Pagina 7 van 7
Geplaatst: 26.09.2007 - 11:38
door bas80
Erwin, je hebt helemaal gelijk, er ligt een 2 liter in. Ik zat nog te twijfelen maar was te lui om het op te zoeken...
Hieronder nog wat off-topic vervuiling met daarin de specs:
En weer on-topic: Persoonlijk zou ik de 2.0D verkiezen boven de 1.6D...

Geplaatst: 26.09.2007 - 11:43
door EvolvE
tnx. bas80.
ik zou als het budget het toelaat voor de D5 gaan en anders de 1.6.
het zijn beide heel rustige motoren. ik vind de 2.0D net iets te schreeuwerig
en hoogtoerig. Dit is vooral op gevoelsgebied.
Geplaatst: 26.09.2007 - 12:09
door Volvo Jacob
+++t blijft behelpen+++ schreef:1.6 is rumoerig..
Ik heb met de 1.6D gereden. wel ok motor, maar niet de allerbeste in de markt. (dat is een avensis IMHO) motorgeluid is niet helemaal ok, en zeker als je geluidsfreak bent en ook nog veel KM's maakt gaat die motor je storen.
De 2.0D ken ik niet het schijnt dat het geluid beter is. maar zet die eens af tegen een 177 PK Toyota Avensis? tiens, dat je toch voor de V50 gaat moet maken dat je een ECHTE Volvorijder bent..
En voor de carkit is de parrot toch het beste wat er is
maar dit is ook maar een maning
Heb jaren met toyota gereden, en nu ook voor de keuze gestaan. Waarom geen avensis? Omdat ik een compacte en sportieve break zocht. Een avensis hoort meer thuis in de klasse van "boten op de weg" à la Vectra, Passat, Mondeo, A6,... Sommige mensen kopen een break nu eenmaal niet voor de ruimte (raar maar waar)
Geplaatst: 26.09.2007 - 18:10
door Edgar
Een A6 hoort toch niet in dat rijtje thuis... een A4 niet eens... (qua prijs..)
Geplaatst: 26.09.2007 - 20:23
door Volvo Jacob
Edgar schreef:Een A6 hoort toch niet in dat rijtje thuis... een A4 niet eens... (qua prijs..)
Het ging mij eerder om het "volume" dat deze wagens (breaks) in nemen op de weg, niet zozeer wat ze kosten...
Geplaatst: 27.09.2007 - 19:36
door bas80
De 2.0D heeft veel koppel dat in een klein toerengebied beschikbaar is. Daardoor rijdt de auto best wel nerveus. De 1.6D heeft dit in minder merkbare mate omdat de auto sowieso minder koppel heeft. Als je een auto wil die je merkbaar vooruit sleurt, is de 2.0D de beste keuze; het is een koppelbeul maar op den duur vind ik het motorkarakter vermoeiend. Alternatief is de 1.6D een fijne en stille reisgenoot die met meer schakelen redelijk vlot is maar ook niet meer dan dat. De 1.6D heeft niet veel meer in huis dan meekomen met de rest van het verkeer. Als je niet vaak even snel ergens voor wil gaan of regelmatig (veilig) in wil halen, is een luxe uitgeruste 1.6D wellicht de auto waar je het meeste plezier aan zult beleven.
Opmerking: voor wie met de folders in de weer gaat waar de koppelkrommes in staan, komt bedrogen uit; hier klopt namelijk niets van! De oorspronkelijk aangeleverde getallen klopten misschien wel maar degene die de grafiek heeft opgemaakt, heeft duidelijk wel verstand van DTP maar niet van autotechniek (ieder z'n vak maar laat het dan ten minste controleren...).