Pagina 7 van 19

Geplaatst: 04.04.2009 - 22:33
door Marc O.
Zit ook al een tijdje te denken om de ouderwets aandoende en lastig af te stellen Flashlube flacon te laten vervangen door de electronische variant. Van Mesman een prijs doorgekregen van ca. €350.

Overigens, ik heb mijn V70 Classic (met 170pk 2.4 motor met vaste klepstoters) in 2006 op LPG (LPi) laten zetten en inmiddels alweer ruim 110.000 probleemloze kilometers achter de rug. Binnenkort (voor het eerst trouwens) de klepspeling laten controleren.

Geplaatst: 04.04.2009 - 22:45
door Gast
Blijft een hoop geld, maar zou met name op de goede momenten smering geven en niet alleen bij een hoog vacuüm.
Als ik niets had zou ik zeker gaan voor de elektronische.

Geplaatst: 05.05.2009 - 10:10
door daf46
Ludo schreef:
V70_Bifuel schreef:
Ludo schreef: dat heeft weinig of niets met flashlube te maken.
het gros van de lpg injectiesystemen schakelt vanaf een bepaald toerental over naar benzine.
ludo, kun je dit uileggen. Het zal toch niet zo zijn dat je op hoge snelheden met veel toeren ineens op benzine rijdt ipv Gas?
toch is dat zo, de meeste gasinjectie systemen met verdamper doen dat ander wel.
ik durf er zelfs mijn hand voor in het vuur steken, dat de meeste van deze systemen bij hoge toeren niet voldoende gas (kunnen) leveren.
op een Duitse meeting, zowat anderhalf jaar terug, heb ik verschillende mensen gesproken met een aangepaste installatie van Frank Scan (in Duitsland heel bekend met hoog vermogen auto's) in een 850 T-5 en R.
zelfs die systemen (Prins) gingen over naar benzine bij ±5200 toeren.
daarom blijf ik het herhalen, in een turbomotor hoort Vialle LPi.
een turbomotor heeft een grotere slok nodig dan een atmosferische motor.
Klopt, bij mijn 850 2.5V 10V schakelt het Bigas SGIS+ systeem al over op benzine bij 4500rpm (indien gaspedaal niet volledig ingetrapt ligt het iets hoger, maar dat is ook logisch).

Al begrijp ik niet dat men het systeem niet zodanig kan dimensioneren dat het wel voldoende gas blijft geven bij hogere rpm (reden zal wel zijn dat er geen markt voor is)

Geplaatst: 12.05.2009 - 20:19
door Wim J
Ondertussen probleemloos de 35000km op lpg overschreden,....
Ik begin ondertussen wel weer te zoeken naar een garage die de kleppen kan stellen,... Dat zou ik graag binnen een 20duizend-tal km laten doen.

Iemand een advies, liefst oost of west-vlaanderen.

Geplaatst: 12.05.2009 - 21:11
door AlbertS80
Wim3, denk je dat dat nodig is? Ik had een 2,4 op LPG maar daar heb ik 110.000 km mee gereden en gaan kleppen laten stellen. Waarom wil jij dat al na zo'n 50.000 km laten doen? Merk je 'verschijnselen' dat dat nodig is?

Geplaatst: 12.05.2009 - 21:11
door AlbertS80
3=J... (Leesbril nodig) Wim J dus.

Geplaatst: 14.05.2009 - 16:25
door Wim J
AlbertS80 schreef:Wim3, denk je dat dat nodig is? Ik had een 2,4 op LPG maar daar heb ik 110.000 km mee gereden en gaan kleppen laten stellen. Waarom wil jij dat al na zo'n 50.000 km laten doen? Merk je 'verschijnselen' dat dat nodig is?
AlbertS80, omdat de 2.5T vaste klepstoters heeft en de 2.4T (op enkele uitzonderingen in het overgangsjaar na) heeft hydraulische stoters. Deze laatste regelen zichzelf bij, wat met vaste stoters niet het geval is. Lees dit topic eens door dan kom je een pak meer te weten hierover!

Geplaatst: 14.05.2009 - 20:40
door VolvoKramer
Nou waar mijn Volvo wordt onderhouden (een 1e Volvo monteur) noemt het niet nodig om mijn kleppen nu al te stellen. Ik heb zelf ook een 2.4 170 pk uit 1999/2000. Ik heb nu zo'n 35.000 kilometer op gas gereden.

Dus of dit verhaal van om de 20.000 wel klopt, is mij niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. By the way, op mijn Vialle LPi ingebouwd door Mesman rijdt de V70 als een zonnetje en nu nog steeds. Dat is natuurlijk maar goed ook.

Nog iets heel vreemds waar ik tegen aan loop maar wellicht wat off-topic, mijn V70 gaat steeds zuiniger rijden op gas. Ik rijdt nu gemiddeld 1 op 8,5 ! Dat vind ik erg zuinig gezien de soms wat pittige rijstijl.

Geplaatst: 15.05.2009 - 08:25
door Wim J
VolvoKramer schreef:Nou waar mijn Volvo wordt onderhouden (een 1e Volvo monteur) noemt het niet nodig om mijn kleppen nu al te stellen. Ik heb zelf ook een 2.4 170 pk uit 1999/2000. Ik heb nu zo'n 35.000 kilometer op gas gereden.

Dus of dit verhaal van om de 20.000 wel klopt, is mij niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. By the way, op mijn Vialle LPi ingebouwd door Mesman rijdt de V70 als een zonnetje en nu nog steeds. Dat is natuurlijk maar goed ook.

Nog iets heel vreemds waar ik tegen aan loop maar wellicht wat off-topic, mijn V70 gaat steeds zuiniger rijden op gas. Ik rijdt nu gemiddeld 1 op 8,5 ! Dat vind ik erg zuinig gezien de soms wat pittige rijstijl.
Gezien het bouwjaar van je auto heeft deze mogelijks ook nog hydraulische kleppen, verder heb je geen turbo. Een turbo jaagt de verbrandingstemperatuur vh gas nog wat verder de hoogte in dus is in wezen iets schadelijker voor je kleppen dan zonder. Zeker als je zoals ik vaste klepstoters hebt.

Ik rijdt trouwens met mijn XC70, 1:8 op gas,... alleen heb ik de indruk dat deze steeds iets minder zuinig wordt, al is het heel kleine opwaartse tendens die ik vaststel,...

Geplaatst: 15.05.2009 - 08:31
door M@rcel
Wim J schreef:alleen heb ik de indruk dat deze steeds iets minder zuinig wordt, al is het heel kleine opwaartse tendens die ik vaststel,...
Mogelijke oorzaken:
- je nadert een beurt (bougies, luchtfilter)
- De airco slaat vaker aan (het wordt zomer)
- 's Zomers is de energiedichtheid van LPG lager dan 's winters.

Geplaatst: 15.05.2009 - 08:31
door Wim J
Gisteren trouwens het eerste probleempje met de XC op gas. Hoewel het wellicht niet gerelateerd is aan het rijden om gas.
Turbo pressure check valve heeft te hoge turbo druk aan, terwijl de druk OK is. De wagen houd dus ietwat in bij vol vermogen en trekt licht schokkend op.
Foutcode die mijn garagist uit de wagen haalde was 6805.
Als alles goed is wordt de oorzaak vh kwaad deze namiddag vervangen.
Ook de waardes van de LMM waren op het randje. Dus dat staat me wellicht ook nog te wachten,...

Geplaatst: 19.05.2009 - 14:24
door Wim J
Valve vervangen en weer ok, ... LMM moet normaler wijze waardes tussen 12 en 15 geven, Die van mij danst wat op en neer tussen 10,7 en 14,...
In de lage toeren lijkt de wagen wat kracht te missen, of is het gewenning van mij?

Geplaatst: 19.05.2009 - 14:30
door VolvoKramer
zou dit ook een oorzaak geweest kunnen zijn van jouw vermoeden van het toenemend verbruik? Of heeft dit euvel er niks mee te maken?

Fijn dat ie weer helemaal in orde is.

Geplaatst: 19.05.2009 - 14:35
door Wim J
denk dat ie door het defect eerder iets minder zou gaan verbruiken zijn ( kan mis zijn) Turbo sloeg niet steeds aan of kwam wat achter of hield er vroeger mee op dan de bedoeling was,...
Ik merk de aanwezigheid van de turbo nu wel meer op, bij +3000rpm krijg je een echte extra vermogen toename.

Geplaatst: 19.05.2009 - 14:39
door VolvoKramer
Dat is natuurlijk wel lekker :D die toename rond de 3000 rpm.

Op naar nieuwe en zorgeloze LPG-kilometers!

Geplaatst: 19.05.2009 - 14:43
door Wim J
Nog 18k-km voor het eerste klepspelings onderhoud,... ben benieuwd.
Gaat wel snel nu, moet regelmatig naar Parijs,...

Geplaatst: 26.05.2009 - 21:39
door muggie
Allen,
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
Ik heb een V70 XC 2,4 T uit 2001. Een jaar geleden ingevoerd met pas 50000km op de klok. Auto en motor in nieuwstaat.
Gelijk een prins G3 installatie in laten bouwen.
Bij stand 95000 klepspeling gecheckt (ja, je leest het goed, geen hydrostoters op een 2,4T)
De 4e en 5e cilinder vrijwel nul op de uitlaatkleppen!!
Met veel kosten op ruim nominaal gebracht en advies gevraagd bij de inbouwer. Hij zegt dat er klanten zijn met 200000 zonder klepslijtage!!
Wie liegt er nu?? Ervaringen?

Geplaatst: 26.05.2009 - 21:46
door bart simpson
Vanaf 2000 tot op heden heeft Volvo al geen hydraulische klepstoters meer, dat is dus al een tijdje niets nieuws.

Geplaatst: 26.05.2009 - 21:55
door muggie
bart simpson schreef:Vanaf 2000 tot op heden heeft Volvo al geen hydraulische klepstoters meer, dat is dus al een tijdje niets nieuws.
Bedoelje,,, helemaal niet meer. Toch wel op de 2,5T en de diesels?

Geplaatst: 26.05.2009 - 22:04
door bart simpson
iig op geen enkele benzine meer