 schreef: ↑06.10.2025 - 18:17
Dat is eigenlijk wel raar, zou er gewoon een datumbug in zitten?
TMC heeft niets met de servers van RTTI te maken ( waar het probleem in zou zitten) , raar dat het dan ook niet meer werkt.
Ik zal Muddekok eens vragen of ze die update kunnen doen.
Ken je het datum-trucje? dat ergens op dit forum, vóór de update kon worden geinstalleerd, is uitgelegd? Voor auto afzetten datum handmatig naar 2024 zetten, auto uitzetten, als je hem vervolgens weer gebruikt, auto starten, sensus even laten opkomen, datum naar 2025 terug zetten en voila de verkeersinfo deed het. Misschien dat dat nu ook mbt het door jullie genoemde probleem iets doet. Het is maar een idee.
Nee, die kende ik nog niet, dat ga ik zeker even uittesten morgen!
Morgen een flinke rit voor de boeg met een volle auto ( complete drumkit en spullen mee) dan kan ik het mooi even testen.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 11.10.2025 - 17:29
door Hans oet Twent
De upgrade zou zijn uitgevoerd maar werkt niet. Kunnen we weer terug….. pffffff. Gewoon uitgelegd etc. wat ze zouden moeten kunnen doen om het probleem te verhelpen

. Dan maar weer met Apple Carplay….
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 11.10.2025 - 19:00
door BertZ64
Heb je wel internet Hans?
Dat is te herkennen aan een wereldbolletje linksboven in het scherm.
RTTI heeft een internet verbinding nodig. De OnCall module heeft weliswaar een 4G modem met eSim, maar dat wordt alleen gebruikt voor de OnCall functionaliteit.
Dus je hebt een verbinding via de hotspot van je telefoon nodig (wifi of bluetooth thetering) of een data sim in het datamodem van de auto.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 11.10.2025 - 19:04
door Hans oet Twent
BertZ64 schreef: ↑11.10.2025 - 19:00
Heb je wel internet Hans?
Dat is te herkennen aan een wereldbolletje linksboven in het scherm.
RTTI heeft een internet verbinding nodig. De OnCall module heeft weliswaar een 4G modem met eSim, maar dat wordt alleen gebruikt voor de OnCall functionaliteit.
Dus je hebt een verbinding via de hotspot van je telefoon nodig (wifi of bluetooth thetering) of een data sim in het datamodem van de auto.
Alles gecheckt. + Wereldbol etc. etc. geen succes.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 11.10.2025 - 20:24
door BertZ64
Open deur wellicht, maar is RTTI geactiveerd?
RTTI is als volgt te activeren en deactiveren:
Tik op Instellingen op het hoofdscherm van het middendisplay.
Tik op Navigatie → Verkeer.
Kies Real-time verkeersinformatie om RTTI te activeren (de standaardverkeersinformatie te vervangen door RTTI) of te deactiveren.
Er verschijnt een pop-upvenster met de titel Voorwaarden en een venster met de titel Gegevensuitwisseling, als het de eerste keer is dat u RTTI gebruikt.
Als bij een actieve RTTI de internetverbinding van de auto wegvalt, wordt automatisch de standaardverkeersinformatie geactiveerd. Wanneer de internetverbinding weer is hersteld, wordt RTTI opnieuw geactiveerd.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
Geplaatst: 12.10.2025 - 11:02
door Hans oet Twent
Ook dat alles conform ingesteld….