Pagina 59 van 61

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 26.02.2025 - 19:52
door kawazxr
Goede keuze inderdaad met deze cijfers, hij rijdt bijna weer als nieuw (lekker gevoel).

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 01.03.2025 - 20:48
door Gouwe
Had de XC90 al eens aangemeld voor klokje rond, nooit een reactie gekregen tot afgelopen week. Opeens een mail Autoweek, niet voor klokje rond maar of ik mijn accu door hen wilde laten testen voor de rubriek waarin ze accu degradatie testen en daar verslag van doen.
Lijkt me wel geinig als er straks een score uitkomt van 125% :-) in plaats van onder de 100.
Heb uitgelegd dat de accu net vervangen is en dat vonden ze ook heel interessant, dus als het goed is, is de XC90 straks toch te bewonderen in AW.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2025 - 07:54
door kawazxr
Heel tof om dit te mogen doen zeg om hier een heel interessant item over te hebben in AW.
Wel spannend om je verhaal over de accu wissel te mogen vertellen, heel gaaf.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2025 - 09:50
door mees
Ik leer(de) al veel in dit topic
maar straks wordt het nog uitgebreider uitgelegd :)

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2025 - 10:59
door RZA
Gaaf Gouwe! Benieuwd naar het item.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2025 - 11:03
door Paul
Wat gaaf dat de transplantatie is gelukt! Dus qua software geen issues en geeft de auto gewoon de nieuwe waarde aan. Heel fijn zeg!

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2025 - 13:10
door Gouwe
Ik zal het hier posten wanneer ik bij AW/Aviloo ben geweest....
Paul schreef: 02.03.2025 - 11:03 Wat gaaf dat de transplantatie is gelukt! Dus qua software geen issues en geeft de auto gewoon de nieuwe waarde aan. Heel fijn zeg!
0,0 issues Paul, maar was dus ook een originele, nieuwe accu. Ja nieuwe waarde én gewoon ook nagenoeg die waarde halen met de de huidige lage buitentemperaturen. Begreep dat destijds de 25 km nieuw wel de max was dus de nieuwe, grotere accu met nieuw type cathode is echt wel een verbetering t.o.v. het origineel. Blij mee.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2025 - 13:50
door raspaardje
Mooie dingen, fijn dat alles naar tevredenheid functioneert!
En straks een gezichtsplaatje bij het forumpraatje, leuk dat je meedoet...:)

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2025 - 17:59
door Gouwe
raspaardje schreef: 02.03.2025 - 13:50 ....En straks een gezichtsplaatje bij het forumpraatje, leuk dat je meedoet...:)
Ik zal vragen om een balkje voor de ogen :-)

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2025 - 18:05
door lint
Wanneer komt het artikel in AW?

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2025 - 18:07
door Gouwe
Geen idee, moet er eerst nog langs ergens eind maart dacht ik. Dus zal wel mei/juni worden gok ik?

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 02.03.2025 - 21:47
door DB200
Hee, een forumlid in de AW. En dan ook nog eens over een actueel onderwerp. . Ik zei dat je trendsetter zou worden met de accuwissel en nu AW jouw verhaal gaat publiceren zou dat zo maar eens werkelijkheid kunnen worden. Dat is wel heel erg gaaf Christiaan.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 03.03.2025 - 07:46
door Gouwe
Jij hebt profetische gaven? :-)
We gaan het meemaken of ik een trendsetter ben. In ieder geval lijkt een volgend forumlid e.e.a. ook te overwegen dus misschien heb je gelijk?

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 03.03.2025 - 10:50
door V480-S60
Overigens vind ik die batterijwissel nu ineens niet meer zo prijzig. Zaterdag kwam mijn zwager met het verhaal dat één cel van zijn ID3 (lease/bedrijfseigendom) was vervangen kosten €6500,00 voor één cel.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 08.03.2025 - 11:13
door Gouwe
Zal wel één defecte cel in een module geweest zijn die dan in zijn geheel vervangen is? Er wordt wel eens gemopperd op de prijzen van Volvo hier, maar VAG/Pon kunnen er ook wel wat van.....

Hier net de Aviloo test gedaan voor AW. Met een buitentemperatuur van 10-12 graden en max 85 km/uur de 40 km gehaald. Op de oprit had ik nog 1,7% over volgens Aviloo en 1 km volgens de Volvo.
Gisteren de 22 inches weer klaar gemaakt voor het seizoen, die gaan er volgende week weer onder als nummer vier ook weer strak gemaakt is:
IMG_8787.jpg

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 08.03.2025 - 14:34
door V480-S60
Ja idd één module vervangen. En wat jij zegt over VAG klopt in mijn beleving ook helemaal. Die zijn echt duurder dan Volvo.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 08.03.2025 - 20:39
door DB200
Gouwe schreef: 08.03.2025 - 11:13 VAG/Pon kunnen er ook wel wat van.....
Pon is een aantoonbaar crimineel bedrijf.
Garantie issues worden daarnaast in 1e instantie afgedaan als een product eigenschap.

Mooie resultaten trouwens. Was AW zelf ook bij de test aanwezig?

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 08.03.2025 - 21:49
door Gouwe
DB200 schreef: 08.03.2025 - 20:39 ...Mooie resultaten trouwens. Was AW zelf ook bij de test aanwezig?
Nee niet bij de test, dat is gewoon een kastje in de OBD poort prikken en gaan.
Ik krijg nog te horen wanneer e.e.a. verder gaat plaatsvinden.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 22.03.2025 - 10:29
door Gouwe
Afgelopen weekend een paar dagen met de caravan op pad naar Limburg. Wat een prachtig weer! Zondagochtend doet de auto ineens gek. Luchtvering in zijn hoogste stand en niet meer naar beneden te krijgen. Zo rijden met de caravan erachter zie ik niet zitten. VA gebeld, aardige WW komt een uur of 2 later aanrijden. Storing uitlezen en resetten, meer kon de beste man niet doen. Geen resultaat.
Helpdesk gebeld, lucht uit de ketels laten lopen, geen resultaat. Auto blijft in de off-road stand staan. Uiteindelijk afgesproken dat ik de accu een uurtje of 2 a 3 los zou laten en dat de hoop was dat de auto nadat deze zou gaan zakken zich dan zou hebben gereset en de luchtvering hopelijk weer zou kalibreren. Op het moment dat de WW wegrijdt zakt ineens de auto naar standje laag.
Net voor het donker de accu weer aangesloten en daarna een korte rit. Geen meldingen meer in het dash, maar de auto lijkt ook niet te reageren. Zekering even omgewisseld voor een andere en nadat ik de auto afsluit zie ik tot mijn verbazing de achterkant enigszins omhoog komen. Auto gestart, en warempel de luchtvering deed het weer. Zo blij!!
's Maandags caravan erachter en gewoon naar huis gereden en daarna geen melding meer gehad.
Intussen de opnames met Autoweek achter de rug i.v.m. de accu test. Ik verklap nog even niks.

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Geplaatst: 22.03.2025 - 13:02
door lint
Mooi dat het probleem met de luchtvering weer is opgelost. Laat je de auto nog uitlezen om de oorzaak van het probleem op te sporen.