Pagina 7 van 10

Geplaatst: 07.01.2010 - 18:24
door s3wage
Weet ik ook niet ik heb er vandaag ongeveer 10 gebeld en 5 zeggen van wel 5 van niet zo,n beetje !

Geplaatst: 07.01.2010 - 18:30
door Wolfs XC
s3wage schreef:
Maar omdat volvo officieel elke distri wissel de waterpomp mee wisselt,doen veel specialisten dat ook maar voor de zekerhijd omdat dan de hele boel toch open ligt.
Volvo zegt juist dat de waterpomp op benzine versies "niet" vervangen hoeft te worden bij de eerste distributie wissel (dat is wat de diverse dealers mij hebben verteld!)

Geplaatst: 07.01.2010 - 18:39
door s3wage
O en de 2e ? ik zeg ook aleen wat mij vertelt werd vanmiddag hoor?hij zij dat volvo het bij elke distriwissel doet de waterpomp wisselen ?

Geplaatst: 07.01.2010 - 19:19
door Wolfs XC
Dat is wat enkele Volvo-dealers mij verteld hebben..... :roll:

Geplaatst: 07.01.2010 - 23:02
door Ramon&Ramon
Gewoon vervangen bij het vervangen van de distributieriem,dan heb je geen risico en ook geen oeverloze discussie nodig.
Zo simpel is het,als je je auto naar een garage brengt voor een nieuwe distributie,erbij vertellen dat ze de waterpomp mee vervangen.
Het wordt zo,n lang verhaal dit en het leverd(met een d of t:):))niks op!

Geplaatst: 08.01.2010 - 08:30
door piotrV70
Wat een discussie over een onderdeel van 100eu. Bij mij zijn de distributie + spanrollen vervangen bij 80dkm, auto was toen 8 jaar oud. De onafhankelijke garage (Vakgarage Stadman in Annen) raadde aan de waterpomp ook gelijk te vervangen omdat de kosten van het onderdeel niet in verhouding staan tot de arbeidskosten. Ik was destijds (2009) 700 euro kwijt inclusief een grote beurt.

Geplaatst: 08.01.2010 - 09:51
door Frumpy
Bij mij is het ook nooit een issue, de waterpomp wordt gewoon vervangen. Geen risico!!! Maar ik kan me heel goed voorstellen dat Volvo rijders hun auto naar de vakman brengen in de veronderstelling dat alles conform voorschriften en wat verantwoord is, wordt verricht.

In die zin bevreemdt het mij dat de ene dealer zegt waterpomp wel vervangen en de andere zegt dat dat niet hoeft. Bij Niham Den Haag hoor je ook verschillende "adviezen".

Geplaatst: 08.01.2010 - 12:45
door donald1957
Persoonlijk heb ik het idee dat alles wat er over dit onderwerp gezegd kan en moet worden nu wel gezegd is en de herhaalfase ingegaan is.
Ruimte voor nieuwe visies moet er natuurlijk blijven.

Geplaatst: 08.01.2010 - 12:53
door Carfreak
Wolfs XC schreef:
s3wage schreef:
Maar omdat volvo officieel elke distri wissel de waterpomp mee wisselt,doen veel specialisten dat ook maar voor de zekerhijd omdat dan de hele boel toch open ligt.
Volvo zegt juist dat de waterpomp op benzine versies "niet" vervangen hoeft te worden bij de eerste distributie wissel (dat is wat de diverse dealers mij hebben verteld!)
Precies wat ik heb gehoord.

Het is idd een gebed zonder einde dit verhaal. Wel goed voor te stellen omdat je toch wat zenuwachtig wordt wanneer je hier leest dat jouw garage het wellicht toch mis heeft.
Jullie horen hier van mij alleen nog wat als mijn waterpomp het toch begeeft :D

Geplaatst: 08.01.2010 - 12:54
door bart simpson
toch is menig klant op de korte termijn belangstellend naar een besparing van +/- € 100,-- voor het niet laten doen van die waterpomp omdat het niet dwingend voorgeschreven is in de onderhoudsvoorschriften, dat het in een wat later een brok meer kost boeit dan (nog) niet zo

Geplaatst: 08.01.2010 - 12:56
door 945i
Nieuwe visie dan, een riemspanningsmeter.
Als de spanning op de riem na de wissel gelijk is met voor de wissel, is de kans op een lekkende waterpomp nihil... :roll:

Geplaatst: 08.01.2010 - 13:45
door Ramon&Ramon
945i schreef:Nieuwe visie dan, een riemspanningsmeter.
Als de spanning op de riem na de wissel gelijk is met voor de wissel, is de kans op een lekkende waterpomp nihil... :roll:

Een fabel die uit een of andere duim is gezogen...

Geplaatst: 08.01.2010 - 16:06
door V70 T5 assen
Ramon&Ramon schreef:
945i schreef:Nieuwe visie dan, een riemspanningsmeter.
Als de spanning op de riem na de wissel gelijk is met voor de wissel, is de kans op een lekkende waterpomp nihil... :roll:

Een fabel die uit een of andere duim is gezogen...
Mijn idee waarom dan wel alle andere spanrollen vervangen ???
En ging die waterpomp maar lekken , sommige mensen lezen schijnbaar niet goed , het probleem is het lager dat slijt , net als die van de spanrollen.

Geplaatst: 08.01.2010 - 20:07
door s3wage
bij mij is dus bij 230.000 de distri gewisseld en kleppen gestelt maar niet de waterpomp gewisseld !

moet ik nu alsnog de waterpomp wisselen ?(nu zit de 1e originele waterpomp er nog in)

Geplaatst: 08.01.2010 - 20:46
door toppertje
s3wage schreef:bij mij is dus bij 230.000 de distri gewisseld en kleppen gestelt maar niet de waterpomp gewisseld !

moet ik nu alsnog de waterpomp wisselen ?(nu zit de 1e originele waterpomp er nog in)
hoe vaak ga je dit nog herhalen?
je vraagt dit nu al in div.topics.
als je nou eens goed op het forum leest,of anders je dealer/garage
vraagt,dan kom je er vast wel achter.

Geplaatst: 08.01.2010 - 20:48
door s3wage
bedankt voor je nuttige bijdrage

Geplaatst: 08.01.2010 - 20:50
door 945i
Of vraag het (weer) op de 10 andere fora waar ze al gek worden van je vragen.

Geplaatst: 08.01.2010 - 21:02
door s3wage
Toch niet zo raar als je iets zeker wil weten ?daar zijn fora toch voor ?

Geplaatst: 08.01.2010 - 21:16
door donald1957
We zitten nu op pagina 6. Ik wed dat we 10 gaan halen op deze manier.

Geplaatst: 08.01.2010 - 21:19
door s3wage
Nou goed dan blijf ik gewoon bij het advies wat me heet meest bevalt en dat is bij de 3e distri wissel.