Ik heb mijn hele leven al met Opel gereden:
Ascona 1.6d MY1986
Kadett GSI
Omega 1.6d MY1998
Astra 1.6d MY2000
Frontera 2.2 DTI MY2000
Vectra Break 1.9 CDTI MY2006
Heb vele leuke momenten in mijn Opeltjes gehad, maar begon me enorm te storen aan allerhande kleine en grote mankementen op de laatste twee wagens.
Heb toen beslist om mijn trouw op te zeggen en een andere weg in te slaan.
Dit werd dus Volvo. Voornamelijk omwille van de veiligheid en het comfort, maar intussen vallen mij ook het rijplezier en bedieningsgemak op...
Kortom, ik begrijp niet waarom ik niet vroeger ben overgestapt...
Waarom rij jij Volvo
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Ik rijd sinds 1 week en 2 dagen een XC70. En er rest mijn maar een vraag...
Waarom heb ik de andere 26 jaar geen Volvo gereden? De eerste ervaring die ik had was in 1984 toen ik regelmatig in een Volvo340 reed van een vriend. Dat voelde wel degelijk maar ook stug.
Sindsdien van alles gehad. Ford was niet slecht, maar het bleef kriebelen toen mijn vrouw en ik voor het eerst (voor de grap) bij van Aarle een V70 hadden meegenomen. We waren verkocht. Toch duurde het nog bijna 3 jaar voordat we de overstap deden, en dan maar direct een XC70 (vonden de XC90 heel mooi maar niet politiek correct ::? )
En nu? Er kleeft een groot nadeel aan een Volvo...
Je wil nooit meer anders ::lol:
Waarom?
Tijdloos design, rijdt fantastisch, ziet er van binnen niet zo gelikt en nepperig uit. Voelt allemaal aan alsof het gemaakt is voor de eeuwigheid, stoelen zitten beter dan mij design meubels, en zijn minstens zo mooi, kortom, ik wil niet anders meer.
Waarom heb ik de andere 26 jaar geen Volvo gereden? De eerste ervaring die ik had was in 1984 toen ik regelmatig in een Volvo340 reed van een vriend. Dat voelde wel degelijk maar ook stug.
Sindsdien van alles gehad. Ford was niet slecht, maar het bleef kriebelen toen mijn vrouw en ik voor het eerst (voor de grap) bij van Aarle een V70 hadden meegenomen. We waren verkocht. Toch duurde het nog bijna 3 jaar voordat we de overstap deden, en dan maar direct een XC70 (vonden de XC90 heel mooi maar niet politiek correct ::? )
En nu? Er kleeft een groot nadeel aan een Volvo...
Je wil nooit meer anders ::lol:
Waarom?
Tijdloos design, rijdt fantastisch, ziet er van binnen niet zo gelikt en nepperig uit. Voelt allemaal aan alsof het gemaakt is voor de eeuwigheid, stoelen zitten beter dan mij design meubels, en zijn minstens zo mooi, kortom, ik wil niet anders meer.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34
Waarom rij ik Volvo ?: je hoopt, gezien de reputatie (en prijs) van het merk, gevrijwaard te blijven van allerlei ergernissen, rammeltjes en structurele ontwerpfouten, maar helaas !
Ik vind het model (V70) wel mooi.
Ik vind het model (V70) wel mooi.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Omdat ik in onze Defender de stoelen van een Volvo 440/460 heb ingebouwd
dacht ik ach.....we kopen gewoon nog een paar stoelen en de rest van de auto er ook maar bij \:D/
Maar serieus nu, ik heb al heel wat auto's (nieuw en gebruikt) versleten. Erg merkvast ben ik nooit geweest. Omdat ik altijd privé heb gereden heb ik nooit echt aan afschrijven gedaan en bepaalde de inhoud van de portemonnee meestal wat er gekocht ging worden als het noodzakelijk of slechts gewenst was.
Voor onze emigratie hadden we een Volvo 940 Polar en die heb ik in brand moeten steken om mijn vrouw te overtuigen dat er een 'nieuwe' auto moest komen ! Niet kapot te krijgen verdomme :evil:
Helaas is de kwaliteit van Volvo beslist niet meer zoals hij ooit was maar ja één schrale troost, daar hebben meer merken last van. Naar mijn idee o.a. als oorzaken aan te wijzen het gebruik van goedkopere materialen maar vooral het vele 'vernieuwen' van de modellen om mee te kunnen blijven concurreren op de markt. Vaak zijn de kinderziekten of andere problemen nog niet eens verholpen of ... hup daar is 'ie alweer, de opvolger !
Maar goed nu dus een S80 incl. wat 'bekend-van-het-volvo-forum.nl-probleempjes'.
Mooie auto, niet te rond en niet te hoekig en de stoelen natuurlijk maar dat zal al wel duidelijk zijn
Met 'niet te rond' bedoel ik dat het geen 'wie ein Ei gestylte Kartoffel' is zoals zoveel auto's tegenwoordig die te lang in de windtunnel hebben gestaan ! Windtunnels ? Wettelijk verbieden ! Bij veel auto's moet je naar de kleur van de lampglazen kijken om te weten wat de voor- of achterzijde is.
In Nederland hebben we nog een 460 1.8 CVT staan die mijn vrouw gebruikt als ze de kinderen, vrienden en bekenden bezoekt.
Een kort verhaal lang: Waarom Volvo ? Wie het weet mag het zeggen !
Als het nu over vliegtuigen of motoren zou gaan dan kon ik het precies uitleggen want Volvo of weet ik wat voor merk..... auto's blijven natuurlijk gewoon koekblikken. Leuk voor als het slecht weer is maar voor de rest ...........

Maar serieus nu, ik heb al heel wat auto's (nieuw en gebruikt) versleten. Erg merkvast ben ik nooit geweest. Omdat ik altijd privé heb gereden heb ik nooit echt aan afschrijven gedaan en bepaalde de inhoud van de portemonnee meestal wat er gekocht ging worden als het noodzakelijk of slechts gewenst was.
Voor onze emigratie hadden we een Volvo 940 Polar en die heb ik in brand moeten steken om mijn vrouw te overtuigen dat er een 'nieuwe' auto moest komen ! Niet kapot te krijgen verdomme :evil:
Helaas is de kwaliteit van Volvo beslist niet meer zoals hij ooit was maar ja één schrale troost, daar hebben meer merken last van. Naar mijn idee o.a. als oorzaken aan te wijzen het gebruik van goedkopere materialen maar vooral het vele 'vernieuwen' van de modellen om mee te kunnen blijven concurreren op de markt. Vaak zijn de kinderziekten of andere problemen nog niet eens verholpen of ... hup daar is 'ie alweer, de opvolger !
Maar goed nu dus een S80 incl. wat 'bekend-van-het-volvo-forum.nl-probleempjes'.
Mooie auto, niet te rond en niet te hoekig en de stoelen natuurlijk maar dat zal al wel duidelijk zijn

In Nederland hebben we nog een 460 1.8 CVT staan die mijn vrouw gebruikt als ze de kinderen, vrienden en bekenden bezoekt.
Een kort verhaal lang: Waarom Volvo ? Wie het weet mag het zeggen !

MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Maar waren blijven die foto's?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Geduld Paul óf ..... droog weer naar Portugal sturen en trouwens die VOLVO STOELEN in een Defender is toch ook niet niks ?
Maar OK, omdat ik natuurlijk zo'n 'wereld moderator' te vriend wil houden alleen voor jou een foto van de motorruimte die ik tussen de buien door al heb gereinigd. Nog niet aan anderen laten zien a.u.b.

O ja en nou niet zeuren dat deze foto niet in deze topic thuishoort .........
Maar OK, omdat ik natuurlijk zo'n 'wereld moderator' te vriend wil houden alleen voor jou een foto van de motorruimte die ik tussen de buien door al heb gereinigd. Nog niet aan anderen laten zien a.u.b.

O ja en nou niet zeuren dat deze foto niet in deze topic thuishoort .........
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik zeg niks
Maar leuke motor 


MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- RobbertC70
- 2nd Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 04:09
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Ik was 8 jaar geleden naar een ruime, nette, luxe, aparte, krachtige, veilige, vette coupe met automaat op zoek.
Ik vond een 3 jaar jonge C70 Coupe T-5 uit 1998, zwart met zwart leer / alcantara en alle opties (tot Dolby-sound en 18'' BBS toe).
De rest is history...
Ik vond een 3 jaar jonge C70 Coupe T-5 uit 1998, zwart met zwart leer / alcantara en alle opties (tot Dolby-sound en 18'' BBS toe).
De rest is history...
1998 C70 T-5 Automaat. MTE Performance. Black Gold!
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
- Jurgen S60
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Nou dat is toch helemaal niet zo moeilijk.
Als zoon van een Volvo "sloper" reed ik altijd al in Volvo's.
Vanaf m'n 18e de auto van pa of ma mee. En dat waren onnoemelijke 240, 740, 760, 850, 940, 340, 360, 440's etc.
Na terugkomst uit een jaar in het buitenland gewoond te hebben, eerst in de 440 van mn ma gereden. Maar na het vinden van werk vond mn pa het leuk om "mijn" auto te verkopen en kocht ik mn eerste eigen Volvo. Een 440GLE uit 1989. Hier probleemloos ruim 100dkm mee gereden en toen was deze op. Dus op de sloop beland en een V40 gekocht. Hier 5 jaar en 250dkm mee gereden en ook zonder enig echt probleem.
Na 5 jaar wil je wel eens wat anders en de V40 stond ondertussen op 355dkm dus gezocht en gevonden in mn huidige S60.
Wat een genot is die auto. De power, de stoelen, het comfort. Drie keer in een jaar met de Volvo door Europa (Polen, Roemenie en Bulgarije, Frankrijk) gecrosst en met veel plezier.
Ik denk dat als mn pa niet met Volvo begonnen was, dan was ik misschien ook niet besmet met het virus. Ben wel blij dat het Volvo is, want wat is er nog meer dan????
Als zoon van een Volvo "sloper" reed ik altijd al in Volvo's.
Vanaf m'n 18e de auto van pa of ma mee. En dat waren onnoemelijke 240, 740, 760, 850, 940, 340, 360, 440's etc.
Na terugkomst uit een jaar in het buitenland gewoond te hebben, eerst in de 440 van mn ma gereden. Maar na het vinden van werk vond mn pa het leuk om "mijn" auto te verkopen en kocht ik mn eerste eigen Volvo. Een 440GLE uit 1989. Hier probleemloos ruim 100dkm mee gereden en toen was deze op. Dus op de sloop beland en een V40 gekocht. Hier 5 jaar en 250dkm mee gereden en ook zonder enig echt probleem.
Na 5 jaar wil je wel eens wat anders en de V40 stond ondertussen op 355dkm dus gezocht en gevonden in mn huidige S60.
Wat een genot is die auto. De power, de stoelen, het comfort. Drie keer in een jaar met de Volvo door Europa (Polen, Roemenie en Bulgarije, Frankrijk) gecrosst en met veel plezier.
Ik denk dat als mn pa niet met Volvo begonnen was, dan was ik misschien ook niet besmet met het virus. Ben wel blij dat het Volvo is, want wat is er nog meer dan????
S60 for life!!
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 26.01.2009 - 21:17
- Locatie: Zuid Holland - Limburg v.v.
In 2003 moest ik van mij directie een Volvo gaan rijden, beide reden ook HET merk. Baalde daar in eerste instantie van, had een Espace 6 pitter, na allerlei andere auto's gehad.
En't mocht nog geen nieuwe zijn ook :evil:
Dus een 95-er 855 2.5 20V GLT full option, in metallic rood. :evil: at een bak, wat een power, wat een lol. Liep op een gegeven moment gewoon de teller uit ( kwestie van vaak flink doorhalen). Werkte toen in Delft, runde daar een tuincentrum, en woonde in Den Haag. Dagelijks even de 200 aantikken, geweldig
Bij 436000 is ie, na dik 170.000 km eind december 2004 in elkaar gelopen.
Vervolgens een 14 maanden, 184.000 km, afgezien in een Touramp bij een nieuwe werkgever in Limburg ( dagelijks west NL - Sittard v.v.). Vervolgens als de sodemieter een V70 classic in april 2006, een TDI ditmaal met 249.000 op de teller. Prachtige complete europa exclusieve uitvoering.
Bij 518.000 liep de automaat er eind oktober 2008 uit. Jammer, want de rest was perfect. ( heb trouwens nog in de Autoweek gestaan als asfalttijger)
Verplicht 30.000 in een A4 avant TDI ( wat een rampenbak...) en 10.000 in een POlo TDI (reed beter als die Audi!) nu alweer meer dan 20.000 in een 745 op gas. Met een giga brede grijns.
Echt, er komen écht wel andere auto's, maar never meer een ander merk!!
Gr, JP ( die al een dikke 60 wagens versleten heeft)
En't mocht nog geen nieuwe zijn ook :evil:
Dus een 95-er 855 2.5 20V GLT full option, in metallic rood. :evil: at een bak, wat een power, wat een lol. Liep op een gegeven moment gewoon de teller uit ( kwestie van vaak flink doorhalen). Werkte toen in Delft, runde daar een tuincentrum, en woonde in Den Haag. Dagelijks even de 200 aantikken, geweldig

Bij 436000 is ie, na dik 170.000 km eind december 2004 in elkaar gelopen.
Vervolgens een 14 maanden, 184.000 km, afgezien in een Touramp bij een nieuwe werkgever in Limburg ( dagelijks west NL - Sittard v.v.). Vervolgens als de sodemieter een V70 classic in april 2006, een TDI ditmaal met 249.000 op de teller. Prachtige complete europa exclusieve uitvoering.
Bij 518.000 liep de automaat er eind oktober 2008 uit. Jammer, want de rest was perfect. ( heb trouwens nog in de Autoweek gestaan als asfalttijger)
Verplicht 30.000 in een A4 avant TDI ( wat een rampenbak...) en 10.000 in een POlo TDI (reed beter als die Audi!) nu alweer meer dan 20.000 in een 745 op gas. Met een giga brede grijns.
Echt, er komen écht wel andere auto's, maar never meer een ander merk!!
Gr, JP ( die al een dikke 60 wagens versleten heeft)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
In ieder geval niet voor het design of rijgedrag.
Het kwalitatief een goede wagen, en de uitstraling is neutraal t.o.v. BMW of Audi, geen hoog patsergehalte.
En de stoelen zijn niet te evenaren, ik heb de edition sport van juni 2008, zitten echt super.
Ik ben een techneut, en zou dan eerder kiezen voor een BMW, maar ja dan heb je toch dat imagoprobleem.
Het kwalitatief een goede wagen, en de uitstraling is neutraal t.o.v. BMW of Audi, geen hoog patsergehalte.
En de stoelen zijn niet te evenaren, ik heb de edition sport van juni 2008, zitten echt super.
Ik ben een techneut, en zou dan eerder kiezen voor een BMW, maar ja dan heb je toch dat imagoprobleem.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options