Napraten over de Volvo-forum Zomermeeting

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gesloten
liquid_force
6th Gear member

bleuriders schreef:wat ook een mooie plek is om eens een meeting te regelen icm BBQ en eventueel een behendigheidscursus is op het Euro Circuit te Valkenswaard.

Plek zat en er is ook nog wat te doen met je eigen auto!

Bijv:Sla-lommen, Sprintje Trekken, Behendigheids parcour.

Hou me in iedergeval aanbevolen als dit georganiseerd zou worden :-)
nee, nee, nee ... ga je gang om het te organiseren! :D Maar vergis je er niet in dat het best veel werk is alles bij elkaar.

Ik ben sinds gisteren alweer bezig met de eerste gesprekken voor de Volvo Kerstmeeting op 3e kerstdag :)
DeNNiS_
4th Gear member

Aller eerst Ben dank u voor de organisatie!!
Waren zeker een hoop mooie wagens tezien!!
En was zeker gezellig ook onder het 40 forum

Dan even het tweede

jammer dat er weer zo een berg auto's niet op zijn komen dagen zonder wat telaten weten... tenkoste van andere leden...

En even op de reactie van andere...

Het feit is dat je gewoon niet bij de andere volvo's stond...
helaas zeker nu we weten dat er nog plek over was...

hier voor leg ik zeker niet de verantwoording bij ben
de parking daar stonden natuurlijk aardig wat V/S 40's

maar dan kom je terug vanaf het centrale plein..
en wat zie je div auto's tussen die van ons zoals een foto van een 40forummer
Dus dit is zeker geen optie voor het volgende jaar...

ik ben er zeker bij volgend jaar!!! maar dan hopelijk op een andere manier
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
bardos
3rd Gear member

bleuriders schreef: wat ook een mooie plek is om eens een meeting te regelen icm BBQ en eventueel een behendigheidscursus is op het Euro Circuit te Valkenswaard.

Plek zat en er is ook nog wat te doen met je eigen auto!

Bijv:Sla-lommen, Sprintje Trekken, Behendigheids parcour.

Hou me in iedergeval aanbevolen als dit georganiseerd zou worden :-)
Denk er wel aan dat Soesterberg aardig centraal ligt!
Even een bbq in Valkenswaard zal niet iedereen zo gauw doen...
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
Zeke
2nd Gear member

Toch een beetje jammer van al deze zwarte woorden, ik blijf er bij dat de
organisatie goed in elkaar stak. Door het enorme aantal wegblijvers krijg
je naar mijn idee al snel dat mensen gaan zeggen "En waarom moet ik
dan hier staan terwijl er daarook nog plek is". Sorry hoor maar zo iets
gooi je niet even snel om. Maargoed, ik heb de oplossing, zet mij de
volgendekeer maar ergens tussen de bossen, schuin op een zandheuvel
met de neus naar beneden. Ik red me wel, heb net zo veel plezier, en
kom er zeker wel weer uit + het scheelt al snel twee x40 plekken in het
centrum van de opstelling...... :lol:

Het is begrijpelijk dat mensen er iets minder gelukkig mee zijn maar om
het nu zo uit te lichten doet naar mijn smaak onrecht aan de moeite, tijd
en energie die de organisatie hier in heeft gestoken. Zijn doen het voor
ons aller vermaak en zijn geen prof's op dit gebied, dan mag het ook
wel eens iets wat minder in de smaak vallen. Volgende keer beter dan op
dit punt.

Groet,

Bert
Bottleneck
2nd Gear member

Oceanracer schreef:Ik heb mij tijdens het lezen van bovenstaade link/site werkelijk verbaasd over de negatieve insteek van bepaalde volvo40forummers. Dit staat dan nog even los van het feit dat het taalgebruik en de zinsopbouw aldaar (gelukkig) niet te vergelijken valt met dit forum. Kennelijk was de plek van de 40-ers niet zo gelukkig gekozen, maar omdat er toch een speciale club van is, lijkt mij dit toch niet zo'n groot probleem... Verder komen sommigen tegen drie uur aankakken en die gaan dan lopen zeuren als ze naast een Peugeot moeten parkeren...

Naar aanleiding van de foto's en de berichten op ons eigen forum heb ik mij in elk geval voorgenomen volgend jaar zeker langs te komen. Het probleem met de 40-ers zal dan wel zijn opgelost, want als ik het goed begrijp komt er van dat forum volgend jaar niet eentje meer...
Wil graag reageren want ben ik niet helemaal met je eens. Vanaf het eerste moment was ik er al niet blij mee dat de 40'ers op een apart terreintje werden geplaatst en gelukkig gaf Ben daarop een reactie op ons forum. Prima dus en verder ook geen aanmerkingen daarop. Ik vond het hartstikke leuk om zoveel verschillende Volvo´s met eigenaren te zien.
Maar niet veel later sta je op een Volvo-meeting met je wagen tussen Franzosen en Duitsers en zie je vrijwel geen `vreemde´ gezichten bij de 40´ers.
En dat was zeker niet pas om 15.00 uur, want toen was het merendeel van de 40'ers er al heel lang, of alweer naar huis.
Maar goed, wat betreft je egostrelende opmerking over taalgebruik en zinsopbouw: sinds wanneer zijn we forumlid van het Nederlandse Genootschap Onze Taal? :?
RuudT4
VOLVO S40 1.9 T4
Maarten
5th Gear member

Ben, heel erg bedankt voor de ontzettend leuke meeting. Ik vind de negatieve reacties erg sneu voor jou en vind dus ook dat we nu moeten ophouden met deze te plaatsen. :(
Ik vond het een geslaagde meeting en mijn complimenten voor de organisatie die er uren werk in hebben gestoken. \:D/
Ook wij hebben een hoop mooie volvo's gezien en heerlijk rond gekeken in het museum.
Tja en als je dan als klap op de vuurpijl met de hoofdprijs naar huis gaat ( wel te verstaan de IMIV) dan kan je dag niet meer stuk. :thumbright:
En even daarvoor hadden we nog staan discussiëren of we een IMIV en I POD moeten nemen of toch maar een cd wisselaar, nou jullie begrijpen wel dat die keuze nu gemaakt is.

Groetjes van Ageeth
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
Oceanracer
Geartronic member

BlackWolf schreef:Ik voel me klein beetje aangesproken Oceanracer, ik weet zeker dat ik het netjes heb gehouden met mijn taal gebruik, reden waarom ik me aangesproken voel is omdat ik over die peugeot naast mijn auto begon op 40 forum maar dat was meer een grap en ik ben zeker niet tegen drie uur komen "aankakken" zoals jij het zo mooi beschrijft, ik was voor drie uur al weg. Ik was netjes om 11:15 bij de parkeer plek waar we moesten staan en tot mijn verbazing zag ik iedereen al naar binnen rijden terwijl dat om 11:30 afgesproken was.

Nogmaals, ik ben niet kwaad maar wel teleurgesteld omdat ik het idee had dat we buiten gesloten waren terwijl we toch veel doen en liefde hebben voor onze Volvo's. Al worden we niet als Volvo rijders gezien.

Mijn advies is, haal niet iedereen door een kam.
Voor de rest wens ik je prettige dag…
Bij mijn weten heb ik niemand persoonlijk aangevallen. Het ging mij om de algemene tendens in het topic. Die vond/vind ik bijzonder negatief, terwijl iedereen op "ons" forum toch zeer positief is. Ik heb slechts de Peugeot (daar om mij onduidelijke reden ook wel Heinz gemoemd) als voorbeeld genoemd. Degene die ,voor zover ik zijn bericht goed begrijp, zelf om 14:50 aankwam (en gelijk weer vertrok) staat op de gewraakte foto.

Ik kan mij opzich je (hun) teleurstelling voorstellen. Maar dat had ook kunnen worden omschreven als opbouwende kritiek, zoals ook door deNNis beschreven. Vergeet niet dat de meting door en voor Volvo-liefhebbers is opgezet en georganiseerd. Dan past het niet om e.e.a. zo af te branden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Oceanracer
Geartronic member

Bottleneck,

Je hoeft het natuurlijk niet met mij eens te zijn. Ik ben er zelf niet geweest en ik ben ook niet in het bezit van een X40. Ik probeer alleen maar aan te geven dat ik de teleurstelling (van jou, maar ook van de andere X40-ers) wel begrijp, maar dat ik van mening ben dat je dat ook op een andere manier kunt uiten.

Wat betreft mijn opmerking over het grove taalgebruik, het volgende. Het gaat mij te ver om de woordkeuze van sommigen hier te herhalen, maar de gebruikte schuttingtaal van een aantal gaat gewoon veels te ver. Ik ben blij dat hier (op Volvo-forum) anders mee wordt omgegaan. Ik weet niet of dit mijn ego nou zo geweldig streelt, maar ik vind het wel zo plezierig.
Robert
5th Gear member

Jammer, jammer dat ik er dit keer niet bij kon zijn.

Heb al vele mooie foto's gezien.

Gelukkig heb ik me er niet druk over hoeven te maken dat ik op aparte parkeerplaats had moeten parkeren, zou toch wat zijn dat als je van dag 2 lid bent van het forum...........

Ik zie al uit naar een volgende meeting !!!!!!!
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
DeNNiS_
4th Gear member

nog even paar foto's van mij

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met dank aan Ben!!

Afbeelding

En wie gaat mij vanaf nu spotten?? :P

Afbeelding
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Robbocop
2nd Gear member
Contacteer:

Oceanracer schreef:Ik heb mij tijdens het lezen van bovenstaade link/site werkelijk verbaasd over de negatieve insteek van bepaalde volvo40forummers. Dit staat dan nog even los van het feit dat het taalgebruik en de zinsopbouw aldaar (gelukkig) niet te vergelijken valt met dit forum. Kennelijk was de plek van de 40-ers niet zo gelukkig gekozen, maar omdat er toch een speciale club van is, lijkt mij dit toch niet zo'n groot probleem... Verder komen sommigen tegen drie uur aankakken en die gaan dan lopen zeuren als ze naast een Peugeot moeten parkeren...

Naar aanleiding van de foto's en de berichten op ons eigen forum heb ik mij in elk geval voorgenomen volgend jaar zeker langs te komen. Het probleem met de 40-ers zal dan wel zijn opgelost, want als ik het goed begrijp komt er van dat forum volgend jaar niet eentje meer...
Als het aan jou ligt komt er inderdaad niemand meer!

Het is een hechte groep dus meningen zijn gauw gevormd. En die deel ik niet helemaal.....we zullen er volgend jaar zeker zijn.

Na drie uur is niemand meer komen "aankakken". Tenminste niet iemand die ik ken.......en ik ken ze allen. Het was alleen jammer dat de 40's niet op een afgesloten gedeelte stonden.

Toch dank voor je mening.

Ben bedankt voor de goede organisatie en volgend jaar zijn we weer van de partij als het aan mij ligt. We zullen dan eens goed overleggen hoe we tot een mooie meeting kunnen komen, en eventueel onze eigen bijdrage kunnen leveren.

Namens het 40forum dank.

Gr, Rob
(Admi 40forum)
Her car: V40 T4

www.volvo40forum.nl speciaal voor S40 & V40 Classic

Afbeelding
Pdenhamer
2nd Gear member

DeNNiS_ schreef:nog even paar foto's van mij

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met dank aan Ben!!

Afbeelding

En wie gaat mij vanaf nu spotten?? :P

Afbeelding
ik denk dat ik je als eerst zal spotten, ik zag je vorige week donderdag nog rijden, tussen sluiskil en de zandstraat. :) sorry voor deze lange quote.
Oceanracer
Geartronic member

Rob,

Ik denk niet dat er iemand op het 40forum iets van mijn mening aantrekt. Ik lees daar meer dan eens dat "hun" meetings beter zijn. En ik lees daar ook dat "ze" zo teleurgesteld zijn, dat ze niet opnieuw een "andere" meeting zullen bijwonen, maar dan in een, laat ik zeggen, andere bewoording. Ik begrijp eigenlijk deze hele ophef niet. Er wordt op dat forum bijzonder laatdunkend over de meeting gedaan (niet door iedereen, dat klopt, maar wel door velen) en als ik er hier dan een opmering over plaats, krijg ik de wind van voren.
liquid_force
6th Gear member

ach, we hebben het zelfde gezien met het 850 forum, die niet mee wilden doen met de afgelopen kerstmeeting ... het is iedereen vrij te kiezen naar welke meeting ze willen gaan, als ze willen komen naar de volvo-forum.nl meetings zijn ze meer dan welkom! Net als iedere andere volvo rijder!
DinanT
3rd Gear member

Ik heb mij misschien ook sterk uitgedrukt. De reden is vooral omdat ik diep teleurgesteld ben in het resultaat van wat ik had begrepen van anderen 'de grote Volvo-meeting van het jaar'. Terwijl , vorig jaar scheen dit een schitterend gebeuren te zijn geweest.
Van tevoren was inderdaad al aangegeven dat de X40 serie apart zou staan, waar toen al behoorlijke reacties op kwamen, maar affijn, we zouden wel zien hoe het liep.
Nou, uiteindelijk bleek dus dat het publiek er niet kwam, en dat het als een bezoekers parkeerplaats werd gezien. Des te zuurder werd het omdat er door toch redelijk veel 'niet-afmelders' genoeg ruimte was om de X40-serie een plek te geven op het plein.
Toen we na even gezellig wat gedronken te hebben weer naar buiten kwamen was meer dan de helft ook al van het plein verdwenen. Toen trof ik mijn auto aan tussen een Opel en BMW, alsof het gewoon een bezoeker was, met de forumplaten er nog wel op. Dit stak mij behoorlijk!
Ik hoop dan ook van harte dat het volgend jaar beter ingedeeld wordt.

Beterschap dus voor volgend jaar.

groeten van een teleurgestelde S40 rijder
DinanT
3rd Gear member

Oceanracer schreef: Ik begrijp eigenlijk deze hele ophef niet. Er wordt op dat forum bijzonder laatdunkend over de meeting gedaan (niet door iedereen, dat klopt, maar wel door velen) en als ik er hier dan een opmering over plaats, krijg ik de wind van voren.
Komt dit misschien omdat de X40 serie niet gewaardeerd lijkt worden door de rest van de Volvo rijders? Want dat gevoel krijg ik namelijk wel soms als ik met een X70- of 850-rijder praat ...
Zo krijg je een beetje dat over-en-weer systeem hè ..?
DinanT
3rd Gear member

Oceanracer schreef:Rob,

Ik denk niet dat er iemand op het 40forum iets van mijn mening aantrekt. Ik lees daar meer dan eens dat "hun" meetings beter zijn.
Dit zal waarschijnlijk komen omdat het zo'n hechte club is, hè.
Het Volvo-forum is te groot om diezelfde sfeer te kunnen krijgen denk ik...
NOS
7th Gear member

Wat een g******** zeg!

Een puntje van kritiek op een aantal deelnemers: stapvoets betekent dat je met een gangetje van zo'n 5 km/h rijdt, niet met 20!

Verder vond ik het een zeer geslaade meeting!!
DinanT
3rd Gear member

Mathijs. schreef:De 'X40's' hadden het niet helemaal naar hun zin gehad zo te lezen op hun forum. Valt ook wel een beetje te begrijpen want ze stonden helemaal afgelegen waar bijna geen enkele hond kwam. Gelukkig hebben ze het onderling nog wel een beetje gezellig gehad.

Het is bijvoorbeeld niet leuk om je auto zo aan te treffen op een Volvo-meeting.

Afbeelding

Zie voor meer reacties: http://volvo40forum.nl/index.php?topic=2235.0
Was zeker niet leuk om mijn auto zo aan te treffen op de grote Volvo-meeting van het jaar. Vandaar ook mijn reacties op het 40forum.
Oceanracer
Geartronic member

DinanT,

Dank voor je sportieve reactie hier! TOP!
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”