Pagina 7 van 8

Geplaatst: 09.04.2010 - 17:02
door eggiebirdie
bart simpson schreef:Als je vrienden "at high places" bij Volvo hebt die voor een normale sterveling de deur stijf dicht houden maar die voor een "inner circle" die deur even opendoen hoef ik me niet te verontschuldigen, ben verbaasd dat zij het doen zonder zich te verontschuldigen, wat ik leveren kan lever ik met plezier, maar wat mij niet geleverd wordt kan ik ook niet aanbieden.
Van mij hoeft Bart zich niet te excuseren, ik kan wel tegen een straffe discussie. Als het maar over feiten gaat!

Inhoudelijk is de opmerking waarschijnlijk toch wel interessant.
Heb al uitgelegd dat die vrienden GEEN mensen binnen Volvo zijn, dus zeker geen sprake van een simpele ons-kent-ons-directeuren-onder-elkaar-voor-deze-ene-keer-dan soort deal.
Eerst een vraag stellen om de feiten te checken is wel handig voordat er uitspraken gedaan worden.

De persoonlijke gunst is er toe beperkt dat ik wellicht beter de weg wist naar deze mensen dan anderen maar er is niks gebeurd wat anders ook niet gebeurd zou zijn door die organisatie.
Europees werkt dat bedrijf met alle automerken en komt daarbij ook op voor misstanden die zij zien. En omdat ze Europees zijn, kennen ze ook de regelgeving erg goed. Dat kan over een Toyota gaspedaal gaan of in dit geval, internationale ombouw door Volvo.

Dus er is in het algemeen druk uitgeoefend, op basis van juridische argumenten, met als casus deze auto's. Zonder een concrete casus en consument die een probleem heeft konden zij ook niks, dus ik moest mijn casus duidelijk maken om te zorgen dat er ook echt werk van gemaakt kon worden.

Dat heeft als voordeel dat er dus in het algemeen constateringen zijn gedaan door Volvo, waar ze meer mee zullen moeten dan alleen in dit specifieke geval.
Helaas niet zo dat er meteen 'beleid' is om het allemaal wel te doen in het vervolg maar laten we het maar een scheurtje in het weigeringsbeleid noemen.

Geplaatst: 09.04.2010 - 17:06
door eggiebirdie
Rob Bakker schreef: Is er nog een reden voor dat er een ander type teller in de S80 gezet is?
(ik vind qua uiterlijk de eerste teller omranding mooier, maar als je moet kiezen is alles in het Nederlands toch wel veel makkelijker ;) )
Ik zag ook pas bij de oplevering dat de nieuwe teller anders was dan de oude. En vond de oude ook mooier... :(
Belangrijkste is dat deze werkt.
Volgens mij is dit het standaard klokkensetje van de NL 70/80 reeks?

Geen idee of de US andere klokken had of dat bv alleen het V8 model een afwijkende set had?
Iemand enige idee hoe de klokken van een origineel NL V8 er uit zien/zagen?

Geplaatst: 09.04.2010 - 17:24
door bart simpson
Laat ik nu juist heel erg nieuwsgierig zijn naar een juridische onderbouwing van deze cacus en naar de vermeende "misstand" als zodanig.

Ik zie de US marktcode niet zo heel veel anders als de UK marktcode, het zal lekker worden dat Volvo door juridische dwang een RHD om moet gaan bouwen naar LHD omdat het hier een "misstand" betreft.

Geplaatst: 09.04.2010 - 17:35
door eggiebirdie
bart simpson schreef:Laat ik nu juist heel erg nieuwsgierig zijn naar een juridische onderbouwing van deze cacus en naar de vermeende "misstand" als zodanig.

Ik zie de US marktcode niet zo heel veel anders als de UK marktcode, het zal lekker worden dat Volvo door juridische dwang een RHD om moet gaan bouwen naar LHD omdat het hier een "misstand" betreft.
Ja, die conclusie klopt volgens mij.
Ik begrijp de vraag maar ben geen jurist - daar hadden die andere mensen voor door geleerd, dus daar durf ik niet echt uitspraken over te doen. Alles wat ik er over zeg zal waarschijnlijk meer verwarring te weeg brengen dan duidelijkheid.

Zal tzt wel eens vragen of ze bereid en in staat zouden zijn eea op een leesbaar A4 te zetten en dat posten.

(Overigens hoeft dat ombouwen dus ook niet gratis, zoals je bij mij gezien hebt.)

Geplaatst: 09.04.2010 - 20:11
door Gast
eggiebirdie schreef:Dat heeft als voordeel dat er dus in het algemeen constateringen zijn gedaan door Volvo, waar ze meer mee zullen moeten dan alleen in dit specifieke geval.
Helaas niet zo dat er meteen 'beleid' is om het allemaal wel te doen in het vervolg maar laten we het maar een scheurtje in het weigeringsbeleid noemen.
Het geeft idd mogelijkheden voor anderen.
Misschien zelfs een herziening van het beleid van Volvo.
Wat ook kan inhouden dat ze het nog beter gaan dicht timmeren.

Geplaatst: 09.04.2010 - 20:16
door bart simpson
Autofabrikanten moeten voldoen aan soms zeer specifieke locale eisen, vandaar die verschillende marktcodes.
Wat nu gesteld wordt door juristen (??) is dat dat niet langer mag en het met een handomdraai plug en play in om het even welk land moet zijn, dat gaat niet werken voor een fabrikant (uiteraard wel voor een jurist).
Vecht dan die verschillende locale eisen eerst maar eens aan.
Overigens komt het dichtspijkeren uit een productaansprakelijkheidswetgeving, ook iets dat door juristen bedacht is, die lui weten elkaar wel bezig te houden....

Geplaatst: 09.04.2010 - 20:26
door PeerTronic
bart simpson schreef:Laat ik nu juist heel erg nieuwsgierig zijn naar een juridische onderbouwing van deze cacus .....
Cacus = In Roman mythology, Cacus was a fire-breathing monster and the son of Vulcan. He lived in a cave in the Aventine Hill in Italy, the future site of Rome. ...

Casus = Een juridische casus beschrijft een specifieke situatie. ...

Geplaatst: 09.04.2010 - 20:36
door bart simpson
PeerTronic schreef:
bart simpson schreef:Laat ik nu juist heel erg nieuwsgierig zijn naar een juridische onderbouwing van deze cacus .....
Cacus = In Roman mythology, Cacus was a fire-breathing monster and the son of Vulcan. He lived in a cave in the Aventine Hill in Italy, the future site of Rome. ...
Casus = Een juridische casus beschrijft een specifieke situatie. ...
dank voor deze verbetering, waar zouden we zijn zonder uw taalvaardigheden?

Geplaatst: 09.04.2010 - 21:27
door PeerTronic
Och....
Was een testje. :wink:

Geplaatst: 10.04.2010 - 08:54
door bart simpson
PeerTronic schreef:Och....
Was een testje. :wink:
Je had net een certificaat voor je cursus Nederlands ontvangen?

Geplaatst: 10.04.2010 - 09:15
door PeerTronic
Nee :wink:
Het was een Bart Simpson stress-test.

Geplaatst: 10.04.2010 - 11:26
door bart simpson
PeerTronic schreef:Nee :wink:
Het was een Bart Simpson stress-test.
mail me het certificaatje maar.

Geplaatst: 12.04.2010 - 13:16
door eggiebirdie
bart simpson schreef:Autofabrikanten moeten voldoen aan soms zeer specifieke locale eisen, vandaar die verschillende marktcodes.
Wat nu gesteld wordt door juristen (??) is dat dat niet langer mag en het met een handomdraai plug en play in om het even welk land moet zijn, dat gaat niet werken voor een fabrikant (uiteraard wel voor een jurist).
Vecht dan die verschillende locale eisen eerst maar eens aan.
Overigens komt het dichtspijkeren uit een productaansprakelijkheidswetgeving, ook iets dat door juristen bedacht is, die lui weten elkaar wel bezig te houden....
Volgens mij draaf je nou een beetje door ;-)
Enige waar het om gaat is ombouw van zaken die echt relevant zijn voor dat land, zoals meeteenheiden (km, liter etc), emmissie eisen, en eigenlijk zou ik dan al geen voorbeelden meer weten.
Juist die bovengenoemde zaken zijn dus (ervaring rijker) relatief simpel aan te passen (dashboard, software, kleinigheden).

Er is geen enkele reden of noodzaak om een specifieke auto 100% 'hetzelfde' te maken als een andere. Er bestaan niet voor niks 1001 opties en uitvoeringen 'af fabriek' - daar hebben ze die eerder genoemde configuratie database voor.

Denk ons voorbeeld:
- alleen met software is de S80 van 311 naar 315pk gegaan... (US emmissie eisen)
- Ik heb nog steeds een Sirius satelliet radio ontvanger die het prima doet (als er een relevante satelliet boven EU gehangen had...)
- blijkbaar heeft de XC90 een brandstoflekkage-detectie-systeem (mooi woord voor galgje) wat er in NL niet in zit (althans volgens de dealer). Daar rijdt hij niet minder om.

De oplossing die voor al die lokale uitvoeringen en (commerciele) marktversies is gevonden is nou juist zo'n database met alle mogelijke combinaties van hardware en software.
Dat is de enige manier om alle eisen van die juristen nog een beetje beheersbaar uit een fabriek te krijgen.

Geplaatst: 12.04.2010 - 14:03
door Gast
Bart draaft wel vaker door met zijn productaansprakelijkheid wetgeving, je zou bijna denken dat ie gehersenspoeld is door Volvo. :P
Maarja hij weet dan ook veel van Volvo, wat niet betekent dat zijn waarheid DE waarheid is. Dit topic is hier een mooi voorbeeld van.
Nmm zou een iets wat terughoudender opstelling hem beter staan.

Nog iets over de US emissie eisen:
De wijze van meten is in de US zou dusdanig anders, dat je kan stellen dat wij in Europa meer doen aan een schoner milieu.
Bron; iemand die ik ken en werkt bij GM en dan niet bij de Opels. :wink:
In de US laten ze het voorkomen dat ze zo goed bezig zijn, maar het is maar net wat je WIL meten.

Geplaatst: 12.04.2010 - 14:17
door bart simpson
Deze waarheid lijk mij voorlopig een eenmalige "waarheid"

Geplaatst: 12.04.2010 - 14:29
door Ben
@eggiebirdie
Waar in de USA heb je die auto gekocht?

Geplaatst: 12.04.2010 - 14:52
door Walter
AlexV70 schreef:Bart draaft wel vaker door met zijn productaansprakelijkheid wetgeving, je zou bijna denken dat ie gehersenspoeld is door Volvo. :P
Maarja hij weet dan ook veel van Volvo, wat niet betekent dat zijn waarheid DE waarheid is. Dit topic is hier een mooi voorbeeld van.
Nmm zou een iets wat terughoudender opstelling hem beter staan.

Nog iets over de US emissie eisen:
De wijze van meten is in de US zou dusdanig anders, dat je kan stellen dat wij in Europa meer doen aan een schoner milieu.
Bron; iemand die ik ken en werkt bij GM en dan niet bij de Opels. :wink:
In de US laten ze het voorkomen dat ze zo goed bezig zijn, maar het is maar net wat je WIL meten.
Alex, hetgeen Bart hier verteld is gebaseerd op wat hij kan herleiden aan hetgeen hij aangeleverd krijgt van Volvo. Meer niet. Heeft dus niets te maken met hersenspoelen en gelijk of ongelijk ed.

Het zou jou juist eens tekenen als je een keer niet iemand, die wel degelijk verstand van zaken heeft, probeert aan te tasten...

Geplaatst: 12.04.2010 - 19:47
door Paul
eggiebirdie schreef:Denk ons voorbeeld:
- alleen met software is de S80 van 311 naar 315pk gegaan... (US emmissie eisen)
- Ik heb nog steeds een Sirius satelliet radio ontvanger die het prima doet (als er een relevante satelliet boven EU gehangen had...)
- blijkbaar heeft de XC90 een brandstoflekkage-detectie-systeem (mooi woord voor galgje) wat er in NL niet in zit (althans volgens de dealer). Daar rijdt hij niet minder om.
Gaan jouw lampen op de XC90 nu automatisch aan in het donker en branden de parkeerlampen overdag als Daylight Running Lights?

Geplaatst: 12.04.2010 - 20:41
door Gast
VolvoMafia schreef:Het zou jou juist eens tekenen als je een keer niet iemand, die wel degelijk verstand van zaken heeft, probeert aan te tasten...
Jullie werken zeker bij het zelfde bedrijf? :P
Je een keer niet iemand aan te tasten? Leg eens uit? Persoonlijk vind ik dit nogal zwaar.

Ik heb het met name over de stelligheid waar Bart al een aantal jaren blijkbaar denkt mee te moeten schrijven.
Het is niet altijd zwart/wit en daarom is dit nmm (en meerdere met mij op dit forum) niet altijd even passend.
Ook nu is dit gebleken en het is dan ook jammer, dat hij dan nu zijn ongelijk niet een keer wil toegeven.

Oja, Bart kan zich zelf heel goed verdedigen....... :wink:

Geplaatst: 12.04.2010 - 20:46
door Ben
Mods break
Heren, zetten jullie deze discussie desgewenst even via PB voort