Zit ook al een tijdje te denken om de ouderwets aandoende en lastig af te stellen Flashlube flacon te laten vervangen door de electronische variant. Van Mesman een prijs doorgekregen van ca. €350.
Overigens, ik heb mijn V70 Classic (met 170pk 2.4 motor met vaste klepstoters) in 2006 op LPG (LPi) laten zetten en inmiddels alweer ruim 110.000 probleemloze kilometers achter de rug. Binnenkort (voor het eerst trouwens) de klepspeling laten controleren.
2.5T op LPG/LPI ervaringen
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Blijft een hoop geld, maar zou met name op de goede momenten smering geven en niet alleen bij een hoog vacuüm.
Als ik niets had zou ik zeker gaan voor de elektronische.
Als ik niets had zou ik zeker gaan voor de elektronische.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 19:48
Klopt, bij mijn 850 2.5V 10V schakelt het Bigas SGIS+ systeem al over op benzine bij 4500rpm (indien gaspedaal niet volledig ingetrapt ligt het iets hoger, maar dat is ook logisch).Ludo schreef:toch is dat zo, de meeste gasinjectie systemen met verdamper doen dat ander wel.V70_Bifuel schreef:ludo, kun je dit uileggen. Het zal toch niet zo zijn dat je op hoge snelheden met veel toeren ineens op benzine rijdt ipv Gas?Ludo schreef: dat heeft weinig of niets met flashlube te maken.
het gros van de lpg injectiesystemen schakelt vanaf een bepaald toerental over naar benzine.
ik durf er zelfs mijn hand voor in het vuur steken, dat de meeste van deze systemen bij hoge toeren niet voldoende gas (kunnen) leveren.
op een Duitse meeting, zowat anderhalf jaar terug, heb ik verschillende mensen gesproken met een aangepaste installatie van Frank Scan (in Duitsland heel bekend met hoog vermogen auto's) in een 850 T-5 en R.
zelfs die systemen (Prins) gingen over naar benzine bij ±5200 toeren.
daarom blijf ik het herhalen, in een turbomotor hoort Vialle LPi.
een turbomotor heeft een grotere slok nodig dan een atmosferische motor.
Al begrijp ik niet dat men het systeem niet zodanig kan dimensioneren dat het wel voldoende gas blijft geven bij hogere rpm (reden zal wel zijn dat er geen markt voor is)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Ondertussen probleemloos de 35000km op lpg overschreden,....
Ik begin ondertussen wel weer te zoeken naar een garage die de kleppen kan stellen,... Dat zou ik graag binnen een 20duizend-tal km laten doen.
Iemand een advies, liefst oost of west-vlaanderen.
Ik begin ondertussen wel weer te zoeken naar een garage die de kleppen kan stellen,... Dat zou ik graag binnen een 20duizend-tal km laten doen.
Iemand een advies, liefst oost of west-vlaanderen.
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
- AlbertS80
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 21:54
- Locatie: Barneveld
Wim3, denk je dat dat nodig is? Ik had een 2,4 op LPG maar daar heb ik 110.000 km mee gereden en gaan kleppen laten stellen. Waarom wil jij dat al na zo'n 50.000 km laten doen? Merk je 'verschijnselen' dat dat nodig is?
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
AlbertS80, omdat de 2.5T vaste klepstoters heeft en de 2.4T (op enkele uitzonderingen in het overgangsjaar na) heeft hydraulische stoters. Deze laatste regelen zichzelf bij, wat met vaste stoters niet het geval is. Lees dit topic eens door dan kom je een pak meer te weten hierover!AlbertS80 schreef:Wim3, denk je dat dat nodig is? Ik had een 2,4 op LPG maar daar heb ik 110.000 km mee gereden en gaan kleppen laten stellen. Waarom wil jij dat al na zo'n 50.000 km laten doen? Merk je 'verschijnselen' dat dat nodig is?
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Nou waar mijn Volvo wordt onderhouden (een 1e Volvo monteur) noemt het niet nodig om mijn kleppen nu al te stellen. Ik heb zelf ook een 2.4 170 pk uit 1999/2000. Ik heb nu zo'n 35.000 kilometer op gas gereden.
Dus of dit verhaal van om de 20.000 wel klopt, is mij niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. By the way, op mijn Vialle LPi ingebouwd door Mesman rijdt de V70 als een zonnetje en nu nog steeds. Dat is natuurlijk maar goed ook.
Nog iets heel vreemds waar ik tegen aan loop maar wellicht wat off-topic, mijn V70 gaat steeds zuiniger rijden op gas. Ik rijdt nu gemiddeld 1 op 8,5 ! Dat vind ik erg zuinig gezien de soms wat pittige rijstijl.
Dus of dit verhaal van om de 20.000 wel klopt, is mij niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. By the way, op mijn Vialle LPi ingebouwd door Mesman rijdt de V70 als een zonnetje en nu nog steeds. Dat is natuurlijk maar goed ook.
Nog iets heel vreemds waar ik tegen aan loop maar wellicht wat off-topic, mijn V70 gaat steeds zuiniger rijden op gas. Ik rijdt nu gemiddeld 1 op 8,5 ! Dat vind ik erg zuinig gezien de soms wat pittige rijstijl.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Gezien het bouwjaar van je auto heeft deze mogelijks ook nog hydraulische kleppen, verder heb je geen turbo. Een turbo jaagt de verbrandingstemperatuur vh gas nog wat verder de hoogte in dus is in wezen iets schadelijker voor je kleppen dan zonder. Zeker als je zoals ik vaste klepstoters hebt.VolvoKramer schreef:Nou waar mijn Volvo wordt onderhouden (een 1e Volvo monteur) noemt het niet nodig om mijn kleppen nu al te stellen. Ik heb zelf ook een 2.4 170 pk uit 1999/2000. Ik heb nu zo'n 35.000 kilometer op gas gereden.
Dus of dit verhaal van om de 20.000 wel klopt, is mij niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. By the way, op mijn Vialle LPi ingebouwd door Mesman rijdt de V70 als een zonnetje en nu nog steeds. Dat is natuurlijk maar goed ook.
Nog iets heel vreemds waar ik tegen aan loop maar wellicht wat off-topic, mijn V70 gaat steeds zuiniger rijden op gas. Ik rijdt nu gemiddeld 1 op 8,5 ! Dat vind ik erg zuinig gezien de soms wat pittige rijstijl.
Ik rijdt trouwens met mijn XC70, 1:8 op gas,... alleen heb ik de indruk dat deze steeds iets minder zuinig wordt, al is het heel kleine opwaartse tendens die ik vaststel,...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Mogelijke oorzaken:Wim J schreef:alleen heb ik de indruk dat deze steeds iets minder zuinig wordt, al is het heel kleine opwaartse tendens die ik vaststel,...
- je nadert een beurt (bougies, luchtfilter)
- De airco slaat vaker aan (het wordt zomer)
- 's Zomers is de energiedichtheid van LPG lager dan 's winters.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Gisteren trouwens het eerste probleempje met de XC op gas. Hoewel het wellicht niet gerelateerd is aan het rijden om gas.
Turbo pressure check valve heeft te hoge turbo druk aan, terwijl de druk OK is. De wagen houd dus ietwat in bij vol vermogen en trekt licht schokkend op.
Foutcode die mijn garagist uit de wagen haalde was 6805.
Als alles goed is wordt de oorzaak vh kwaad deze namiddag vervangen.
Ook de waardes van de LMM waren op het randje. Dus dat staat me wellicht ook nog te wachten,...
Turbo pressure check valve heeft te hoge turbo druk aan, terwijl de druk OK is. De wagen houd dus ietwat in bij vol vermogen en trekt licht schokkend op.
Foutcode die mijn garagist uit de wagen haalde was 6805.
Als alles goed is wordt de oorzaak vh kwaad deze namiddag vervangen.
Ook de waardes van de LMM waren op het randje. Dus dat staat me wellicht ook nog te wachten,...
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Valve vervangen en weer ok, ... LMM moet normaler wijze waardes tussen 12 en 15 geven, Die van mij danst wat op en neer tussen 10,7 en 14,...
In de lage toeren lijkt de wagen wat kracht te missen, of is het gewenning van mij?
In de lage toeren lijkt de wagen wat kracht te missen, of is het gewenning van mij?
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
zou dit ook een oorzaak geweest kunnen zijn van jouw vermoeden van het toenemend verbruik? Of heeft dit euvel er niks mee te maken?
Fijn dat ie weer helemaal in orde is.
Fijn dat ie weer helemaal in orde is.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
denk dat ie door het defect eerder iets minder zou gaan verbruiken zijn ( kan mis zijn) Turbo sloeg niet steeds aan of kwam wat achter of hield er vroeger mee op dan de bedoeling was,...
Ik merk de aanwezigheid van de turbo nu wel meer op, bij +3000rpm krijg je een echte extra vermogen toename.
Ik merk de aanwezigheid van de turbo nu wel meer op, bij +3000rpm krijg je een echte extra vermogen toename.
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Dat is natuurlijk wel lekker
die toename rond de 3000 rpm.
Op naar nieuwe en zorgeloze LPG-kilometers!

Op naar nieuwe en zorgeloze LPG-kilometers!
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05.05.2009 - 22:47
Allen,
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
Ik heb een V70 XC 2,4 T uit 2001. Een jaar geleden ingevoerd met pas 50000km op de klok. Auto en motor in nieuwstaat.
Gelijk een prins G3 installatie in laten bouwen.
Bij stand 95000 klepspeling gecheckt (ja, je leest het goed, geen hydrostoters op een 2,4T)
De 4e en 5e cilinder vrijwel nul op de uitlaatkleppen!!
Met veel kosten op ruim nominaal gebracht en advies gevraagd bij de inbouwer. Hij zegt dat er klanten zijn met 200000 zonder klepslijtage!!
Wie liegt er nu?? Ervaringen?
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
Ik heb een V70 XC 2,4 T uit 2001. Een jaar geleden ingevoerd met pas 50000km op de klok. Auto en motor in nieuwstaat.
Gelijk een prins G3 installatie in laten bouwen.
Bij stand 95000 klepspeling gecheckt (ja, je leest het goed, geen hydrostoters op een 2,4T)
De 4e en 5e cilinder vrijwel nul op de uitlaatkleppen!!
Met veel kosten op ruim nominaal gebracht en advies gevraagd bij de inbouwer. Hij zegt dat er klanten zijn met 200000 zonder klepslijtage!!
Wie liegt er nu?? Ervaringen?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Vanaf 2000 tot op heden heeft Volvo al geen hydraulische klepstoters meer, dat is dus al een tijdje niets nieuws.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
iig op geen enkele benzine meer
Volvo for life