Pagina 7 van 8
Geplaatst: 30.01.2011 - 23:37
door Ramon&Ramon
Johan s60 schreef:Ramon&Ramon schreef:Wordt een lang verhaal voor eeen uurtje werk.

Dat zij maar zo dan, vind het wel netjes om antwoord te geven, wel opvallend dat dit je standaard antwoord begint te worden op mijn reacties, heb ik iets vekeerds gezegd??
het gaat niet om jou antwoord,maar we vallen steeds in herhalingen vind ik.
Geplaatst: 30.01.2011 - 23:39
door Ramon&Ramon
Ik heb ook aangegeven dat het zonder de poelie te demonteren ook kan,maar het is makkelijker als hij er af is,dat werkt makkelijker.
lees even terug zou ik zeggen,veel dezelfde antwoorden staan er .
Geplaatst: 31.01.2011 - 13:20
door HansEindhovenV70
Met makkelijker bedoel je dan vooral ook sneller denk ik....
Voor degene die het zelf doen, niet zo het benodigde gereedschap hebben om de poelie eraf te halen en waarvoor tijd = geld niet zo belangrijk zijn is het verwijderen van het plaatje een leuke optie.
Geplaatst: 06.02.2011 - 16:56
door menno744
Misschien een domme vraag maar waarom gaat het fout als je de spanner de andere kant op spant? ontspant de riem zich dan weer of loopt de spanner dan aan en gaat die stuk?
Wie heeft het antwoord hierop? Alvast bedankt.
Geplaatst: 06.02.2011 - 19:15
door Johan s60
menno744 schreef:Misschien een domme vraag maar waarom gaat het fout als je de spanner de andere kant op spant? ontspant de riem zich dan weer of loopt de spanner dan aan en gaat die stuk?
Wie heeft het antwoord hierop? Alvast bedankt.
Ik denk dat niemand dit durft uit te proberen.

Geplaatst: 06.02.2011 - 19:25
door HansEindhovenV70
menno744 schreef:Misschien een domme vraag maar waarom gaat het fout als je de spanner de andere kant op spant? ontspant de riem zich dan weer of loopt de spanner dan aan en gaat die stuk?
Wie heeft het antwoord hierop? Alvast bedankt.
Je kunt spanner niet de andere kant op spannen! Dat is ontspannen! Er is
maar 1 mogelijkheid! met de klok mee is los, tegen de klok in is vast.
Geplaatst: 06.02.2011 - 19:39
door menno744
volgens mij kun je hem wel 2 kanten opspannen want de spanner is a-symmetrisch als je hem met de klok mee spant komt de indicator ook naar boven maar zit het dikste gedeelte van de spanner boven de bout en span je hem tegen de klok in zit het dikste gedeelte van de spanner aan de onderkant van de bout.
Geplaatst: 06.02.2011 - 21:16
door HansEindhovenV70
Volgens de vadis handleiding is met de clock mee draaien los en tegen de klok in vast.
Je bedoeld als je maar ver genoeg doordraait met de klok mee dat de spanner weer vast komt?
Waarom zou je het anders willen doen dan voorgeschreven?
Geplaatst: 06.02.2011 - 21:39
door menno744
Je bedoeld als je maar ver genoeg doordraait met de klok mee dat de spanner weer vast komt?
Dat bedoel ik inderdaad, maar het gaat mij er niet om dat ik het anders wil doen dan voorgeschreven maar waarom de boel dan stuk gaat. De riem is namelijk op beide manieren gespannen.
Geplaatst: 07.02.2011 - 11:33
door Pitte
Kijk hier eens:
Geplaatst: 07.02.2011 - 11:35
door Ramon&Ramon
Dan loopt hij in de prak.
Geplaatst: 07.02.2011 - 11:36
door Ramon&Ramon
er staat een pijltje op voor de juiste draairichting.
Geplaatst: 07.02.2011 - 17:09
door menno744
Dan loopt hij in de prak.
Dat had ik al begrepen, maar mijn vraag is waarom loopt hij dan in de prak?
Geplaatst: 07.02.2011 - 22:59
door Ramon&Ramon
Omdat de spanner tegen zijn aanslag komt en dan afbreekt.
Geplaatst: 08.02.2011 - 05:30
door menno744
Omdat de spanner tegen zijn aanslag komt en dan afbreekt.
Ok Ramon dat is een duidelijk antwoord, bedankt!
Geplaatst: 11.02.2011 - 20:44
door HansEindhovenV70
Ramon,
Ik hoorde dat je van de spanner voor de multiriem ook alleen het wiel los kunt bestellen. Is dat aan te raden of loop je daarmee risico's?
Geplaatst: 11.02.2011 - 23:23
door Ramon&Ramon
HansEindhovenV70 schreef:Ramon,
Ik hoorde dat je van de spanner voor de multiriem ook alleen het wiel los kunt bestellen. Is dat aan te raden of loop je daarmee risico's?
als de spanner zelf goed is zou ik hem laten zitten,het wieltje kun je los vervangen,dat klopt.
Geplaatst: 12.02.2011 - 13:04
door HansEindhovenV70
Kun je die spanner eigenlijk op een bepaalde manier (ontspannen) vastzetten) of is het een kwestie van hem met een T60 zodanig houden dat de riem eraf kan en dat de spanner zich daarna weer spant?
Geplaatst: 12.02.2011 - 14:19
door Ramon&Ramon
je kunt er een pennetje in doen om te blokkeren,er zitten twee gaatjes in de spanner.
Geplaatst: 12.02.2011 - 17:06
door HansEindhovenV70
Hoi Ramon,
Ik zie op die multibelt spanner geen gaatjes zitten. Het gaat om spanner type 31251250