kijk voor een revisie stuurhuis eens bij van der heiden in Roosendaal.
www.vanderheidenat.nl/
Ik vond ze niet duur. Weet niks van de kwaliteit.
vaag sturen bij bepaalde stuurstand
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat zijn inderdaad nog eens klantvriendelijke prijzen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
In zeewolde reviseren ze ook je eigen stuurhuis voor 275 ex.
Wordt ie niet gestraald en niet gespoten. de verwachte tijd is 1 werkdag
Overigens zijn bij mij de "vaag sturen" klachten weg na het vervangen van twee leidinkjes achter op het stuurhuis, verkrijgbaar bij de dealer a 28 euri ex.
Is qua montage wel een k.. klus..... :roll:
Wordt ie niet gestraald en niet gespoten. de verwachte tijd is 1 werkdag
Overigens zijn bij mij de "vaag sturen" klachten weg na het vervangen van twee leidinkjes achter op het stuurhuis, verkrijgbaar bij de dealer a 28 euri ex.
Is qua montage wel een k.. klus..... :roll:
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dus geen ruil begrijp ik? Hoelang moet je daarop wachten?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Volgens de mail die ik kreeg hebben ze 1 werkdag nodig voor revisie.
Dus uitbouwen, opsturen, wachten, terugkrijgen en inbouwen.
Wellicht is het als je daar geen tijd voor hebt handiger naar Roosendaal te bellen. Daar hebben ze wel een ruilsysteem
Dus uitbouwen, opsturen, wachten, terugkrijgen en inbouwen.
Wellicht is het als je daar geen tijd voor hebt handiger naar Roosendaal te bellen. Daar hebben ze wel een ruilsysteem
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 13.07.2009 - 19:26
Zoals ik eerder heb aangegeven, heb ik bij mijn Volvospecialist [Nordic Auto] aangedrongen op vervanging van het stuurhuis om de bovengenoemde en vergelijkbare klachten op te lossen. Enkele weken geleden is het stuurhuis van mijn V70 D5 AWD vervangen. Zoals ik eerder las, zijn de stuurproblemen -eindelijk- als sneeuw voor zon verdwenen! De auto rijdt nu weer als rails door de bochten en een eenmaal ingezette stuuractie hoeft niet telkens gecorrigeerd te worden.Ik merk soms bij een bepaalde stuurstand dat het stuur wat heen en weer gaat tijdens het nemen van een bocht. Je merkt het het beste op de snelweg als je met gemiddelde snelheid een bocht neemt. Het lijkt dan alsof de stuurinrichting kleine stuurbewegingen terug wil maken. Het gevolg is dat het stuur daardoor wat heen en weer gaat omdat je zelf weer wat instuurt. Het is een heel vreemde gewaarwording.
Ik moet bekennen dat ik van de hele geschiedenis een hele wrange bijsmaak heb overgehouden. Het heeft bijna 11 maanden geduurd namelijk voordat 'het lek boven was' en ondanks de garantie van 12 maanden heb ik om van het gedoe af te zijn - en in het kader van nieuw voor oud - EUR 350 betaald voor een nieuw stuurhuis. Al die tijd heb ik met een bijzonder instabiele V70 gereden en daardoor amper kunnen genieten van een verder uitstekende auto.
En passant kreeg ik te horen dat de trillingen - bij toenemende snelheid - waar ik melding van heb gemaakt, veroorzaakt werden door een cardanas die een optater had gehad. Kennelijk ben ik zo lomp geweest (??) dat de bovenkant van de demper van de uitlaat door het wegdek tegen de cardanas heeft geduwd waardoor deze 'krom' is. Dit geintje heeft mij nog eens bijna EUR 1.000 gekost. Hierbij moet ik aantekenen dat Nordic Auto zich coulant heeft opgesteld, want anders was ik er min of meer op leeggelopen. Ik kan mij echter nog steeds niet voorstellen dat het mogelijk is om een AWD die ruim 10 cm hoger is afgeveerd aan de achterzijde ongemerkt over een drempel of iets dergelijks te jagen waardoor het voorgaande kan gebeuren. Ik rijd stevig door op de snelweg, maar drempels neem ik altijd zeer behoedzaam. Wie het weet, mag het zeggen!
Ondanks dat er veel gecorrigeerd is aan m'n auto is de voorliefde voor 'rechts' nog altijd present. De uitlijner - De Molen banden - heeft het wederom voor elkaar gekregen om het stuur niet recht te zetten, terwijl het de vierde keer is dat ze aan mijn auto mochten sleutelen. Ik vind dat buitengewoon triest.
Verder ben ik tot de ontdekking gekomen dat het een - daar komt hij weer dames en heren - 'producteigenschap' van de V70 AWD is dat deze in enige mate trillingen door de carrosserie laat gaan. Onlangs heb ik met een V70 D5 van 2006 met minder dan 120 dkm gereden die exact dezelfde trillingen produceerde. Deze trillingen worden niet door iedereen gevoeld, maar kennelijk ben ik nogal een 'gevoelig' mannetje!
Hoe dan ook word ik niet gelukkig van mijn verder zeer comfortabele en fijne D5 AWD. Na lang beraad en de nodige twijfel heb ik de knoop doorgehakt en heb een V50 D5 Geartronic van 2006 aangeschaft. Tijdens twee proefritten heb ik zeer nadrukkelijk gelet op trillingen, rechtuitstabiliteit, de uitlijning en het het stuurgedrag. Het laat zich raden dat ik hier niets op aan te merken had, want anders was ik niet tot de aankoop overgegaan van een zeer strak sturende V50 met een fantastische motor in het vooronder; tjonge wat is zo'n D5 toch een geweldig blok!

Voor de minder gevoeligen onder ons; mijn V70 is te koop voor EUR 15.500. Zie Marktplaats (V70 D5 AWD SUMMUM MY 2005).
Ik wens u allen hoe dan ook een goed uiteinde van dit bewogen jaar en een gezonde veilige start van een nieuw decennium!
Groet,
Paul
Jammer voor je dat je hem verkoopt.
Prijs is (denk ik) redelijk, mede gezien de staat van onderhoud.
Helaas voor jou ben ik voorzien.
Prijs is (denk ik) redelijk, mede gezien de staat van onderhoud.
Helaas voor jou ben ik voorzien.

-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Dat moet toch al meer dan een optater geweest zijn.V70_D5_AWD schreef: En passant kreeg ik te horen dat de trillingen - bij toenemende snelheid - waar ik melding van heb gemaakt, veroorzaakt werden door een cardanas die een optater had gehad. Kennelijk ben ik zo lomp geweest (??) dat de bovenkant van de demper van de uitlaat door het wegdek tegen de cardanas heeft geduwd waardoor deze 'krom' is.
Een uitlaat is nl blik, tegenover een cardanas. #-o
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
As lijkt heel sterk maar is het helaas niet (dunwandige pijp) de uitlaat wint dit in alle gevallen met een dreun in de auto als gevolg.
Het is dan ook niet blik maar de achterste velsrand van de uitlaat die in de (draaiende)as gedrukt word.
Het is dan ook niet blik maar de achterste velsrand van de uitlaat die in de (draaiende)as gedrukt word.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Ja oke, zal wel wat meer als blik zijnhadico schreef:As lijkt heel sterk maar is het helaas niet (dunwandige pijp) de uitlaat wint dit in alle gevallen met een dreun in de auto als gevolg.
Het is dan ook niet blik maar de achterste velsrand van de uitlaat die in de (draaiende)as gedrukt word.

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Uiteindelijk dus een oplossing, maar wel met een bijsmaak. Heeft je veel geld gekost alles bij elkaar. Maar het lijkt me toch dat je wel moet merken dat je de uitlaat aan de grond hebt gereden, of kun je je niets herinneren van zo'n gebeurtenis?
Hebbe ze nu overigens het stuurhuis vervangen door een nieuwe of hebben ze jouw stuurhuis gereviseerd?
Hebbe ze nu overigens het stuurhuis vervangen door een nieuwe of hebben ze jouw stuurhuis gereviseerd?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 13.07.2009 - 19:26
Klopt helemaal Hadico. Dat is ook wat Nordic Auto mij heeft verteld. Het blijft alleen raadselachtig hoe de uitlaat - ongemerkt - over de weg heeft geschuurd. Misschien is het een heftige drempel geweest, maar ook dat vind ik moeilijk voorstelbaar, omdat ik vanwege de slap afgeveerde voorzijde heel behoedzaam over die ellendige drempels rijd. Als je dit niet doet, schuurt de onderkant van de voorspoiler al bij geringe snelheid tegen het wegdek. Menig V70 zal flinke krassen op de onderzijde van deze spoiler hebben.hadico schreef:As lijkt heel sterk maar is het helaas niet (dunwandige pijp) de uitlaat wint dit in alle gevallen met een dreun in de auto als gevolg.
Het is dan ook niet blik maar de achterste velsrand van de uitlaat die in de (draaiende)as gedrukt word.
Hoe dan ook; kennelijk is het gebeurd zonder dat ik het gemerkt heb. Het maakt een AWD een (potentieel) duurdere auto in 'gebruik' vanwege de kwetsbaarheid van de cardanas. Ik vind dat Volvo hier iets aan zou moeten doen, zodat een dure reparatie van de as wordt voorkomen. Een stang tussen de cardanas en de demper zou naar mijn idee al een hoop ellende kunnen voorkomen. Een deuk in de uitlaat is geen ramp; een deuk in de cardanas is echter vrijwel direct fataal!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 13.07.2009 - 19:26
Beste Ed,edraket schreef:Uiteindelijk dus een oplossing, maar wel met een bijsmaak. Heeft je veel geld gekost alles bij elkaar. Maar het lijkt me toch dat je wel moet merken dat je de uitlaat aan de grond hebt gereden, of kun je je niets herinneren van zo'n gebeurtenis?
Hebbe ze nu overigens het stuurhuis vervangen door een nieuwe of hebben ze jouw stuurhuis gereviseerd?
Het stuurhuis is door een nieuw exemplaar vervangen. Het oude stuurhuis was dus de boosdoener van het vage stuurgedrag. De auto rijdt nu zoals het hoort als op rails door de bochten.
De voorliefde voor rechts is helaas nog niet volledig weggenomen ondanks dat de auto voor de vierde keer volledig is uitgelijnd, maar het is wel een stuk minder sterk geworden. Ik denk dat een goede uitlijner het trekken naar rechts er wel uit krijgt. Met een beetje mazzel wordt het stuur ook nog recht gezet. Kennelijk hoort dat laatste niet standaard bij de 'service' van de Molen Banden.
Hoe is het met het stuurgedrag van jouw auto gesteld?
Groet,
Paul
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 13.07.2009 - 19:26
Ludo schreef:Ja oke, zal wel wat meer als blik zijnhadico schreef:As lijkt heel sterk maar is het helaas niet (dunwandige pijp) de uitlaat wint dit in alle gevallen met een dreun in de auto als gevolg.
Het is dan ook niet blik maar de achterste velsrand van de uitlaat die in de (draaiende)as gedrukt word., maar een volle as krom duwen lijkt me toch straf.
Dat was ook mijn eerste gedachte Ludo. Helaas is een klein deukje al voldoende om onbalans in de as te veroorzaken. Deze onbalans wordt zeer sterk voelbaar bij het toenemen van de snelheid. Met de 'gekwetste cardanas' was het niet mogelijk om sneller dan 150 km/h te rijden doordat de auto bij die snelheid compleet onveilig aanvoelde en alles in en aan de auto hevig trilde. Zo'n klein deukje heeft dus grote gevolgen helaas.
- Rick H
- 3rd Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
- Locatie: Almere
Hey,V70_D5_AWD schreef:Beste Ed,edraket schreef:Uiteindelijk dus een oplossing, maar wel met een bijsmaak. Heeft je veel geld gekost alles bij elkaar. Maar het lijkt me toch dat je wel moet merken dat je de uitlaat aan de grond hebt gereden, of kun je je niets herinneren van zo'n gebeurtenis?
Hebbe ze nu overigens het stuurhuis vervangen door een nieuwe of hebben ze jouw stuurhuis gereviseerd?
Het stuurhuis is door een nieuw exemplaar vervangen. Het oude stuurhuis was dus de boosdoener van het vage stuurgedrag. De auto rijdt nu zoals het hoort als op rails door de bochten.
De voorliefde voor rechts is helaas nog niet volledig weggenomen ondanks dat de auto voor de vierde keer volledig is uitgelijnd, maar het is wel een stuk minder sterk geworden. Ik denk dat een goede uitlijner het trekken naar rechts er wel uit krijgt. Met een beetje mazzel wordt het stuur ook nog recht gezet. Kennelijk hoort dat laatste niet standaard bij de 'service' van de Molen Banden.![]()
Hoe is het met het stuurgedrag van jouw auto gesteld?
Groet,
Paul
Ik zie dat je 350 euro hebt betaald voor een nieuw stuurhuis bij volvospecialist nordic auto.
ik neem aan dat dit coulance was? weetje toevallig ook wat het hele grapje zou hebben gekost zonder de coulance. Ik zit namelijk ook met dit probleem en vraag mij af wat dit mij (uiteindelijk) gaat kosten.
grt
Rick
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Een cardanas kan je ook laten balanceren. Vast een stuk goedkoper.V70_D5_AWD schreef:Helaas is een klein deukje al voldoende om onbalans in de as te veroorzaken. Deze onbalans wordt zeer sterk voelbaar bij het toenemen van de snelheid. Met de 'gekwetste cardanas' was het niet mogelijk om sneller dan 150 km/h te rijden doordat de auto bij die snelheid compleet onveilig aanvoelde en alles in en aan de auto hevig trilde. Zo'n klein deukje heeft dus grote gevolgen helaas.
www.cardanas.com (let op: mijn Mcfee was niet zo blij met deze site, ROOD)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het stuurgedrag is nog steeds hetzelfde. Ik kan er mee leven, maar er zal toch een ander stuurhuis onder moeten. Ondertussen had ik wel een lekkage aan het stuurhuis (hogedruk leiding). Dit is verholpen, maar geen resultaat. De noodzaak om het stuurhuis te vervangen is nog niet zo groot dat ik meteen de boel vervang. Maar als het zo uitkomt komt er zeker een ander stuurhuis onder. Ik wil tzt andere schokbrekers monteren en iets lagere veren. Even zien wat het stuurgedrag dan doet. Het zou kunnen dat het probleem wordt uitvergroot of juist afgezwakt. Ik zie nog even dus.V70_D5_AWD schreef:Beste Ed,edraket schreef:Uiteindelijk dus een oplossing, maar wel met een bijsmaak. Heeft je veel geld gekost alles bij elkaar. Maar het lijkt me toch dat je wel moet merken dat je de uitlaat aan de grond hebt gereden, of kun je je niets herinneren van zo'n gebeurtenis?
Hebbe ze nu overigens het stuurhuis vervangen door een nieuwe of hebben ze jouw stuurhuis gereviseerd?
Het stuurhuis is door een nieuw exemplaar vervangen. Het oude stuurhuis was dus de boosdoener van het vage stuurgedrag. De auto rijdt nu zoals het hoort als op rails door de bochten.
De voorliefde voor rechts is helaas nog niet volledig weggenomen ondanks dat de auto voor de vierde keer volledig is uitgelijnd, maar het is wel een stuk minder sterk geworden. Ik denk dat een goede uitlijner het trekken naar rechts er wel uit krijgt. Met een beetje mazzel wordt het stuur ook nog recht gezet. Kennelijk hoort dat laatste niet standaard bij de 'service' van de Molen Banden.![]()
Hoe is het met het stuurgedrag van jouw auto gesteld?
Groet,
Paul
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Tinux
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 21:20
- Locatie: Dordrecht
Beste mensen,
Afgelopen vrijdag een v70 cng (ex duitse taxi) 340.000 gekocht. Stuurt ook niet helemaal lekker. het stuutr wil uit zich zelf een stukje terugsturen in scherpe bochten en is vaag. Verkoopster gaf aan (te) laat olie bijgevuld te hebben. Ergens bij de pomp komt ook herrie (van een lager?) vandaan. Kunnen de klachten inderdaad van de pomp komen? Of moet ik vrezen voor een kapot stuurhuis en (ev) dynamo?
Afgelopen vrijdag een v70 cng (ex duitse taxi) 340.000 gekocht. Stuurt ook niet helemaal lekker. het stuutr wil uit zich zelf een stukje terugsturen in scherpe bochten en is vaag. Verkoopster gaf aan (te) laat olie bijgevuld te hebben. Ergens bij de pomp komt ook herrie (van een lager?) vandaan. Kunnen de klachten inderdaad van de pomp komen? Of moet ik vrezen voor een kapot stuurhuis en (ev) dynamo?
Volvo V70 '02, 2.4 bifuel CNG, aut
Volvo Amazone Combi '66 lindegroen
Volvo 142 '70
Volvo Amazone Combi '66 lindegroen
Volvo 142 '70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Mijn S60 heeft dit enigszins onregelmatige instuur gedrag tijdens snel genomen snelwegbochten ook. Volgens mij is het puur de bekrachtiging, ik ben er ondertussen wel redelijk aan gewend. Het weggedrag lijd er trouwens maar beperkt onder, want zelfs met dit 'euvel' voelt mijn S60 stabieler aan in dit soort bochten dan mijn vorige auto, een Alfa 156.
Vervanging van de draagarmrubbers gaf wel een merkbare verbetering in het weggedrag, maar geen oplossing voor dit 'probleem'
Wat voor mij ook nogal wennen was is de hoge progressie van de wieluitslag rondom de neutrale stuurstand. Op de snelweg reageert de auto aanvankelijk nauwelijks op het stuur maar bij een iets grotere uitslag van het stuur is de reactie nogal fel. Dit zal wel een comfort afweging zijn, maar naar mijn idee zouden de rijeigenschappen van de auto nog een stuk beter zijn met een wat minder luxe bekrachtiging.
Aanvankelijk dacht ik het stuurgedrag te kunnen verbeteren met verlaging, maar ondertussen heb ik hier toch twijfels over, de S60 is eigenlijk zo wie zo al redelijk laag, in ieder geval moet ik echt oppassen met bepaalde drempels anders word de bodem geraakt, van het verlagen zie ik dus maar af :s
Overal ben ik trouwens wel heel erg tevreden over mijn S60 D5
Vervanging van de draagarmrubbers gaf wel een merkbare verbetering in het weggedrag, maar geen oplossing voor dit 'probleem'
Wat voor mij ook nogal wennen was is de hoge progressie van de wieluitslag rondom de neutrale stuurstand. Op de snelweg reageert de auto aanvankelijk nauwelijks op het stuur maar bij een iets grotere uitslag van het stuur is de reactie nogal fel. Dit zal wel een comfort afweging zijn, maar naar mijn idee zouden de rijeigenschappen van de auto nog een stuk beter zijn met een wat minder luxe bekrachtiging.
Aanvankelijk dacht ik het stuurgedrag te kunnen verbeteren met verlaging, maar ondertussen heb ik hier toch twijfels over, de S60 is eigenlijk zo wie zo al redelijk laag, in ieder geval moet ik echt oppassen met bepaalde drempels anders word de bodem geraakt, van het verlagen zie ik dus maar af :s
Overal ben ik trouwens wel heel erg tevreden over mijn S60 D5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
In de Autoreview van 4-2010 staat een test/rij-impresie van de nieuwe C70, hier staat de tekst "De besturing werkt echter niet mee, je moet continu bijsturen om de ideale lijn in bochten aan te houden"
Het is dus waarschijnlijk een (sommige) Volvo's gerelateerd fenomeen.
Ook bij mij (v70 2003) valt al vanaf de dag van aanschaf op dat de besturing alle scherpte mist(ook al vaker op dit forum vermeld), zeker na mijn vorige auto die beschikte over kart-achtige besturing en dito wegligging.
Het is dus waarschijnlijk een (sommige) Volvo's gerelateerd fenomeen.
Ook bij mij (v70 2003) valt al vanaf de dag van aanschaf op dat de besturing alle scherpte mist(ook al vaker op dit forum vermeld), zeker na mijn vorige auto die beschikte over kart-achtige besturing en dito wegligging.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd