Pagina 7 van 17

Geplaatst: 18.01.2009 - 18:47
door Sieger Everts
www.dutchpowertrading.nl

koppeling van een 5 gtt of clio 16v/willams

Geplaatst: 18.01.2009 - 21:27
door Blade
Dankje voor de link. Ik denk dat ik dan toch maar bij biesheuvel ga bestellen. Heb jij een starre plaat erin zitten of 1 met veren? En hoe zit het met het druklager? Heb je het standaart lager erin of een ander? Ik wil het nou meteen helemaal goed doen, dus ik zit toch te denken om het vliegwiel ook te laten afdraaien. Heb jij dat ook ?

Geplaatst: 18.01.2009 - 21:42
door Auk
Afgedraaide vliegwielen =P~

Pas maar goed op wat je doet Poika, wanneer je het vliegwiel afdraait geeft je motor wel sneller response en wordt een stuk feller maar er zitten zeker nadelen en gevaren aan.

Geplaatst: 19.01.2009 - 16:37
door Sieger Everts
2 kg lichter kan wel,

ik heb een goep N drukplaat en eentje met veren , was ca 350 euro kwijt aan die zooi.

Geplaatst: 19.01.2009 - 18:26
door Blade
Welk merk dan? OMP? En waar heb je het drulager vandaan ? Of gebruik je de originele? En heb je jou eigen vliegwiel ook afgedraaid? Zo ja, voel je echt verschil ? :D Sorry voor al de vragen :P

Downpipe net effe na het werk erop gezet. Heb nog niet egt gas kunnen geven, maar voel wel dat het een stuk soepeler loopt :)

Zal binnekort eens fotos maken als ze weer op de brug staat.

Geplaatst: 19.01.2009 - 20:22
door lesterh2
Ziet er allemaal mooi uit, mijn complimenten.

Geplaatst: 22.01.2009 - 21:46
door Blade
Dankje !

Pff word een beetje gek van het bakkie.. Nu zijn de achterklauwtjes ook naar de fillestijnen :( Moet dus een complete nieuwe ' race' koppeling en 2 nieuwe klauwtjes.. Rip uit me lijf :shock: @ SIeger, stuur je ff een pm

Geplaatst: 23.01.2009 - 08:15
door Sieger Everts
PM terug.

ik heb het lichtere vleigwiel nog niet ge monteerd maar ligt al wel klaar,

Geplaatst: 24.01.2009 - 18:25
door Blade
Naja, ga gewoon het originele druklager gebruiken. Thnx voor de tips Sieger.

Bij volvo kostten de remklauwtjes ongv 150€ incl btw en korting PER STUK. Vet balen. probeer het nog wel bij reisbergen goedkoper te krijgen, maar dat zit er niet in denk ik.

Vanmiddag de auto maar weer eens netjes gewassen sinds een week of 4. Velgen staan wel lekker :D

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 24.01.2009 - 21:50
door Sieger Everts
kun je niet gewoon goede gebrukte nemenkost een fractie van nieuw

Geplaatst: 25.01.2009 - 12:49
door Blade
Word lastig te vinden. Heb ABS, en de meeste gebruikte zijn ook verrot.

Geplaatst: 25.01.2009 - 14:44
door lesterh2
@Poika

Hoe bevallen die grote velgen onder een 400 serie?

Vind mijn auto nu al vrij stug(heb monroe vering), is er nog mee te rijden, draaicircel, aanlopen e.d.?

Geplaatst: 25.01.2009 - 17:16
door Blade
Hoi lester,

als je geen verlaging hebt zal het prima gaan. Mijn auto is nu net een Kart zo stug. Voor loopt het toch regelmatig aan met volledige stuur uitslag of een diepe hobbe/heuvel in de weg. Maar goed, ik heb rondom gele koni's met verlagings veren. Denk alleen als je 17inch eronder zet, en de auto is niet verlaagd dat het net een xc440 word.

Gaat mij om de wegligging en looks, dus dat het aanloopt neem ik voor lief :) Rijdt wel super, compleet andere auto geworden

Geplaatst: 25.01.2009 - 22:16
door lesterh2
als je geen verlaging hebt zal het prima gaan. Mijn auto is nu net een Kart zo stug. Voor loopt het toch regelmatig aan met volledige stuur uitslag of een diepe hobbe/heuvel in de weg. Maar goed, ik heb rondom gele koni's met verlagings veren. Denk alleen als je 17inch eronder zet, en de auto is niet verlaagd dat het net een xc440 word.
Ok duidelijk. XC440 :D

Geplaatst: 31.01.2009 - 16:18
door Blade
Vandaag weer een poos met de 440 bezig geweest !

Olie + filter vervangen en slick50 toegevoegd.

Compressie test gedaan (alle 4 de cilinders zijn prima 10.5 bar)

Remklauwen achter gangbaar gemaakt :D eindelijk kan ik weer fatsoenlijk rijden.

En wat fotos gemaakt van de pijp, wellicht handig voor mensen die een sportdemper of catvv willen bouwen.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 31.01.2009 - 17:47
door rene en erica
netjes.de bocht v/d uitlaat zit wel dichtbij de balk waar hij overheen gaat,gaat dat niet klapperen??

Geplaatst: 31.01.2009 - 18:35
door gvanminnen
Nog voelbaar meer vermogen met de downpipe? of slipt je koppeling met volgas?

Welke olie heb je gebruikt?

Geplaatst: 31.01.2009 - 19:42
door Blade
Sinds de andere downpipe zit de uitlaat idd heel dichtbij de balk. Hoor ik af en toe, was er vandaag niet aan toegekomen om het te fixen.

heb niet echt meer koppel denk ik door de pijp, auto is wel een stuk stiller geworden. Hij snerpt niet meer zo. Koppeling slipt niet meer .. heel vreemd. laat het zo nog wel even. Sinterbronsplaat kost rond de 100€ van Sachs.

Ik heb Castrol 5/40 full syntetic erin.

Geplaatst: 01.02.2009 - 13:11
door dash
Volgens mij heb ik hem in december op de meet gezien.
Hij wordt wel heel mooi en snel zo, vindt alleen dat je bij deze velgen wel andere schijven moet monteren, die vallen nu een beetje tegen :D

Geplaatst: 01.02.2009 - 13:15
door Blade
Klopt ! Heb jou rooie ook gezien hoor :wink: of was ie nou groen :P

Schijfjes vallen vies tegen zo idd :lol:

Zat er wel aan te denken om de remmerij aan te passen, maar er zijn andere dingen die de voorkeur hebben. Ik denk dat bijv G60 schijven wel pas gemaakt kunnen worden, standaart hebben die 280mm schijven aan de voorzijde.