Geplaatst: 09.04.2009 - 22:35
Ik ben nu wel benieuwd geworden. Deze zomer sleur ik de XC voor het eerst de Alpen door. Succes Loek!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Hier een leek die Logisch probeert na te denken:lkort schreef:Als die van mij weer warmloopt gaat de auto gewoon weer retour richting dealer. Die van mij loopt ook bij normale buitentemperaturen van 20 graden warm als het omhoog gaat, zelfs zonder caravan.
Eens, ik zou alles uit de kast halen om er achter te komen. Misschien looptie wel helemaal niet warm, zit het meternaaldje los en valt dat naar rechts bij 20 graden helling. Kokende moter? Al gehad? Nee toch...obelix schreef:Hier een leek die Logisch probeert na te denken:lkort schreef:Als die van mij weer warmloopt gaat de auto gewoon weer retour richting dealer. Die van mij loopt ook bij normale buitentemperaturen van 20 graden warm als het omhoog gaat, zelfs zonder caravan.
1 Het heeft niet met het trekken van een lading te maken.
2 De buitentemperatuur is ook niet bepalend.
3 Toerental heeft weinig/geen invloed.
4 software blabla geen invloed.
5 Alle testen wijzen uit dat het blok goed is (in garage)
6 lkort geeft niet aan het op vlak terrein N.L. ook te hebben.
Blijft over Helling! toch?
Zou de ?20%? helling iets met het probleem te maken kunnen hebben?
Watergekoeld blok? verhaal met de afgebroken schoepjes?
warmte stijgt, evt. luchtbel? haperen geforceerde koeling.
stand van motorblok belemmerd bepaalde functies?
Al eens de wagen gestrest op vlak terrein? wat doet ie dan?
Zet hem eens schuin omhoog op een oprit o.i.d. en laat hem een tijdje draaien want de tijd factor lijkt ook een vast gegeven.
Vergezocht misschien? maar ik zou dat soort gekkigheid uit gaan halen!
Volvo heeft het tot nu toe ook niet gevonden dus...
En als dit het is wil ik 10% vindersloon van Volvo!
Als het alleen het naaldje zou zijn dan kun je normaal doorrijden, ik lees dat men echt geen vermogen meer heeft om überhaupt op snelheid te blijven. Meneer Volvo zou iets kunnen simuleren en een data logger onder de kap plaatsen zodat de werkelijke temperatuur bekeken kan worden en meer. misschien weten ze allang wat het is? Zou lullig zijn als ze het na de garantie vinden. ik zou mijn tanden erin zetten "een uitdaging"mad schreef:Eens, ik zou alles uit de kast halen om er achter te komen. Misschien looptie wel helemaal niet warm, zit het meternaaldje los en valt dat naar rechts bij 20 graden helling. Kokende moter? Al gehad? Nee toch...obelix schreef:Hier een leek die Logisch probeert na te denken:lkort schreef:Als die van mij weer warmloopt gaat de auto gewoon weer retour richting dealer. Die van mij loopt ook bij normale buitentemperaturen van 20 graden warm als het omhoog gaat, zelfs zonder caravan.
1 Het heeft niet met het trekken van een lading te maken.
2 De buitentemperatuur is ook niet bepalend.
3 Toerental heeft weinig/geen invloed.
4 software blabla geen invloed.
5 Alle testen wijzen uit dat het blok goed is (in garage)
6 lkort geeft niet aan het op vlak terrein N.L. ook te hebben.
Blijft over Helling! toch?
Zou de ?20%? helling iets met het probleem te maken kunnen hebben?
Watergekoeld blok? verhaal met de afgebroken schoepjes?
warmte stijgt, evt. luchtbel? haperen geforceerde koeling.
stand van motorblok belemmerd bepaalde functies?
Al eens de wagen gestrest op vlak terrein? wat doet ie dan?
Zet hem eens schuin omhoog op een oprit o.i.d. en laat hem een tijdje draaien want de tijd factor lijkt ook een vast gegeven.
Vergezocht misschien? maar ik zou dat soort gekkigheid uit gaan halen!
Volvo heeft het tot nu toe ook niet gevonden dus...
En als dit het is wil ik 10% vindersloon van Volvo!
In dat geval is het vervangen van de bestuurder en de inzittenden een stuk voordeliger...en ik ben onderhand zéér benieuwd naar de naam van de dealer.. :evil:lkort schreef:Ik kan je verzekeren dat hij echt heet loopt. Zelfs de olie van de bak wordt er een stuk bruiner van. Is al eens gespoeld (denk zelf ververst) maar wordt al weer donkerder. Sinds afgelopen zomer begint de auto ook olie te verbruiken. Sinds een eerdere software update loopt de fan al onmiddelijk na het starten mee op een hoog toerental. Indien nu na plaatsing nieuwe fan het probleem niet opgelost is ben ik er klaar mee, na 2 jaar diverse pogingen is er volgens mij nog maar 1 oplossing en dat is vervangen van alles wat zich tussen voor en achterbumper bevindt.
Je mag het hier ook vertellen hoor.vin940 schreef:Alles opgelost of toch nog steeds????????, heb wel een vermoeden wat het is. Mail me anders maar.
Precies.Bover schreef:Ik neem aan dat we het over een D5 hebben.
Ik heb al verschillende keren met V70 en XC 70 D5 meer dan 20% getrokken in Noorwgen.
Gezamelijk gewicht combi 3600kg!
Nauwelijks de temp meter zien oplopen, geen gefluit....
WEl
de geartronic zelf schakelen als je beneden 200toeren komt op zeer zware hellingen. :!:
Ik bedoel de D5 kan gewoon zijn werk doen zoals het hoort.
Heb ik gehad met mijn Opel Omega 2.5TD. Daarna nooit meer warmlopen.Johan s60 schreef:Hebben ze al eens een nieuwe radiateur geprobeerd, deze kunnen nl. ook inwendig verstopt raken (vooral dwarsstroom radiateurs, wat eigenlijk alleen nog wordt toegepast)
Goed alle massa punten controleren, zodat er geen spanning potentiaal over radiateur staat want als dit wel zo is lost het aluminium op en raakt deze vestopt)