Pagina 7 van 30
Geplaatst: 31.10.2008 - 16:08
door euerw
het gevaar wat er in kan zitten is dat een merk het merk niet meer is! kijk eens naar Saab dat is geen Saab meer maar een Opel geworden.
ik hoop mocht het idd dorrgaan dat Volvo Volvo blijft en de goeie dingen gaat delen
Geplaatst: 31.10.2008 - 16:30
door Live
'' volgens mij, als je Volvo z'n gang laat gaan qua design ''
en de rest natuurlijk. Veiligheid, het gevoel wat bij Volvo hoord etc etc.
Saab is idd opel.. Een saab met opel motor is afgang(je betaald mega veel voor een saab, en krijgt een relatief goedkoper merk motor er in), maar is een volvo met een BMW motor ook een afgang, misschien 1 op 1 wel, dat ze er echt een bmw bestaande motor inzetten. Maar als BMW helpt met het ontwikkelen of samen een motor bouwt, no problemo
Geplaatst: 01.11.2008 - 10:28
door Rene68
Precies, BMW is nou echt een premium merk. Dat is het grote verschil tussen Saab/Opel en Volvo/BMW. Overigens vind ik een Saanb er nog steeds beter uitzien (lees meer des Saabs) dan een Opel. Het dashboard van Saab's lijkt nog steeds op at van een vliegtuig.
Geplaatst: 02.11.2008 - 12:50
door euerw
persoonlijk heb ik altijd een minder gevoel gehad bij Ford/volvo, vind niet dat Ford iets mee neemt voor Volvo, ook al zijn daardoor de s40/v50 op de weg gezet, voor mijn gevoel is het een focus met Volvo-looks.
ga maar van een s60 naar een s40/v50 dan krijg je toch iets benauwd gevoel.
qua niveau heeft BMW meer te bieden dan Ford, weet ik zeker
Geplaatst: 03.11.2008 - 10:31
door Johan
Niet helemaal met het bovenstaande eens.
sinds jaar en dag blijkt Ford een bovengemiddeld talent te hebben ontwikkeld om voorwiel aangedeven auto's een perfecte wegligging en rijeigenschappen mee te geven. In het Focus, Mondeo en S-Max segement hebben zij "de cars to beat".
Ook de NVH reductie (Noise, Harsh en Vibration) die door de NVH engineering afdeling wordt bewerkstelligd is meer dan goed.
De nieuwe XC/V70/S80 zijn hier voorbeelden van.
Geplaatst: 03.11.2008 - 21:33
door redhound
...
Volvotrucks moet volvocars overnemen.. en volvocars weer volvos laten maken...
het was toentertijd een strategie om volvocars te verkopen om volvotrucks beter te laten draaien... nu is het weer tijd om de boel om te keren...
en sorry ik wil niet gezien worden in een duitser...
grz redhound
Geplaatst: 05.11.2008 - 22:45
door johanVC
Voor zover ik mij kan herrineren is het Ford verhaal gestart omwille van Volvo Trucks. In die tijd wou Volvo Trucks Scania overnemen, waar de Europa zich tegen verzette omwille van een monopolie in de Scandinavische markt van zware trucks.
Daardoor ging de overname Volvo-Scania niet door, maar de personenwagens waren ondertussen verkocht aan Ford.
Het idee is dus niet zo gek.
Geplaatst: 05.11.2008 - 23:06
door den toerist
johanVC schreef:Voor zover ik mij kan herrineren is het Ford verhaal gestart omwille van Volvo Trucks. In die tijd wou Volvo Trucks Scania overnemen, waar de Europa zich tegen verzette omwille van een monopolie in de Scandinavische markt van zware trucks.
Daardoor ging de overname Volvo-Scania niet door, maar de personenwagens waren ondertussen verkocht aan Ford.
Het idee is dus niet zo gek.
Concurrent MAN AG deed in september 2006 een overnamebod op Scania van 9,6 miljard euro. Dit bod werd afgewezen door het bedrijf en door de familie Wallenberg, met 30% grootaandeelhouder. In oktober 2006 had MAN al 14% van de aandelen overgenomen en bracht het een nieuw bod uit van meer dan 10 miljard euro. Scania reageerde door haar kwartaalcijfers eerder te publiceren, waaruit bleek dat het bedrijf recordomzet en winst draaide. Volkswagen nam een belang van 15,1% in MAN om de overname te ondersteunen. Als de overname was doorgegaan zou de combinatie de grootste vrachtwagenproducent van Europa zijn geweest. Eerder had Volvo Zweden al een poging gedaan tot het overnemen van Scania. Scania en Volvo hadden al een overeenkomst, maar de overname stuitte op weerstand van de Europese Unie. De vijandelijke overname van het Duitse MAN stuit niet op weerstand van de Europese Unie, dit tot ongenoegen van de Zweden. Uiteindelijk trok MAN het bod in.[1] In maart 2008 krijgt Volkswagen toch goedkeuring voor een meerderheidsbelang in Scania en breidt het aandeel uit van 20,89% tot 37,73%. Het stemrecht werd uitgebreid van 37,98% tot 68,6%. Het bedrijf streeft naar een driehoeksfusie tussen Volkswagen, MAN en Scania.
Mogelijke Fusie: Renault-Volvo dateerd van november 1993. Dit ging uiteindelijk niet door.
Pas erna deed Volvo Trucks, Volvo Cars van de hand aan Ford (hoogste bieder) naast Fiat en VW.(in 1999)
Geplaatst: 06.11.2008 - 13:36
door Polarbaer
Nog even doorgedacht over een mogelijke overname van Volvo door BMW. Een veel genoemd probleem is dat beide merken in soortelijk 'premium' water vissen, waarbij BMW uiteraard een 'sportiever' publiek trekt dan Volvo.
Toch is Volvo in mijn optiek pas de laatste jaren (sinds de komst van de 850) echt een premium merk geworden. Daarvoor was Volvo m.i. niet zozeer premium als wel een alternatief merk en een kwaliteitsmerk. Je kocht een 240 bijv. voor ca. 60 á 70 % van de prijs van een Mercedes, maar je had wel evenveel auto, met een vergelijkbare duurzaamheid en kwaliteit. Waarop legde Volvo het af? Niet het luxe-niveau, wel keuze in (sterke) motoren, verfijndheid van het interieur (de beruchte 'kieren' en 'spleten', dat soort dingen). Precies die dingen die nu tellen in het premium-segment.
Het opvallende is dat Volvo m.i. nooit zo dicht tegen het premium-niveau aanzat als nu (S80, V70, XC60), maar tegelijk veel kritiek krijgt vanwege het gemis aan sterke diesels en interieurafwerking. Maar tegelijkertijd is het onderscheidende karakter van Volvo wel minder geworden. (Vandaar dat grote logo zeker...

)
Wat zou ertegen zijn om bij een overname door BMW weer terug te gaan naar die alternatieve, kwalititeitsuitstraling. Qua prijsstelling duidelijk onder premiumniveau, dus geen interne concurrentie met BMW, qua afwerking misschien minder verfijnd, maar wel degelijk in elkaar geschroefd. Ook meer onderscheidend (lees: alternatief) op designniveau. Als Volvo zoiets zo kunnen worden onder BMW-vlag, is het m.i. een verrijking voor zowel Volvo als BMW...
Geplaatst: 06.11.2008 - 19:29
door Rene68
Ik denk persoonlijk dat Volvo en BMW welliswaar in dezelfde vijver vissen maar wel vissen op een andere vissoort. Volvo op karpers en BMW op snoeken. Volvo en BMW trekken compleet ander publiek. Daarom zou Volvo gewoon door moeten blijven gaan maar dan met BMW motoren en ze zijn binnen no-time niet meer weg te denken uit het premium circuit.
Geplaatst: 19.11.2008 - 18:13
door Autogek
Hier een bericht over een aandelen verkoop van Madza door Ford.
Volgt Volvo????
http://www.nu.nl/news/1845845/73/Ford_v ... Mazda.html
Geplaatst: 19.11.2008 - 20:31
door Ben
Een Duitse hotemetoot had GM al geadviseerd om Saab maar op te heffen en alle aandacht op Opel in Duitsland te richten.
er is van alles aan de hand in de wereldwijde automobielpaniek.
Geplaatst: 19.11.2008 - 20:58
door Fredhead
Alles staat zeker aardig op zijn kop ja als je de berichten mag geloven
Geplaatst: 19.11.2008 - 21:01
door menjo
Mazda is een op zichzelf staand bedrijf waarvan Ford slechts aandeelhouder is, dat is iets makkelijker om van de hand te doen dan Volvo, wat echt een onderdeel van Ford is.
De amerikaanse autobouwers zitten in grote geldnood, GM heeft de roltrappen in hun hoofdkantoor al uitgezet om energie/geld te sparen.
Gisteren en vandaag zijn hoorzittingen aan de gang in de senaat van de VS. Ford, GM en Chrysler zijn voor geld aan het bedelen, maar het lijkt er niet op dat ze het voor februari (Obama) krijgen en dan zijn ze alle 3 al failliet (Ford misschien nog net niet). De senaat lijkt in te zien dat het slechts een doekje voor het bloeden is.
En schijnbaar staan er al chinezen klaar om de hele troep op te kopen

De Chinese regering heeft vorige week 2 bedrijven toestemming gegeven in amerikaanse autobedrijven te investeren.
Geplaatst: 19.11.2008 - 21:02
door menjo
Dit is wel een leuke site om te volgen:
http://www.thetruthaboutcars.com/
Geplaatst: 19.11.2008 - 21:08
door bart simpson
menjo schreef:En schijnbaar staan er al chinezen klaar om de hele troep op te kopen

De Chinese regering heeft vorige week 2 bedrijven toestemming gegeven in amerikaanse autobedrijven te investeren.
Dat is idd een hele geruststelling, die Chinezen hebben het ooit zo zieltogende Rover overgenomen met de intentie het merk en de dealerorganisatie weer op de kaart te gaan zetten, het geheel is nu echt dood.....
Geplaatst: 19.11.2008 - 21:29
door menjo
Ach veel slechter dan bij die amerikanen kan het niet gaan, bij die Chinezen gaat het geld in elk geval niet zo snel op.
Geplaatst: 25.11.2008 - 17:58
door Ben
De rector van de Economische Hogeschool van Gotenburg stelt voor dat, als de Amerikanen er vanaf willen, de Zweedse Staat zowel Saab als Volvo maar moet overnemen om de werkgelegeheid veilig te stellen.
In saab ziet hij overigens absoluut geen heilo meer. Volvo heeft volgens hem meer kans tot overleven.
Geplaatst: 25.11.2008 - 18:35
door mYst
als volvo ZOU moeten overgenomen worden door BMW, dan weet ik niet of ik er nog in gevonden wil worden, om eerlijk te zijn...
het (zéér negatieve!) imago van BMW chauffeurs wil ik echt niet hebben!
Geplaatst: 25.11.2008 - 22:13
door volvo
mYst schreef: het (zéér negatieve!) imago van BMW chauffeurs wil ik echt niet hebben!
Deze opmerking slaat hélemaal nergens op!! :evil: