Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gesloten
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Daneel schreef:Ik heb voor deze D5 een Audi A6 1.8T gehad en die was gechipt. Dat was ook wel te merken, want ondanks regulier onderhoud, ging er constant wel wat kapot. Ook het olieverbruik begon aardig op te lopen (1ltr/6.000km) terwijl ik verwacht had, nog lang met die auto te doen. Bij inruil was de auto 6 jaar oud en had +/- 160.000 km op de teller (en die kilometerstand heb gecontroleerd). Hoe fijn de de auto ook reed, ik was blij dat ie weg was.
..
Om die reden ben ik huiverig m.b.t. het chippen van auto's. Ik denk dat als de motoren op een verantwoorde wijze zoveel pk's zouden kunnen leveren, dat de fabrikant dat wel voor ons zou doen (of als optie aanbieden).
olieverbruik zo omhoog dan was je turbo waarschijnlijk niet in goede staat
en inderdaad bieden een aantal autobedrijven oa seat het al fabrieks af aan

maar zoals altijd kan je er pech mee hebben als je auto al verborgen zwakheden/gebreken had, maar die zouden er anders ook uitgekomen zijn

olieverbruik dat je noemde is niet normaal
Winnox
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 02.05.2007 - 14:09

---
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Daneel schreef:Ik heb voor deze D5 een Audi A6 1.8T gehad en die was gechipt. Dat was ook wel te merken, want ondanks regulier onderhoud, ging er constant wel wat kapot. Ook het olieverbruik begon aardig op te lopen (1ltr/6.000km) terwijl ik verwacht had, nog lang met die auto te doen. Bij inruil was de auto 6 jaar oud en had +/- 160.000 km op de teller (en die kilometerstand heb gecontroleerd). Hoe fijn de de auto ook reed, ik was blij dat ie weg was.
..
Om die reden ben ik huiverig m.b.t. het chippen van auto's. Ik denk dat als de motoren op een verantwoorde wijze zoveel pk's zouden kunnen leveren, dat de fabrikant dat wel voor ons zou doen (of als optie aanbieden).
Is incidenteel, ik ben vanwege een Seat verleden ook actief op een seat forum, waar hele volksstammen probleemloos vele duizenden kilometers gechipped rondrijden.

Alleen een luchtmassameter wil wel eens sneuvelen. Ik weet niet of je eerste eigenaar bent geweest, en hoe je zelf misschien gereden hebt, maar het is natuurlijk wel belangrijk om de olie eerst op temperatuur te laten komen voordat je gaat planken, en om de turbo wat af te laten koelen na een rit...
Volvo 940 SE
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Ik heb mijn 1.6D ook gechipt gehad en hoewel er na 80.000km motorisch niets aan de hand was heeft de bak het er wat minder goed vanaf gebracht. Kwam nogal wat speling in door de hoeveelheid koppel (bijna 400Nm) die er eigenlijk niet hoorde te zijn.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

400 Nm? da's fors, voor een 1.6D.
dat moet mijn D5 na chippen (bron: RICA) ook opbrengen.....
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

400 Nm uit een 1.6D???
pew das echt veel gewoon ik heb uit me 1.9D al 320 nm
en dat is al VEEL

400 das om het kapot tetrekken ja
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Bijna, 370 oid, met sportuitlaat, filter en chip. Standaard 240Nm, dan trek je dus alles aan stront als je in 2 volgas geeft.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

ik had standaart 215... en u 320
maar goed deze auto is ook berekend op een 115 pk die gechipt kan worden... dus moet het denk ik wel afkunnen

maar 130 nm er bij is gewoon VEEEL
hoeveel pk zit er dan bij??
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
davidjoost
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
Locatie: Groningen

dan trek je dus alles aan stront als je in 2 volgas geeft.
je voorbanden? :P
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Gebruikersavatar
timvandoorn
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 26.08.2005 - 10:11

davidjoost schreef:
dan trek je dus alles aan stront als je in 2 volgas geeft.
je voorbanden? :P
of hij bedoelt andere automerken, nissan, kia, seat, saab.. 8)
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
davidjoost
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
Locatie: Groningen

@ timvandoorn: die laatste lijkt me wat te hoog gegrepen hoor ;)
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

een gewone saab trek ik erook uit ;)
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

DeNNiS_ schreef:ik had standaart 215... en u 320
maar goed deze auto is ook berekend op een 115 pk die gechipt kan worden... dus moet het denk ik wel afkunnen

maar 130 nm er bij is gewoon VEEEL
hoeveel pk zit er dan bij??
+/- 150pk, maar als ik in 2 volgas gaf dan lag er ook gelijk een liter diesel in rookvorm op het wegdek achter me. Nog een reden waarom ik chippen maar zo-zo vind; de auto gaat er zo van roken. Ik vind dat zo asociaal eruit zien als er weer iemand zijn lease-diesel tot op de bodem gooit op de snelweg, daarbij eenieder achter hem vergassend.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Gebruikersavatar
pedro sr.
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 17.05.2007 - 10:17
Contacteer:

Dat hangt ervan af WIE de auto tuned en de wensen zijn voor wat betreft de resultaten.
Roetvrij tunen bestaat wel hoor ;-)
.
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
Gebruikersavatar
Maarten
5th Gear member
Berichten: 1412
Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
Locatie: grunn

denk ook niet dat het de bedoeling is dat je een rookgordijn achterlaat,lijkt me dat er dan iets niet is goed gegaan...
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Tuning was opzich niets mis mee, het was gewoon behoorlijk op vermogen getuned en bij een diesel is het dan een kwestie van zo veel mogelijk diesel erin spuiten en alles wat teveel is veroorzaakt rook. Roetvrij tunen bestaat wel ja, maar dan krijg je geen 40pk/130nm erbij.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
JW240
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:18
Locatie: Zuid Limburg

Mijn 240 is nu behoorlijk standaard, maar als het goed gaat komt daar over een maandje (als ik vakantie heb) verandering in.

-B230FK blok (soft turbo uit 940 1995)
-M90H versnellingsbak (ook uit die 940)
-Hi-Tuning chips
-uitgefreesd uitlaatspruitstuk
-Iveco vrachtwagen IC
-grotere injectoren ivm met bio-ethanol/E85
-boostcontroller
-3" JT/Simons uitlaat+downpipe
-sterkere motorsteunen
-star vliegwiel met sterkere koppeling
-sterkere brandstofpomp
-grotere radiateur+Efan

Wat ik al heb is Powerdisc remschijven voor en nieuwe slange+blokken enzo, Virgo wielen met bredere banden en IPD stabilisatoren. Remmen en boschten maken gaat dus al wat beter als standaard (maar nog niet goed genoeg denk ik).

Dat moet goed zijn voor 220-230 pk (betrouwbaar) denk ik zo.

later nog:
-15G/16T turbo van een 850
-A of tuning nokkenas
-531 kop met grotere kleppen

Hoeveel pk dat is weet ik niet maar teveel voor een standaard 240, dus voordien moet er nog meer aan de wegligging en remmen gesluteld worden...


Hier zijn de foto's:
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=1518
1991 240 Turbo | B230F+T | M90 | 293 KKm | Turbo Turbo sinds 2-2010
c3c
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 22.04.2007 - 18:42

hallo,

onze V70 MY 2007 wordt half juli geleverd. Op aanraden van de garage is het de 2.4D geworden die door rica van 126pk naar 226pk gaat. We zijn eens benieuwd. Volgens Rica en dealer geen probleem...

grtz c3c
Gebruikersavatar
Maarten
5th Gear member
Berichten: 1412
Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
Locatie: grunn

van 126 naar 226?
dat is tenminste de moeite,ben benieuwd hoe ze dat eruit willen gaan halen,vast niet met alleen een ander chippie.
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

ja dat lijkt mij wel veel bij een dealer, of niet? Wat gaat dat grapje kosten, als ik vragen mag?
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”