Pagina 7 van 14

Geplaatst: 16.03.2009 - 16:32
door 24AB2
zal niet alles via de quote's doen want anders word het te lang

tamelijk hautain om voor anderen te beslissen wat wel en niet kan /mag

hoe een ander zijn beschikbare inkomen besteed is nog altijd aan diegene zelf
laten we eerlijk wezen : de interesses / bestedingspatronen van een 20 jarige zijn anders dan die van een 35 jarige welke weer anders zijn dan die van een 50 jarige etc etc welke dan tevens afhankelijk zijn van individuele economische/sociale / financiële situaties

bijdrage ?
wellicht dat hier het innovatieve ( neem aan dat U innovatief bedoelde ) element in kan zitten

vanuit persoonlijk oogpunt zou ik de vlgd. bijdrage willen doen :
( denk dat hierin niet alleen sta )
kan veel dingen zelf - er zijn ook dingen die ik niet kan
denk dat velen hun auto door een dealer zouden willen laten checken / uitlezen op veligheid / slijtage /storingen etc
terwijl ze zelf best in staat zijn om filters / olie / remmen etc te vervangen
m.a.w. stel pakketten samen
hiermee creëert U de mogelijkheid dat mensen zich meer gebonden voelen met een bedrijf en tevens mee kunnen groeien

Geplaatst: 17.03.2009 - 09:06
door jeroen.ijmuiden
Even een ander aspect van de prijzen dan. Ik heb gister een offerte aangevraagt voor het vervangen van de koppeling, deze kwam uit op 1871,33..... Het is als volgt opgebouwd:
- arb. loon 514,25
- koppelingset 256
- cilinder 97
- vliegwiel 675
- bout 2,10
- oring 1,70
- moer 11,50
- btw 298,78

Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.

Geplaatst: 17.03.2009 - 09:09
door Ben
jeroen.ijmuiden schreef:Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.
Zo'n opmerking kun je alleen maken als je hem onderbouwt.
Dus .....

Geplaatst: 17.03.2009 - 09:47
door jeroen.ijmuiden
Ben schreef:
jeroen.ijmuiden schreef:Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.
Zo'n opmerking kun je alleen maken als je hem onderbouwt.
Dus .....
Als je rekent dat er 1 man mee bezig is, laat zeggen 5 uur (voor een ervaren monteur dus geen snelfitter) Dan houd dat dus in dat ik ruim 100 euro ex per uur betaal. Bij een bedrijf in communicatienetwerken (porto's enzo) betaal je als klant voor een HBOer met veel ervaring of een ingenieur 100 euro incl btw per uur. Dat houd dus in dat een monteur duurder is dan een ingenieur! Scheefgroei of niet? Een ingenieur verdient namelijk rond de 4000 euro bruto, wat zal een monteur krijgen, een euro of 2750 bruto? Daarbij wordt ook nog eens winst gemaakt op de onderdelen, geen probleem want er mag van mij geld verdient worden maar dat moet dan wel in verhouding gaan. Dus niet hoge tarieven vragen voor uurloon en je winst willen halen op onderdelen

Geplaatst: 17.03.2009 - 09:54
door plim
jeroen.ijmuiden, het gaat er niet om welke opleiding de mensen hebben, maar naar de schaarsheid van de geleverde dienst / produkt. Dat gecombineerd met bedrijfsvoering, denk aan gereedschappen, cursussen, pand, verwarming, etc. etc. dan kom je uit op een bepaalde prijs.
Ik huur wel eens ing's in voor 165 euro per uur. Sommige voor 100 euro minder..... allemaal afhankelijk van de schaarsheid van hun kennis en kunde.
Ik weet dat er bij ons wel mensen rondlopen tegen een nog hoger uur tarief.

Al met al: als jij het te duur vind moet je niet in zee gaan met de aanbieder van deze offerte. Zoek eentje die wel een prijs heeft die jou aanstaat.

Geplaatst: 17.03.2009 - 09:55
door bart simpson
jeroen.ijmuiden schreef:Even een ander aspect van de prijzen dan. Ik heb gister een offerte aangevraagt voor het vervangen van de koppeling, deze kwam uit op 1871,33..... Het is als volgt opgebouwd:
- arb. loon 514,25
- koppelingset 256
- cilinder 97
- vliegwiel 675
- bout 2,10
- oring 1,70
- moer 11,50
- btw 298,78

Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.
als ik even www.h-base.nl pak (alles zijn dan wel niet originele delen)
koppelingset met hydraulisch lager € 337,60 ex
vliegwiel € 681,70 ex
arbeidsloon 7 uur? (o.a. het subframe moet er onderuit en je motor wordt even opgetild) € 525,--ex
het kleinmateriaal laat ik dan even buiten beschouwing
dan kom ik al uit op € 1837,72 in de btw
Dit lijkt mij dus een heel normale offerte.

Geplaatst: 17.03.2009 - 09:58
door Hans
Jeroen:

Je hebt het niet helemaal goed begrepen/gelezen.
Je betaald een werkplaatstarief per uur. Daaruit wordt onder andere de monteur (onder)betaald.

Geplaatst: 17.03.2009 - 10:27
door jeroen.ijmuiden
plim schreef:jeroen.ijmuiden, het gaat er niet om welke opleiding de mensen hebben, maar naar de schaarsheid van de geleverde dienst / produkt. Dat gecombineerd met bedrijfsvoering, denk aan gereedschappen, cursussen, pand, verwarming, etc. etc. dan kom je uit op een bepaalde prijs.
Ik huur wel eens ing's in voor 165 euro per uur. Sommige voor 100 euro minder..... allemaal afhankelijk van de schaarsheid van hun kennis en kunde.
Ik weet dat er bij ons wel mensen rondlopen tegen een nog hoger uur tarief.

Al met al: als jij het te duur vind moet je niet in zee gaan met de aanbieder van deze offerte. Zoek eentje die wel een prijs heeft die jou aanstaat.
Precies daarom laat ik het niet bij hun doen! En over de gereedschappen gaan we maar niet bakkeleien want jij weet kennelijk niet wat een medewerker van dat bedrijf achter in de auto heeft staan (kost namelijk wel een flink stuk meer dan de ford mondeo eromheen) En er is in elk facet van techniek personeel te kort dus die vlieger gaat niet op. Maar dat is de erfenis van de kabinetten in de jaren 60/70/80. En natuurlijk zijn er mensen die met een hoger uurtafief rondlopen maar die hebben dan ook wel een stuk hogere opleiding en ervaring dan dan jongetje van 20 die gister in mijn auto stond te harken.

Geplaatst: 17.03.2009 - 10:44
door V480-S60
jeroen,
Lees nu even de post van BS.

En ga dan even verder.

525 Euro voor 7 uur arbeid is een normaal tarief.
Dit komt neer op 75 Euro Werkplaatstarief! Dus inclusief arbeid, gereedschap, showroom, werkplaats etc.

En een uurtarief van 30 Euro in een garage met werknemers is niet rendabel. Dit is alleen al de kostprijs van de werknemer! Reken minimaal 50 Euro exc. de BTW. Dan zit je bij een garage die de auto niet kent ook al gauw aan 400 Euro (dagwerk)
Dan is de dealer toch voordeliger.

En nee ik heb geen aandelen bij een Dealer. of werk daarbij.

Geplaatst: 17.03.2009 - 10:47
door plim
@ Jeroen: het lijkt erop dat je een beetje boos aan het worden bent. Ik raad je aan om even een stapje terug te doen en eens te kijken naar alle facetten.
Je argumenten zijn niet zo sterk.
Er is overal een tekort aan techniek: dus daarmee zou een hoger uurloon kunnen voor garagehouders.
Ik huur senior . NET programmeurs voor 65 euro per uur. Allemaal mensen met een HBO diploma, puur omdat het kan. Waarom meer betalen? Iedereen die dat wel wil: prima daar heb ik geen probleem mee. Ben ik nu een oplichter? Nee, de mensen komen graag werken voor dat geld.
Zo is het ook met dealers. Er zijn mensen die het uurtarief willen betalen en sommige niet!
Daar is ook helemaal niets mis mee.

Edit: @Jeroen toegevoegd. Ik ben niet zo snel met m'n iPhone. Daardoor lijkt het alsof ik het tegen de vorige poster heb. Excuses

Geplaatst: 17.03.2009 - 10:49
door V480-S60
Ik boos worden, nee hoor. Dat wordt ik niet zo gauw op het internet.

Daarbij terwijl jij aan het schrijven was heb ik mijn post even aangepast. Wordt het misschien wat duidelijker. 8)

Geplaatst: 17.03.2009 - 11:04
door jeroen.ijmuiden
Ook ik ben niet boos maar word geroemd om mijn temperament dus als mensen dat bedreigend vinden, hierbij mijn excusses!

ICT is 1 van de facetten van techniek die inderdaad een overschot heeft maar overal waar verder maar een schroevendraaier aan te pas komt is zo ongeveer een tekort in. En over de post van bart simson, dit zijn natuurlijk niet de prijzen die de garage betaald.

Geplaatst: 17.03.2009 - 11:06
door bart simpson
plim schreef:het lijkt erop dat je een beetje boos aan het worden bent. Ik raad je aan om even een stapje terug te doen en eens te kijken naar alle facetten.
Je argumenten zijn niet zo sterk.
Er is overal een tekort aan techniek: dus daarmee zou een hoger uurloon kunnen voor garagehouders.
Ik huur senior . NET programmeurs voor 65 euro per uur. Allemaal mensen met een HBO diploma, puur omdat het kan. Waarom meer betalen? Iedereen die dat wel wil: prima daar heb ik geen probleem mee. Ben ik nu een oplichter? Nee, de mensen komen graag werken voor dat geld.
Zo is het ook met dealers. Er zijn mensen die het uurtarief willen betalen en sommige niet!
Daar is ook helemaal niets mis mee.
Even uitgaande van die 7 arbeidsuren, als die nu eens op € 50,-- incl. p/uur zouden uitkomen zou je nog steede met je niet originele delen (en zonder kleinmateriaal) tegen de € 1.600,-- zitten, een koppeling vervangen is dus gewoon een dure klus, en zit daar de pijn rij je mogeljk boven je stand (komt u maar.......... )

Geplaatst: 17.03.2009 - 11:06
door Ben
Ik lees nog steeds geen beargumentatie van jouw stelling Jeroen.
Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.

Geplaatst: 17.03.2009 - 11:11
door plim
bart simpson, er gaat iets fout. Ik ben het met je eens... Ik heb er ook geen probleem mee om naar de Dealer te gaan, ze kennen me bij naam.

Geplaatst: 17.03.2009 - 11:14
door bart simpson
jeroen.ijmuiden schreef:En over de post van bart simson, dit zijn natuurlijk niet de prijzen die de garage betaald.
Nee, als die de onderdelen netto zou door moeten gaan belasten kunnen ze net zo goed sluiten.
Wees een vent en begin zelf (langs de straat) eens aan zo'n klus en doe verslag hoe goedkoop je uit was.

Geplaatst: 17.03.2009 - 11:21
door jeroen.ijmuiden
bart simpson schreef:een koppeling vervangen is dus gewoon een dure klus, en zit daar de pijn rij je mogeljk boven je stand (komt u maar.......... )
hier ga ik maar niet op reageren he....

Voor Ben, scroll even naar boven en de vorige pagina. Hierin leg ik uit waarom IK het een idiote prijs vind. Dit is dan ook mijn mening, al wil een ander er 5000 euro voor betalen dat moet hij weten. IK vind het gewoon belachelijk om voor een koppelingetje 1871 euro te vragen en hier 5 collega's die volvo rijden, met mij.

Geplaatst: 17.03.2009 - 11:27
door jeroen.ijmuiden
bart simpson schreef:
jeroen.ijmuiden schreef:En over de post van bart simson, dit zijn natuurlijk niet de prijzen die de garage betaald.
Nee, als die de onderdelen netto zou door moeten gaan belasten kunnen ze net zo goed sluiten.
Wees een vent en begin zelf (langs de straat) eens aan zo'n klus en doe verslag hoe goedkoop je uit was.
Je ziet me hier ook niet schrijven dat het netto moet toch?

Geplaatst: 17.03.2009 - 11:35
door Oceanracer
Ik vind die € 1871,33 voor een nieuwe koppeling met vliegwiel zeker niet te duur!!! Ik heb hier wel andere bedragen langs zien komen!

Geplaatst: 17.03.2009 - 11:37
door liquid_force
okee, dan zal ik als voorbeeld de auto van mijn vader als vergelijk geven, een Peugeot 406 uit 2003 ...

Koppelingsset 232.70
2-massavliegwiel 412.10
Druklager 57.90
Hoofdkopp.cil. 66.00
Hulpkopp.cilinder 73.25

totaal: 841.95€ excl.BTW is 1002€ in de BTW zonder arbeitsloon ...

(en dan is Peugeot geen "semi-premium" brand)