Weet je zeker dat niet alles maar half is gedaan? Hij richt zich namelijk op tweewielers... Jouw Volvo heeft vier wielen.rene69 schreef:Ik moet zeggen dat ik toch ook wel positief verrast werd toen ik ging afrekenen. Hoop dat hij nog lang zo goedkoop blijft.degids schreef:Dat is wel extreem goedkoop. Weet je zeker dat het geen vriendendienst was?
Ik denk dat hij een heel laag uurloon vraagt.
Weet niet of ik hier reclame mag maken?
Gaat om garage Jos Snijders in Landgraaf.
Om te janken ...die beurt...
-
Erik!
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 16.02.2010 - 22:31
Volvo XC90 D5 2019 R-Design met (vrijwel) alle opties
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
@ VolvoMafia: dank voor de feedback. Dit soort transparantie geeft klanten/consumenten wel een beter beeld van wat ten grondslag ligt aan een prijsvaststelling.VolvoMafia schreef:Gelukkig, een reactie waar ik al lang op zit te wachten hier op het forum. Heb graag goed beargumenteerde discussiesVolvoRob schreef:@VolvoMafia: ik beschouw het zeker niet als aanval. Ik kan een constructieve discussie wel waarderen. Mijn stelling in deze is dat een goede garage geen absurde tarieven hoeft te rekenen, omdat zijn monteurs altijd aan het werk zijn en dus billable hours draaien. Wanneer in een garage (of om het even welk ander bedrijf) uren niet doorbelast kunnen worden, gaan de prijzen omhoog om te compenseren voor niet gerekende uren. Dat is niet Volvo-specifiek, maar dat geldt voor de meeste merken. De balans is niet eenvoudig te vinden, dat kost tijd een doorzettingsvermogen. Diegenen die dat hebben, hebben meestal een trouwe schare klanten. Merkdealer of ''gewone'' garage.![]()
Volvo werkt met standaardprijzen voor de diverse werkzaamheden. Daar is een uurloon in verwerkt op basis van een maximale tijd die een klus mag duren. Dit wordt allemaal door Volvo vastgesteld en in het computersysteem geladen. En bij de meeste dealers zit het met de efficiëntie in de werkplaatsuren wel snor.
Ben blij dat jij er nuchter naar kijkt, heb op het forum al meermalen de stelling dat 'het werkplaatstarief direct het salaris van de monteur is' voorbij zien komen en die probeer ik te weerleggen door een beetje bewustwording te creeren wat er meer komt kijken bij de bedrijfsvoering.
Overigens denk ik dat hier ook het credo geldt dat 80% van de klagers commentaar heeft op 20% van de dealers. Dat betekent dat er dus ook 80% goede dealers zijn, wellicht hoor jij daar bij?
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24701
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ik hoop het, we doen ons best. maar andere mogen dat beoordelenVolvoRob schreef: Dat betekent dat er dus ook 80% goede dealers zijn, wellicht hoor jij daar bij?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
En bedankt voor de tip.FrankS60 schreef:Zo niet, dan is dat nu toch al te laat!rene69 schreef:
....
Weet niet of ik hier reclame mag maken?
Gaat om garage Jos Snijders in Landgraaf.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Ticomar
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 29.01.2006 - 13:58
Vandaag mijn auto weggebracht naar de specialist hier in Utrecht (die ik voor de volle 100% vertrouw). Beurt plus APK bij 270.000 km (uitgebreide beurt) en vervangen van een kapotte intercooler. Totale kosten op een kwartje na € 1.000,= waarvan ongeveer € 475,= voor rekening van de intercooler plus arbeidsloon en wat kleingrut komt. Ik ben blij dat er verder niks tevoorschijn is gekomen, maar heb wel het gevoel dat ik een redelijke prijs heb betaald.
Nu: V70 D3 GT Momentum 2015 - Silver - 218.000 km
Was: S60 2.4D Edition 2004 - Black Stone - Ingeruild bij 540.000 km
Was: S60 2.4D Edition 2004 - Black Stone - Ingeruild bij 540.000 km
-
Erik!
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 16.02.2010 - 22:31
Toch zijn het allemaal absurde bedragen. Met onze vorige auto, een Japanse Nissan Maxima uit 1997 op LPG, hebben wij nooit hogere rekeningen gehad dan € 400,- voor een grote beurt. Waarom liggen de rekeningen voor een V70 dan zoveel hoger? Ik vrees nu al voor onze 180.000 km beurt. Voor een aantal kleine "prbleempjes" durf ik in ieder geval al bijna niet bij de dealer binnen te rijden.
Ik ben in ieder geval blij dat wij de distributieriemenwissel bij de aankoop erbij hebben "gekregen".
Ik ben in ieder geval blij dat wij de distributieriemenwissel bij de aankoop erbij hebben "gekregen".
Volvo XC90 D5 2019 R-Design met (vrijwel) alle opties
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
-
Volvo-Addict
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11.09.2006 - 13:54
- Locatie: Vlaardingen
Deze week een mail van Volvo ( dealer ) met de prijzen voor onderhoud van onze V70. Daarna eerst mijn salaris specificatie bekeken omdat ik dacht wat gemist te hebben, namelijk mijn salarisverhoging van een procent of tien.
Maar nee hoor geen 10% terwijl de prijzen voor onderhoud wel ± 10% verhoogd zijn.
Maar nee hoor geen 10% terwijl de prijzen voor onderhoud wel ± 10% verhoogd zijn.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Kijk eens mee met zo'n Grote Beurt. Kijken of je 500eu dan weinig vindt.V70/2.4D/2003 schreef: Zet dat bedrag nu eens af tegen de 20k of 30k die de auto gereden heeft alvorens er weer een beurtje moet plaats vinden. Wat is dan 500 euro? Mijn vorige, een Opel Astra diesel, was niets goedkoper in onderhoud.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
240 gekocht met 100.000 km achterstallig onderhoud, dan kan je je wel voorstellen dat een grote beurt ook niet goedkoop is. Maar dan kan je ook weer vooruit!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- wizzdave
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 11.02.2010 - 10:30
- Locatie: Twente
Addict, wil je dat mailtje eens doorsturen? Thanx!Volvo-Addict schreef:Deze week een mail van Volvo ( dealer ) met de prijzen voor onderhoud van onze V70. Daarna eerst mijn salaris specificatie bekeken omdat ik dacht wat gemist te hebben, namelijk mijn salarisverhoging van een procent of tien.
Maar nee hoor geen 10% terwijl de prijzen voor onderhoud wel ± 10% verhoogd zijn.
V70N T-5 geartronic complete line (comfort, premium, climate, winter, mobility, family, estate)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16550
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
piotrV70, Dat is feitelijk ook de strekking van mijn posting. Ik vraag mij oprecht af waarom men in Dld dezelfde beurten uit kan voeren voor iets meer dan de helft van het geld.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
Volvo-Addict
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11.09.2006 - 13:54
- Locatie: Vlaardingen
Wizzdave,
Mailtje was via de TNT.
2009 ..... 5jr of 100K 395,=
2010...................... 435,=
Remblokken voor 2009 133,=
2010 150,=
Blokken en schijven voor 305 ==> 355
enz.
Mailtje was via de TNT.
2009 ..... 5jr of 100K 395,=
2010...................... 435,=
Remblokken voor 2009 133,=
2010 150,=
Blokken en schijven voor 305 ==> 355
enz.
-
volvo rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 11:25
- Locatie: Boornbergum
Kun je nagenoeg allemaal zelf voor een fractie van de dealert-kosten.volvorider schreef:240 gekocht met 100.000 km achterstallig onderhoud, dan kan je je wel voorstellen dat een grote beurt ook niet goedkoop is. Maar dan kan je ook weer vooruit!
Check o.a. http://volvolvo.nl/
V70 beurten waag ik me ook niet aan, maar 240 onderhoud is zooooo simpel, en zo goedkoop (i.v.m.).
-
daf46
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 19:48
130.000km beurt + spoortstang + draagarmbevestiging (? iets met rolstang) + uitlijning + uitschakelen dagrijlampen = +/-830€
Eerste beurt sinds aanschaf bij 110.000km (06/2009)
Overige kosten sinds aanschaf: Lpi 2600€, 4x winterbanden (+/-150€ stuk) en 4x zomerbandn (+/-110€ stuk)
Eerste beurt sinds aanschaf bij 110.000km (06/2009)
Overige kosten sinds aanschaf: Lpi 2600€, 4x winterbanden (+/-150€ stuk) en 4x zomerbandn (+/-110€ stuk)
-
HansEindhovenV70
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
De dealers vragen gewoon maar wat.... er zijn genoeg gekken die erin trappen om dergelijke bedragen te betalen.... 
-
umpie
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
- Locatie: zwolle
olie en filter
distributieriem en rolle en waterpomp
uitlijnen
215 euro
ps ik doehet natuurlijk wel zelf je bent monteur of je bent t niet :8:
distributieriem en rolle en waterpomp
uitlijnen
215 euro
ps ik doehet natuurlijk wel zelf je bent monteur of je bent t niet :8:
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
iedere dealer kan hetgeen hij doet duidelijk beter onderbouwen dan het gebral dat jij hier neerschrijft, wat doe je voor den brode?HansEindhovenV70 schreef:De dealers vragen gewoon maar wat.... er zijn genoeg gekken die erin trappen om dergelijke bedragen te betalen....
Volvo for life
-
bartv70
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Dit is je kans Bart ik ben benieuwd naar de onderbouwing.bart simpson schreef:iedere dealer kan hetgeen hij doet duidelijk beter onderbouwen dan het gebral dat jij hier neerschrijft, wat doe je voor den brode?HansEindhovenV70 schreef:De dealers vragen gewoon maar wat.... er zijn genoeg gekken die erin trappen om dergelijke bedragen te betalen....
Hoe wordt het werkplaatstarief per uur opgebouwd?
Die monteur heeft 10 euro netto p/u(hij kost de werkgever natuurlijk iets meer), dan nog blijf er veel "over" om te verdelen.
Ook de garage op de hoek heeft een brug, gereedschap enz enz. nodig, toch vraagt die zomaar 20-30 euro p/u minder.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Gezien de aanhoudende failissementenstroom van garagebedrijven en dealerbedrijven blijft er net iets te vaak niet voldoende "over".
Waar ik op doel is dat HansEindhovenV70 hier iets heel erg doms roept waar hij dealerbedrijven voor oplichters uitmaakt en hun klanten voor gekken.
Waar ik op doel is dat HansEindhovenV70 hier iets heel erg doms roept waar hij dealerbedrijven voor oplichters uitmaakt en hun klanten voor gekken.
Volvo for life
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24701
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Los van het gegeven dat het bericht vanuit Eindhoven kant noch wal raakt:
Wat denk je van: Scholing en training, pensioenen, alle heffingen en belastingen, onderhoudscontracten voor de hefbruggen (je wilt niet dat je auto naar beneden stuitert), goed (speciaal) gereedschap, huisvesting met alle bijbehorende voorzieningen, kosten om aan alle milieuvoorschriften te voldoen, afvoer van afval (je wilt het oude oliefilter, de olie en de doos van het luchtfilter niet mee hebben toch), etc. En dan ben ik nog voorzichtig; vergeet alle dingen waar jullie over kunnen zemelen zoals de kosten van de administratie etc.
Hoe kom je aan die 10 eu per uur?bartv70 schreef: Die monteur heeft 10 euro netto p/u(hij kost de werkgever natuurlijk iets meer), dan nog blijf er veel "over" om te verdelen.
Wat denk je van: Scholing en training, pensioenen, alle heffingen en belastingen, onderhoudscontracten voor de hefbruggen (je wilt niet dat je auto naar beneden stuitert), goed (speciaal) gereedschap, huisvesting met alle bijbehorende voorzieningen, kosten om aan alle milieuvoorschriften te voldoen, afvoer van afval (je wilt het oude oliefilter, de olie en de doos van het luchtfilter niet mee hebben toch), etc. En dan ben ik nog voorzichtig; vergeet alle dingen waar jullie over kunnen zemelen zoals de kosten van de administratie etc.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
















