Pagina 7 van 31
Geplaatst: 13.06.2007 - 22:18
door crackedtooth
Daneel schreef:Ik heb voor deze D5 een Audi A6 1.8T gehad en die was gechipt. Dat was ook wel te merken, want ondanks regulier onderhoud, ging er constant wel wat kapot. Ook het olieverbruik begon aardig op te lopen (1ltr/6.000km) terwijl ik verwacht had, nog lang met die auto te doen. Bij inruil was de auto 6 jaar oud en had +/- 160.000 km op de teller (en die kilometerstand heb gecontroleerd). Hoe fijn de de auto ook reed, ik was blij dat ie weg was.
..
Om die reden ben ik huiverig m.b.t. het chippen van auto's. Ik denk dat als de motoren op een verantwoorde wijze zoveel pk's zouden kunnen leveren, dat de fabrikant dat wel voor ons zou doen (of als optie aanbieden).
olieverbruik zo omhoog dan was je turbo waarschijnlijk niet in goede staat
en inderdaad bieden een aantal autobedrijven oa seat het al fabrieks af aan
maar zoals altijd kan je er pech mee hebben als je auto al verborgen zwakheden/gebreken had, maar die zouden er anders ook uitgekomen zijn
olieverbruik dat je noemde is niet normaal
Geplaatst: 13.06.2007 - 22:53
door Winnox
---
Geplaatst: 14.06.2007 - 10:39
door Michael Oud
Daneel schreef:Ik heb voor deze D5 een Audi A6 1.8T gehad en die was gechipt. Dat was ook wel te merken, want ondanks regulier onderhoud, ging er constant wel wat kapot. Ook het olieverbruik begon aardig op te lopen (1ltr/6.000km) terwijl ik verwacht had, nog lang met die auto te doen. Bij inruil was de auto 6 jaar oud en had +/- 160.000 km op de teller (en die kilometerstand heb gecontroleerd). Hoe fijn de de auto ook reed, ik was blij dat ie weg was.
..
Om die reden ben ik huiverig m.b.t. het chippen van auto's. Ik denk dat als de motoren op een verantwoorde wijze zoveel pk's zouden kunnen leveren, dat de fabrikant dat wel voor ons zou doen (of als optie aanbieden).
Is incidenteel, ik ben vanwege een Seat verleden ook actief op een seat forum, waar hele volksstammen probleemloos vele duizenden kilometers gechipped rondrijden.
Alleen een luchtmassameter wil wel eens sneuvelen. Ik weet niet of je eerste eigenaar bent geweest, en hoe je zelf misschien gereden hebt, maar het is natuurlijk wel belangrijk om de olie eerst op temperatuur te laten komen voordat je gaat planken, en om de turbo wat af te laten koelen na een rit...
Geplaatst: 14.06.2007 - 14:20
door eXite
Ik heb mijn 1.6D ook gechipt gehad en hoewel er na 80.000km motorisch niets aan de hand was heeft de bak het er wat minder goed vanaf gebracht. Kwam nogal wat speling in door de hoeveelheid koppel (bijna 400Nm) die er eigenlijk niet hoorde te zijn.
Geplaatst: 14.06.2007 - 14:42
door trompetje
400 Nm? da's fors, voor een 1.6D.
dat moet mijn D5 na chippen (bron: RICA) ook opbrengen.....
Geplaatst: 14.06.2007 - 18:58
door DeNNiS_
400 Nm uit een 1.6D???
pew das echt veel gewoon ik heb uit me 1.9D al 320 nm
en dat is al VEEL
400 das om het kapot tetrekken ja
Geplaatst: 14.06.2007 - 19:30
door eXite
Bijna, 370 oid, met sportuitlaat, filter en chip. Standaard 240Nm, dan trek je dus alles aan stront als je in 2 volgas geeft.
Geplaatst: 14.06.2007 - 20:16
door DeNNiS_
ik had standaart 215... en u 320
maar goed deze auto is ook berekend op een 115 pk die gechipt kan worden... dus moet het denk ik wel afkunnen
maar 130 nm er bij is gewoon VEEEL
hoeveel pk zit er dan bij??
Geplaatst: 14.06.2007 - 20:21
door davidjoost
dan trek je dus alles aan stront als je in 2 volgas geeft.
je voorbanden?

Geplaatst: 14.06.2007 - 21:53
door timvandoorn
davidjoost schreef:dan trek je dus alles aan stront als je in 2 volgas geeft.
je voorbanden?

of hij bedoelt andere automerken, nissan, kia, seat, saab..

Geplaatst: 14.06.2007 - 21:57
door davidjoost
@ timvandoorn: die laatste lijkt me wat te hoog gegrepen hoor

Geplaatst: 14.06.2007 - 22:25
door DeNNiS_
een gewone saab trek ik erook uit

Geplaatst: 15.06.2007 - 10:34
door eXite
DeNNiS_ schreef:ik had standaart 215... en u 320
maar goed deze auto is ook berekend op een 115 pk die gechipt kan worden... dus moet het denk ik wel afkunnen
maar 130 nm er bij is gewoon VEEEL
hoeveel pk zit er dan bij??
+/- 150pk, maar als ik in 2 volgas gaf dan lag er ook gelijk een liter diesel in rookvorm op het wegdek achter me. Nog een reden waarom ik chippen maar zo-zo vind; de auto gaat er zo van roken. Ik vind dat zo asociaal eruit zien als er weer iemand zijn lease-diesel tot op de bodem gooit op de snelweg, daarbij eenieder achter hem vergassend.
Geplaatst: 15.06.2007 - 11:52
door pedro sr.
Dat hangt ervan af WIE de auto tuned en de wensen zijn voor wat betreft de resultaten.
Roetvrij tunen bestaat wel hoor

Geplaatst: 15.06.2007 - 12:43
door Maarten
denk ook niet dat het de bedoeling is dat je een rookgordijn achterlaat,lijkt me dat er dan iets niet is goed gegaan...
Geplaatst: 15.06.2007 - 12:59
door eXite
Tuning was opzich niets mis mee, het was gewoon behoorlijk op vermogen getuned en bij een diesel is het dan een kwestie van zo veel mogelijk diesel erin spuiten en alles wat teveel is veroorzaakt rook. Roetvrij tunen bestaat wel ja, maar dan krijg je geen 40pk/130nm erbij.
Geplaatst: 18.06.2007 - 20:10
door JW240
Mijn 240 is nu behoorlijk standaard, maar als het goed gaat komt daar over een maandje (als ik vakantie heb) verandering in.
-B230FK blok (soft turbo uit 940 1995)
-M90H versnellingsbak (ook uit die 940)
-Hi-Tuning chips
-uitgefreesd uitlaatspruitstuk
-Iveco vrachtwagen IC
-grotere injectoren ivm met bio-ethanol/E85
-boostcontroller
-3" JT/Simons uitlaat+downpipe
-sterkere motorsteunen
-star vliegwiel met sterkere koppeling
-sterkere brandstofpomp
-grotere radiateur+Efan
Wat ik al heb is Powerdisc remschijven voor en nieuwe slange+blokken enzo, Virgo wielen met bredere banden en IPD stabilisatoren. Remmen en boschten maken gaat dus al wat beter als standaard (maar nog niet goed genoeg denk ik).
Dat moet goed zijn voor 220-230 pk (betrouwbaar) denk ik zo.
later nog:
-15G/16T turbo van een 850
-A of tuning nokkenas
-531 kop met grotere kleppen
Hoeveel pk dat is weet ik niet maar teveel voor een standaard 240, dus voordien moet er nog meer aan de wegligging en remmen gesluteld worden...
Hier zijn de foto's:
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=1518
Geplaatst: 18.06.2007 - 20:46
door c3c
hallo,
onze V70 MY 2007 wordt half juli geleverd. Op aanraden van de garage is het de 2.4D geworden die door rica van 126pk naar 226pk gaat. We zijn eens benieuwd. Volgens Rica en dealer geen probleem...
grtz c3c
Geplaatst: 18.06.2007 - 21:39
door Maarten
van 126 naar 226?
dat is tenminste de moeite,ben benieuwd hoe ze dat eruit willen gaan halen,vast niet met alleen een ander chippie.
Geplaatst: 18.06.2007 - 21:43
door gertsan
ja dat lijkt mij wel veel bij een dealer, of niet? Wat gaat dat grapje kosten, als ik vragen mag?