Pagina 7 van 23
Geplaatst: 02.11.2008 - 08:48
door Blade
Netjes ingebouwd man ! Alleen jammer dat je geen zwarte meter hebt aangeschaft, past net wat beter bij het interieur.
Tot hoever kwam jou originele meter? Mijn turbodruk meter gaat nu helemaal tot het eind, dat is toch 1 BAR?
Geplaatst: 02.11.2008 - 14:39
door gvanminnen
Ja net niet tot het einde van het rode, zit misschien een mm tussen.
Bij Rica zeiden ze ook dat het 1 bar moest zijn, maar dit klopt dus niet met de andere meter.
Als je turbodruk opschroefd met een boost controller krijg je geen meer bezine toch? Dus gaat hij te arm lopen, kan je dit oplossen met een power boost valve? Geeft bij volgas 0,8 bar meer benzinedruk.
Geplaatst: 04.11.2008 - 19:51
door gvanminnen
Volgens Rica in Wateringen kan ik de turbodruk opschroeven naar 1,0 - 1,1 bar.
MBC (manual boost controller) heb ik gisteren besteld en gaat er van het weekend op.
Daarna laat ik waarschijnlijk een power boost valve monteren, dit laat ik doen, omdat ik wel zeker wil weten dat het goed staat. Als het kan bij Rica en dan gelijk een testbank run maken.
Geplaatst: 05.11.2008 - 15:03
door 460_turbo
Ik ben benieuwd naar de resultaten met de boostcontroller en powerboost valve.
Geplaatst: 05.11.2008 - 18:35
door 440 Turbo
Controleer na het inbouwen van de MBC wel regelmatig je inlaatslang tussen de intercooler en je gaskleppenhuis. De keringen van de turbo willen het nog wel eens (deels) begeven met als gevolg een flinke lading olie in je inlaatslangen.
Je kunt doordat je geen extra brandstofinspuiting hebt het gevolg krijgen dat je met je gaspedaal moet ''zoeken'' naar de juiste brandstof/luchtverhouding en dat je dus niet vol gas moet geven om het maximale vermogen te hebben. Daarnaast kan je ECU in zijn protectie-mode schieten als je het rechterpedaal voortdurend tegen de carrosserie drukt;)
Succes!
Geplaatst: 07.11.2008 - 12:53
door Pas259
Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen maar waar heb je die veerpootbrug gekocht?
Geplaatst: 07.11.2008 - 13:52
door KennyH
is zelf gelast, zoals je kan zien een pagina terug
ben egt benieuwd naar de resultaten

,
miss iets leuks met de bak doen?
ik weet wel dat er een 6 bak in kan,
opel vivaro (renault traffic) 6 bak is identiek aan de volvo 400 serie bak, dus miss wel te knutselen

is wel een gevoelige bak tussen de 4 en 5
aleen de aansluit adapter (aansluiting tussen bak en blok, dus de bouten waar je hem meej aan het blok schroeft) moet je overzetten, deze is zover ik weet los te halen bij deze bakken
dus miss een volgend project??
Geplaatst: 07.11.2008 - 17:03
door gvanminnen
Dat zijn versnellingsbakken van busjes, maken totaal geen snelheid!
Dit is 3x niks volgens mij.
Geplaatst: 08.11.2008 - 19:41
door gvanminnen
Vandaag de manual boost controller geinstalleerd, alleen was het slangetje wat erbij zat te kort. Heb hiervoor dus een langere gepakt.
Of dit mag of uit maakt weet ik niet, maar helemaal perfect werken doet die niet.
Als ik bij lage toeren ineens vol het gas in trapt schiet de meter naar meer dan 1,2 bar. Dit ging per ongelijk nadat ik hem had geinstalleerd en wilde testen. De boost controller stond nog helemaal uitgedraaid.
Bij 6000 toeren haalt die nu af en toe net de 1,0 bar terwijl ik nog niet aan de boost controller heb gedraaid.
Ik heb hem voor de wastegate actuator aangesloten volgens de handleiding.
Heeft de lange slang die ik gebruikt heb nu invloed de werking van de actuator?
Geplaatst: 08.11.2008 - 19:49
door DeNNiS_
zou kunnen ja nu moet hij over een langer traject met de lucht gaan werken voor de wastegate te bedienen
Geplaatst: 09.11.2008 - 12:58
door gvanminnen
Deze manual boost controller is het:
Volgens de handleiding moest het t-stuk tussen de actuator en de turbo komen. Rode 1 en zwarte 3 slang dus, nu zit hij dat wel maar dat zwarte geval met het stekkertje zit er nog tussen. Is dit al een soort van boost controller, want er gaat ook weer een slang nr2 terug naar de inlaat slang.
http://volvo480.dragons.org.uk/ zag op deze site bij tuning en tweaking dat het zwarte ding er helemaal niet meer tussen zat.
Had een stukje gelezen over subaru met meer turbodruk en hier onstonden ook pieken van boost en weer dalingen, nadat ze een grotere uitlaat hadden gemonteerd. Dit moet dan weer afgesteld worden op de ecu.
Heb de boost controller er maar weer af gehaald en ga nu toch maar echt door met het echte werk. Een grotere turbo!!
Nu nog de juiste vinden waarbij ik alleen de downpipe hoef aan te passen.
Geplaatst: 12.11.2008 - 19:18
door gvanminnen
Turbo is besteld via Ebay uit Amerika. Alles is daar 3x zo goedkoop als hier, nu hopen dat die binnen 2 weken hier is.
Geplaatst: 15.11.2008 - 17:26
door gvanminnen
Vanmiddag me MSD blaster bobine netjes opgehangen en begonnen met de ''veerpootbrug'' achter.
Dacht eerst trek al het plastic weg achter, maar daar word het niet mooier van. Dus dan maar de gatenboor erin. Twee dikke rvs strippen gemaakt en ze zijn bevestigd aan de bout van de gordel en lopen gebogen over de wielkast. Lijkt mij zo sterk genoeg en geeft de achterkant hopelijk mer sterkte.
Stang tussen de strippen moet ik nog maken, doe ik volgende week.
Misschien dat er nog meerdere stangen komen, maar dat moet ik nog zien.

Geplaatst: 21.11.2008 - 13:14
door Blade
Netjes bezig weer G !! ik ben zelf van plan om gewoon een starre stang tussen de veerpoten achter te lassen. Eerst maar eens de voorste maken
Effe over de turbo..: moet je daarvoor niet je ECU opnieuw laten chippen? En dan heb ik het over een chip OPMAAT, ik denk dat je dan pas het maximale eruit haalt. Kost alleen wel wat...
Geplaatst: 21.11.2008 - 13:16
door Bart Giesen
gvanminnen; die manuele boostcontrollers hebben grotere risico's op spikes. Kijk der mee uit.
Geplaatst: 21.11.2008 - 20:23
door gvanminnen
Die boostcontroller had ik er ook gelijk weer af gehaald, want het klopte niet met de rest van de turbo.
Als de turbo erop zit wil ik een afspraak maken bij Rica voor de afstelling en een power boost valve.
Turbo is vandaag verzonden door het bedrijf uit Amerika.
Morgen kan ik hopelijk me veerpootbrug afmaken en misschien nog een gasdemper voor me motorkap maken.
Geplaatst: 21.11.2008 - 21:59
door Sieger Everts
toch besteld? goede keuze

Geplaatst: 22.11.2008 - 21:46
door gvanminnen
Vandaag de veerpootbrug achter afgemaakt. Kon helaas niet in 1 geheel erin geplaats worden dus flensen er tussen gemaakt. Hij loopt nu van beide kant iets naar de achterbank toe.
Het is zeker weer een verbetering geworden, auto gaat strakker de bocht door. Auto sloeg wel eens een beetje heen en weer als je de bocht uit kwam en weer terug stuurde. Dit is nu weg en misschien dat er nog wat versteviging bij komt.

Geplaatst: 22.11.2008 - 22:01
door Auk
Netjes, complimenten hoor!
Geplaatst: 23.11.2008 - 15:52
door gvanminnen
Bedankt.
De golf 3 vr6 '92 is nu iets sneller als mij, van de week een ABT chip ingebouwd. Toerenbegrenser naar 7000 rpm gegaan en 14 pk erbij.
Reed 210 kmh in ze 4e versnelling. Hij kan elke keer een stuk later schakelen als mij en wint zo zijn meters bij elke versnelling.
Hier filmpje van geluid van zijn vr6 die voorbij komt:
Geluid is echt geweldig!!
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8483&hl=nl
Mijn auto maakt een stuk minder herrie:
Geluid begint een beetje op een subaru impreza te lijken
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 7975&hl=nl