Pagina 60 van 61

Geplaatst: 08.04.2010 - 16:04
door Fredhead
Nu het toch over Discovery's gaat, dit was de Disco die wij voor deur hadden staan:

Afbeelding

Ondanks alle problemen die we (nou ja, vooral mijn ouders) ermee gehad hebben blijf ik het een geweldig ding vinden.
Heb er zelf ook nog wel wat kilometers mee afgelegd, de eerste keer de bocht om weet ik nog goed.... dacht dat we omvielen :D
Je gaat er inderdaad rustiger van rijden, deze was met de 3.9 V8i (jawel dit was een benzine) en een 4 traps automaat erachter geen snelle combi.
Als je gas gaf kwam het vlot vooruit, maar het gemiddelde verbruik van 1 op 3 ging je dan niet halen.
Maar rijden deed het werkelijk waar heerlijk.

Toen we hem hadden waren ze hier ook overal bezig met de wegen en het mooie was dat je er ook mee door een bussluis kon.
Als het dan weer eens vast stond kon je via een route met bussluis ineens een heel stuk afsnijden :twisted:

Zou ik de kans krijgen, dan ruil ik de V50 zonder nadenken in op een mooie Series 2 TD5 :)

Geplaatst: 08.04.2010 - 20:09
door D5R-Design
Ik wil niet een hoop mensen voor de schenen schoppen.
Maar het rijgedrag van volvo komt ook aardig in de buurt van een motorkruiser op volle zee.
Nog maar niet te spreken van het lanceer gedrag bij optrekken helaas niet voorwaarts maar meer richting mars.
Lang leve Heico

Geplaatst: 08.04.2010 - 20:23
door arnoud
...als je dat van een V50 al denkt moet je vooral niet in de buurt van het grotere spul komen :)

Geplaatst: 08.04.2010 - 21:03
door D5R-Design
Klopt Arnoud ik heb totaal geen ambities om een klasse hoger te gaan.
Voor de aanschaf van mijn V50 had ik ook een hele leuke V70 kunnen kopen.
Maar daar heb ik totaal niks mee.

Geplaatst: 09.04.2010 - 11:16
door Bart
Heb weleens met de XC70 van mijn (ex) baas gereden van Salzbergen naar Arnhem, om hem daar af te geven voor een onderhoudsbeurt. Merkte toen wel dat die toch een stuk comfortabeler (maar veel minder sportief) is dan de V50...

Geplaatst: 09.04.2010 - 13:16
door Fredhead
Had vanmorgen de S60 van mijn ouders mee, dat was weer even wennen zeg

Geplaatst: 12.04.2010 - 15:14
door Bart
Afgelopen zaterdag een stuk in de nieuwe XC60 van een collega mogen rijden(samen opgehaald bij de dealer in Arnhem). Is een 2.4DrivE met Polestar tuning, dus ca. 205 pk. Dat gaat als een beest zeg! Wel met een ouderwets turbo-gat, deed me een beetje denken aan de TDI's van VAG. Tot 1800 rpm niets, en dan ineens knallen. Verder reed het erg lekker, dash blijft prachtig en het hoge zitten (en instappen) is ook erg prettig.

Geplaatst: 26.04.2010 - 11:14
door Bart
Afgelopen zaterdag samen met een vriend een Discovery wezen bekijken. Oh deceptie, ik pas er gewoon niet in! Stoel kan niet ver genoeg naar achteren (kon volgens de verkoper met een aanpassing 3 cm gewonnen worden, maar dat is volgens mij niet genoeg) en ik zit meteen tegen de bovenste rand van de voorruit aan te kijken. Als ik dan nog wat verder naar achter zou zitten mag ik mijn kin op het stuur leggen om de verkeerslichten nog een beetje te kunnen zien...

Helaas, blijf het een ontzettend stoere bak vinden, maar als ik een privé-auto zou moeten aanschaffen zou het wsch. toch een V70 worden.

Geplaatst: 26.04.2010 - 19:02
door Fredhead
Misschien een gek idee, maar stap voor de grap eens in een Range Rover.
Wellicht dat die net iets ruimer is

Geplaatst: 27.07.2010 - 20:17
door Bart
Vandaag te horen gekregen dat ik hoogstwaarschijnlijk (vrijwillig) mijn lease-auto per 31 augustus ga inleveren. Ik heb een nieuwe baan binnen mijn team geaccepteerd waarbij een lease-auto eigenlijk niet bij het pakket hoort (simpelweg omdat je hem voor het werk niet nodig zou hebben). Daarbij hebben mijn collega's hun lease-auto's ook "moeten" inleveren, waarvoor zij met een mooie som geld gecompenseerd zijn. Daarop heb ik aangeboden hetzelfde te accepteren.

Dit heeft eigenlijk 2 redenen:

1) Na 7 maanden alleen zakelijk met de V50 gereden te hebben loop ik toch af en toe tegen wat ongemakken op, zeker als Chantal in het weekend de S70 mee heeft.
2) Ik zou de enige in mijn team zijn met een lease-auto. Nu zal niemand dat persoonlijk iets tegen hebben, maar het zou voelen als een voorkeurspositie.

HR is zich nu aan het beraden hoe en wat, ik heb ook een vergoeding per km. gevraagd om de dagelijkse 260 km te kunnen compenseren. Dit zou echter voor mijn werkgever een stuk goedkoper zijn dan de maandelijkse leasekosten.

Maar goed, wat moet er dan (even uitgaande van de gevraagde lump sum van mijn werkgever en de km-kostenvergoeding) in plaats van de V50 komen? Een andere Volvo natuurlijk!

Ik heb mijn oog laten vallen op een V70: ruim, comfortabel, D5 (need I say more) en mooi. Deze bijvoorbeeld: klikkerdeklik. Deze voldoet aan alle eisen/wensen die ik heb gesteld:

- minimaal MY2005
- D5 163 pk of 185 pk
- xenon verlichting (wil niet meer zonder...)
- schuifdak
- stoelverwarming
- minimaal 6 maanden garantie

Wat vinden jullie?

Geplaatst: 27.07.2010 - 22:19
door sbv
Bart,

Deze V70 is wel een mooie, komt volgens mij van oorsprong uit Frankrijk.
Persoonlijk zou ik, indien budget het toelaat voor een MY06 gaan ivm 6 bak handbak of 6 bak automaat.
Vergeet de optie sportstoelen niet.
Het kan erg aantrekkelijk zijn om km vergoedeing te krijgen, je hebt geen bijtelling meer, echter onderhoudskosten zijn wel voor eigen rekening en wegenbelasting bijv ook.

Geplaatst: 27.07.2010 - 22:39
door Bart
Ik dacht al dat het kenteken van 2006 was, niet bij stilgestaan om dat even te checken. En het budget, tja, dat is vooral afhankelijk van die lump sum die ik hopelijk krijg. Probeer uiteraard de beste V70 voor de beste prijs te scoren ;-).

Ik hoop/denk een realistische berekening van de km kosten gemaakt te hebben, en hoop dit dan ook te krijgen. Dan zou ik netto net zoveel kwijt zijn (lees: 0 Euro) als nu met de V50. Grootste voordeel vind ik dat we de auto dan ook weer privé kunnen gebruiken.

Geplaatst: 27.07.2010 - 22:48
door Paul
En de V50 overnemen Bart?

Geplaatst: 28.07.2010 - 09:16
door diesel01
Erg mooie auto Bart.
Ik zou ook het extra brandstof verbruik op de koop toe nemen en voor een 185pk uit 2006 gaan met een automaat, zeker met alle rotondes/drempels in dit land.
@Paul ik denk dat je op termijn mss wel ruimte te kort zou kunnen komen in de V50, die van Bart is wel een koppendraaier maar ik denk dat ruimte het keyword is.

Geplaatst: 28.07.2010 - 10:21
door Bart
Paul, Tom, de extra ruimte is inderdaad wel lekker, maar bij mij is het vooral dat ik wel weer eens wat nieuws wil ;-). Ik rijd nu in totaal bijna 4 jaar in een V50, time for a change (hoewel de overnameprijs van mijn V50 op zijn minst aantrekkelijk te noemen is)!

Geplaatst: 28.07.2010 - 10:38
door diesel01
Oké dat heb ik ook weleens anders gezien met leasemij, mijn vader probeerde ooit eens zijn lease Saab over te nemen en toen dachten ze dat er gouden uitlaten onder zaten.
De V50 van jouw is een super uitvoering maar als ik zelf ging kopen dan werd het ook iets in de 60 of 70 sferen, ik heb laatst even in een S40 gereden en alhoewel dat goed rijdt is een S60 of V70 toch kwalitatief een andere auto.
Ik wens je veel wijsheid :D snelweg km's is geen enkel probleem merk ik aan de onze, staat inmiddels op 160.000 in januari 2009 gekocht met 84.000.

Geplaatst: 28.07.2010 - 12:26
door Paul
Precies daarom Bart, maar ik snap je punt van weer iets anders!
Trouwens gefeliciteerd met je nieuwe functie!

Geplaatst: 28.07.2010 - 12:33
door rsnhakan
Ben benieuwd wat er nu voor je deur gaat komen :)

Geplaatst: 27.09.2010 - 10:50
door Bart
Nou ja, ik geloof dat de meeste mensen het wel weten, maar per eind oktober gaat de V50 er definitief uit. Ik heb hem ingeruild op de XC70 OR van Hans, die hem op zijn beurt weer ingeruild heeft bij "mijn" dealer op een nieuwe C30 R-Edition.

Voornaamste redenen om voor een km-kostenvergoeding te gaan zijn het ongemak van "slechts" 1 auto (de V50 reed ik vanaf begin dit jaar zakelijk) en het feit dat ik na bijna 4 jaar V50 wel weer eens wat anders wilde (de evt. nieuwe leaseauto zou ook weer een V50 zijn geworden).

Geplaatst: 27.09.2010 - 18:52
door arnoud
Hoeveel kilometers heb je er ondertussen in gereden?