Pagina 7 van 11
Geplaatst: 04.05.2010 - 08:56
door Erik!
rene69 schreef:degids schreef:Dat is wel extreem goedkoop. Weet je zeker dat het geen vriendendienst was?

Ik denk dat hij een heel laag uurloon vraagt.
Ik moet zeggen dat ik toch ook wel positief verrast werd toen ik ging afrekenen. Hoop dat hij nog lang zo goedkoop blijft.
Weet niet of ik hier reclame mag maken?
Gaat om garage Jos Snijders in Landgraaf.
Weet je zeker dat niet alles maar half is gedaan? Hij richt zich namelijk op tweewielers... Jouw Volvo heeft vier wielen.

Geplaatst: 04.05.2010 - 14:13
door VolvoRob
VolvoMafia schreef:VolvoRob schreef:@VolvoMafia: ik beschouw het zeker niet als aanval. Ik kan een constructieve discussie wel waarderen. Mijn stelling in deze is dat een goede garage geen absurde tarieven hoeft te rekenen, omdat zijn monteurs altijd aan het werk zijn en dus billable hours draaien. Wanneer in een garage (of om het even welk ander bedrijf) uren niet doorbelast kunnen worden, gaan de prijzen omhoog om te compenseren voor niet gerekende uren. Dat is niet Volvo-specifiek, maar dat geldt voor de meeste merken. De balans is niet eenvoudig te vinden, dat kost tijd een doorzettingsvermogen. Diegenen die dat hebben, hebben meestal een trouwe schare klanten. Merkdealer of ''gewone'' garage.
Gelukkig, een reactie waar ik al lang op zit te wachten hier op het forum. Heb graag goed beargumenteerde discussies
Volvo werkt met standaardprijzen voor de diverse werkzaamheden. Daar is een uurloon in verwerkt op basis van een maximale tijd die een klus mag duren. Dit wordt allemaal door Volvo vastgesteld en in het computersysteem geladen. En bij de meeste dealers zit het met de efficiëntie in de werkplaatsuren wel snor.
Ben blij dat jij er nuchter naar kijkt, heb op het forum al meermalen de stelling dat 'het werkplaatstarief direct het salaris van de monteur is' voorbij zien komen en die probeer ik te weerleggen door een beetje bewustwording te creeren wat er meer komt kijken bij de bedrijfsvoering.
@ VolvoMafia: dank voor de feedback. Dit soort transparantie geeft klanten/consumenten wel een beter beeld van wat ten grondslag ligt aan een prijsvaststelling.
Overigens denk ik dat hier ook het credo geldt dat 80% van de klagers commentaar heeft op 20% van de dealers. Dat betekent dat er dus ook 80% goede dealers zijn, wellicht hoor jij daar bij?
Geplaatst: 04.05.2010 - 15:27
door Walter
VolvoRob schreef: Dat betekent dat er dus ook 80% goede dealers zijn, wellicht hoor jij daar bij?
ik hoop het, we doen ons best. maar andere mogen dat beoordelen

Geplaatst: 04.05.2010 - 16:11
door Peter
FrankS60 schreef:rene69 schreef:
....
Weet niet of ik hier reclame mag maken?
Gaat om garage Jos Snijders in Landgraaf.
Zo niet, dan is dat nu toch al te laat!

En bedankt voor de tip.

Geplaatst: 05.05.2010 - 19:24
door Ticomar
Vandaag mijn auto weggebracht naar de specialist hier in Utrecht (die ik voor de volle 100% vertrouw). Beurt plus APK bij 270.000 km (uitgebreide beurt) en vervangen van een kapotte intercooler. Totale kosten op een kwartje na € 1.000,= waarvan ongeveer € 475,= voor rekening van de intercooler plus arbeidsloon en wat kleingrut komt. Ik ben blij dat er verder niks tevoorschijn is gekomen, maar heb wel het gevoel dat ik een redelijke prijs heb betaald.
Geplaatst: 05.05.2010 - 22:34
door Erik!
Toch zijn het allemaal absurde bedragen. Met onze vorige auto, een Japanse Nissan Maxima uit 1997 op LPG, hebben wij nooit hogere rekeningen gehad dan € 400,- voor een grote beurt. Waarom liggen de rekeningen voor een V70 dan zoveel hoger? Ik vrees nu al voor onze 180.000 km beurt. Voor een aantal kleine "prbleempjes" durf ik in ieder geval al bijna niet bij de dealer binnen te rijden.
Ik ben in ieder geval blij dat wij de distributieriemenwissel bij de aankoop erbij hebben "gekregen".
Geplaatst: 06.05.2010 - 10:17
door Volvo-Addict
Deze week een mail van Volvo ( dealer ) met de prijzen voor onderhoud van onze V70. Daarna eerst mijn salaris specificatie bekeken omdat ik dacht wat gemist te hebben, namelijk mijn salarisverhoging van een procent of tien.
Maar nee hoor geen 10% terwijl de prijzen voor onderhoud wel ± 10% verhoogd zijn.
Geplaatst: 06.05.2010 - 12:11
door piotrV70
V70/2.4D/2003 schreef:
Zet dat bedrag nu eens af tegen de 20k of 30k die de auto gereden heeft alvorens er weer een beurtje moet plaats vinden. Wat is dan 500 euro? Mijn vorige, een Opel Astra diesel, was niets goedkoper in onderhoud.
Kijk eens mee met zo'n Grote Beurt. Kijken of je 500eu dan weinig vindt.
Geplaatst: 06.05.2010 - 12:14
door volvorider
240 gekocht met 100.000 km achterstallig onderhoud, dan kan je je wel voorstellen dat een grote beurt ook niet goedkoop is. Maar dan kan je ook weer vooruit!
Geplaatst: 06.05.2010 - 12:26
door wizzdave
Volvo-Addict schreef:Deze week een mail van Volvo ( dealer ) met de prijzen voor onderhoud van onze V70. Daarna eerst mijn salaris specificatie bekeken omdat ik dacht wat gemist te hebben, namelijk mijn salarisverhoging van een procent of tien.
Maar nee hoor geen 10% terwijl de prijzen voor onderhoud wel ± 10% verhoogd zijn.
Addict, wil je dat mailtje eens doorsturen? Thanx!
Geplaatst: 06.05.2010 - 12:32
door V70/2.4D/2003
piotrV70, Dat is feitelijk ook de strekking van mijn posting. Ik vraag mij oprecht af waarom men in Dld dezelfde beurten uit kan voeren voor iets meer dan de helft van het geld.
Geplaatst: 06.05.2010 - 14:05
door Volvo-Addict
Wizzdave,
Mailtje was via de TNT.
2009 ..... 5jr of 100K 395,=
2010...................... 435,=
Remblokken voor 2009 133,=
2010 150,=
Blokken en schijven voor 305 ==> 355
enz.
Geplaatst: 06.05.2010 - 21:14
door volvo rob
volvorider schreef:240 gekocht met 100.000 km achterstallig onderhoud, dan kan je je wel voorstellen dat een grote beurt ook niet goedkoop is. Maar dan kan je ook weer vooruit!
Kun je nagenoeg allemaal zelf voor een fractie van de dealert-kosten.
Check o.a.
http://volvolvo.nl/
V70 beurten waag ik me ook niet aan, maar 240 onderhoud is zooooo simpel, en zo goedkoop (i.v.m.).
Geplaatst: 17.05.2010 - 16:37
door daf46
130.000km beurt + spoortstang + draagarmbevestiging (? iets met rolstang) + uitlijning + uitschakelen dagrijlampen = +/-830€
Eerste beurt sinds aanschaf bij 110.000km (06/2009)
Overige kosten sinds aanschaf: Lpi 2600€, 4x winterbanden (+/-150€ stuk) en 4x zomerbandn (+/-110€ stuk)
Geplaatst: 17.05.2010 - 16:43
door HansEindhovenV70
De dealers vragen gewoon maar wat.... er zijn genoeg gekken die erin trappen om dergelijke bedragen te betalen....

Geplaatst: 17.05.2010 - 16:47
door umpie
olie en filter
distributieriem en rolle en waterpomp
uitlijnen
215 euro
ps ik doehet natuurlijk wel zelf je bent monteur of je bent t niet :8:
Geplaatst: 17.05.2010 - 16:50
door bart simpson
HansEindhovenV70 schreef:De dealers vragen gewoon maar wat.... er zijn genoeg gekken die erin trappen om dergelijke bedragen te betalen....

iedere dealer kan hetgeen hij doet duidelijk beter onderbouwen dan het gebral dat jij hier neerschrijft, wat doe je voor den brode?
Geplaatst: 18.05.2010 - 02:19
door bartv70
bart simpson schreef:HansEindhovenV70 schreef:De dealers vragen gewoon maar wat.... er zijn genoeg gekken die erin trappen om dergelijke bedragen te betalen....

iedere dealer kan hetgeen hij doet duidelijk beter onderbouwen dan het gebral dat jij hier neerschrijft, wat doe je voor den brode?
Dit is je kans Bart ik ben benieuwd naar de onderbouwing.
Hoe wordt het werkplaatstarief per uur opgebouwd?
Die monteur heeft 10 euro netto p/u(hij kost de werkgever natuurlijk iets meer), dan nog blijf er veel "over" om te verdelen.
Ook de garage op de hoek heeft een brug, gereedschap enz enz. nodig, toch vraagt die zomaar 20-30 euro p/u minder.
Geplaatst: 18.05.2010 - 07:45
door bart simpson
Gezien de aanhoudende failissementenstroom van garagebedrijven en dealerbedrijven blijft er net iets te vaak niet voldoende "over".
Waar ik op doel is dat HansEindhovenV70 hier iets heel erg doms roept waar hij dealerbedrijven voor oplichters uitmaakt en hun klanten voor gekken.
Geplaatst: 18.05.2010 - 08:41
door Walter
Los van het gegeven dat het bericht vanuit Eindhoven kant noch wal raakt:
bartv70 schreef: Die monteur heeft 10 euro netto p/u(hij kost de werkgever natuurlijk iets meer), dan nog blijf er veel "over" om te verdelen.
Hoe kom je aan die 10 eu per uur?
Wat denk je van: Scholing en training, pensioenen, alle heffingen en belastingen, onderhoudscontracten voor de hefbruggen (je wilt niet dat je auto naar beneden stuitert), goed (speciaal) gereedschap, huisvesting met alle bijbehorende voorzieningen, kosten om aan alle milieuvoorschriften te voldoen, afvoer van afval (je wilt het oude oliefilter, de olie en de doos van het luchtfilter niet mee hebben toch), etc. En dan ben ik nog voorzichtig; vergeet alle dingen waar jullie over kunnen zemelen zoals de kosten van de administratie etc.