Pagina 59 van 83
Geplaatst: 09.10.2013 - 12:51
door djidee
dbosker schreef:djidee schreef:
Een city safety ingreep gaat gepaard met geluid (zoemer) en licht (voor je dashboard, reflecterend op het voorraam. Dat heb ik niet in het filmpje gezien.
Had je je ACC aan wellicht, waardoor de auto zelf afremt?
Heb geen ACC. Auto gaf een korte zachte toon, en toonde op het display dat CitySafety ingegrepen had (net zo'n melding als bij onderhoud enzo).
Licht op het dashboard (die brede rode balk) heb ik niet. De demoauto waar ik mee reed had dat wel (incl acc, pedestrian detection (die ging toen af) etc.) Wellicht dat die dan wel mee knippert als je dat hebt.
Geplaatst: 09.10.2013 - 13:44
door Get!em
Tankiej schreef:Het is toch juist logisch dat hij dan reageert, als ik je bericht zo lees
Get!em?
Ik heb overigens deze optie niet op mijn V40 voor zover ik weet. Ik heb een keer een V60 meegehad voor een dag die deze optie wel heeft

Het klopt ook hoor, kan me wel voorstellen dat het automatische systeem er zo over denkt

De vraag was ook (meer generiek gezien dan) volgens mij: heb je de veiligheids assistenten al eens in het werk gezien
Het is overigens deze optie die dat doet:
769 Driver Alert en Lane Keeping Aid systeem met stuurwielvibratie. Inclusief
Collision Warning zonder Full Auto Brake, grootlichtassistent en
verkeersborden herkenning (alleen i.c.m. Adaptief TFT Crystal
instrumentenpaneel en Regensensor / niet i.c.m. Warmtewerende voorruit)
Geplaatst: 15.10.2013 - 11:04
door danceplaza
is er iemand die nog last heeft gehad van de fluitend geluid rond 80+ km p/ uur aan de linkerportier, mijn auto staat nu voor de 3e (20k / 40k) keer bij de dealer met dit issue en blijkbaar kunnen ze het niet oplossen.
Iemand die weet hoe het bij de deal is opgelost?
Geplaatst: 15.10.2013 - 11:05
door danceplaza
danceplaza schreef:pfff... ben het volgende een meerdere malen tegengekomen
als ik mede passagiers heb meerijden, dan moet ik altijd de knop gebruiken aan de bestuurder zijde op de deuren te ontgrendelen. Dat is in principe geen probleem, en blijkbaar is dat niet aan te passen bij Volvo.
Maar als 1 van de medepassagiers de deur al probeer te openen of op hetzelfde moment van het drukken van de knop door de bestuurder en open maken van de deur, wordt de deur vergrendeld. Er is er geen mogelijkheid om de deur te openen, van binnen of van buiten. blijkbaar wordt de deur na een x (+10 min )aantal minuten weer beschikbaar om ontgrendeld te worden.
dit tot resultaat dat de mede passagier via de bestuurder kant kan mag gaan uitstappen. iemand die dit probleem herkent, iig een punt dat ik meeneem met bij 40k beurt?
tijdens de grote beurt zijn alle sloten van alle deuren vervangen, sindsdien geen probleem meer

Geplaatst: 15.10.2013 - 11:44
door Timmy
danceplaza schreef:is er iemand die nog last heeft gehad van de fluitend geluid rond 80+ km p/ uur aan de linkerportier, mijn auto staat nu voor de 3e (20k / 40k) keer bij de dealer met dit issue en blijkbaar kunnen ze het niet oplossen.
Iemand die weet hoe het bij de deal is opgelost?
Had ik ook last van maar dan bij 50-60 km/u. Bij mij zijn de deurrubbers vernieuwd en is later nog eens de deur opnieuw afgesteld.
Geplaatst: 15.10.2013 - 12:03
door SaturN
danceplaza schreef:is er iemand die nog last heeft gehad van de fluitend geluid rond 80+ km p/ uur aan de linkerportier, mijn auto staat nu voor de 3e (20k / 40k) keer bij de dealer met dit issue en blijkbaar kunnen ze het niet oplossen.
Iemand die weet hoe het bij de deal is opgelost?
Dit fluitende geluid heb ik ook kunnen horen tijdens het maken van een proefrit enkele maanden geleden. Ik gaf dit aan bij de verkoper en die vond het vreemd. Mijn V40 wordt deze week afgeleverd dus daar kan ik nog niets over zeggen.
Geplaatst: 16.10.2013 - 14:42
door Praveen
http://www.autoweek.nl/video/3680/dubbe ... lvo-v40-d2
de rijtestvergelijking tussen de VW Golf en Volvo V40 D2 R-Design
Geplaatst: 16.10.2013 - 15:20
door CHRISITO
geef my ook maar een V40 dan die saaie oerdegelijke duitser :p
Geplaatst: 17.10.2013 - 19:22
door Voskuh
Had vandaag dat het dashboard niet meer terugschakelde naar de dagstand toen ik uit de tunnel kwam.
En de teller gaf aan dat ik nog 20 km kon rijden op de tank en opeens stond ie op 0? Er ging toen overigens maar 46 liter in. Wil toch nog eens kijken hoever ik dan nog door kan rijden, maar had nu even geen zin om het risico te nemen ondanks dat ik een gevulde jerrycan bij me had.
Het verbruik blijft nu een beetje hangen rond de 1:16 en het verschil met het verbruik volgens de boordcomputer is nu ook al kleiner geworden en is nu 1:16.6
Geplaatst: 17.10.2013 - 19:31
door Timmy
Voskuh schreef:En de teller gaf aan dat ik nog 20 km kon rijden op de tank en opeens stond ie op 0? Er ging toen overigens maar 46 liter in.
Het verbruik komt wel overeen met wat ik in het begin had, ook steeds rond de 1:17.
Wat de resterende kilometers op een tank betreft: het klopt dat deze opeens terug gaat naar 0 (of bij mij ---). Veel brandstof zit er dan blijkbaar niet meer in want bij circa -10 begint de auto te hikken. Ik kreeg er toen 48,5 liter diesel in.
Geplaatst: 17.10.2013 - 20:02
door patvdberg
@voskuh, herkenbaar verhaal. Heb dezelfde verbazing al een keer gehad, zelfs het eerste streepje was rood met 0km te rijden. Uiteindelijk 47 liter in de tank gekregen, schijnbaar 4/5 liter reserve toch nog over.
Geplaatst: 17.10.2013 - 21:46
door Tankiej
Voskuh schreef:Had vandaag dat het dashboard niet meer terugschakelde naar de dagstand toen ik uit de tunnel kwam.
En de teller gaf aan dat ik nog 20 km kon rijden op de tank en opeens stond ie op 0? Er ging toen overigens maar 46 liter in. Wil toch nog eens kijken hoever ik dan nog door kan rijden, maar had nu even geen zin om het risico te nemen ondanks dat ik een gevulde jerrycan bij me had.
Het verbruik blijft nu een beetje hangen rond de 1:16 en het verschil met het verbruik volgens de boordcomputer is nu ook al kleiner geworden en is nu 1:16.6
Dat is best een hoog verbruik, dacht dat ik hoog zat
Ik zit nu gemiddeld op 1:17,8, maar over de huidige tank kom ik rond de 1:19 uit gok ik en mijn gemiddelde verbruik wordt ook steeds lager. Morgenochtend tanken, dan eens kijken wat ik echt gereden heb deze keer!
Boordcomputer is bij mij trouwens erg optimistisch, die geeft bij een tankbeurt eigenlijk altijd +/- 1:19,5 - 1:21,5 aan. Maar in de praktijk kom ik 2-3 km minder ver op een liter.
Geplaatst: 17.10.2013 - 22:26
door Meeratne
Allemaal diesels zeker? Ik haal maar 1:11,2

Geplaatst: 17.10.2013 - 22:28
door pvdwaal
ik zit met 2000 km op de teller ook rond de 1:16 - 1:17.
Ik woon in Steenbergen en op de A29 rij ik dagelijks makkelijk stukken 140+ km/h
de 18" banden zullen hier ook wel nadelig meespelen denk ik
Geplaatst: 17.10.2013 - 22:47
door Voskuh
Tankiej schreef:Voskuh schreef:Had vandaag dat het dashboard niet meer terugschakelde naar de dagstand toen ik uit de tunnel kwam.
En de teller gaf aan dat ik nog 20 km kon rijden op de tank en opeens stond ie op 0? Er ging toen overigens maar 46 liter in. Wil toch nog eens kijken hoever ik dan nog door kan rijden, maar had nu even geen zin om het risico te nemen ondanks dat ik een gevulde jerrycan bij me had.
Het verbruik blijft nu een beetje hangen rond de 1:16 en het verschil met het verbruik volgens de boordcomputer is nu ook al kleiner geworden en is nu 1:16.6
Dat is best een hoog verbruik, dacht dat ik hoog zat
Ik zit nu gemiddeld op 1:17,8, maar over de huidige tank kom ik rond de 1:19 uit gok ik en mijn gemiddelde verbruik wordt ook steeds lager. Morgenochtend tanken, dan eens kijken wat ik echt gereden heb deze keer!
Boordcomputer is bij mij trouwens erg optimistisch, die geeft bij een tankbeurt eigenlijk altijd +/- 1:19,5 - 1:21,5 aan. Maar in de praktijk kom ik 2-3 km minder ver op een liter.
Hoeveel km haal je uit een tank dan?
Geplaatst: 17.10.2013 - 23:08
door LightStar
Ik zal m toch niet compleet leegrijden gezien je hem dan moet ontluchten en dat wil je niet....
Geplaatst: 18.10.2013 - 06:12
door Tankiej
Voskuh schreef:Tankiej schreef:Voskuh schreef:Had vandaag dat het dashboard niet meer terugschakelde naar de dagstand toen ik uit de tunnel kwam.
En de teller gaf aan dat ik nog 20 km kon rijden op de tank en opeens stond ie op 0? Er ging toen overigens maar 46 liter in. Wil toch nog eens kijken hoever ik dan nog door kan rijden, maar had nu even geen zin om het risico te nemen ondanks dat ik een gevulde jerrycan bij me had.
Het verbruik blijft nu een beetje hangen rond de 1:16 en het verschil met het verbruik volgens de boordcomputer is nu ook al kleiner geworden en is nu 1:16.6
Dat is best een hoog verbruik, dacht dat ik hoog zat
Ik zit nu gemiddeld op 1:17,8, maar over de huidige tank kom ik rond de 1:19 uit gok ik en mijn gemiddelde verbruik wordt ook steeds lager. Morgenochtend tanken, dan eens kijken wat ik echt gereden heb deze keer!
Boordcomputer is bij mij trouwens erg optimistisch, die geeft bij een tankbeurt eigenlijk altijd +/- 1:19,5 - 1:21,5 aan. Maar in de praktijk kom ik 2-3 km minder ver op een liter.
Hoeveel km haal je uit een tank dan?
Dagteller staat nu op ca. 820km en actieradius op 80km. Meestal gaat het lampje branden als hij bij +/- 750km is en dan geeft hij aan dat ik nog 100-110 km kan rijden.
Maar ik rijd nog steeds elke tankbeurt een beetje zuiniger! Oh en, gemiddeld 1:18,12 zegt m'n spritmonitor account trouwens:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/594729.html
Edit:
Ok, ik was iets te optimistisch over het verbruik van de vorige tank diesel. Maar echt ontevreden ben ik niet

Geplaatst: 18.10.2013 - 09:42
door kisman
LightStar schreef:Ik zal m toch niet compleet leegrijden gezien je hem dan moet ontluchten en dat wil je niet....
Mag toch aannemen dat het 'ie zelfontluchtend is. Was mijn Golf IV TDi 81Kw. wel tenminste. Daar ooit tank van leeggereden door eigenwijs gedrag. Daarna weer afgetankt, meerdere keren moeten doorstarten (samen met wegenwacht die toen al aangaf dat hij niet hoefde te ontluchten) en daarna liep 'ie weer als een zonnetje.
Geplaatst: 18.10.2013 - 09:51
door LightStar
kisman schreef:LightStar schreef:Ik zal m toch niet compleet leegrijden gezien je hem dan moet ontluchten en dat wil je niet....
Mag toch aannemen dat het 'ie zelfontluchtend is. Was mijn Golf IV TDi 81Kw. wel tenminste. Daar ooit tank van leeggereden door eigenwijs gedrag. Daarna weer afgetankt, meerdere keren moeten doorstarten (samen met wegenwacht die toen al aangaf dat hij niet hoefde te ontluchten) en daarna liep 'ie weer als een zonnetje.
Er zit een ontlucting kitje bij.... ik zou gewoon niet zo eigenwijs zijn... bespaart je een hoop ellende..
Geplaatst: 18.10.2013 - 10:43
door Inny
LightStar schreef:Er zit een ontlucting kitje bij.... ik zou gewoon niet zo eigenwijs zijn... bespaart je een hoop ellende..
Hm, bijzonder. Als je hem niet hélemaal leeg rijdt zou ontluchten toch zeker niet nodig moeten zijn teeegenwoordig?
Begin dit jaar de tank van een taxibusje leeg gereden in Duitsland (wilde ook écht niet verder/starten), die heeft wel even (zeker een uur) gerust maar na bijvullen ging 'ie meteen weer verder.