Pagina 7 van 61
Geplaatst: 07.04.2008 - 20:53
door nossy
Koots schreef:Delta,
De definitieve keus (lees: bestelling) is nog niet gedaan, de keus is wel gemaakt: V50 D5.
Volgende stap is de kleur, bekleding en velgen. Ik ben wel weer voor zwart, zwart en Spactacus, maar sta open voor suggesties!
hmm ik weet er wel enkele maar mss niets voor jou ... :
Barents blue - leder quartz in offblack interieur of volledig offblack - scotia velgen
Ice white - Cacao leder of offblack of quartz - spartacus
Titanium grey - offblack of lavagrey - zauraks
Brilliant blue - Calcite of lavagrey of offblack - spartacus of zauraks
Maple red - offblack of quartz - zauraks (deze wel met dakrails

)
electric silver - offblack - spartacus of zauraks
en dan de laatste speciale
Gecko green - quartz leder - serapis - alu spiegelkappen - alu dakrails.
ik hoop dat je nou nog kan kiezen?

Geplaatst: 07.04.2008 - 22:04
door XC30
Zeg Koots, heb jij al eens in een V50 D5 gereden? Zo door deze tread heen lezende is mij dat nog niet opgevallen maar misschien heb ik dit over het hoofd gezien.
Ik heb zelf een paar uurtjes een V50 D5 GTR en een C70 D5 GTR van de dealer meegehad en vond beide wagens qua power wat tegenvallen. Niet dat je niet vooruitkomt maar ik had wat een wat snellere acceleratie verwacht. Het schijnt ook dat de D5 in de V70 etc een andere is dan die in de V50 ed. Vandaar ook mij vraag.
Daarbij heb ik laatst op de autobahn een aardige tijd met ruim 200km/uur achter een V50 2.0D aangereden en ik heb behoorlijk moeten doorrijden om deze bij te houden met mijn V70.
Daarbij vond ik de 2.0D in de nieuwe V70 zeer goed presteren.
Blijven toch lastige kwesties die auto's.
Geplaatst: 07.04.2008 - 22:29
door Paul
Ja heb laatst ook tijdje achter een 2.0D gereden laatste stuk deutschland richting arnhem kenteken RR, en je wilt niet weten maar begin feb reed ik ook terug uit Oostenrijk en zat er ook al zo'n zwarte v50 uit holland met rr kenteken voor me. Maar of het nou dezelfde was, snel ging hij wel!
Geplaatst: 08.04.2008 - 14:54
door Bart
V70 en C30 schreef:Zeg Koots, heb jij al eens in een V50 D5 gereden? Zo door deze tread heen lezende is mij dat nog niet opgevallen maar misschien heb ik dit over het hoofd gezien.
Ik heb zelf een paar uurtjes een V50 D5 GTR en een C70 D5 GTR van de dealer meegehad en vond beide wagens qua power wat tegenvallen. Niet dat je niet vooruitkomt maar ik had wat een wat snellere acceleratie verwacht. Het schijnt ook dat de D5 in de V70 etc een andere is dan die in de V50 ed. Vandaar ook mij vraag.
Daarbij heb ik laatst op de autobahn een aardige tijd met ruim 200km/uur achter een V50 2.0D aangereden en ik heb behoorlijk moeten doorrijden om deze bij te houden met mijn V70.
Daarbij vond ik de 2.0D in de nieuwe V70 zeer goed presteren.
Blijven toch lastige kwesties die auto's.
Ik heb inderdaad ook begrepen/gelezen dat de D5 met Geartronic wat traag overkomt, denk dat dit vnl. door de automaat. Heb al aangegeven bij mijn dealer dat ik binnenkort graag met een D5 met handbak wil rijden.
D5 in de V70 heeft 5 pk minder, maar zelfde koppel.
2.0D is zeer zeker snel, accelaratie naar 180 is prima en ook daarboven gaat het nog wel even door.
Geplaatst: 08.04.2008 - 15:46
door Bart
En Nossy, bedankt voor je suggesties! Zitten een paar gewaagde tussen, maar wie weet!
Geplaatst: 08.04.2008 - 18:50
door nossy
Koots schreef:En Nossy, bedankt voor je suggesties! Zitten een paar gewaagde tussen, maar wie weet!
Graag gedaan!
laat maar horen waar je voor gaat

Geplaatst: 08.04.2008 - 21:12
door patrice
ik weet, tzal nen zwarte worden!
met zwart interieur!
Geplaatst: 08.04.2008 - 22:01
door sbv
gevoelsmatig komt een D5 automaat niet al te snel over, maar na ca 12000 km ervaring kan ik zeggen dat er echt wel behoorlijk gang in zit. Ik ben op de teller tot ca 225-230 geweest. Er zit best wel veel soepelheid tussen de 140-180.
Kwa kleur, ice white, cacao interieur en dan donkere 18"" wielen ? wel met dynamic onderstel.
Geplaatst: 09.04.2008 - 08:42
door XC30
Ik heb het kopel nog eens nagekeken op de volvosite en het blijkt dat de D5 GTR 350 NM heeft en de handgeschakelde 400NM. Tevens is de GTR een vijfbak. Dat verklaart een hoop. Met dit in het achterhoofd zou ik zeker een handbak overwegen.
Geplaatst: 09.04.2008 - 09:39
door Bart
sbv schreef:gevoelsmatig komt een D5 automaat niet al te snel over, maar na ca 12000 km ervaring kan ik zeggen dat er echt wel behoorlijk gang in zit. Ik ben op de teller tot ca 225-230 geweest. Er zit best wel veel soepelheid tussen de 140-180.
Kwa kleur, ice white, cacao interieur en dan donkere 18"" wielen ? wel met dynamic onderstel.
Als bij MY2009 Cosmic White nou ook een kleur wordt voor de V50, dan zou ik die wel overwegen. Leasemaatschappij staat helaas niet toe dat wij non-metallic lakken kiezen.
Geplaatst: 10.05.2008 - 11:58
door Bart
Helaas dus geen Cosmic White geworden, maar Savile Grey. Ben benieuwd hoe die staat, dealer heeft er een besteld dus ik kan hem nog in real life aanschouwen.
Verder heeft mijn V50 me weer overtuigd als reisauto, de bijna 1900 km naar Spanje waren een genot. Zo'n genot, dat ik ook weer twijfel om niet toch een ultra-dikke 2.0D te nemen....
Geplaatst: 10.05.2008 - 15:58
door Volvoorgaan
Tja Koots, een 2.0D is niet echt behelpen weet ik uit (beperkte) ervaring. Lastige keuze tussen circa 3k€ aan extra opties of een D5. Zit het dan klem op extra zaken die je absoluut niet zou kunnen/willen missen?! Anders zou ik neigen naar een D5.
Geplaatst: 10.05.2008 - 16:31
door rsnhakan
Wellicht dat chiptune wel helpt.. Zo krijg je extra pk's..
Geplaatst: 10.05.2008 - 16:34
door Paul
Ik denk dat Koots dat wel weet, maar gewoon BlackSaphire!! Niet afwijken!!!

Geplaatst: 10.05.2008 - 17:20
door Bart
Denk ook wel dat het weer Black Sapphire wordt, het is en blijft een ongelooflijk mooie auto in zwart.
@Hakan: chiptunen kan inderdaad, gaat bij een 2.0D dan naar 163 pk. Is niet nodig, en bovendien vindt de leasemaatschappij dat niet leuk

. Gaat mij bij de D5 ook meer om het geluid..
@Volvoorgaan: zijn niet echt opties die ik mis in de Edition 2-trim, zou meer voor het uiterlijk vertoon zijn dan (R-Design, evt. 18" Midir velgen). Kan verder in de optielijst weinig tot geen zaken ontdekken die ik nog extra zou willen bestellen.
Geplaatst: 10.05.2008 - 17:32
door Fredhead
D5 geluid is wel erg lekker om te horen. Maar als ik heel eerlijk ben, mis het minder als ik had gedacht.
Met een keertje doortrekken mis je de lekkere roffel wel, maar op constante snelheid is er absoluut niets mis met de 2.0D
Heb die van mij vandaag nog een paar keer even op z'n staart getrapt en het 2 liter geluid is toch ook wel oké.
Chiptunen bij een 2.0D is inderdaad niet nodig, auto is vlot zat.
R-design is wel erg mooi...
Geplaatst: 10.05.2008 - 17:49
door Bart
Tja, daarom heet het topic ook "Keuzes". Vind R-Design ook erg mooi, maar is het net zo mooi als iedere keer een grijns op je gezicht krijgen als je de sleutel omdraait en die D5 hoort brabbelen (gebeurt nu dus als ik mijn vaders V70 D5 start..). Niet dat de 2.0D zielig klinkt, integendeel!
Ach ja, het is echt wat je noemt een luxe-probleem. In mijn hoofd (en op de leasecar-configurator) kom ik toch steeds op dezelfde uit:
V50 D5 Edition 2 met Plus Line
Kleur: Black Sapphire
Interieur: Off Black leer
Velgen: Spartacus
Overige opties:
Ipod adapter
Spoiler

Geplaatst: 10.05.2008 - 18:21
door Fredhead
Dan zou ik lekker daarvoor gaan

Geplaatst: 10.05.2008 - 18:23
door rsnhakan
@Koots: wat vind je van een Electric Silver V50 R-desgin uitvoering?..
Wij krijgen een Electric Silver R-desgin uitvoering op onze V50 (MY 09)..
Naar mijn mening vind ik Black Stone/Black Sapphire/Brilliant Blue pear véél mooier staan bij een R-desgin uitvoering.. Njaa ik zou graag jullie mening willen horen.
Geplaatst: 10.05.2008 - 21:45
door Bart
Staan hier ergens op het forum een paar plaatjes van een Electric Silver V50 met R-Design (ik geloof in het topic over een meeting afgelopen 13 april in Antwerpen, ff zoeken dus), die maakte me wel een beetje hebberig hoor!