dbosker schreef:Heb geen ACC. Auto gaf een korte zachte toon, en toonde op het display dat CitySafety ingegrepen had (net zo'n melding als bij onderhoud enzo).djidee schreef:Een city safety ingreep gaat gepaard met geluid (zoemer) en licht (voor je dashboard, reflecterend op het voorraam. Dat heb ik niet in het filmpje gezien.Voskuh schreef:Iemand al ervaring met city safety?
http://www.youtube.com/watch?v=TGiq4O_zE-k
Had je je ACC aan wellicht, waardoor de auto zelf afremt?
Licht op het dashboard (die brede rode balk) heb ik niet. De demoauto waar ik mee reed had dat wel (incl acc, pedestrian detection (die ging toen af) etc.) Wellicht dat die dan wel mee knippert als je dat hebt.
V40 - De ervaringen
-
- 2nd Gear member
- Get!em
- 3rd Gear member
Het klopt ook hoor, kan me wel voorstellen dat het automatische systeem er zo over denktTankiej schreef:Het is toch juist logisch dat hij dan reageert, als ik je bericht zo lees Get!em?
Ik heb overigens deze optie niet op mijn V40 voor zover ik weet. Ik heb een keer een V60 meegehad voor een dag die deze optie wel heeft

De vraag was ook (meer generiek gezien dan) volgens mij: heb je de veiligheids assistenten al eens in het werk gezien
Het is overigens deze optie die dat doet:
769 Driver Alert en Lane Keeping Aid systeem met stuurwielvibratie. Inclusief
Collision Warning zonder Full Auto Brake, grootlichtassistent en
verkeersborden herkenning (alleen i.c.m. Adaptief TFT Crystal
instrumentenpaneel en Regensensor / niet i.c.m. Warmtewerende voorruit)
- danceplaza
- 2nd Gear member
is er iemand die nog last heeft gehad van de fluitend geluid rond 80+ km p/ uur aan de linkerportier, mijn auto staat nu voor de 3e (20k / 40k) keer bij de dealer met dit issue en blijkbaar kunnen ze het niet oplossen.
Iemand die weet hoe het bij de deal is opgelost?
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
- danceplaza
- 2nd Gear member
tijdens de grote beurt zijn alle sloten van alle deuren vervangen, sindsdien geen probleem meerdanceplaza schreef:pfff... ben het volgende een meerdere malen tegengekomen
als ik mede passagiers heb meerijden, dan moet ik altijd de knop gebruiken aan de bestuurder zijde op de deuren te ontgrendelen. Dat is in principe geen probleem, en blijkbaar is dat niet aan te passen bij Volvo.
Maar als 1 van de medepassagiers de deur al probeer te openen of op hetzelfde moment van het drukken van de knop door de bestuurder en open maken van de deur, wordt de deur vergrendeld. Er is er geen mogelijkheid om de deur te openen, van binnen of van buiten. blijkbaar wordt de deur na een x (+10 min )aantal minuten weer beschikbaar om ontgrendeld te worden.
dit tot resultaat dat de mede passagier via de bestuurder kant kan mag gaan uitstappen. iemand die dit probleem herkent, iig een punt dat ik meeneem met bij 40k beurt?

Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
-
- 3rd Gear member
Had ik ook last van maar dan bij 50-60 km/u. Bij mij zijn de deurrubbers vernieuwd en is later nog eens de deur opnieuw afgesteld.danceplaza schreef:is er iemand die nog last heeft gehad van de fluitend geluid rond 80+ km p/ uur aan de linkerportier, mijn auto staat nu voor de 3e (20k / 40k) keer bij de dealer met dit issue en blijkbaar kunnen ze het niet oplossen.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
- SaturN
- 2nd Gear member
Dit fluitende geluid heb ik ook kunnen horen tijdens het maken van een proefrit enkele maanden geleden. Ik gaf dit aan bij de verkoper en die vond het vreemd. Mijn V40 wordt deze week afgeleverd dus daar kan ik nog niets over zeggen.danceplaza schreef:is er iemand die nog last heeft gehad van de fluitend geluid rond 80+ km p/ uur aan de linkerportier, mijn auto staat nu voor de 3e (20k / 40k) keer bij de dealer met dit issue en blijkbaar kunnen ze het niet oplossen.
V40 T4 R-Design Polestar Tuned
“If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.”
“If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.”
-
- 2nd Gear member
http://www.autoweek.nl/video/3680/dubbe ... lvo-v40-d2
de rijtestvergelijking tussen de VW Golf en Volvo V40 D2 R-Design
de rijtestvergelijking tussen de VW Golf en Volvo V40 D2 R-Design
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
- Voskuh
- 2nd Gear member
Had vandaag dat het dashboard niet meer terugschakelde naar de dagstand toen ik uit de tunnel kwam.
En de teller gaf aan dat ik nog 20 km kon rijden op de tank en opeens stond ie op 0? Er ging toen overigens maar 46 liter in. Wil toch nog eens kijken hoever ik dan nog door kan rijden, maar had nu even geen zin om het risico te nemen ondanks dat ik een gevulde jerrycan bij me had.
Het verbruik blijft nu een beetje hangen rond de 1:16 en het verschil met het verbruik volgens de boordcomputer is nu ook al kleiner geworden en is nu 1:16.6
En de teller gaf aan dat ik nog 20 km kon rijden op de tank en opeens stond ie op 0? Er ging toen overigens maar 46 liter in. Wil toch nog eens kijken hoever ik dan nog door kan rijden, maar had nu even geen zin om het risico te nemen ondanks dat ik een gevulde jerrycan bij me had.
Het verbruik blijft nu een beetje hangen rond de 1:16 en het verschil met het verbruik volgens de boordcomputer is nu ook al kleiner geworden en is nu 1:16.6
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
-
- 3rd Gear member
Het verbruik komt wel overeen met wat ik in het begin had, ook steeds rond de 1:17.Voskuh schreef:En de teller gaf aan dat ik nog 20 km kon rijden op de tank en opeens stond ie op 0? Er ging toen overigens maar 46 liter in.
Wat de resterende kilometers op een tank betreft: het klopt dat deze opeens terug gaat naar 0 (of bij mij ---). Veel brandstof zit er dan blijkbaar niet meer in want bij circa -10 begint de auto te hikken. Ik kreeg er toen 48,5 liter diesel in.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
- patvdberg
- 2nd Gear member
@voskuh, herkenbaar verhaal. Heb dezelfde verbazing al een keer gehad, zelfs het eerste streepje was rood met 0km te rijden. Uiteindelijk 47 liter in de tank gekregen, schijnbaar 4/5 liter reserve toch nog over.
V40 MY14 - D2 R-Design | Business pack pro | Winterline | Keyless Start |
-
- 3rd Gear member
Dat is best een hoog verbruik, dacht dat ik hoog zatVoskuh schreef:Had vandaag dat het dashboard niet meer terugschakelde naar de dagstand toen ik uit de tunnel kwam.

Ik zit nu gemiddeld op 1:17,8, maar over de huidige tank kom ik rond de 1:19 uit gok ik en mijn gemiddelde verbruik wordt ook steeds lager. Morgenochtend tanken, dan eens kijken wat ik echt gereden heb deze keer!
Boordcomputer is bij mij trouwens erg optimistisch, die geeft bij een tankbeurt eigenlijk altijd +/- 1:19,5 - 1:21,5 aan. Maar in de praktijk kom ik 2-3 km minder ver op een liter.
- pvdwaal
- 3rd Gear member
ik zit met 2000 km op de teller ook rond de 1:16 - 1:17.
Ik woon in Steenbergen en op de A29 rij ik dagelijks makkelijk stukken 140+ km/h
de 18" banden zullen hier ook wel nadelig meespelen denk ik
Ik woon in Steenbergen en op de A29 rij ik dagelijks makkelijk stukken 140+ km/h
de 18" banden zullen hier ook wel nadelig meespelen denk ik
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- Voskuh
- 2nd Gear member
Hoeveel km haal je uit een tank dan?Tankiej schreef:Dat is best een hoog verbruik, dacht dat ik hoog zatVoskuh schreef:Had vandaag dat het dashboard niet meer terugschakelde naar de dagstand toen ik uit de tunnel kwam.
Ik zit nu gemiddeld op 1:17,8, maar over de huidige tank kom ik rond de 1:19 uit gok ik en mijn gemiddelde verbruik wordt ook steeds lager. Morgenochtend tanken, dan eens kijken wat ik echt gereden heb deze keer!
Boordcomputer is bij mij trouwens erg optimistisch, die geeft bij een tankbeurt eigenlijk altijd +/- 1:19,5 - 1:21,5 aan. Maar in de praktijk kom ik 2-3 km minder ver op een liter.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
- LightStar
- 4th Gear member
-
- 3rd Gear member
Dagteller staat nu op ca. 820km en actieradius op 80km. Meestal gaat het lampje branden als hij bij +/- 750km is en dan geeft hij aan dat ik nog 100-110 km kan rijden.Voskuh schreef:Hoeveel km haal je uit een tank dan?Tankiej schreef:Dat is best een hoog verbruik, dacht dat ik hoog zatVoskuh schreef:Had vandaag dat het dashboard niet meer terugschakelde naar de dagstand toen ik uit de tunnel kwam.
Maar ik rijd nog steeds elke tankbeurt een beetje zuiniger! Oh en, gemiddeld 1:18,12 zegt m'n spritmonitor account trouwens: http://www.spritmonitor.de/en/detail/594729.html
Edit:
Ok, ik was iets te optimistisch over het verbruik van de vorige tank diesel. Maar echt ontevreden ben ik niet

- kisman
- 2nd Gear member
Mag toch aannemen dat het 'ie zelfontluchtend is. Was mijn Golf IV TDi 81Kw. wel tenminste. Daar ooit tank van leeggereden door eigenwijs gedrag. Daarna weer afgetankt, meerdere keren moeten doorstarten (samen met wegenwacht die toen al aangaf dat hij niet hoefde te ontluchten) en daarna liep 'ie weer als een zonnetje.LightStar schreef:Ik zal m toch niet compleet leegrijden gezien je hem dan moet ontluchten en dat wil je niet....
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
- LightStar
- 4th Gear member
Er zit een ontlucting kitje bij.... ik zou gewoon niet zo eigenwijs zijn... bespaart je een hoop ellende..kisman schreef:Mag toch aannemen dat het 'ie zelfontluchtend is. Was mijn Golf IV TDi 81Kw. wel tenminste. Daar ooit tank van leeggereden door eigenwijs gedrag. Daarna weer afgetankt, meerdere keren moeten doorstarten (samen met wegenwacht die toen al aangaf dat hij niet hoefde te ontluchten) en daarna liep 'ie weer als een zonnetje.LightStar schreef:Ik zal m toch niet compleet leegrijden gezien je hem dan moet ontluchten en dat wil je niet....
- Inny
- 2nd Gear member
Hm, bijzonder. Als je hem niet hélemaal leeg rijdt zou ontluchten toch zeker niet nodig moeten zijn teeegenwoordig?LightStar schreef:Er zit een ontlucting kitje bij.... ik zou gewoon niet zo eigenwijs zijn... bespaart je een hoop ellende..
Begin dit jaar de tank van een taxibusje leeg gereden in Duitsland (wilde ook écht niet verder/starten), die heeft wel even (zeker een uur) gerust maar na bijvullen ging 'ie meteen weer verder.
▇ Volvo V40 D4 R-Design - MY2014 - 2019-
▇ Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
▇ Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
▇ Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
▇ Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011
▇ Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
▇ Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
▇ Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
▇ Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011