Pagina 7 van 8

Geplaatst: 10.06.2009 - 12:54
door liquid_force
mod-warning: gaarne on-topic blijven anders zullen we een slotje moeten plaatsen.

Geplaatst: 30.12.2009 - 12:52
door Welles
Even een enorme schop voor dit topic vanwege deze link:

http://link.marktplaats.nl/308181535

Geplaatst: 30.12.2009 - 12:59
door JSS
Wel handig, met die gaten. Makkelijk om een peertje te verwisselen... ;)

Geplaatst: 31.12.2009 - 12:47
door steven460
en weg was de pagina op stortplaats.nl

Geplaatst: 07.01.2010 - 23:19
door binsbergen
Maar...

Om op de topictitel terug te komen
www.koebergenautos.nl heeft setjes heldere koplampen voor 335 euro ex btw
Das goed te doen denk ik zo

Setje 50 wat xenon kost je tegenwoordig ook maar een euro of 60 (heb je ook geen last van storingen)
Globaal totaalplaatje komt dan op uurtje werk en rond de 450 euro

Ga zelf binnenkort mijn S60 toch maar verwennen met mijn setje origineel xenon van een 2007 S60. Deze had ik ooit eens gekocht op Ebay. ff middagje solderen en dan komt het vast goed.
Kan ik direct m'n achterspoilertje plaatsen. Want nu is het zo kaal (al moet ik wel zeggen dat de links-rechts combi uitlaat van Heico em goed staat)

Geplaatst: 07.01.2010 - 23:48
door steven460
50 watt xenon lamp ?
Maar da mag nie, das te veel veel te veel lumens voor een dimstand-koplamp in de EU !
(Das ~ 100 watt halogeen,)

Je bedoeld met additionele weerstand om vermogen af te branden zodat de stroomcontrole waarop halogeen lampen gecontroleerd worden niet een valse melding geeft.

Geplaatst: 07.01.2010 - 23:55
door binsbergen
Nee hoor.

Gewoon 50 watt setje met 35 watt lampjes
Overal te koop en zorgt ervoor dat je geen storing krijgt

De meeste denken dat de lampjes ook 50 watt zijn maar dat is meestal niet zo. Alleen de balasten zijn 50 watt om problemen met can-bus te voorkomen.

Maar als het wel 50 watt lampjes zijn..... dan nog
Goed afstellen en je stoort er niemand mee. En de eerste agent die hierop bekeurt moet nog geboren worden (want dat snapt ie toch niet). Tevens gaat het al jaren goed bij de apk...

Geplaatst: 08.01.2010 - 10:23
door Welles
additionele weerstanden == ballasten. Jullie hebben het over hetzelfde.

Geplaatst: 08.01.2010 - 21:09
door steven460
:)

Een starter/regelaar voor een gasontladingslamp (ook die oranje natrium lampen) heet een ballast.


Additionele weerstanden is alleen om auto's met detectie voor defecte halogeen lampen te foppen.

Geplaatst: 08.01.2010 - 21:36
door Welles
oh :oops: sorry

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:14
door JeroenSpock
Is het glas van die heldere koplampen nou echt glas of is het plastic?

En de mensen die het erop hebben, werkt de hoogteregeling nu nog zoals het hoort? Of gaan het licht omlaag als je ze omhoog draait en andersom?

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:20
door Rob2u
JeroenSpock schreef:Is het glas van die heldere koplampen nou echt glas of is het plastic?

En de mensen die het erop hebben, werkt de hoogteregeling nu nog zoals het hoort? Of gaan het licht omlaag als je ze omhoog draait en andersom?
Volgens mij zijn moderne lampen veelal met plastic glas. De lampen die voorzien zijn van wissers zijn wel van glas.

En de hoogteregeling werkt bij mij "standaard"; dus omlaag draaien als de lampen omlaag gaan.
PS. Ik heb de originele halogeen units zelf vervangen door Volvo-originele Xenon-units.

Geplaatst: 10.01.2010 - 04:45
door FrankS60
JeroenSpock schreef:Is het glas van die heldere koplampen nou echt glas of is het plastic?

En de mensen die het erop hebben, werkt de hoogteregeling nu nog zoals het hoort? Of gaan het licht omlaag als je ze omhoog draait en andersom?
Om kort te zijn, plastig en verkeerd om :wink: Went echter heel snel, ik weet nu niet beter en het stoort me ook geenszins.

Geplaatst: 11.01.2010 - 23:39
door binsbergen
ff tussendoor, voor de liefhebber die niet van moeilijk doen houdt...

Vanaf komend weekend heb ik een complete set heldere XENON koplampen (incl kabelbomen, ballasten etc) liggen van een 2007 S60. Deze passen in alle bouwjaren S60 en de V70 tot 2008
Originele xenon, dus geen problemen met waarschuwingslampjes, pasvorm, Apk etc

Wie biedt er de goede prijs voor? \:D/

Geplaatst: 11.01.2010 - 23:57
door Welles
binsbergen schreef:ff tussendoor, voor de liefhebber die niet van moeilijk doen houdt...

Vanaf komend weekend heb ik een complete set heldere XENON koplampen (incl kabelbomen, ballasten etc) liggen van een 2007 S60. Deze passen in alle bouwjaren S60 en de V70 tot 2008
Originele xenon, dus geen problemen met waarschuwingslampjes, pasvorm, Apk etc

Wie biedt er de goede prijs voor? \:D/
binsbergen schreef:Maarrrr

Als er iemand toch zo'n mooi setje heldere koplampen wil....
en dan natuurlijk van die mooie xenon gevallen
Dan heb ik nog zo'n setje liggen vanaf komend weekend
en voor de juiste prijs.... heb je dan EN heldere lampen EN xenon!

(advertentie staat op marktplaats en Volvo-Plaza)
binsbergen schreef:Of

vanaf komend weekend mijn setje helder koplampen met xenon (origineel Volvo) kopen. Ben je in 1 keer klaar
(zie Volvo-Plaza)
Jah, ik geloof dat we 't nu wel weten...

Geplaatst: 12.01.2010 - 00:47
door binsbergen
Herhaling is de kracht van reclame (oid)
:smilecolros:

Geplaatst: 12.01.2010 - 08:09
door Paul
En daarmee zou je zo een ip-ban kunnen krijgen.

Geplaatst: 12.01.2010 - 13:14
door binsbergen
Ok da wis ik nie :?

Dacht alleen zoekende ter wille te zijn
Maar dan houd ik het hierbij

Misschien wel leuk om aan dit forum (en dan niet middels Volvo-Plaza) een advertentieboard te hangen. Ervaring op andere fora leert dat deze dan beter gelezen worden en handiger zijn.
:sign7:

Geplaatst: 16.01.2010 - 22:19
door avstrate
hallo,

Bij de heldere koplampen gaat inderdaad de hoogteregeling tegengesteld werken. Geeft helemaal niks. Tip! mijn auto was bij de APK de sigaar. Garage heeft de hoogteregeling op hoog gezet en toen de lampen afgesteld. Leuk efect, als ik ze naar bendeden deed, scheen ik richting de vakantiegangers in de lucht. Teruggegaan, en is het hersteld. Je moet voor de APK even een stickertje plakken voor de nacontrole dat de + - is en andersom.

Mij is verteld dat de hid after xenon verboden is sinds kort en dat je auto er op wordt afgekeurd. voorals als je oud glas met de ribbels heb. Omdat het lichtbeeld dan niet goed meer is en je strooilicht krijgt. Maar met Helder glas is dat niet aan de orde. Maar toch mag het niet meer volgens de RDW. Heb z\e persoonloijk geconsulteerd.

Heb ook al 2 keer een heldere set voorbij zien komen inclusief de after Xenon HID kit. ze worden afgekeurd. IS dat ook wat jij te koop hebt binsbergen?

Als je je felbegeerde heldere koplampen ombouwt met xenon after kit, dan ben je dus ook gelijk klaar. i.v.m. het doorboren om de kabels er in te krijgen.

Dat is wat mij is vertelt. Gelukkig p tijd anders had ik ook de sjaak of de sjors geweest. Vond ze ineens erg goedkoop geworden bij de diverse aanbieders en ik zie er steeds minder romd rijden met dat irritant licht.

Solderen bedrading heldere koplampen?

Geplaatst: 03.04.2010 - 12:12
door Koenta Kinte
Welles schreef:Ik ga de stekkers niet in stand houden, precies wat je zegt: als je eenmaal helder hebt ga je echt die oude niet meer terugzetten. Ik ga voor good-old solderen + krimpkousjes.

soort -> nieuwe lamp (positie op stekker) -> bestaande bedrading
Grootlicht -> rood (pin 7) -> blauw
Dimlicht -> grijs (pin 3) -> blauw/wit
Stadslicht -> zwart (pin 2) -> wit
Massa -> geel (pin 10) -> bruin of zwart?

Stelmotor stekker past en werkt vervolgens omgekeerd en de stekker voor de knippers past ook gewoon. Sidemarker moet nog (of zit al) bij het stadslicht.
Hallo, ook ik wil heldere kopmlampen gaan monteren op mijn v70. Nu lees ik hier vaak solderen van de bedrading omdat de kleuren niet overeenkomen / kloppen. Maar is het ook niet mogelijk de pinnen die in de orginele stekker zitten om te zetten. Meestal hebben ze een locking die je met een tooltje er uit kunt drukken. Weet hier iemand wat voor stekker en aan de originele draadboom zit (graag merk en typenr) Op mijn werk hebben ze een hoop van dit uitdrukgereedschap. En mij lijkt dit een mooiere oplossing dan solderen. Je hoort ook vaak dat solderen toch niet zo'n goede oplossing is ivm met trillingen en scheuren van de verbinding om dat er geen beweging meer inzit. Gr Koenta