Pagina 60 van 162
Geplaatst: 09.02.2013 - 11:40
door Jolly Breeze Racing
ferretje schreef:Ach, wat doen jullie somber.... om 5 jaar geen bijtelling te hebben moet je € 1.861 extra investeren. In mijn geval betaalt de overheid daar ongeveer driekwart van, en ikzelf dus iets van € 465....
Voor de rekenaars(Aanschafwaarde+KIA 28%+MIA 36%) -/- MKB-winstvrijstelling maal 52% vermeerderd met rentebesparing door VAMIL.
Bij de presentatie in december begreep ik al dat Volvo Nederland zich een deel van de fiscale voordelen toe-eigent. In Nederland zie je daarom dat de auto om en nabij de € 3.000 duurder is dan in Belgie. Geef ze eens ongelijk.
Zoals hierboven aangegeven is voor mij het verschil maar een kwart daarvan ofwel € 750. Daarvoor ga ik hem niet in Belgie halen.... maar voel je vrij het wel te doen....
Mijn totale besparing t.o.v. een vergelijkbare nieuwe V70 was over 5 jaar meer dan € 40.000 vanwege de KIA/MIA/VAMIL/geen bijtelling. Nu gaat daar maximaal € 1.000 van af.
Ik zou zeggen: tel je zegeningen, maar een ander mag daar anders over denken, wel leven in een vrij land.
+1
Geplaatst: 09.02.2013 - 11:49
door Hoes
ferretje schreef:Ach, wat doen jullie somber.... om 5 jaar geen bijtelling te hebben moet je € 1.861 extra investeren. In mijn geval betaalt de overheid daar ongeveer driekwart van, en ikzelf dus iets van € 465....
Voor de rekenaars(Aanschafwaarde+KIA 28%+MIA 36%) -/- MKB-winstvrijstelling maal 52% vermeerderd met rentebesparing door VAMIL.
Bij de presentatie in december begreep ik al dat Volvo Nederland zich een deel van de fiscale voordelen toe-eigent. In Nederland zie je daarom dat de auto om en nabij de € 3.000 duurder is dan in Belgie. Geef ze eens ongelijk.
Zoals hierboven aangegeven is voor mij het verschil maar een kwart daarvan ofwel € 750. Daarvoor ga ik hem niet in Belgie halen.... maar voel je vrij het wel te doen....
Mijn totale besparing t.o.v. een vergelijkbare nieuwe V70 was over 5 jaar meer dan € 40.000 vanwege de KIA/MIA/VAMIL/geen bijtelling. Nu gaat daar maximaal € 1.000 van af.
Ik zou zeggen: tel je zegeningen, maar een ander mag daar anders over denken, wel leven in een vrij land.
Natuurlijk kun je allemaal beredeneren hoe voordelig het voor jezelf al dan niet is maar dat is niet het punt waar ik op doel en waar het mij om gaat.
Ik heb het over het over het flinke prijsverschil (exclusief lokale belastingen) voor een uniform product binnen de Benelux. Ik ben in ieder geval geen zzp'er die de kosten van de auto in de 52% kan aftrekken. Het gaat mij dus om het principe van de brutoprijsverschillen.
Geplaatst: 09.02.2013 - 12:01
door BanRay
Ik ben het eens met de meesten hier.
VCNL haalt vergeleken met de PIH Pure Limited het volgende weg: elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak, elektrisch verstelbare passagierstoel, Park Assist voor, Park Assist camera achter, Volvo On Call en de Inscription Metallic lak Electric Silver. Dit alles resulteert in verlaging van 64.695 - 63.995 = 700 euro. Slechts 700 euro, terwijl ze alle bovenstaande zaken naar de optielijst verhuizen voor samen 4040 euro (2695 + 1345).
Ik vreesde al voor 'machtsmisbruik' vanuit VCNL vanwege de vele voorintekeningen, maar toch vind ik dit sneu gehandeld door VCNL.
Ik denk dat acties o.i.d. geen zin hebben. Ik heb in ieder geval geen poot om op te staan, want mij was wel duidelijk dat ik 'blind' instapte en alleen maar kon hopen dat het vertrouwen niet al te zeer beschaamd zou worden. Mensen met een Pure Limited hebben gewoon uitermate mazzel gehad.
Begrijp me niet verkeerd, ik kijk nog steeds erg uit naar de PIH. Alleen de handelswijze van VCNL vind ik laakbaar.
Geplaatst: 09.02.2013 - 12:48
door hotpants
Hoes schreef:RichieB schreef:Ik wil niet lullig doen, maar als de prijs van Volvo NL je niet aanstaat, dan koop je hem toch in België? ::twisted:
Dat vind de werkgever te omslachtig denk ik. Die zal dat prijsverhaal ook niet echt interesseren trouwens. Daar gaat het mij ook niet om.
Het is meer het principe dat me tegen de borst stuit. Een uniform product uit één en dezelfde fabriek dat op een zelfde afstand van de productieplaats wordt aangeboden tegen toch wel grote prijsverschillen. Ik snap ook wel dat VCNL in feite monopolist is (zeker nu ze 50% van de wereldwijd beschikbare productiecapaciteit in de tas heeft) en als enige aanbieder gewoon de prijs bepaalt en dat zij daarnaast ook streven naar een maximaal rendement. Normale economische principes. Niks tegen in te brengen. Aan de andere kant gaat het toch om een serieus bedrag (€5 mio).
Als we nu als certificaathouders ons eens verenigen en weigeren een bestelling te plaatsen mits we minimaal een gratis schuifdakje krijgen ter compensatie?

Als een soort Groupon deal? Ha ha!
Volvo Nederland ziet ons aankomen. Ze zullen erg hard lachen, want op deze auto hoef je geen extra weg te geven, sterker nog geen korting te verlenen. Deze auto verkoopt zichzelf. Het zal de zakelijke rijder ook een worst wezen of de auto nou 65000 euro kost of 60000. Zolang deze auto beschikbaar wordt in 2013 en de eigen fiscale portemonnee gevuld blijft hoor je niemand klagen.
Geplaatst: 09.02.2013 - 13:12
door ferretje
BanRay schreef:
VCNL haalt vergeleken met de PIH Pure Limited het volgende weg: elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak, elektrisch verstelbare passagierstoel, Park Assist voor, Park Assist camera achter, Volvo On Call en de Inscription Metallic lak Electric Silver. Dit alles resulteert in verlaging van 64.695 - 63.995 = 700 euro. Slechts 700 euro, terwijl ze alle bovenstaande zaken naar de optielijst verhuizen voor samen 4040 euro (2695 + 1345).
Mensen met een Pure Limited hebben gewoon uitermate mazzel gehad.
Bij ieder nieuw model zijn er intro-lines en noem maar op, bij uitlopende modellen, of voorafgaand aan een facelift komen er limited editions, nordic lines of hoe ze ook mogen heten. Allemaal uit de categorie "veel voor weinig".
Mijn eerste V70 MY 2008 kocht ik in juli 2007. Dat was een van de eerste die de dealer afleverde. 2011 kocht ik een nieuwe met uitgebreidere specificaties dus veel luxer voor ruim € 10.000 minder. Zo gaat dat al jaren.
Toen de 940 uitliep waren er al Polar edities, vol met luxe (voor die tijd) voor lagere prijzen. Bij de V70 Europa uitvoeringen, limited editions etc.
De mensen met MY 2013 hebben geen mazzel gehad, zij zijn degenen die als eerste hun nek hebben uitgestoken en zijn daar voor beloond..... Ik was toen nog uitermate sceptisch. Dat blijkt nu geld te kosten....Soit.
Geplaatst: 09.02.2013 - 14:27
door IV39
Volgens mij komt er ook nog een facelift op de my 2014. Dus de my 2013 rijden een half jaar en dan is er alweer een nieuw model.
Even afwachten wat er allemaal bij de facelift verandert, wellicht dat dit het prijsverschil (voor een deel) goed kan maken.
Vooruitlopend op bovenstaande vind ik het, als leaserijder, wel jammer dat die duurder is geworden. Dat kan voor rekening komen van de berijder, al heeft die natuurlijk al een groot voordeel

. (niet alle leaseregelingen zijn hetzelfde)
Geplaatst: 09.02.2013 - 15:47
door Magliaveli
Mijn voorspelling van de facelift:
-lampen naast de gril verdwijnen en worden vervangen door iets van LED lampen bij de mistlampen.
- motorkap wordt aangepast voor de voetgangers airbag
- dashboard wordt aangepast in de lijn van het dash van de V40 (maar dat heeft de MY2013 pih al).
Ik denk dat dat de belangrijkste wijzigingen zijn. Maar mogelijk wijkt dat voor de PIH af i.v.m. de airodynamica die aanwezig is op de neus van de PIH.
Geplaatst: 09.02.2013 - 17:57
door jvov60
Voordat ik een vraag stel op dit forum stel ik mezelf kort voor:
ZZP-er met een V60 PIH in de bestelling. Certificaatnummer 22##.
Mijn vragen zijn twee en de antwoorden erop zijn misschien ook handig voor andere forum-lezers. Misschien is dit de verkeerde rubriek, maar ik vond geen topic "Subsidie" of "Belasting"
1) Als ik een voorinschrijving (aankoopverplichting) heb gedaan in december 2012, mag ik de MIA en KIA dan ook al in dat jaar met de boekhouding verrekenen terwijl de auto pas rond november 2013 geleverd zal worden?
2) Als ik t.z.t. de auto koop en direct Winterwielen erbij koop. Mag ik de wielen dan ook verrekenen in MIA, Vamil en KIA?
Geplaatst: 09.02.2013 - 18:12
door HFH
Vind Volvo NL niet erg netjes, ik heb ze op 14 december 2012 gebeld(aangezien de garage te weinig wist), kreeg iemand van de Sales afdeling, mij werd verteld dat de auto voor minder dan 65000 geleverd zou worden, maar dan wel inclusief het xenium pakket. Uiteraard werd het woord zeer waarschijnlijk genoemd.
Dus juridisch geen poot om op te staan, echter het is wel misleidend.
Zijn er meer mensen die bij volvo nl hebben geinformeerd?
Anders maar over heen zetten en straks gewoon genieten.
Geplaatst: 09.02.2013 - 19:04
door Hoes
@jvov60
1. Dat kan alleen als je al een betaling in 2012 had gedaan. Dat staat hier tenminste ergens te lezen. Er is een forumlid die dat heeft gedaan met dan weer bankgarantie vd dealer om zijn betalingsrisico te compenseren
2. Je kunt al je uitgaven rondom de auto (dus ook laadpaal, accessoires ed) binnen de KIA/MIA/VAMIL opvoeren.
Voor beide geld dat ik de info hier eerder op het forum heb gelezen dus voor de juistheid niet kan instaan. Check anders AgentschapNL.nl
Geplaatst: 09.02.2013 - 19:07
door NielsPHEV
HFH schreef:Vind Volvo NL niet erg netjes, ik heb ze op 14 december 2012 gebeld(aangezien de garage te weinig wist), kreeg iemand van de Sales afdeling, mij werd verteld dat de auto voor minder dan 65000 geleverd zou worden, maar dan wel inclusief het xenium pakket. Uiteraard werd het woord zeer waarschijnlijk genoemd.
Dus juridisch geen poot om op te staan, echter het is wel misleidend.
Zijn er meer mensen die bij volvo nl hebben geinformeerd?
Anders maar over heen zetten en straks gewoon genieten.
de prijzen die nu voor MY 14 genoemd worden zijn voor een summum... allicht een kinetic substantieel goedkoper is, ik zeg gewoon even afwachten
Geplaatst: 09.02.2013 - 20:17
door IV39
Magliaveli schreef:Mijn voorspelling van de facelift:
-lampen naast de gril verdwijnen en worden vervangen door iets van LED lampen bij de mistlampen.
- motorkap wordt aangepast voor de voetgangers airbag
- dashboard wordt aangepast in de lijn van het dash van de V40 (maar dat heeft de MY2013 pih al).
Ik denk dat dat de belangrijkste wijzigingen zijn. Maar mogelijk wijkt dat voor de PIH af i.v.m. de airodynamica die aanwezig is op de neus van de PIH.
Bredere grill en aanpassing van sensus?
Geplaatst: 09.02.2013 - 20:44
door jvov60
Hoes schreef:@jvov60
1. Dat kan alleen als je al een betaling in 2012 had gedaan. Dat staat hier tenminste ergens te lezen. Er is een forumlid die dat heeft gedaan met dan weer bankgarantie vd dealer om zijn betalingsrisico te compenseren
2. Je kunt al je uitgaven rondom de auto (dus ook laadpaal, accessoires ed) binnen de KIA/MIA/VAMIL opvoeren.
Voor beide geld dat ik de info hier eerder op het forum heb gelezen dus voor de juistheid niet kan instaan. Check anders AgentschapNL.nl
Bedankt voor de antwoorden. Nog niet 100% zekerheid dus over het moment van verrekenen. Heeft iemand dit met een boekhouder besproken?
Misschien een idee om een apart topic "fiscaal" te maken binnen het Plugin Hybrid onderdeel te maken? Moderator?
Zo is mijn vervolgvraag bijvoorbeeld of het wel juist is dat ik de MIA/Vamil aanvraag voor 2012 heb gedaan aangezien ik toen de aankoopverpichting aanging?
Geplaatst: 09.02.2013 - 21:06
door Magliaveli
Aanvraag MIA/Vamil binnen 3 maanden na aangaan contractuele verplichting, dus ff aanvragen dus.
Geplaatst: 09.02.2013 - 21:08
door jvov60
Ja, dat is duidelijk, maar bij de MIA aanvraag moet een keuze worden gemaakt voor een 2012 of 2013 formulier.
Geplaatst: 09.02.2013 - 21:22
door Magliaveli
Als je dit jaar de laadpaal enz wil kopen is het intressant om hem op 2012 te zetten (i.v.m. MIA. Je hebt al de maximaal mogelijke aftrek op alleen de auto). Dan kan de rest van de milieu gerelateerde investering (laadpaal en mogelijk zonnecellen voor het laden?) op 2013
Geplaatst: 09.02.2013 - 22:34
door jvov60
Discussie over fiscale zaken verplaatst naar apart topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=54687
Geplaatst: 11.02.2013 - 08:34
door Walter
maar als er echt sprake is van machtsmisbruik van Volvo NL en oneerlijke Europese prijsverschillen, dan is er maar 1 instantie waar je heen moet: Het Europese Hof!!
Geplaatst: 11.02.2013 - 11:07
door friend
Geplaatst: 11.02.2013 - 11:44
door Walter
Super! Bedankt, gelijk even geleend op Facebook, Linkedin etc