Pagina 59 van 162

Geplaatst: 08.02.2013 - 16:26
door TMacD
Hoes schreef: Ik heb die eerste prijslijst toevallig nog bewaard (hij is een keer op dit forum als downloadable voorbij gekomen) en daar staat € 54.365,55 als ex BTW bedrag en € 10.329,45 als BTW bedrag in vermeld. Samen € 64.695,-. op basis van 19% BTW dus.

Ik heb ook de offerte bewaard.......ben helemaal met je eens alles altijd bewaren helemaal als het digitaal is.... :P
Offerte schreef:Consumentenprijs incl. BTW 64.695,00
Datum (lease) offerte was 19/10 - dus voor mijn offerte gold de 21% al.
Aangezien er geen BTW percentages op staan mag ik er toch vanuit gaan dat het officiele BTW % voor October 2012 geldt.
werry schreef:Het grootste probleem is dat dealers verkeerde informatie verspreid hebben. Voor 65.000 of minder zou ik een summum krijgen, met schuifdak, elec. Stoel en volvo on call. Over het kiezen van een kleur / leer kon niets gezegd worden.
Ik kan met heel veel leven, maar ben vooraf door meerdere dealers verkeerd geinformeerd.
Mijn dealer zoekt samen met Volvo maar een oplossing.
We moeten maar afzonderlijk afwachten wat onze eigen dealert zegt...

Geplaatst: 08.02.2013 - 16:40
door Jolly Breeze Racing
Ik wacht de dealer wel af, heb nog wat tegoed van hem, 2 klanten aangebracht voor een PIH :-)

Geplaatst: 08.02.2013 - 16:53
door TMacD
Walter schreef:
TMacD schreef:
OK de standaard prijs is EUR 1,000 gezakt, maar offertes toendertijd zijn gedaan op de specificaties van de pure limited inclusief alle opties die bij de pure limited horen, dat dit pakketje nu 2695 EUR kost houdt dus in dat het hele pakketje bijna EUR 1700 duurder wordt
je zegt zelf al dat de berekeningen gedaan zijn op basis van een Pure Limited terwijl je weet dat een Pure Limited alleen de eerste serie (MY2013) zou zijn. De specificaties en prijzen van MY2014 zijn nu pas bekend geworden. Dus het berekenen met MY13 prijzen en Pure Limited specs is niet relevant, vooral omdat bekend was dat dat niet de auto was die je zou gaan bestellen. Of zie ik het nu helemaal verkeerd? En dan heb ik het even los van verwachtingen van iedereen.
kan ik niet echt een speld tussen krijgen, vind dat we wel bepaalde verwachtingen zijn gewekt mbt tot het uitrustings niveau waar op dit moment niet aan voldaan wordt, mijn inziens was de 65K toendertijd inclusief de "Hybrid Technology Line" - dat de rest extra wordt begrijp ik compleet. Prijzen zijn trouwens ook door mijn eigen dealer gepubliceerd.

Geplaatst: 08.02.2013 - 17:02
door Jan Hagel
TMacD schreef:
Walter schreef:
TMacD schreef:
OK de standaard prijs is EUR 1,000 gezakt, maar offertes toendertijd zijn gedaan op de specificaties van de pure limited inclusief alle opties die bij de pure limited horen, dat dit pakketje nu 2695 EUR kost houdt dus in dat het hele pakketje bijna EUR 1700 duurder wordt
je zegt zelf al dat de berekeningen gedaan zijn op basis van een Pure Limited terwijl je weet dat een Pure Limited alleen de eerste serie (MY2013) zou zijn. De specificaties en prijzen van MY2014 zijn nu pas bekend geworden. Dus het berekenen met MY13 prijzen en Pure Limited specs is niet relevant, vooral omdat bekend was dat dat niet de auto was die je zou gaan bestellen. Of zie ik het nu helemaal verkeerd? En dan heb ik het even los van verwachtingen van iedereen.
kan ik niet echt een speld tussen krijgen, vind dat we wel bepaalde verwachtingen zijn gewekt mbt tot het uitrustings niveau waar op dit moment niet aan voldaan wordt, mijn inziens was de 65K toendertijd inclusief de "Hybrid Technology Line" - dat de rest extra wordt begrijp ik compleet. Prijzen zijn trouwens ook door mijn eigen dealer gepubliceerd.
Bij mij is door de dealer uitdrukkelijk toegezegd dat de uitvoering voor my 2014 hetzelfde zou zijn als voor my 2013. Indien de auto uiteindelijk niet dezelfde uitvoering blijkt te hebben, dan voldoet de auto niet aan de overeenkomst. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Geplaatst: 08.02.2013 - 18:21
door NielsPHEV
je moet toch echt weten hoe een MY14 summum spec exact is om te kunnen vergelijken, mocht je bijvoorbeeld conected touch standaard hebben wordt het meteen weer een ander verhaal. Daarnaast zijn de vergelijkingen incl BTW natuurlijk onze aangezien al deze auto zakelijk worden gekocht en de BTW dus feitenlijk niet wordt betaald. Daarnaast is geen enkele leverancier formeel of moreel verantwoordlijk te houden voor een BTW verandering.

Het lijkt me overigens een illusie dat de auto goekoper wordt het zijn de certificaathouders zelf die dat hebben "veroorzaakt" en wisten dat prijs en uitvoering niet bekend waren. Lijkt me sterk dat de prijs een reden tot ontbinding zou kunnen zijn, net als wetswijzigingen overigens

Geplaatst: 08.02.2013 - 18:40
door Paul
Wat we hier al vaker voorbij hebben zien komen is verkeerde informatie vanuit dealers, vriendje van me heeft een soort van zwart-op-wit de Limited besteld, terwijl ik hem toen al zei dat dat helemaal niet kon...
Maar goed diezelfde dealer kon hem vandaag ook geen info geven over de uitgegeven prijslijst gisteren via het Volvo netwerk.

Zo zie je hoe de ene verkoper omgaat met informatie en hoe andere dat doen... het lijken soms net mensen.

Geplaatst: 08.02.2013 - 18:48
door NielsPHEV
nagenoeg alle contracten die ik ken voor de levering van auto's kennen een voorbehoud voor wets, prijs, model of uitvoerings wijzigingen. Het gaat er volgens mij altijd om dat de leverancier de dealert en VCNL de klant een redelijk voorstel doen en om dat te kunnen beoordelen moeten we echt de MY14 specs kennen. Ik zou zeggen heb vertrouwen. Als ik VCNL was zou ik de auto niet goekoper maken maar vergelijkbaar aan de MY13 PIH prijzen en ik denk dat ze dat doen.

Geplaatst: 08.02.2013 - 18:52
door Paul
Ik denk dat eerlijk gezegd ook.

Geplaatst: 08.02.2013 - 19:53
door ferretje
Week 8 schijnt de officiele brochure te komen........

Geplaatst: 08.02.2013 - 19:57
door ferretje
Week 8 schijnt de officiele brochure te komen.......

Een van de features die bij mij veel vragen oproept is:

Unieke V60 Plug-In Hybrid kenmerken

Wat zouden dat nu zijn: de electromotor en de accu's?

Geplaatst: 08.02.2013 - 19:58
door Ben
en het typeplaatje natuurlijk

Geplaatst: 08.02.2013 - 20:01
door sandershortie
Op de Pure Limited kreeg ik geen korting en nu op de 2014 heb ik 6% korting op de auto gekregen, dus al met al is de auto met 2 packs toch nog 2000 euro goedkoper geworden als die was... Met de subsidies is de leaseprijs van de auto lager als een 320D of ook een stuk lager als de V60 ADW D5 en als berijder geen bijtelling...

Dus mensen die nu gaan zeuren sporen echt niet...

Geplaatst: 08.02.2013 - 20:05
door Markdj
ferretje schreef:Week 8 schijnt de officiele brochure te komen........
21 februari zal deze digitaal beschikbaar zijn voor de dealers ;)

Geplaatst: 08.02.2013 - 20:08
door Markdj
sandershortie schreef:Op de Pure Limited kreeg ik geen korting en nu op de 2014 heb ik 6% korting op de auto gekregen, dus al met al is de auto met 2 packs toch nog 2000 euro goedkoper geworden als die was... Met de subsidies is de leaseprijs van de auto lager als een 320D of ook een stuk lager als de V60 ADW D5 en als berijder geen bijtelling...

Dus mensen die nu gaan zeuren sporen echt niet...
Heb je dit onderhandeld voor het tekenen van de overeenkomst? Ik heb nog niets besproken aangaande eventuele kortingen, dus ben benieuwd of hier nog over te spreken valt.

Geplaatst: 08.02.2013 - 20:33
door Hoes
Markdj schreef:
sandershortie schreef:Op de Pure Limited kreeg ik geen korting en nu op de 2014 heb ik 6% korting op de auto gekregen, dus al met al is de auto met 2 packs toch nog 2000 euro goedkoper geworden als die was... Met de subsidies is de leaseprijs van de auto lager als een 320D of ook een stuk lager als de V60 ADW D5 en als berijder geen bijtelling...

Dus mensen die nu gaan zeuren sporen echt niet...
Heb je dit onderhandeld voor het tekenen van de overeenkomst? Ik heb nog niets besproken aangaande eventuele kortingen, dus ben benieuwd of hier nog over te spreken valt.
Hij (sander) is een Belg volgens mij en heeft het dus over de Belgische situatie.

Geplaatst: 08.02.2013 - 20:39
door Markdj
Hoes schreef:
Markdj schreef:
sandershortie schreef:Op de Pure Limited kreeg ik geen korting en nu op de 2014 heb ik 6% korting op de auto gekregen, dus al met al is de auto met 2 packs toch nog 2000 euro goedkoper geworden als die was... Met de subsidies is de leaseprijs van de auto lager als een 320D of ook een stuk lager als de V60 ADW D5 en als berijder geen bijtelling...

Dus mensen die nu gaan zeuren sporen echt niet...
Heb je dit onderhandeld voor het tekenen van de overeenkomst? Ik heb nog niets besproken aangaande eventuele kortingen, dus ben benieuwd of hier nog over te spreken valt.
Hij (sander) is een Belg volgens mij en heeft het dus over de Belgische situatie.
Helder.... Maar dan nog, voor de NL MY14, is hier nog ruimte voor onderhandeling?

Geplaatst: 08.02.2013 - 21:04
door sandershortie
Nee, geen Belg alleen in Belgie gekocht... En niets van te voor onderhandeld, ik hoorde toen de auto besteld kon worden dat er een meevaller was omdat er 6% korting gegeven kon worden..

Misschien niet slim van de dealer maar wel zo welkom en netjes..

Geplaatst: 09.02.2013 - 11:00
door Bluemagics
Paul schreef:Mijn dealer is heel snel, absoluut niet mogelijk...
Bedoel je de 18" of de automatische niveau regeling?

Geplaatst: 09.02.2013 - 11:05
door Bluemagics
Hoes schreef:
RichieB schreef:Ik wil niet lullig doen, maar als de prijs van Volvo NL je niet aanstaat, dan koop je hem toch in België? ::twisted:
Dat vind de werkgever te omslachtig denk ik. Die zal dat prijsverhaal ook niet echt interesseren trouwens. Daar gaat het mij ook niet om.

Het is meer het principe dat me tegen de borst stuit. Een uniform product uit één en dezelfde fabriek dat op een zelfde afstand van de productieplaats wordt aangeboden tegen toch wel grote prijsverschillen. Ik snap ook wel dat VCNL in feite monopolist is (zeker nu ze 50% van de wereldwijd beschikbare productiecapaciteit in de tas heeft) en als enige aanbieder gewoon de prijs bepaalt en dat zij daarnaast ook streven naar een maximaal rendement. Normale economische principes. Niks tegen in te brengen. Aan de andere kant gaat het toch om een serieus bedrag (€5 mio).

Als we nu als certificaathouders ons eens verenigen en weigeren een bestelling te plaatsen mits we minimaal een gratis schuifdakje krijgen ter compensatie? :D Als een soort Groupon deal? Ha ha!
@Hoes: Ik doe mee! Via social media kunnen we ook andere certificaat houders bereiken. Als we het een tijdje blijven twitteren en het op linkedin plaatsen, komen vanzelf meer mensen bij. :-)

Geplaatst: 09.02.2013 - 11:39
door ferretje
Ach, wat doen jullie somber.... om 5 jaar geen bijtelling te hebben moet je € 1.861 extra investeren. In mijn geval betaalt de overheid daar ongeveer driekwart van, en ikzelf dus iets van € 465....

Voor de rekenaars(Aanschafwaarde+KIA 28%+MIA 36%) -/- MKB-winstvrijstelling maal 52% vermeerderd met rentebesparing door VAMIL.

Bij de presentatie in december begreep ik al dat Volvo Nederland zich een deel van de fiscale voordelen toe-eigent. In Nederland zie je daarom dat de auto om en nabij de € 3.000 duurder is dan in Belgie. Geef ze eens ongelijk.
Zoals hierboven aangegeven is voor mij het verschil maar een kwart daarvan ofwel € 750. Daarvoor ga ik hem niet in Belgie halen.... maar voel je vrij het wel te doen....

Mijn totale besparing t.o.v. een vergelijkbare nieuwe V70 was over 5 jaar meer dan € 40.000 vanwege de KIA/MIA/VAMIL/geen bijtelling. Nu gaat daar maximaal € 1.000 van af.

Ik zou zeggen: tel je zegeningen, maar een ander mag daar anders over denken, wel leven in een vrij land.